mijn zoontje heeft nu 2 ondertandjes ze komen steeds verder door, maar vanaf wanneer moet je ze echt poetsen?
Meteen mee beginnen. Dan kan hij er alvast aan wennen. En tandjes zijn ook erg kwetsbaar als ze net zijn doorgekomen, dus het is ook nodig.
Idd meteen mee beginnen! Ze wennen er dan makkelijk aan en de tandjes zijn erg kwetsbaar. Hier gelukkig nooit een probleem geweest. Eerst doet mamma het en daarna mag mij. Zoontje het zelf doen. Elke avond weer groot feest!
Jups, gelijk mee beginnen. Het glazuur van nieuwe tandjes is nog zacht. Dus kies een zachte borstel. En natuurlijk peutertandpasta. En dan 1 keer per dag.. Je kunt die 2 tandjes ook nog wel doen met je vinger, of een puntje van een washandje trouwens.
Hebben jullie een tip dat ze haar mondje open doet? Als Emma haar fles gedronken heeft weigert ze haar mond open te doen voor de tandenborstel. En met m'n vingers gaat ze enorm protesteren.
Hier kauwt ze grotendeels zelf op de tandenborstel. Als ik de kans krijg, probeer ik boven en onder aan de voor- en achterkant er langs te komen, maar hier is het meestal drama. Zelf erop kauwen vindt ze wel prima en dan doe ik een paar keer een poging.
gewoon blijven proberen, dan wennen ze er meestal vanzelf aan mocht poetsen niet lukken, kan je ook proberen met een gaasje schoon te maken. En doe er in ieder geval peutertandpasta op. Smeer het gewoon met je vinger op de tandjes en laat het zitten. Kan de fluor goed inwerken op de tandjes
hier gaat ze ook op de borstel bijten, maar het poetsen lukt steeds beter. vraagje laten jullie je kindjes na het poetsen nog spoelen??? ik doe dat niet lijkt me niet echt handig uit spuugen doet ze niet dus slikt ze door volgens mij kan dat toch geen kwaad??? nu wou ik nog even toe voegen als je kindje een antibiotica kuurtje krijgt dat je dan ook goed moet poetsen dit is namelijk funest voor de tandjes. zeker als ze nog zo kwetsbaar zijn
Nee, spoelen hoeft nog niet. In de peutertandpasta zit minder fluoride, waardoor ze niet zoveel binnenkrijgen dat het schadelijk is. Pas als ze gewone/kindertandpasta gaan gebruiken, dan wordt spoelen+uitspugen wel belangrijk. Maar dan zijn ze al 4/5. Wel kun je straks, als ze wat ouder worden (peuterleeftijd) laten oefenen. Dat kan geen kwaad natuurlijk.