Mijn partner en ik zijn momenteel een jaar bezig voor ons eerste kindje. Omdat ik persoonlijk vind dat ik vreemde menstruaties heb, heb ik een doorverwijzing gevraagd voor de gyn. Momenteel heb ik nog geen uitnodiging gehad voor de intake, maar ze geven wel mijn vragenlijsten al binnen. Nu heeft iedereen het over tempen...ik vroeg me af hoe jullie dat precies doen. Wanneer moet het en waar moet ik precies op letten?
ik heb elke ochtend mijn temp opgenomen zodra mijn temp 3 dagen achter elkaar hoog bleef kon ik met zekerheid zeggen dat mijn eisprong is geweest. waardoor ik dus ook precies wist wanneer ik een test kon doen... maar het belangrijkste is om dit ongeveer rond dezelfde tijd te doen in de ochtend voordat je opstaat *ik heb zelf een kwikthermometer onder mijn oksel gebruikt, ging prima
Ook ik heb mijn temperatuur bijgehouden. Via de ouderwetse manier. Down under Van belang is inderdaad dat je elke ochtend op het zelfde moment je temperatuur opneemt. Voordat je uit bed stapt. Ik heb mijn temperatuur op mijn telefoon bijgehouden met de app FF (fertillity friend) Het kost wel enige inzet doordat je ook in de weekenden rond dezelfde tijd moet temperaturen. Meer als een half uur verschil in tijd zorgde hier nog wel eens voor FF die overstuur raakte. Ikzelf vond het geen probleem te temperaturen elke ochtend. Vooral omdat ik al twee kids heb rondlopen waardoor ik ook in de weekenden niet uitslaap. Gek genoeg vond mijn partner het helemaal geweldig. Als ik wakker werd hoorde ik pieppiep en zat partner met een brede grijns naast mij en riep dan enthousiast mijn temperatuur. Ziek zijn of een ander dekbed of temperatuursverschillen buiten kunnen veel doen met je basis lichaamstemperatuur. Heel veel succes....!