wie dr kindje ook geen brood-eter?

Discussie in 'Voeding' gestart door zonnetjes, 30 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    zie onderwerp, wie nog meer? en hoe los je dat op?
    sophie eet weleens brood, maar soms ook niet.

2. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Ik had hier net een topic over geopend ;) . "Tips voor brood eten" misschien staat er wat voor je tussen....

3. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Esmee is ook geen brood eter. Weet eigenlijk ook niet wat ik eraan kan doen. Wil haar namenlijk niet teveel pap geven, want daar krijgt zij verstoppingen van.

4. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Sophie was ook geen brood eter,maar vanaf 17 maanden opeens wel.... :( ik ben het elke keer blijven aanbieden....

5. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe

er is dus nog hoop!
    ach ze is ook super eigenwijs. hou je iets te eten voor dr, draait ze dr hoofd weg, maar stop je het in dr mond onder dwang. dan zit ze jam jam te zingen :(

6. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Sofie eet de ene dag zo 2 boterhammen weg en de andere dag wil ze er niks van weten. Pap lust ze ook niet. Ik geef haar soms een volkoren crackotje in haar handje en die eet ze dan wel lekker op. Krijgt ze toch iets van vezels binnen. Misschien ook een tip?

7. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Hier ook een slechte broodeter.. de ene dag heel goed ( lees s'morgens een 1/2 boterham en s'middags een 1/2-1 boterham..

Geef haar s'middags dan maar extra fruit..

8. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik vind de dwang vreemder dan het jamjam.

9. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Dano at eerst wel heel goed brood en nu steeds slechter. als ik de stukjes voor zn neus zet eet hij het beleg ervan af en gooit het brood op de grond... :(

Maar geef ik hem een bruine boterham met een dun laagje boter in zijn geheel, dan roept ie KOEKIE! en peuzelt hij hem op haha, daarna krijgt hij nog een plakje kaas. het is nu al zo dat hij kaas gaat roepen als zijn broodje op is.

Ik snap het niet, maar deze manier werkt voor hem. Hij scheurt en hapt het brood eraf. :D

10. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Toen wij zijn begonnen met brood vond demi het heerlijk, maar met een maand of 11 wilde ze opeens geen brood meer. Ik ben het gewoon blijven aanbieden en als ze niet wilde dan probeerde ik een cracker. Die wilde ze af en toe dn wel.. Ik heb haar noit gedwongen om brood of iets anders te eten, en nu vind ze het wel weer lekker.
    Dus ik zou zeggen, gewoon blijven aanbieden en ik denk dat het dan vanzelf wel weer goed komt..

11. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Mijn meisje kan niet tegen brood, zelfs het HA anti-allergene brood kan ze niet hebben, ivm één of andere onverklaarbaar ingredient.. Voorlopig krijgt ze dus gewoon twee flessen met rijstepap ipv brood. Ze krijgt ook rijstwafels en daar doen we het voorlopig mee. Komt vanzelf, of niet. Ze krijgt wel voldoende vezels doorde rijstpap en wafels, groente, fruit en aardappel, dus voorlopig prima zo. Ik zou niet dwingen, komt vanzelf. Misschien eens proberen met appelstroop, fruit (frutapura appel, of een banaantje erop), of ander lekker zoet beleg als jam, zodat het echt meer een traktatie is? Gewoon eerst soms een paar lekkere hapjes proberen tussendoortje,zonder dwang, ipv als serieuze maaltijd is misschien dan een idee..

Het zoontje van mijn vriendin wilde ook nooit brood en pap eten, die bleek na 2 jaar pas een allergie voor gluten te hebben, dus die weigerde dat soort voeding omdat ie er buikpijn van kreeg..

12. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    valentijn was ook totaal geen brood eter..
    toen ben ik er een paar maand mee gestopt en zo ineens vond meneer het wel lekker! hij eet er nu 3 op een dag ( zonder korst, want die wil die niet)

Deel Deze Pagina