Dag mama's, Ik heb 2 dochtertjes (eentje van bijna 5 en eentje van 4 maanden). Sinds de bevalling van mijn kleinste meisje is mijn zelfvertrouwen helemaal zoek. Ik denk constant dat mijn vriend me niet meer graag ziet, me niet aantrekkelijk vindt en iemand anders zoekt omdat ik niet om aan te zien ben. Ik moet wel zeggen dat mijn vriend graag naar de vrouwen kijkt (dat ook niet verbergt en het doodnormaal vindt). Op sociale media zit hij constant vrouwen op te zoeken.. en dat hij (zegt hij zelf) een laag libido heeft waardoor we heel weinig seks hebben. Daardoor heb ik ook het gevoel dat hij mij niet wil en heel de tijd op zoek is naar iemand anders. Ik was 20kg bijgekomen en ben ze ondertussen al bijna allemaal kwijt, maar toch heb ik moeite om te eten... Ik wil vermageren om goed genoeg te zijn voor m'n vriend. Ik heb het zelf moeilijk als hij gewoon eventjes naar de winkel is om eten.. Heeft er iemand ook dit gevoel gehad? Zo weinig zelfvertrouwen? En vooral belangrijk: hoe kom ik er vanaf? Hoe leer ik m'n vriend terug vertrouwen? Ik ben ten einde raad.. M'n relatie gaat hier volledig aan kapot...
Hoi. Wat verdrietig dat je zo over jezelf denkt Is er een reden dat je denkt dat je vriend je niet mooi vindt? Heeft hij dit gezegd? Je zegt dat het na de bevalling van de 2e is gekomen. Hoe ging het na je 1e? Mijn advies is om met elkaar te praten. Leg hem uit wat voor gevoel je hebt en wat het met je doet als hij naar andere vrouwen kijkt. Verder lijkt het me ook verstandig om met je huisarts te gaan praten vanwege mogelijk depressie en ook dat je geen eetstoornis aan het ontwikkelen bent. Ik wil je wel veel sterkte wensen.
Dank je voor je reactie! Toen ik net bevallen was (misschien een weekje) heeft hij gezegd dat ik wel wat aan m'n conditie mocht werken. Heeft me veel pijn gedaan. Bij de eerste ben ik 35 kg bijgekomen en heeft het zeker 2.5j geduurd tegen dat het allemaal weg was. Maar toen kon het me niet zoveel schelen. Nu wel.. Ik heb het hem proberen uitleggen dat ik dat nu eventjes kan missen. Maar hij vindt dat dat normaal gedrag is voor een man. Ik zei daarop dat ik vindt dat dat betuigt van heel weinig respect voor z'n vriendin en dat hij dat kijken kan laten totdat ik het niet zie. (om een voorbeeld te geven: hij kwam me eens ophalen. Ik liep aan de ene kant en een meisje langs de andere kant, hij was zo aan het kijken naar dat meisje dat hij mij nog nooit zien lopen had..) Maar daarnaar luistert hij niet. Misschien moet ik inderdaad eens naar de huisarts gaan, dat gaat me misschien helpen om erbovenop te komen. Ik dacht dat met terug te gaan werken, dat het beter zou gaan.. Niet dus. Heel erg bedankt voor je berichtje!
Vervelend dat je je zo voelt en de hormonen helpen natuurlijk ook niet. Hoe was de relatie voor de zwangerschap? Was je toen zekerder en was hij toen minder aan het gluren? Op zich kan kijken geen kwaad, maar tot op zekere hoogte. En online vrouwen bekijken zou ik ook niet tof vinden hoor. Heb je hem dit ook gezegd. Dus hoe je je nu voelt. Los van zijn gedrag kun je natuurlijk wel werken aan je eigen balans. Dus wat heb jij nodig om je weer fijn te voelen?
Wat een hork van een man, ik zou dat echt niet pikken! Mijn broer was ook zo, zelfs naar meisjes van 16. Op een gegeven moment heb ik er zelf van wat gezegd, dat zijn gedrag echt niet normaal was en dat hij eens volwassen moest worden. Inmiddels doet hij het niet meer. Ik vind het niet getuigen van respect voor jou. Verder is er niets mis met jou, maar pas op met het vermageren, als je iets wilt doen met je lichaam, doe het dan, zodat je iets met je kinderen kan doen en niet om als een lat door het leven te gaan!
