Wie eet er nog komkommers?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lindangel, 30 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Eet je nu wel of niet komkommers?

1. Ja, natuurlijk wel.

2. Nee, ik laat ze links liggen.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    natuurlijk schik je ervan maar waar het vandaan komt, dat weet je dan niet. maar met mensen bang maken met zo'n bericht word niemand wijzer

2. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    ja hoor ik eet ze gewoon, ik leg ze even in koudwater met wat citroenzuur, (zo worden ze op mijn werk ook gewassen voor we ze snijden) en gewooon lekker eten, met de nederlandse komkommers is niets mis.

3. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Ik eet ze nog wel ja, gewassen en wel. Ik hoorde dat andere groenten ook niet zeker zijn, dat in Duitsland (bepaald deel) wordt afgeraden om ongekookte groente te eten, dus niet alleen de komkommers?

4. susy26

susy26 Niet meer actief

Ik ben zelf ook dol op komkommers en alle rauwkost. Zelf eet ik wel rauwkost enz,maar ben toch niet zo happig op komkommers nu. haha.Ik werk ook in een restaurant, en moest gister werken en was ook de komkommers aan het schillen. Dus toen zeiden ze, wat ben je nou aan het doen? ja schillen..haha ja weet t niet... ik laat ze nu ook maar even links liggen op me bord. En ook toen ik even in de spoelkeuken stond,zag je bij 9vd 10bordjes dat de komkommer bleef liggen. hoop maar dat t snel voorbij is.

5. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik wist het niet eens tot vandaag, haha! Ben echt gek op komkommers..

6. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    Ik eet ze, tot er meer duidelijkheid is, even niet....

7. 4days

4days Niet meer actief

Ik at ze al niet, dus dat scheelt. ;)

8. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    @petrabr: jammer dat je dat denkt, want dat was dus niet de bedoeling van het bericht!

9. augustus

augustus Niet meer actief

Ik eet ze nog wel. Ken ook iemand die het heeft. Maar goed zolang er niks bewezen is, eet is ze gewoon.

10. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Hier geen komkomers en ongekookte groentes tot er meer zekerheid is.

11. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    ik heb er vanmorgen weer lekker 2 gekocht ;)

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Dat laatste zou ik ook doen, je weet immers niet hoe zorgvuldig er gewassen en schoongemaakt is. (je zou er vanuit moeten kunnen gaan dat dat goed is, maar ik heb toch net iets te vaak naar de smaakpolitie gekeken, geloof ik... ;) )

Aan de andere kant heb ik ook zoiets van; Als die komkommer op het bord heeft gelegen en er zit EHEC op, dan zit dat inmiddels ook wel op de rest van je eten, toch? Dan kun je dus helemaal niet meer in een restaurant gaan eten. Ik tijfel dus nog over de komkommers in een restaurant... :D

Overigens eten wij ze zelf wel (eigenlijk elke avond) en van de week was Jelle jarig en de komkommertjes die ik (met heet water gewassen en daarna geschild) geserveerd had vonden gretig aftrek. Ik geloof dat er binnen 10 minuten een hele komkommer door is gegaan.

Mijn moeder werkt bij een biologische tomatenkwekerij en zelfs haar werkgever raakt zijn tomaten aan de straatstenen niet kwijt. Van de week kon hij ze nog in Rusland verkopen, maar daar is de grens nu ook dicht voor tomaten. Al wat nu rijp is moet weg... Zonde hoor, van al dat eten...

13. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

30 jan 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zag ze gisteren nog liggen. Drie voor een euro. Het is dat ze niet op het boodschappen lijstje stonden. Ik heb namelijk wel een recept gevonden dat ik van de week ga uitproberen:Recept - Komkommer uit de wok - Albert Heijn

14. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Helemaal mee eens! Dus donderdag komkommers door salade gehad en voor vanavond tzatziki.. en dat smaakt niet zonder :p

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
  16. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    je bedrijf zal maar over de kop gaan door deze hysterie
    (das gelukkig bij ons nog niet aan de hand, maar het is wel diepe crisis)

ik ben blij dat ze steeds dichter bij de bron van besmetting komen maar ik geloof dat het nog lang gaat duren voor de tuinder weer zonder verlies aan het oogsten is

17. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

30 jan 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uit wat ik begreep waren 17 mensen die allemaal in 1 restaurant hadden gegeten ziek geworden (dus niet veel). Waarschijnlijk kunnen ze op deze manier makkelijk nagaan wat het restaurant heeft geserveerd en wie de leveranciers waren.

Het komkommer verhaal kwam van het feit dat 95% (volgens dat Nu.nl artikel) komkommer, tomaat of sla rauw had gegeten. De komkommer was dan denk ik het meest gegeten. Ze hopen dat wat de meeste zieke mensen hebben gegeten dat dat de besmettingshaard is. Vaak is dat zo, maar dus niet altijd.

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113

Eet bijna niet iedereen vaak tomaat, komkommer of sla?

Ik vind 17 personen best veel. Misschien iets in het water?

19. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Hier gisteren weer 4 komkommers mee genomen, en vanmiddag op de bank lekker een halve ijskoude komkommer weg zitten eten :D

20. tulip

tulip Niet meer actief

idd, dan ben je mooi gaar. Niet voor de telers hoor, maar verder zou ik mij doodlachen als straks blijkt dat ze zich vergist hebben en iemand met het verhaal naar buiten komt dat het in de bratwurst zat.;):p Kijken of die duitsers ook zover gaan als het hun eigen economie betreft.

Deel Deze Pagina