Wat doen tegen hoofdluizen?

Discussion in 'De lounge' started by Krulpeterselie, Jul 3, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

Apr 27, 2015
    2,585
    1,247
    113
    vast al topic 1001 maar brrrrr. Zaterdag en zondag hebben we dochter nog gedouched en niks gezien. Maandagmorgen liep alles over haar hoofd heen. Direcg spul gehaald (prioderm) en een kam. Alles wat rondliep is eruit. Ook haar kamer grondig schoongemaakt. Maar nu die kleine witte en bruine dingetjes. Die krijgen we dus niet uit het haar. Hoe haal je die eruit? Ook met de vingers en een gaasje in de kam laten er maar een paar los.

Gisteren heb ik mezelf een aantal uren later ook gekamd en daar kwamen twee luizen uit. Vanmorgen dus 3 neten (denk ik). Ik heb mezelf gisteren ook behandeld maar mijn man ziet verder helemaal niks in mijn haar. Ik heb donker haar maar hij ziet ook geen witte dingetjes. Waren dat gewoon overlopers vanaf dochter tijdens het kammen gisteren? Ik vind het echt zo ranzig! Moet ik mezelf voor de zekerheid helemaal mee behandelen? Dus twee keer per dag kammen, shampoo etc?

2. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

Dec 24, 2013
    3,291
    1,491
    113
    Female
    Vervelend he, ik heb ook luizen gehad een poos terug, 2 jaar geleden ofzo.
    Maar als je behandeld met luizenshampoo en dagelijks uitkamt met vlooienkam, moet je de behandeling nog eenmaal herhalen, wat op het flesje staat, geloof na 2/3 weken ofzo.
    En tot die tijd onder de douche kammen met de luizenkam.

Dan gaat echt alles dood hoor, geen zorgen! De adviezen van jassen/beddengoed e.d. wassen zijn achterhaald. Luizen gaan al heel gauw dood, binnen enkele uren, als ze niet op een gastheer zitten.
    Je kunt het toch voor de zekerheid doen, als je het prettig vind. Maar als je goed behandeld met de shampoo hoef je niet bang te zijn voor een herbesmetting.

Ik zou persoonlijk voor de zekerheid wel alle mensen in je gezin behandelen.
    Met de shampoo en dagelijks onder de douche even de kam erdoor.
    En niet vergeten; borstels en kammen ook even in een sopje met luizenshampoo.

Succes! :)

3. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

Dec 24, 2013
    3,291
    1,491
    113
    Female
    Oh nog een toevoeging: als de neten niet goed loslaten, even het haar nat maken met water met azijn. Dan laten de neten goed los.
    En het doorkammen met de luizenkam moet echt met nat haar; gaat het beste als je het haar volledig met cremespoeling inwrijft en dan kammen.

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Azijn, in laten trekken en dan kammen met een Assy kam, hier gaan de neten er dan ook uit! Maar sowieso goed blijven kammen 2 weken, als de neetjes uitkomen, kam je diezelfde dag de luis er nog uit en voorkom je dat er weer nieuwe neten komen.

5. Kukido

Kukido Fanatiek lid

Jun 16, 2016
    2,365
    2,962
    113
    Van azijn laten de neten los

6. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

Apr 27, 2015
    2,585
    1,247
    113
    Azijn heb ik gisteren geprobeerd. Het kammen gaat dan super makkelijk zonder klitten maar die neten blijven helaas vast zitten.
    Het stelt me wel gerust dat ik wel de behandeling volg zoals het zou moeten. Hopelijk zijn we er snel van af. Heb echt al twee dagen overal jeuk. Brr.

7. suikerklontje

suikerklontje Fanatiek lid

Nov 23, 2015
    1,116
    522
    113
    Ik werk in de apotheek, ons advies is niet meer luizenshampoibte gebruiken maar haar met veel cremespoeling te behandelen en heel veel kammen, zo kunne ze zich niet meer hechten aan je haar en glijden ze eruit. Buiten de hoofdhuid leven ze niet meer

8. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,252
    36,073
    113
    Nyda werkt fantastisch, na de eerste keer geen levende luizen meer. De neten kreeg ik er met kammen niet uit, heb ze allemaal tussen mijn nagels eruit gehaald. Eigenlijk was ze na 1 behandeling helemaal schoon, maar voor de zekerheid nog 2 keer nyda gebruikt en dagelijks 2 keer goed gekamd

9. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,252
    36,073
    113
    Dat is idd voldoende, Maar ik vond het zelf wel heel prettig om toch de shampoo te gebruiken. Je bent dan in 1 keer van de luizen af (wel 2 weken nog kammen natuurlijk) en je bent niet meer zo besmettelijk.

10. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Kammen, kammen, kammen en nog eens kammen. En let heel goed op de neten! Ik trek ze met mijn vingers (nagels) eruit, stuk voor stuk. Veel werk, maar zeker de moeite waard. Sterkte!

Share This Page