Hoi allemaal, ben (a.s zondag) een maand geleden bevallen van een mooie zoon, en heb een dochter van 5. Wil straks weer aan de pil, nou had ik een gesprek gehad bij de huisarts en die heeft micogynon 30 voorgeschreven.. Alleen nou twijfel ik nóg enorm of ik wel aan de pil wil, of als ik toch ga voor een spiraaltje. Welk spiraaltje zit het minst hormoon rotzooi in? Doet het erg pijn bij het inbrengen? Moet je ongesteld zijn tijdens het in brengen? Ik was voor mijn zwangerschap aan de prikpil, het heeft ook enorm lang geduurd voordat ik ongesteld werd (Was minimaal, 2 dagen en om de 11 dagen) erg vervelend allemaal! Zelf denk ik dat ik nu niet uit mijzelf ongesteld wordt, mag als ik over 5 weken nóg niet ongesteld ben geworden wel klakkeloos beginnen met de pil, maar ik twijfel dus enorm.. Iemand die me kan helpen?
ik heb een mirena gehad maar ik vond t een drama net zoals je zegt met je prikpil was ik dat dus met de spiraal je kunt dat niet regelen dat is wel weer t fijne van de pil Ik slik nu de pil daar had ik ook last van met tussenbloedingen maar dat kwam door die pil heb nu de echte microgynon30 e totaal geen last meer. Je kunt het proberen een spiraal maa rje hebt idd kans op onregelmatige bloedingen of juist niet alleen dat geluk had ik nu net niet En t inbrengen voelde ik nauwelijks wel door gynecoloog gedaan dat wel En als je al veel onregelmatig bloed schijnt koper spiraal al helemaal niks te zijn maar dat heb ik van horen zeggen
Met de koper spiraal wordt je ook ongesteld heb ik begrepen en van de mirena weer niet. Dat mijn menstruatie zou uitblijven voormiddel van een pil dat vind ik niet zo heel erg.. Maar zit gewoon enorm in twijfel wat ik nou wil. Heb een recept voor de micogynon 30 liggen bij de appotheek, wanneer mijn 1e menstruatie komt dan kan ik ermee beginnen, alleen daar is het wachten nu eerst op....
Ik weet niet of je borstvoeding geeft, maar dan kun je niet alles gebruiken... Koperspiraal kan dan bijvoorbeeld niet, en er is maar 1 soort pil die je kunt gebruiken.
Nou ikheb dan geen kids, en ze zeggen dat het dan minder pijn doet.. Het zetten was een hel, deed enorm veel pijn(en ben echt geen pieperd) Toen ik hen had had ik elke dag buikpijn, na de seks was het ondraaglijk. Tot ik hem een halfjaar had( en al5 keer in het ziekenhuis geweest te zijn om dat kreng te controleren en de huisarts al tig keer had bezocht..) en ik seks had gehad, ik sta op en zak zo in elkaar. Zoveel pijn heb ik nog nooit gehad. Janken.. Niet meer kunnen lopen.. Vl. Wou de ambulance al bellen. Volgende dag gebeld, ja het was vakantie ik moest maar 3 weken wachten.. Volgens mij heb ik vrij duidelijk gemaakt dat wanneer zij geen afspraak maakte omdat kreng er zelf uit werkte en ik dan moet spoed langs zou komen, ik had voor smiddags een afspraak.. Dus sinds dien, ik eet mijn pilletje met liefde, geef hem elke dag een kusje ik heb trouwens Cilest, deze heeft veel meerder hormonen en voelt bij mij veel fijner dan microgynon. Die heb je btw in 30 en 20 mg..
Ik reageer slecht op hormonen en heb praktisch alles uitgetest. Mirena spiraal is bij mij na een curretage ingebracht, onder narcose. Ik heb maanden enorme buikpijn gehad, denkend dat de curretage het veroorzaakte. Uiteindelijk heeft mijn lichaam de spiraal verstoten (vond ineens 2 touwtjes tussen mn benen) en was mn buikpijn zo goed als over. Ik werd nog wel ongesteld, maar heel licht (heb normaal wel erg veel bloedverlies). Ik ken 2 meiden die een cyste in hun eileider hadden door deze spiraal (ik ken in totaal 4 meiden die deze spiraal hebben). Verder is mijn vriend heel groot geschapen en prikte hij zichzelf vaak aan de draadjes (sorry voor alle details in dit bericht). Ik zou de spiraal zelf wel aanraden, omdat de kans op deze bijwerking niet zo groot is. Het is denk ik meer toeval dat ik in mijn omgeving doemverhalen hoor. Hij doet wel waar ie voor gemaakt is, iig. Ik kan zelf niet tegen de pil, maar wat ook werkt is een nuvaring. Ik weet niet of je dat kent? Er zitten een stuk minder hormonen in, dus kan volgens mij ook samen met borstvoeding. Enige nadelen zijn dat als je tampons gebruikt, je de ring even tegen moet houden, anders kan ie uitvallen. En als je een grootgeschapen vriend hebt, kan de ring tijdens de gemeenschap niet in blijven. Geen echt probleem, maar wel als je m vergeet terug te stoppen!