Als we eenmaal in de auto zitten is ze idd wel stil ja, maar daarvoor denken ze bij de buren volgens mij dat ik haar heel wat doe...
hier ook een kleintje isabel was 49 cm en woog 2980 gram! nu weegt ze 3130 gram. ze is vanaf het begin heel sterk geweest in haar nekje en tilde deze vanaf dag 1 goed op. ook rolt ze nu van haar rug op haar zij, en soms van haar zij op haar buik. vind haar best snel in deze dingen... maar wel erg leuk
Julia is ook een klein meiske. Bij de geboorte heel gemiddeld, 3610 gr en 52 cm, maar ze groeide maar langzaam. 3 maanden: 4900 gr en 60,5 cm 6 maanden: 6300 gr en 65 cm 9 maanden: 7500 gr en 67 cm 1 jaar: 8300 gr en 73 cm Nu is ze bijna 18 maanden en 9300 gr en 76 cm. Geen groot meisje, en ze zakt nu qua lengte ook wat, maar ik vind het niet zo erg, voor haar iig. Ze kreeg er juist vaak meer aandacht door, mede doordat ze supersnel was. Rolde met 3/4 maanden, kroop en ging zelf zitten met 7 maanden, staan met 8 maanden en ze liep haar eerste losse pasjes met 10 maanden, en een paar weken later écht los. Op straat zag je mensen echt kijken, zo van: Een lopende baby Nog steeds zeggen mensen 'ach schattig, die eerste stapjes'. Of zulke dingen. Maar ja, ik laat ze maar. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel een ander referentiekader heb door haar. Ik vind kinderen die groter zijn en nog niet kunnen lopen vaak wat traag, terwijl dat 9 van de 10 keer niet echt zo is, maar ze zijn vaak jonger dan Julia. Merk ook wel dat moeders er vaak mee zitten. Ik dan met het feit dat ze zo klein zijn, en andere moeders met het feit dat hun kind 'traag' zou zijn (wat dus niet zo is, maar Julia is snel!). W.b. de MC was ik heel gemakkelijk: geen discussie, het moet! Toen ze een jaar was kon ze goed in de grotere stoel zitten en was het veilig, voor m'n gevoel.
Hier ook een kleintje. Geboren met 39w5, 2780.. Dus niet echt veel voor bijna 40 weken. Ik vind haar verder (denk ik) niet traag qua ontwikkeling. ze is nu (bijna) 5 maanden en draait van rug naar zij.. van zij naar rug. van rug naar buik. En van buik naar rug. Het enige wat ze dus niet doet is van rug naar buik. Verder brabbelt ze heel de dag door verschillende geluidjes en kan ze ook al haar voetjes goed vast pakken. Ze kan ook al dingen aangeven van het ene handje naar het andere handje. En al best lang goed zitten (wel ondersteund!).
ik zorgde dat ik in de auto altijd voldoende speeldingen had, dan vond ze het wel leuk. Ze heeft 16 maanden in de maxi cosi gezeten.
Mijn dochter heeft er tot ruim 14 mnd ingezeten, ze vermaakte zich met een eendspeeltje aan de kledinghanger aan de achterdeur (volgens mij is dat ding voor kleding of niet).