Wil jij nog wel verder met je vriend? Hij komt niet echt prettig over, eerder respectloos. Om te vergelijken, ik hoor mijn vent nooit over andere vrouwen. Zou ook niet weten waarom ie t daar over zou moeten hebben tegen mij Hij zegt iedere dag wel dat ik zn mooie meisje ben, lekkerding etc, geeft me een kus of tik.. En niet geforceerd ofzo zo is hij gewoon. En in mijn ogen is dat normaal Nog even een edit: overdreven staren, iemand nakijken oid dat doen we ook allebei (automatisch) niet. Als ik met hem loop zie k andere kerels niet eens, ben met mijn gezin bezig, en als ik er eentje zie ga ik niet zitten kwijlen ofzo. Laat je niet aanpraten dat dat normaal is
Er is met jou niks mis hoor! Laat je dat niet aanpraten door je vriend. Geen respect toont hij voor jou, dus het begint bij zijn vreemde gedrag.
Hoi, Eerlijk gezegd zou ik wel uitkijken met dat vermageren hoor! Als je een gezond gewicht hebt bereikt stoppen met vermageren! Je kunt als je er echt last van hebt beter een bepaalde sport doen met krachttraining voor vrouwen en cardio ineen (bodypump bijvoorbeeld). Bewegen is goed en gezond voor je en natuurlijk mag je werken aan een strakker lijf maar het moet geen obsessie zijn of alleen maar om je vriend tevreden te stellen. Eerlijk gezegd vind ik het niet fair van de vriend zoals hij praat. Maar ga je er alsjeblieft niet naar gedragen of geloven wat hij zegt. Jij hebt 2 prachtige kinderen op de wereld gezet dus je bent sowieso een prachtvrouw! Zoek naar iets dat je zelfvertrouwen kan geven. Als jij zelfvertrouwen hebt dan toon je zelfstandigheid en onafhankelijkheid en als je dat naar je vriend uitstraalt zal hij je waarschijnlijk met meer respect behandelen omdat hij dan ziet dat jij hem helemaal niet nodig hebt om je mooi en goed te voelen! Snap je wat ik bedoel? Tut je lekker op en ga eens uit en probeer mannelijke aandacht te krijgen, dat klinkt misschien raar, niet om echt met een ander aan te pappen natuurlijk maar het kan wel je zelfvertrouwen een boost geven. Of steek het anders in: ga eens op de bank zitten met je laptop oid en zoek dan Zalando op, dan gooi je je winkelwagentje vol met wat jij echt mooi vindt en bij je past en zeg je tegen je vriend: Welke items denk je dat mij mooi zouden staan? En dan kies je daaruit een setje en dat bestel je. Zo doen wij het ook altijd, op die manier heb ik altijd iets aan dat we allebei mooi vinden. Heb je misschien een hele goede vriend of broer? Vraag hem dan eens heel eerlijk wat hij mooi aan jou vindt. Zeker weten dat dit je een boost geeft! Of vraag dit aan een vriendin, zus, moeder, oma... Of geef jezelf make-up advies cadeau! Nog een idee: post een foto in een besloten groep en vraag wat anderen mooi aan je vinden en of ze tips voor je hebben. een hele lijst haha, kom op meid, ik weet zeker dat je een heleboel mooie kanten hebt, je bent echt de moeite waard! Je moet er alleen nog zelf in geloven! En wat je vriend er dan van vindt... ach, als jij maar lekker in je vel zit. Een mooie bijkomstigheid is dan dat hij merkt dat je lekker in je vel zit en vooral naar jou kijkt! Oja, wat mij helpt (ook een baby van bijna 5 maand) ik denk: zo, nu hoef ik voorlopig niet zwanger te zijn, lekker aan mezelf werken, kilo's eraf, buikspieroefeningen, nieuw jurkje, langs de kapper, heerlijk!
