wie eerder gestopt met werken?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Soofje, 2 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Ik heb al een maand erg last van me rug en sinds vandaag loop ik bij de fysio. Moet nu elke week terugkomen ivm bekkenklachten.(linkerbekken is scheef)
    Ik werk 5 dagen op kantoor en die hebben ook al aangegeven dat ik voor een aantal uur de ziektwewet in kan, maar eigewijs als ik ben wil ik het eerst aan kijken hoe het gaat met fysio + dat ik over 2 weken vakantie heb. Dus kan net zo goed nog even doorgaan :)

Iedere zwangerschap is indd anders.

2. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ivm bekkenklachten van de 13-22 weken minder uur gewerkt
    vanaf de 22 weken volledig ziektewet ivm bekkeninstabiliteit en erge rugklachten
    heb wel tot aan mn verlof 4 uur per week kantoorwerk gedaan ( werk in de zorg ) maar als ik niet kwam omdat ik teveel pijn had, was dit ook prima

Nikki83 en daar ga jij mee accoord??????:$ dat er vakantiegangers zijn is niet jouw probleem he.....je gaat jouw gezondheid en de gezondheid van je kindje toch niet op het spel zetten
    als jij je ziekmeld, mogen ze jouw uren gewoon volledig herbezetten

3. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    dat is zeker vreselijk....maar mijn leidingevende en arbo arts hadden liever dat ik met de 22 weken al stopte. om zo te voorkomen dat ik na de zwangerschap nog lang in de ziektewet zou zitten omdat ik te lang doorgelopen had met bekkeninstabiliteit

4. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik heb HG gehad en 2x opname in zh. Laat je anders naar de gynaecoloog verwijzen. Die hebben vaak met HG meer ervaring (ik had fijne gyn). Als je echt zo erg en veel moet overgeven kan het zijn dat je het met de door de huisarts voorgeschreven dosis medicatie niet gaat redden. Rust is daarnaast heel belangrijk!
    Ben van 12-20 weken ziek geweest. Daarna tot 34 weken 3x3 uur per week gewerkt. Meer zat er echt niet in (kreeg ook nog eens BI en hoge bloeddruk later).

5. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik ben met 19 weken 50% gaan werken ivm BI.
    En moest met 29 weken helemaal stoppen met werken en met 30,6 is onze dochter toen geboren ivm HELLP.

6. anne83

anne83 Actief lid

26 mrt 2006
    285
    0
    16
    Ik heb HG gehad.
    Met 10 weken lag ik in maart voor het eerst in het ziekenhuis i.v.m. uitdroging, daarna in april en in mei nog een keer.
    Mijn werkgever en de bedrijfsarts hebben toen besloten dat ik de rest van mijn zwangerschap niet meer aan het werk hoefde.
    Ik werk in de zorg, (lichamelijk zware groep).
    Voor mij was rust heel belangrijk, de nadruk heeft een hele tijd gelegen op het voldoende binnen krijgen van vocht en voedsel.
    Pas bij 24 weken zwangerschap werd het overgeven minder en heb ik wat meer energie en voel ik me weer een beetje mezelf.

Omdat ik mijn werk toch wel mis, ga ik 1 keer in de week een paar uurtjes wat kantoorwerkzaamheden doen.
    Zo kan ik me toch nog een beetje nuttig maken:)
    Nu nog tot 22 september en dat gaat officieel mijn verlof in.

7. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ik ben met 29 weken gestopt
    werk in de verpleging
    en kreeg ontzettend veel harde buiken.
    ben van de een op de andere dag gestopt en hoefde ook geen vervangend werk te doen!

