Zou jij het terugstorten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Aegyo, 18 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    #1 Aegyo, 18 okt 2022
    Laatst bewerkt: 18 okt 2022
    Eind vorige maand zag ik dat er saldo à 80 EUR openstond bij een grote webshop. Dus ik rekenen en rekenen, maar ik bleef toch echt op een 0 uitkomen. Was ik ze dan echt nog iets schuldig? o_O Een mailtje naar de klantenservice volgde, waarin ik aangaf dat ik het volgens mij niet verschuldigd was en als ik het tegoed zou hebben van hen, dan leek me dat ook niet kloppen.

Maar nee, volgens de klantenservice waren ze me toch echt die 80 EUR schuldig. Vervolgens werd dat naar me overgemaakt. Ok dan hé :p

Komt er vandaag een mailtje binnen... Of ik zo vriendelijk zou willen zijn om de 80 EUR terug te storten. Een klant had het verkeerde betalingskenmerk gebruikt en daardoor was er tegoed bij mij terechtgekomen :rolleyes:

Ik ga het terugstorten hoor, zoiets houden is niet mijn ding. Maar een kennis riep gelijk "Waarom?! Het is toch hun fout?" En dat ze me op z'n minst een kortingscode zouden kunnen geven voor het ongemak. Maar dat hoeft nou ook weer niet :roflmao:

Ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie zouden doen :o:

2. Philou

Philou Fanatiek lid

20 apr 2019
    1.926
    5.856
    113
    Ik zou het terugstorten en verder niks. Kortingscode oid vragen vind ik raar. Foutje kan gebeuren toch.

Ang1987, Suzi98, Robijn89 en 19 anderen vinden dit leuk.
  3. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.045
    14.732
    113
    Vrouw
    Gewoon terugstorten. Foutjes kunnen gemaakt worden. Ik zou ook blij zijn als ik foutief gestort geld terug zou krijgen.

4. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Ik zou het terugstorten. Kan toch gebeuren? Wel zo eerlijk.
    Als je andersom in zo’n situatie zou komen zou je ook willen dat iemand het geld aan je terug zou storten ..

En waarom moet daar dan weer iets tegenover staan.. mensen gunnen elkaar niets meer. Zegt meer over die kennis dit dan over jou.

Kolibrie2, Robijn89, Gewooniemand en 6 anderen vinden dit leuk.
  5. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.886
    6.416
    113
    Ik zou het gewoon terug storten. Ik heb ook wel eens een boekje bij bol.com besteld en toen een vrij dure mobiele telefoon ontvangen (foutje bij het stickeren van de dozen, degene die de telefoon had besteld kreeg dus een klein boekje vol wiskundige formules met een waarde van €5 :D), gewoon retour gestuurd. Dat het niet mijn fout was, is geen excuus om iets toch te houden.

Robijn89, Gewooniemand, Jackie87 en 5 anderen vinden dit leuk.
  6. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Toen ik een keer een pak newborn luiers bestelde bij Bol.com, ontving ik twee pakken. Gelijk gebeld, maar ik mocht het tweede pak houden van ze. Kraamcadeautje van Bol.com :roflmao:

Dat was wel erg tof hoor :D

Kolibrie2, Robijn89, Gewooniemand en 12 anderen vinden dit leuk.
  7. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    Het zou niet bij me opkomen om het te houden of een vergoeding te vragen. Dus ik zou het gewoon terugstorten en klaar.

trulyhappy, Dubbelgeluk, Zuul en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Novi

Novi Niet meer actief

Terugstorten en verder niks vragen natuurlijk. Vreemd om een tegoedbon te verwachten voor een handeling die je vanaf de bank kan doen en nog geen minuut kost.

Sylver vindt dit leuk.
  9. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.986
    6.984
    113
    Vrouw
    Ik zou me echt heel schuldig voelen als ik het bedrag zou houden, dus ik zou het ook zeker terugstorten. Eerlijkheid duurt het langst :)

10. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Ik had het direct terug gestort. De gedachtengang van je vriendin vind ik best vreemd, waarom zou je het niet direct terug storten en waarom moeten ze je op zijn minst een kortingscode geven?
    Ik vraag mij steeds vaker af waarom dingen tegen elkaar afgestreept moeten worden. Ik doe dit voor jouw dus jij moet dat voor mij doen. :rolleyes:o_O

Robijn89, Gewooniemand, Jackie87 en 9 anderen vinden dit leuk.
  11. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.555
    666
    113
    Natuurlijk terugstorten. Vind de redenering van je kennis erg raar.

Sylver en Sado vinden dit leuk.
  12. Brunette

Brunette Bekend lid

22 aug 2008
    690
    277
    63
    Vrouw
    Veluwezoom
    Terugstorten en je karmapunten pakken :)

Kolibrie2, hummeltje5, owly en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Prjbt

Prjbt Fanatiek lid

28 jun 2022
    1.116
    1.185
    113
    Vrouw
    Ik zou het terugstorten

En eerlijk aangeven dat ik de gang van zaken niet tof vind omdat ik er zelf ook al achteraan was geweest.

Een foutje maken kan en dat geeft niet maar dat betekend niet dat je het maar zo moet accepteren. De andere partij mag best weten dat je het vervelend vind.

Robijn89, hummeltje5, soovi en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.579
    3.912
    113
    Vrouw
    Zoals iedereen hier zou ik het ook terugstorten, zou dat geld toch niet met een zuiver geweten dan verder kunnen uitgeven. Foutjes zijn menselijk, en als je er zelf een maakt heb je ook graag dat anderen je daar niet op afrekenen of benadelen denk ik.

Wij hebben dat enkele maanden geleden gehad op de bank bij onze lening, ineens was er 3000 euro waarvan wij, de bank en de notaris niet wisten waar die kwam, hebben we na enkele maanden terug moeten storten (logisch maar wel spijtig haha)

15. Moto

Moto Bekend lid

5 dec 2019
    592
    537
    93
    Terugstorten natuurlijk. Ja het is hun fout maar zij hebben desalniettemin onverschuldigd betaald dus wettelijk gezien ben je ook tot terugbetalen verplicht.

16. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.874
    5.159
    113
    Home
    Terugsturen
    Het is niet jou geld

en kortingscode ? Iedereen maakt fouten

Sado vindt dit leuk.
  17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Terugstorten. Een keer 1 fout kan gebeuren.

Zo heb ik 3 keer een salaris van een dame gekregen van ICI paris. Redelijk hoog bedrag.

Als ze het een 4e keer nog ee keer fout hadden gedaan ( ik heb zelf gebeld dat het niet klopte) had ik het niet meer teruggestort.

18. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.837
    18.581
    113
    Vrouw
    Terugstorten indd.

19. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.886
    6.416
    113
    Maar terugstorten is nog geen minuutje werk, zo vervelend is dat toch niet?

20. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Nee, maar ts was er eerder al achteraan gegaan en dat heeft meer tijd gekost. Dat zou ik wel vervelend vinden. Geen ramp, maar wel vervelend

hummeltje5 en soovi vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina