wanneer was er bij jullie hart actie te zien?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Aloha, 21 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aloha

    Aloha Fanatiek lid

    29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    Hoi allemaal
    ik zou graag wat ervarings verhalen horen van andere.
    Wanneer ging bij jouw beeb het hartje kloppen/ was dit zichtbaar op de echo? Zijn er ook mensen waarbij het hartje eerst niet klopte en daarna wel? Ben vooral geintresseerd in mensen die net als mij ook vroege echo's hebben gehad.

    even kort mijn verhaal.. met 6 weken en 4 dagen vruchtzak met dooier en embryo gezien maar geen hart actie. moet as woensdag weer voor een echo als dan geen hartje te zien is word ik gecurreteerd. Mijn laatste menstruatie was 25 januari maar ik ben van mening dat ik laat een eisprong heb gehad ( door de pil heen ) op 13 februari. uitgaande van mijn termijn was de echo dus op 6 weken 4 dagen ipv 7 weken 2 dagen.

    ik ben hard aan het googles geslagen en ben terecht gekomen bij een ebook over echoscopie in de zwangerschap. daar stond dat het hartje tussen de 5 weken 3 dagen en 7 weken 3 dagen gaat kloppen.. maar as woensdag ben ik 7 weken 2 dagen.. dus als het hartje dan nog steeds niet klopt is het voor mijn gevoel nog te vroeg om te curreteren?

    Ik voel me tevens nog steeds hartstikke zwanger, misselijk spugen puisten grote pijnlijke borsten dikke benen veel eten veel slapen enz.. dit is nog niet minder geworden..
     
  2. Lutje

    Lutje Fanatiek lid

    1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Ik had met 7 weken, 2 dagen een echo gekregen en toen was het hartje te zien. Dus het kan wel! Hopelijk zien ze een kloppend hartje en anders kun je altijd vragen (voor je eigen geruststelling) of je eventueel een week later nog een keer kan kijken.
     
  3. Aloha

    Aloha Fanatiek lid

    29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    Ja ze kunnen me toch ook niet verplichten een curretage te ondergaan toch? oke als ik 9 weken ben en er is nog niets en het komt niet vanzelf opgang dan wil er erover nadenken.. maar ik heb verhalen gelezen van mensen dat het hartje pas later werd gezien. ik zou me ontzettend schuldig voelen als ik het geen tijd geef.

    Maar fijn dat bij jouw met 7 weken 2 dagen iets werd gezien. jij hebt daarvoor geen echo gehad?
     
  4. Lutje

    Lutje Fanatiek lid

    1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Nee, dat was de eerste echo. Ik was ontzettend misselijk en voor ze me iets wilden voorschrijven werd er gecontroleerd of er echt iets levends zat.
     
  5. Loki09

    Loki09 VIP lid

    2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Jeetje wat spannend....
    Hier 2x een echo gehad met 6w5 dagen dat het hartje klopte en de 3e keer met 6w2 dagen met ookal hartactie. Echter heb ik ookal vaker gelezen dat het pas iets later zichtbaar is!
    Ze kunnen je zeker niet verlichten om dan al gecurreteerd te worden! Ik zou zelf aanbieden dat je bv met 9 weken een afspraak wilt maken en vooraf nog een keer een echo. Je moet je niets laten opleggen, die twijfel die je dan blijft houden is vreselijk!
    Sterkte
     
  6. bloem86

    bloem86 Fanatiek lid

    31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    jeetje wat spannend Aloha

    Als ik jou was zou ik ook gewoon nog even wachten.
    toen ik positief had getest begin januari dacht ik dat ik al 8 weken zwanger was, teruggerekend naar de eerste dag van mijn laatste menstruatie.
    dus mocht meteen bij de verloskundige komen voor een echo.
    maar daar was niks te zien.
    na een lange week piekeren mochten we weer trugkomen en was er nog steeds weinig veranderd.
    dus nog maar een week wachten.
    de vk vertelde ons dat we rekening moesten houden met een miskraam.
    en dat het ongeveer 10 weken kan duren voor het zwangerschapshormoon uit je lichaam verdwenen is. dus zou het een tijdje duren voordat ik van de symptomen af zou zijn.
    maar de week later waren we er weer en zagen we een knipperlichtje aan en uitgaan... het hartje was druk aan het kloppen terwijl we verder niks zagen. (6w 3d)
    bleek dus dat ik bij de eerste echo nog maar 1 maandje zwanger was.

    Ik zou echter dus nog nergens vanuitgaan en gewoon wachtten tot je volgende bezoekje..
    Heb je nog geen bloedverlies gehad?
    dan vind ik het wel wat voorbarig dat ze het al hebben over curreteren.
    Grote kans dat je nog maar kort zwanger bent hoor.

    Bij mij was het trouwens ook door de pil heen.

    Sterkte en hou ons op de hoogte!
     
  7. Aloha

    Aloha Fanatiek lid

    29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    ook weer zo'n apart verhaal! wat goed dat je uiteindelijk gewoon korter zwanger was en kan me voorstellen dat je ook weken in de stress hebt gezeten. Bij mij dachten ze bij me eerste bezoek dat ik al over de 3 maanden moest zijn, ze dachten me baarmoeder al te voelen maar er werd niets gezien op de echo. vanaf toen ben ik doorgestuurd naar het ziekenhuis voor verdenking buiten baarmoederlijke zangerschap, na 3 echo's werd er eindelijk iets prils in mijn baarmoeder gevonden. ik helemaal blij en niets vermoedend een week later weer voor echo ( ik dacht dat dat hoorde ) had echter niet mijn egen gyn en het ging erg vreemd toen werd ik van het ene naar het andere echo apparaat gesleept en werd er een andere arts bijgehaald en werd er ookal vreemd gesproken. week daarna was dus afgelopen vrijdag en weer bij mijn 'eigen'gyn.. deze schrok dat ik bij die andere was geweest voor een echo dat was niet de bedoeling zei ze want dat was een arts assistent en een huisarts in opleiding! en tegen mij maar doen alsof ze gyn waren die 2!! maar goed ze heeft dus een echo gemaakt waarvan ik vond dat het giga gegroeid was maar oke ik zag geen knipperend iets.. vond de echo wel erg kort trouwens.. dus echt zoeken naar iets was er niet bij. toen werd me dus vertelt dat ik van het ergste moet uitgaan want er had hart actie moeten zijn. ze stelde me enigsinds gerust door te vertellen dat ze kort geleden iemand een echo had gemaakt voordat ze een curretage ging uitvoeren, die persoon was door de vk naar haar toegestuurd voor een vk, en hier was ineens dus een half uur voor de curretage inneens een hartje te zien... snap niet zo goed waarom ze me zo'n verhaal vertelt tegelijk met de zin je moet van het ergste uitgaan....

    ik heb nog geen druppel bloed verloren sinds die 25 januari en absoluut geen stekende pijnen behalve af en toe als ik weer eens naar de wc moet. me buik is namelijk al erg dik vanaf het begin door mijn darmen die van slag zijn door al het geschuif. ik speur sinds vrijdag 100 x per dag bij elk kleine gevoelletje in mijn buik mijn onderbroek af maar kan niets ontdekken behalve witte afscheiding.
     
  8. bloem86

    bloem86 Fanatiek lid

    31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    dus die zwarte vlek op de echo was er wel? en bij de tweede keer ook wat gegroeid?
     
  9. bloem86

    bloem86 Fanatiek lid

    31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    misschien heb je hier iets aan:
    bij de eerste echo alleen een zwart vlekje te zien..
    die foto heb ik niet eens meegenomen.

    bij de tweede foto dit.

    toen zei ze er is verandering en dat ik meestal positief.
    Heb jij ook zoiets gezien?
     
  10. Aloha

    Aloha Fanatiek lid

    29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    ja ik had eerst niets toen paar dagen later een vruchtzakje met zoon witte ring eromheen ( zwangerschapsring ) van 2mm doorsnee
    week later 9 mm doorsnee met heel klein dooierringetje erin
    afgelopen vrijdag op breedste punt gemeten 15 mm doorsnee met dooier van ik schat in verhouding tot de breedte zoon 4 mm doorsnee met daaraan een embryo die niet is opgemeten.. die lag tegen de rand aan tussen de ring en de rand van de vruchtzak dus was slecht te zien.

    de foto die jij poste staat 8,3 mm bij.. dat was bij mij dus vorige week al 10 en afgelopen vrijdag 15 mm en daarin zat dus nog een ring ze noemde dit de dooier
     
  11. Aloha

    Aloha Fanatiek lid

    29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    dit is 2 maart de eerste keer dat er ets werd gezien
    doorsnee 2 mm
     
  12. Yjc

    Yjc Fanatiek lid

    18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    bij ons was op de eerste echo met 6 weken ook geen hartactie te zien. Na een mk en een bbz ga je dan wel weer twijfelen maar gelukkig was er 2 weken later wel een hartje te zien. Helaas heb ik van beide geen echo foto´s voor je.

    Wel of geen bloedverlies wil niks zeggen. Bij mijn mk (of eigenlijk MA) had ik geen bloedverlies en maar wel weinig symptomen. Bij mijn bbz had ik wel bloedverlies, afnemende zwangerschapssymptomen en geen bbz symptomen.
    Het menselijk lichaam zit raar in elkaar.

    Laat je nergens tot dwingen, je kan er altijd voor kiezen om af te wachten, als het al een mk is, om het vanzelf af te laten komen. En voor een curretage maken ze vaak ook nog een echo. En anders moet je daar zelf om vragen. Dan weet je zeker dat je niks levends hebt laten weghalen.

    Sterkte
     
  13. Aloha

    Aloha Fanatiek lid

    29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    dit is 11 maart doorsnee 9.6 mm ( bijna 10 dus) en heel klein dooiertje met embryotje te zien


    echo van afgelopen vrijdag heb ik helaas geen foto van was te overdonderd om erom te vragen
     
  14. bloem86

    bloem86 Fanatiek lid

    31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    dan vind ik het belachelijk dat ze praten over curreteren..
    verandering in groei is verandering..

    wanneer moet je weer??
     
  15. Aloha

    Aloha Fanatiek lid

    29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    ja ik dacht ook goh het groeit.. maar blijkbaar is dat hartje iets wat echt al had moeten kloppen. ik moet woensdag om half 10 weer. dan ben ik volgens mijn berekening 7 weken en 2 dagen. het is dan 5 dagen na mijn laatste echo van vrijdag.
     
  16. bloem86

    bloem86 Fanatiek lid

    31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    jaaaah aloha
    zo zagen de veranderingen bij mij er dus ook uit.
    wacht t nog ff af alsjeblieft..
    mocht t allemaal niet goed zitten zou je toch bloedverlies moeten krijgen lijkt me.
    en kan curreteren altijd nog als er echt geen hartje komt.

    het kan maar zo zijn dat je de volgende keer een mooi knipperlichtje ziet.

    zal voor je duimen!
     
  17. Aloha

    Aloha Fanatiek lid

    29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    vind het ongelooflijk geruststellend dat iemand mijn echo's herkend als zijnde die van zichzelf waarbij het gewoon goed loopt allemaal!

    we zullen af wachten tot woensdag.. als er geen hartje klopt wacht ik nog langer af tot het vanzelf komt zal echt niet al direct een curretage plannen.

    als er wel een hartje te zien is krijgt het ziekenhuis de wind van voren, want zoveel stress geven aan iemand zou verboden moeten worden.

    Ben wel heel erg benieuwd of er nog iemand is die geen hartactie had en later wel rond dezelfde termijn als mij..
     
  18. Ria32

    Ria32 Niet meer actief

    Aloha zoals die echo foto eruit ziet zo zag die er bij mij ook uit volgens mij vanmorgen, echter wij waren zo overdondert va alles dat ik neit eens een echo heb gevraagd, en ze hebben tege mij helemaal neit gezegt hoe groot de vruchtzak is en hoe groot het kindje is, erg vreemd dus.

    Hier kan ik je dus ook neit mee rinfo over geven, het geeft me wel hoop als ik alles zo lees hier, bij mij was ook een zwangerschapsring te zien zei ze, en daarin was dan wel een kindje te zien maar heel klein dus, en zonder hartactiviteit.
    O wat hoop ik zo nu dat we bij de volgende echo er gewoon achter komen dat toch alles goed is.

    Nu alleen maar die onzekerheid bah.
     
  19. Aloha

    Aloha Fanatiek lid

    29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    de laatste foto is van mij de echo van niet afgelopen vrijdag maar de vrijdag ervoor dus met 5 weken en 4 dagen. van afgelopen vrijdag heb ik ook geen foto ik was ook te overdonderd. hoe groot mijn vruchtje was weet ik ook niet die is niet opgemeten de dooier is ook niet opgemeten alleen de breedte van de vruchtzak op het breedste punt.

    ik duim voor ons beide dat we positief nieuws gaan krijgen, maar mocht ik as woensdag bij de echo alsnog slecht nieuws krijgen moet jij je daardoor niet uit het veld laten slaan hoor meid! en mocht ik wel goed nieuws krijgen ben jij de 1e die het hoort hier!
     
  20. Ria32

    Ria32 Niet meer actief

    dan zou het kunnen dat ik gewoon nog heel pril zwanger ben, durf er bijna niet op te hopen maar het geeft de burger wel weer moed.
    Hoop voor jou dat je een mooi kloppend hartje ziet woensdag, en voor mij volgende week dinsdag.

    rommelt nu wel allemaal onderin maar het voelt nog goed aan, borsten doen ook nog erge pijn. Helaas kunnen we alleen afwachten. hmmmmmmm dat is niet makkelijk.
     

Deel Deze Pagina