Oja, toon je niet angstig of aangevallen als hij over een andere vrouw begint. Mijn man doet dat gelukkig nooit maar als we hockey kijken bijvoorbeeld zeg ik wel eens: wie vind je de mooiste? En waarom? Ik zeg op straat ook weleens; tjonge dat vind ik een mooie vrouw. Gewoon heel open. Hij zegt dan eigenijk altijd: maar jij bent mooier! En dan vraag ik waarom. Meestal noemt ie iets dat ie aan mij mooier vindt. En bij Doutzen zegt ie: jij bent mooier want jij bent de moeder van mijn kinderen! (Wij praten trouwens nooit in termen als lekker wijf oid, vindt dat heel denigrerend. Als hij dat tegen mij zegt vind ik t wel prima natuurlijk Een vrouw is mooi om wie(!)ze is en niet om hoe ze er uitziet. Ik ken ook vrouwen die niet heel knap zijn maar wel mooi! Omdat ze iets uitstralen, altijd vrolijk en opgeruimd zijn oid. )
Jeetje meid, wat naar dat je je zo voelt... Ik zal eerlijk tegen je zijn, ik houd helemaal niet van mannen die openlijk zo over vrouwen praten en er opzichtig naar kijken. Ik vind dat een heel erg onaantrekkelijke eigenschap en als ik zo'n man in het verleden tegenkwam liep ik er met een boog omheen. Ik denk dat hij zeker bijdraagt aan je onzekerheid. Je hoort een man te hebben die jou een goed gevoel geeft over jezelf en jou respecteert. Laats zat ik met een collega te eten en die had het alleen maar over andere vrouwen 'en die is knap en die is ook super mooi'. Ik vond dat erg irritant. Toen ben ik ook maar begonnen over andere mannen. Ik begon over een mannelijk model wat ik op tv had gezien en over dat brad pitt de mooiste man ter wereld was en ik ging zo maar door. ..Nou binnen een paar minuten had hij het ook wel gehad hoor. Hij kon er niks mee. Dus ik was blij dat ik kon zien dat ze het andersom ook niet leuk vinden als iemand dat doet. Ik zou een ernstig gesprek met hem aangaan en je niet te onzeker voelen over jezelf meid!
Precies, het is niet normaal (vind ik) dat mensen dat doen. Dat vrouwen dit accepteren is wat anders en dat moet je dan gewoon niet doen.
Dank jullie wel voor jullie berichtjes. Het is al heel wat om te weten dat het probleem niet helemaal bij mij ligt, en dat hij zich niet gedraagt hoe hij zich hoort te gedragen. Nee, ik heb geen zin meer in deze relatie. We zijn eigenlijk nog maar samen van toen ik zwanger werd van ons kindje.. Die nu 4 maanden oud is. We gingen net uit elkaar als ik wist dat ik zwanger was, en daarom hebben we het een nieuwe kans gegeven. Ik wilde de relatie niet omdat hij toen al zo was. Ik heb dan voor ons gezin gekozen na heel wat mooie praatjes en nu wil ik het niet zomaar opgeven. Ik heb ook altijd vriendjes gehad die veel complimentjes gaven of eens 'handtastelijk' waren (bij mij dan ). Daarom dat ik hier waarschijnlijk zoveel moeite heb. Hij geeft me nooit eens een complimentje, raakt me nooit eens aan... Voor Valentijn kreeg ik niks: heb hem dan gevraagd of ik echt niks waard ben voor hem... Nu heb ik nog altijd niks gekregen. Nee, het gaat hem niet alleen om wat ik krijg.. Maar soms wil ik mij eens geapprecieerd voelen als vrouw, en niet alleen als mama of als kuisvrouw.. Ik voel me al iets beter en hoop dat ik mijn gedachten op een rijtje kan zetten.. Zo kan ik niet verder, ik ga er helemaal onderdoor en daar hebben de kindjes niet veel aan hé... Dank jullie wel!
Knap van je dat je de knoop doorhakt! Dan is hij jou gewoon niet waard! Je bent sterk genoeg om het alleen te doen! Je kinderen slepen je er wel doorheen! En in de toekomst vast een man die jou wel helemaal het einde vindt zoals het hoort! Mannen, geen hand vol maar een land vol! Haha