Wie eet er nog komkommers?

Discussion in 'De lounge' started by Lindangel, May 30, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Eet je nu wel of niet komkommers?

1. Ja, natuurlijk wel.

2. Nee, ik laat ze links liggen.

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Ik krijg zelf toch wel een beetje de zenuwen van de berichten. Stel ik me nou aan?

Ik vreet normaal gesproken komkommers bij de vleet (echt... :)), maar nu merk ik dat ik ze toch maar in de koelkast laat liggen. Het ene moment wordt gezegd dat er niets aan de hand is, en het andere moment weer wel...

Wat doen jullie?

2. Ik had ze laatst gekocht voor door de wraps van de week, maar ik twijfel nog hoor.. Soms zeggen ze dat als je ze schilt er niets aan de hand is, maar aan de andere kant, er zijn wel al 10 mensen dood.. ;)

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

als je ze was en daarna schilt is er toch niets aan de hand?

daarbij let op de herkomst komen ze uit de kas kun je ze zo eten want ik een kas rijden ze niet met een giertank

4. 1234

1234 Niet meer actief

Ehm... welke berichten. :(

5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    volgens mij heb ik onder een steen gelegen, maar wat is er mis met de komkommers van nu dan? :D

Ik eet ze namelijk nog wel gewoon (lekker frips met dit warme weer :))

6. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Goede tip. Maar ik weet niet waar ze vandaan komen. Ja, van de AH, maar mijn vriend heeft ze gekocht en ik denk niet dat hij nog weet wat er op het bordje stond...

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja 10 mensen zijn door maar hoeveel mensen zijn in die zelfde periode dood gegaan aan de griep?

daarbij het rivm geef aan dat nederland niet bang hoeft te zijn omdat het haard in noord duitsland zit.

8. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

Aug 15, 2010
    1,883
    395
    83
    Als ze echt gevaarlijk zijn worden ze wel uit de winkels gehaald neem ik aan!

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

als je uit kijken met land van herkomst spanje zal het echt wel mee vallen. want het gaat nogsteeds om spaanse komkommers

10. yenolah

yenolah Fanatiek lid

Dec 12, 2008
    4,038
    83
    48
    Female
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Eergisteren nog gegeten (met schil), maar ik denk niet dat het over de portugese komkommers gaat. Ik weet nergens van.

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

google ehec
    ;)

12. yenolah

yenolah Fanatiek lid

Dec 12, 2008
    4,038
    83
    48
    Female
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Gaat het over spaanse komkommers? Heb je een linkje?

Edit: duh, ik zie het al boven deze post.

13. Bri

Bri Niet meer actief

ze weten nog niet met zekerheid wat de bron van die EHEC-besmetting is, maar ze verdenken nu spaanse komkommers (zoals ze eerder duitse tomaten verdachten, maar die zijn het blijkbaar niet).

De komkommers in NL worden nu vaker en beter gecontroleerd dan ooit te voren. Tot nu toe is in NL nog niets gevonden. Ik durf ze dus met een gerust hart te eten.

14. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
  15. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Heb net nog 2 komkommers gekocht bij de albert heijn.

16. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
  17. Bri

Bri Niet meer actief

Weet iemand nog dat er een paar weken geleden antibiotica-resistente bacterieën zijn aangetroffen in Nederlandse radijsjes, tauge en nog wat groentes?
    En is er nog iemand die die ook links laat liggen, of zijn we dat alweer vergeten?
    Ben het wel eens met de storm in glas water opmerking.

18. 1234

1234 Niet meer actief

Ik schaam mij diep, ik had hier nog niks over gehoord. Maar zo vaak eten wij ook niet komkommers. Dus ik laat het even om ze te kopen, totdat er weer goede berichten over komen.

19. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik ben ook gek om komkommers maar vindt t ook best eng. Goed op de herkomst letten denk ik en dus geen spaanse komkommers meer eten.. En nu ook goed wassen en schillen en dan denk ik dat er niet veel aan de hand is. Maar als je er toch geen goed gevoel bij hebt moet je het ook gewoon niet doen!

Share This Page