Dank je! Ik ga het eens proberen (als m'n vriend er niet is, dat is namelijk helemaal geen liefhebber van soep, maar ik wel!)
Ja hoor, lekker een komkommertje, zeker met dit weer. Alleen ga ik binnekort op vakantie naar Spanje, zal ik ze dan maar laten liggen?
Weet niet of jullie het gisteren ook op het nieuws hebben gehoord, maar hier op het nieuws (B) zeiden ze dat de besmetting niet van de komkommer komt. Dus kopen die komkommers!! Ik heb er gisteren 2 van de Jumbo meegebracht. Straks lekker soep maken en groentenpap voor m'n zoontje.
Wat een onzin. De Nederlandse komkommers zijn allemaal goed, hoor! Achteraf blijkt het ook helemaal niets te maken gehad te hebben met de Spaanse komkommers. Spanje gaat (terecht!) een schadeclaim indienen bij de Duitse overheid. Als je me nou vraagt: Ga je nog naar Noord-Duitsland binnenkort, dan zeg ik: Nee, ik blijf liever weg uit die buurt.
Uit solidariteit, dus? Dat vind ik heel sociaal van je! Ik heb van de week ook een komkommer gehaald, juist omdat ik net op het nieuws had gehoord dat de Nederlandse telers in de problemen komen. Maar hier is hij allang op, want ik vind ze wel erg lekker
het word steeds dramatischer voor de tuinders bij ons in de straat en mijn man. De grenzen naar rusland zijn nu ook dichtgegooid. De oogstprijs is nu 20 keer zo duur als de prijs die ze er voor krijgen. Ik blijf het vreselijk vinden dat wij goede, gezonde tomaten hebben die door de media nu waardeloos zijn geworden (of beter gezegt nog minder dan waardeloos want er moet veel geld bij gelegd worden om de tomaten te oogsten
Ja hoor ik eet ze gewoon. Ik geef het alleen niet aan mijn zoontje van 2 jaar haha....stom hé!! Het is toch ook helemaal niet bewezen dat het de komkommers zijn? Waarschijnlijk wel een in groente dus kan van alles zijn. En ik denk dat ze anders echt wel de komkommers uit de schappen hadden gehaald of een verbod op het eten van komkommers gedaan mocht het echt zo gevaarlijk zijn. Net nog heerlijk broodje gezond met tomaat, komkommer etc. gegeten Ik let overigens wel goed op de herkomst "Holland". Komkommer uit Spanje zou ik niet eten. En bezoekje aan Duitsland zou ik ook niet doen.
Het is nu al bekend dat het helemaal niet van de komkommers vandaan komt en dat ze dus de besmettingsbron niet weten!. Kun je eigenlijk beter niets meer eten (neemt nog een hapje van dr komkommer met tomaatsalade).
Heb er net 1 gekocht maar werd door het winkelend publiek aangekeken alsof ik een tikkende tijdbom kocht ofzo..
Wat erg! Ik heb vandaag twee komkommers en een kilo tomaten gekocht. Herkomst nl, dus hopelijk zien jullie er iets van terug. (bij wijze van)
Nou hehe, zie nou wel! Gewoon kopen die handel en steun die telers. En ben je nog niet overtuigd, wat ik me niet kan voorstellen. Dan koop je ze en pleur je die groenten weg. Basta!
Was die voor mij? Want ik heb al die tijd gewoon een komkommer per dag gegeten . Of bedoel je in het algemeen,...?
ja eerst was het spanje, nu duitsland, dan zijn het wel de komkommers, dan weer niet! is nou het advies nog steeds niet eten?? Ik at ze wel maar manlief wil dat ik ze niet eet, dus moet ze ook uit mn broodje gezond halen anders is hij echt kwaad. Hij zegt better save then sorry en je bent niet alleen! Ik vind het soms TE overdreven maargoed ik laat ze nu dus wel staan....
Ik denk dat er op dit moment weinig groentes zijn die veiliger zijn dan de komkommers in de winkels... Er is nu zoveel controle op dat ik me niet voor kan stellen dat een verkeerde in de schappen beland.
tja, ik snap de ophef nog steeds niet. Ik heb ze al die tijd gegeten en zal er ook niet mee stoppen. Ik vind het gewoon heel triest voor de telers dat veel mensen geloven in die massa hysterie.
ik eet ze toch niet gewoon voor de zekerheid. Helemaal nu ik zwanger ben (misschien dat mijn hormonen me banger maken) zal me nl ook niks verbazen als die mensen al ziek bleken te zijn en dat de bacterie de laatste zet gaf zeg maar. dat ws met de mexicaanse griep ook zo hoorden we achteraf. dat er ook mensen overleden waren maar dat er een aantal al ziek bleken te zijn en de mg er niet bij konden hebben
mijn vroegere buurvrouw ligt momenteel met de ehec en hus bacterie in het ziekenhuis, dus ik ben daar wel erg van geschrokken.