Hee meiden! Ik ben deze ronde gaan tempen omdat ik twijfelde of ik wel een eisprong heb... De ronde hiervoor deed ik ovutestjes, maar die werden meerdere keren in mijn cyclus positief. Onder andere 5 dagen voor ik ongi werd... Inmiddels dag 36, FF geeft wel een stippelkruis bij CD20 maar ik ben er zelf niet zo van overtuigd. Kan het dat je temp zo weinig stijgt na een eisprong? Zijn er ervaren tempers die dit vaker hebben gezien? Uitgaande van mijn langste cyclus, 50 dagen, en een LF van 14 dagen (ik weet niet hoe lang mijn LF is) zou vandaag pas ongeveer mijn ei moeten zijn? Ik ben van plan iig te wachten met testen tot CD50 ongeveer, er lopen op dit moment wat onderzoeken bij de HA en ik acht de kans op een zwangerschap echt ongeveer 0% Het zou gewoon echt een geruststelling voor me zijn te weten dat ik wel een eisprong heb. Weet dat jullie niet helderziend zijn, maar zoek toch een beetje geruststellende verhalen. Dus wat denken jullie? Is mijn ei al geweest?
Hoi Zussie, Ik ben geen expert maar als ik naar je grafiek kijk denk ik niet dat je ei al geweest is. Heb je enkel je temperatuur ingevuld of ook nog andere dingen? Het verbaasd me wel dat FF daar een kruis neerzet. Ik heb nu 2 cyclussen gemeten maar de overige was opeens lang. Hoewel ik zelf vond dat daar wel temperatuurstijging te zien was, zette FF m daar niet neer obv van de temperatuur. Je kan bij FF ook eens in de chart gallery kijken, te vergelijking. (of te geruststelling dat er heeel veel variatie is ) Ik ben wel benieuwd wat anderen vinden (wie is expert?) grtz
Haha, ja, ik zoek ook experts. Als je op internet kijkt kom je wel weer tegen dat 1 op de 5 vrouwen een hele minimale temperatuurstijging heeft... Maar goed, mijn temp daalt zo af en toe ook weer. Ik denk zelf ook dat mijn ei nog niet geweest is, maar zou wel balen als ik deze keer een NOG langere cyclus heb, of als ik gewoon cyclussen zonder eisprong heb... Ik had wel mijn cervixslijm en bloedverlies ingevuld, maar dat heb ik weer weg gehaald omdat mijn bevindingen volgens mij niet betrouwbaar waren. Ik had namelijk contactbloedingen en iig een ontsteking... nou kan dat natuulijk ook wel mijn temp beinvloed hebben...
Goed idee om even charts te gaan bekijken. Inderdaad zit er veel verschil in! Ik dacht zelf misschien dat mijn ei op CD30 was geweest, maar daarna is mijn temp weer gedaald... Maar als je dan zo'n chart ziet denk je, tja, het kan wel! Dat de temp pas later goed stijgt of dat de stijging niet meteen zo duidelijk is. http://www.fertilityfriend.com/ChartGalleryCache/chart137102-1.png? Er zit vrees ik weer eens niets anders op dan wachten.... En als ik over de 50 dagen heen ga maar eens een testje wagen...
Hmm inderdaad bij dat voorbeeld wat je aanhaalt stijgt de temp laat. Er lijkt ook geen zinnig woord over te zeggen. Als je dan jouw grafiek bekijkt zou het idd kunnen dat op CD30 je ei geweest is. Het blijft lastig. Mijn vorige rondje dacht ik in eerste instantie dat mijn ei op CD18 gesprongen was, maar naar mate de dagen vorderde bleef de temp laag. Uiteindelijk was (denk ik) op CD40 was, al zet FF obv van de temp stijging het kruis daar niet neer. (als je op m'n ticker klikt kun je mijn charts zien) Blègh wachten is stom :x, al zit er vaak niets anders op
Thanks voor je reactie! Ik maak me er best wel zorgen om dat ik geen ei zou hebben... Maar als ik dan jou zie, met een ei op CD40, stelt me toch een beetje gerust. Het kan dus wel, een lange cyclus met laat ei! Vorige cyclus heb ik ovutestjes gedaan, maar die werden meerdere keren positief, waaronder 5 dagen voor mijn ongi. Was ook geen pijl op te trekken dus. Maar het kan best zijn dat mijn LF gewoon korter is, en mijn ei met een cyclus van 50 dagen gewoon pas op dag 40 ofzo komt. HA heeft wel al een echo van mijn buik gemaakt, baarmoeder en eierstokken enzo zagen er goed uit, dus neem aan dat ik verder geen PCOS ofzo heb, want dan moet je heel veel eitjes hebben toch? Wachten is inderdaad stom....
