Wie eet er nog komkommers?

Discussion in 'De lounge' started by Lindangel, May 30, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Eet je nu wel of niet komkommers?

1. Ja, natuurlijk wel.

2. Nee, ik laat ze links liggen.

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik wil ook het recept of anders google ik wel even.

Kom op meiden. Kopen die komkommers (en andere groenten). Desnoods pleur je ze daarna in de prullenbak wat mij betreft.

2. Bri

Bri Niet meer actief

Nee, daar is niets raars aan! Eet gewoon wat jij verstandig vindt, en verder niet.

3. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

Jan 30, 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kan komkommers dacht ik ook roerbakken, wordt weleens bij Aziatische gerechten gedaan.

4. nazli21

nazli21 VIP lid

Jul 28, 2006
    7,052
    9
    38
    fulltime mama
    wij eten nog steeds komkommer..

5. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    #105 petrabr, May 31, 2011
    Last edited: May 31, 2011
    dank je wel, erg lief van je.
    dat de prijs erg verschilt per dag is iets wat altijd lastig is
    (zeker als je ziet wat de tuinder krijgt normaal gesproken en waarvoor hun waar in de winkel ligt)

maar nu heeft mijn man voor het eerst in zijn leven geen flauw idee of de honderden kilo's tomaten die hij vandaag geoogst heeft wel opgehaald worden.
    ik vind het echt triest dat hollandse telers zich aan een miljoen regels moeten houden en nu alles kunnen verliezen terwijl ze er niks mee te maken hebben.

Onze buren zijn paprika telers en hebben al 3 jaar op rij dat het meer kost om een paprika te oogsten dan dat ze krijgen bij verkoop, zij hebben dus geen enkele reserve meer en ik weet niet of de mensen bij ons in de straat 2 x paprika 1 x tomaat deze crisis nog door kunnen komen

6. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Als ik niet zwanger was dan zou ik het niet zo'n probleem vinden maar ik neem nu toch liever het zekere voor het onzekere en eet ze maar even niet. Tja waarschijnlijk is er niks aan de hand maar toch he.. :)

7. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Oh dat is toch verschrikkelijk. Groente en fruitprijzen zijn idd altijd al heel wisselend. En ook ik juich hoor als ze lekker goedkoop zijn, maar als ik dit dan lees......

8. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Heb ik vandaag dus ook gedaan.. Ik lust zelf geen komkommer en Lenn is er ook niet gek van.. Enkele keer bij een BBQ met de buren ofzo voor een lekkere salade, maar verder halen we dus nooit komkommers..
    Maar zag gisteravond (of vanmorgen?) een stukje op het nieuws over de telers in NL die er dus problemen van ondervinden..
    Heb er 3 gehaald, zo duur zijn ze niet..

Verder vandaag paprika en tomaten gehaald voor door de spaghetti (normaal gebruik ik een groentepakket) vind het zo sneu!

Als ik ze wel zou lusten zou ik ook geen komkommers eten trouwens.. Maar puur vanwege mijn zwangerschap.. Liever geen risico zeg maar..

9. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

May 3, 2011
    986
    8
    18
    moeder
    ik ben ook zwanger en neem geen onnodige risico's maar komkommers eet ik dus gewoon(goed wassen en schillen). de nederlandse zijn goedgekeurd dus snap niet waarom gezonde mensen moeilijk doen.
    vandaag had ik het er over met de verloskundige en ze vond dat ik het gewoon kon eten zoder dat ik er problemen van zou krijgen.
    ik snap dat sommigen het risico niet durven te nemen maar dan kun je eigenlijk niks meer eten.

10. Mayon

Mayon Niet meer actief

Weet iemand of er verschil is met biologische? Die zijn toch sowieso niet bespoten, of is dat de kwestie niet?

11. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113

Ja dat is ook zo.

12. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    Jawel, gister en vandaag nog. Ik let wel op het land van herkomst eerlijk gezegd!

13. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    de hollandse komkommers (en tomaten :D) mogen sowieso niet bespoten worden maar zijn aan heel veel regels verbonden

14. Virginia11

Virginia11 Niet meer actief

Ik ben er een soort van verslaafd aan, plakjes met aromat haha! Ik schil ze netjes, misschien verschilt het per regio? Geen idee, maar ze zijn wel lekker... :D

15. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Het gaat om de mest. De EHEC is juist gevonden in biologische komkommers

16. Mayon

Mayon Niet meer actief

O mén!! Ik dacht dat biologische groente ook gekweekt werd op grond zonder mest enzo..

17. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Volgens mij gieren ze daar gewoon. Dus geen kunstmest.

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik haal ze bij boer Jochum vandaan, sowieso al het fruit en groente.
    Dan weet ik waar het vandaan komt.

Dus ja, hier wordt het nog wel gegeten. Maar niet door mij, ik vind ze echt smerig.

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Komkommersoep

1 komkommer
    1 dikke aardappel
    1 ajuin

Alles schillen en wassen, in stukjes snijden en in een ketel doen. Groenten onder water zetten. Even laten doorkoken, mixen, kruiden naar smaak en klaar.

Heel simpel en zo lekker!! :)

Moet wel zeggen dat m'n man geen komkommer lust en de soep is maar een tas of 2 dus ideaal voor hier.

20. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Share This Page