Hoe maak ik die bosjes dood?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bubblez, 25 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik ben echt zwaaaaar pissig.. En sip..

Naast ons huis bij de voordeur liggen bosjes van de woningbouw. En echt, het zag er al nooit uit. Tis berberis en ze snoeien het amper en d'r zit mega veel onkruid in.

Nu kwamen we er maanden terug achter dat in die bosjes een kudde ratten zit. In onze tuin zijn ze niet, ik zie nergens ook maar 1 zielig poepje. Dus alleen in die rot bosjes en daardoor ook onder de tegels in de tuin. Ondertussen zijn ze ook naar de andere kant van de woning gegaan en bij de buren. Daar ligt ook alles los.

Dus de woningbouw gebeld. Kwam een ongediertebestrijder langs. We hebben ook kippen, alleen alles in tonnen en netjes afgesloten. De beste man gaf ook aan dat dit het probleem niet is maar die verrekte bosjes. Wij wonen namelijk naast een school en die leuke scholieren pleuren altijd hun brood in die bosjes en kopen wat bij de jumbo. Als ik het zie haal ik het weg maar helaas.. volgens die man was dat dus ook het probleem en moest de woningbouw die bosjes gaan verwijderen. Hij zou ook naar de gemeente voor de bosjes aan de overkant. Omdat het probleem zo snel uit de hand gelopen is moet het snel opgelost worden...

Nu hebben ze vorige week woensdag (met dus 38 graden ) in die bosjes lopen snoeien. Het is nu zo dood als een pier, schots en scheef en nog steeds 30 cm hoog. Dus niet laag of zoals de bedoeling, weg. Net met de woningbouw gebeld en zij zegt dat de ongediertebestrijder tegen haar alles andersom zei. En zij vonden dit laag. Ik zocht het maar uit en zij vinden dat ze hebben gedaan wat ze konden. Aan het einde van het jaar gaan ze het helemaal weghalen en gras zaaien.

Ondertussen ben ik giftig en in staat in die rot bosjes in de fik te steken. Maar dat is vast niet slim. Dus ik wil het kapot gaan maken. Hoe pak k dat aan? Bleek? Azijn? Zoutzuur? Of toch de fik erin?

Help :D

2. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Uit de grond trekken en een ergens een tegel vandaan halen en die er op leggen?

Zit het erg vast? Grote schep erbij?

Een tijger neerleggen! Vinden de ratten vast niet leuk!
    En anders gif maar ja...jeetje dat is ook zo wat..

3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik zou azijn proberen....werkt ook bij onkruid.

4. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    De fik er in! Is toch gezellig op een mooie zomeravond.

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Oh even een stukje. Het ene stuk is 3 bij 8 en de ander 3 bij 6 denk ik haha.

Spitten heb ik eigenlijk geen zin in.. is zoveel werk... en die tegels is dus ook weg veel hahahaha.

Pure azijn dan maar denk ik he??

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Jij voedt mijn slechte gedachten. ....

Ik speel al jaren met dat idee hahahaha. Mijn man vind dat ik even goed na moet denken voor ik de gasbrander aan zet 😂

7. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ja en dat dan op een warme zomerdag als water geven...zuigt de plant het op en gaat het dood. Maar met zoveel bosjes heb je wel liters en liters en liters nodig denk ik

8. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik lees iets over round-up dat je kopen kunt bij welkoop etc
    Eigenlijk voor onkruid maar vrij puur werkt het ook bij andere planten.

denk dat de fik er in goedkoper en makkelijker is.
    Tuinslang erbij voor mocht het uit de handlopen, marshmellows en lekker met de buren samen met gitaar liedjes zingen!

9. Hondagirl25

Hondagirl25 Fanatiek lid

23 jul 2014
    3.018
    64
    48
    Vrouw
    Hilversum
    Slecht advies Roundup is zooooooooo slecht voor alles en iedereen niet doen dus!!
    Azijn werkt ook prima !!

10. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Dit topic opende ik omdat ik echt zo nieuwsgierig was n.a.v. de titel :D zat al te denken, zou het een insect zijn, of een typefout :D

Helaas geen tips voor je.. ja de fik erin.. maar of dat nu een goed idee is ;)

11. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.470
    4.921
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Roundup voor particulieren is deels verboden. Maar het gebruik van (schoonmaak)azijn ook! Las ik toevallig toen ik een artikel las over roundup.
    Bovendien zijn de bosjes niet van jou. Je bent strafbaar als je zonder toestemming hier in bezig gaat.
    Ik snap je probleem echt, maar bezint eer ge begint.

12. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik probeer een foto te uploaden maar dit mag niet wegens veiligheidsredenen.... tis natuurlijk wel raar om een bosje op een zwangerschaps pagina te zetten...

Zo noemde het ook "laag" afgesnoeid... echt.. het komt bijna tot m'n knie man alsjeblieft...

Roundup is ten eerste echt slecht. Maar ook veeeeeel te duur om zoveel mee te moeten doen..

Ik ben zo bang als ik het in de brand zet dat ik gedoe met de gemeente of zo krijg hahahaha 😂😂 als ik d'r dan ook nog op ga bbqen dan is het helemaal te gek denk ik haha.

Azijn maar denk ik.. gggrr

13. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Dit, helaas (ik zou ze ook graag in de fik zetten)...
    Je kan misschien rattengif in de bosjes strooien (als dat veilig voor kinderen en huisdieren bestaat, ik heb geen idee)?

14. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ja daar zit ik ook mee..

Detail: toen ik zei van als ik het zelf afspit dan? Toen vond ze dat prima... maargoed.. of het affikken ook mag hahahaha.

Gif doen we niet. Ten eerste omdat wij drie honden en drie katten hebben. Plus kleine kinderen in de buurt. Veel te veel mensen en dieren die er bij kunnen..

Klem hebben we ook al geprobeerd.. vangkooi.. allebei zelf gedaan maar hielp niks.. :(

Ik weet niet wat ik anders kan doen.. zij willen niks meer.. En ik kan wel janken...

15. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.797
    497
    83
    Bleek? Ja sorry, ik was m'n tegels aan het schoonmaken en de emmer viel zo ineens om, de bosjes in ;)

16. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Oke confession; ik doe dat al jaren.. stiekem hahaha.. toen ik nog rookte gooide ik ook bewust m'n peuk erin (alleen als ik thuis bleef hoor) in de hoop dat die bosjes ging fikken hahaha. Helaas nooit gelukt.. :(

17. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Roundup eroverheen

18. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Schoonmaakazijn in een gieter doen en sproeien. Jumbo en andere supermarkten hebben kannen van 3 liter voor minder dan €2,- denk ik. Helpt echt tegen onkruid en zal de bosjes ook wel doden.

19. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    En anders als buren bij elkaar wat geld inzamelen en een bedrijf inhuren om de bosjes te verwijderen en af te voeren.

20. wodjeka

wodjeka Bekend lid

25 feb 2013
    860
    60
    28
    Hellevoetsluis
    Azijn bij de aldi kost bijna niks in een grote jerrycan. Als je door de azijn afwasmiddel mengt (ongeveer 50 ml afwasmiddel op 1 liter azijn) en dit op de planten sproeit zijn ze echt super snel dood.

Deel Deze Pagina