Het lijkt erop dat je ei nog niet geweest is... Ik heb ook erg lange ( en ook nog eens onregelmatige) cylussen. Mijn vorige cyclus was 72 dagen! Je temp moet echt duidelijk omhoog gaan, volgens FF 0,2-0,4 graden C, en dan minstens 4 dagen hoog blijven. In mijn kaartje kun je dat goed zien. 3636d8 Ovulation charts on FertilityFriend.com Die positieve ovu testen heb ik ook gehad vorige cyclus, daar begin ik dus niet meer aan. Afgelopen week bij de gyn geweest voor een inwendige echo ivm die lange cylussen ( ben sinds januari pas 3 keer ongi geweest). Maar alles oke. Die hormoonwisselingen schijnen nog heel erg bij het zogenaamde ontpillen te kunnen horen, weet niet of je de pil gebruikt hebt? Je lichaam heeft lang niks gedaan, en moet dus weer opnieuw opgestart worden. Bij PCOS schijn je veel eitjes te moeten hebben, al had ik er ook erg veel op de echo ( stuk of 10 per eierstok), en ik heb geen PCOS. Probeer je tempen vol te houden, ik zag erg duidelijk wanneer ik een eisprong had! Houd de moed erin, ook al is het moeilijk...
Thanks meis! Mijn cyclussen zijn wel onregelmatig, maar nog redelijk bij elkaar in de buurt. Op mijn echo was in elke eierstok maar 1 eitje te zien, dus denk niet dat ik dan echt PCOS kan hebben? Ik ben nu 8 maanden van de pil af... schijnt idd dat dat heel lang kan duren, helaas... Ik ga maar weer braaf verder tempen.... maar zit nu op dag 38 dus dat betekent weer een langere cyclus dan de vorige heel erg balen! Maar goed... ik hoop nog steeds dat er wel een eitje gaat komen... en waar een ei is, is een kans op een zwangerschap!
@Zussie Ik begrijp je balen helemaal. Maar zoals madelein zegt blijf tempen. Die ovutesten gebruik ik ook niet meer, vind ze lastig te beoordelen. Probeer het slijm ook te blijven checken. Wellicht dat je op den duur daar ook meer inzicht in krijgt.
Graag gedaan! Volgens mij heeft PCOS juist als kenmerk dat er meer dan 2-3 eitjes te zien zijn ( daarom snap ik niet zo goed dat dat bij mij niet uit de echo kwam, omdat er zo gigantisch veel blaasjes zaten) maar ik weet dat ook niet 100% zeker. Dat lees je terug op internet. Ik weet helaas hoe frustrerend het is, die verrekte pil ook!! Sterkte meis, hou nog even vol. En lekker blijven klussen
Zussie: ik heb mijn ei pas op dag 58 gehad en vorige ronde ook zo iets! Kijk maar op mn tempkaartje. Natuurlijk hoop ik niet dat heb bij jou zo lang gaat duren, maar ook met lange cyclus kan je dus een ei hebben! Ovutesten gebruik ik ook niet meer, daar werd ik echt moedeloos van.
Pfff zussie zou moedeloos ervan worden.. Hoop dat je gauw duidelijk hebt, maar ik zou wel bij de dokter langs gaan. Eventueel weer een echo maken of iets. Misschien zien ze een eitje groeien of niet.
Thanks voor alle lieve reacties! Mijn temp was vandaag weer iets gestegen. Ik had op CD30 zo'n sterk voorgevoel dat mijn ei zou zijn... maar weet niet of dat nu nog wel kan kloppen gezien mijn temp... We gaan het zien! Ik heb wel een ontsteking (gehad) aan mijn baarmoedermond en heb daar een kuur voor gekregen in de week na CD30 dus het kan best dat dat mijn temp deze ronde in de war heeft geschopt.
Spannend zussie! En ik heb vandaag bewijs gekregen dat je ook met een lange cyclus zwanger kan raken! Een mooi tweede streepje Dus geef de moed zeker niet op! Ik blijf je denk een beetje volgen als je dat goed vind
Nou inderdaad, gefeliciteerd meid! Lief dat je me gaat volgen, haha! Mijn temp was vandaag weer gestegen! Hoewel FF een stippelstreep geeft op dag 39 blijft mijn hoofd eigenwijs dag 30 zeggen, haha! Maar ik wacht rustig af! Heb door alle toestanden deze cyclus nou niet bepaald goed geklust, dus ik verwacht verder toch niet zo veel! Alleen de zoektocht naar een ei is toch spannend!