8. Soekie

Soekie Bekend lid

26 mrt 2010
    733
    0
    16
    Vrouw
    Verzorgende IG
    Ik ben vanaf 17 weken 50% gaan werken en iets aangepaster werk. (geen hele zware werkzaamheden meer) Kreeg last van bekkenklachten (werk in de verpleging)

9. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    nou ik heb het er nog over gehad en het enige dat ik los kreeg is dat ik ook vakantieuren op kan nemen :$ :(
    ik weet allang dat mijn LM-er enorm zit te hameren op een zo laag mogelijk ziekteverzuim maar ben echt boos en verdrietig .
    Ik ben in de2,5 jaar dat ik er werk 2 keer ziek geweest 1 keer ivm n mk en de tweede keer ivm griep , heb collega's die al 2 jaar op het rooster staan als zgn ziek en daar wordt niets mee gedaan ...
    Kan me niet ziekmelden ivm de werkdruk , maar wel uren opnemen naar mijn idee is het probleem dan nog net zo groot en zoveel uren heb ik niet eens , de arboarts vind hij ook niet nodig ... echt ik kan wel janken , moet vanavond ook weer , maar denk dat ik de boel maar moet aandikken niet mijn stijl maar ik heb ook geen zin in bonje of een arbeidsconflict heb het nl wel enorm naar mijn zin met de clienten en collega's
    We hebben tig cursussen gehad over grenzen stellen , feedbakc geven en ontvangen en noem maar op , ik heb echt moeite met mijn grenzen aangeven , denk vaak ooh dat kan nog wel maar als zoiets dan op tafel komt krijg ik op mn kop .
    Nu geef ik mn grenzen eindelijk (na lang dubben wel) aan wordt t van tafel geveegd . snappen jullie het nog ?

het herbezetten van mijn open diensten is nl het grote probleem , van de 30collega's zijn er 11 ( en niet 1 zoals in mijn vorige bericht) ziek en de rest heeft vakantie , uitzendkrachten hebben wij als vaste werknemers niets aan het werkt bij ons gewoon anders en de clienten weigeren gewoon die uitzendkracht waardoor de vaste collega der poten onder t lijf uitrent en de uzk op de unit zit te nixen .
    Ik kan dus ook niet boventallig ingeroosterd worden want er is niemand om bijv naast een uzk een volledige dienst te draaien .
    ik word er gek van :(

10. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Ik lag vanaf week 20 plat, maar had gebroken vliezen, dus daar was geen discussie over. Van de gyn moest ik thuis op bank/bed liggen en mocht ik ook niet thuis werken. Uwv heeft een keer gebeld en de Arbo ook, die vonden het beiden logisch dat het zo ging. Ook van mijn werk was er begrip voor de situatie (heb de eerste dagen dat ik in het ziekenhuis lag nog wel veel gebeld en gemaild om mijn projecten over te dragen).

Als je echt ziek bent vind ik het onbegrijpelijk dat sommige werkgevers zo reageren als in deze draad (toch proberen, vakantieuren opnemen). Zij krijgen jouw salaris gewoon vergoed van het UWV wanneer je door je zwangerschap ziek bent.

11. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Met 27,5e week kreeg ik 's nachts weeën, en moest van de vk toen stoppen met werken. Ze was bang dat uk anders veel te vroeg zou komen. Met dat bericht heb ik toen (bibberend ;)) mn baas opgebeld, ik was zo bang dat ze moeilijk zou doen! Maar gelukkig snapte ze het helemaal en kon ik met een gerust hart thuis blijven. :) Uiteindelijk is moppie geboren met 38.4 weken, helemaal super dus!

12. bambi1990

bambi1990 Niet meer actief

Ik ben sinds deze week (23 weken) de ziektewet voor 50% ingegaan omdat ik erg last heb van harde buiken en fysiek is mijn werk erg zwaar. Zit namelijk in de thuiszorg(huishoudelijk)

13. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    hier doorgewerkt tot 34 weken maar wel vanaf 28 wkn ziektewet 50%en eigenlijk met 31 weken naar 75% en zo steeds verder en de laatste week 100%.

Ik werkte in de zorg en werd al snel te zwaar door veel harde buiken en bekkenklachten.

Deel Deze Pagina