Ideeen voor een vrijgezellenfeestje voor zwangere vrouw

Discussion in 'De lounge' started by Char1983, Jun 14, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

Feb 19, 2011
    3,447
    21
    38
    Female
    Noord-Brabant
    He Dames!

Ik heb even een vraagje,tenminste het is eigenlijk een vraag van een vriendin.Want die moet een vrijgezellenfeestje organiseren voor een vriendin die zwanger is...Dus wat ga je dan doen?
    Ik heb al een aantal meiden geholpen maar nog nooit voor een zwangere vrouw en die kan natuurlijk niet alles gaan doen...

Dus iemand tips en ideeen?

Avast bedankt!

2. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Heb geen ideeën maar lees wel even met je mee :)

3. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    2,938
    58
    48
    Workshops zijn in dit geval een uitkomst, zou ik zeggen.
    Bonbons maken, taarten of cupcakes maken, sieraden maken.
    Allemaal leuk om te doen en toch rustig en niet vermoeiend.
    Maar misschien is dit een beetje afgezaagd....

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

mijn vriendin was 30 weken toen ze een vrijgezellenfeest kreeg. we hadden zelf een high tea gemaakt en die bij haar thuis opgediend, een quiz gemaakt en een soort beautymiddag georganiseerd, dus maskertjes mee, nagellak enz. alles bij haar thuis gedaan dus.

was één van de leukste vrijgezellenfeesten die ik ooit heb gehad, misschien juist omdat het gewoon bij haar was en niet op stap e.d.

5. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    #5 brabbel1988, Jun 14, 2011
    Last edited: Jun 14, 2011
    Workshop bon-bons maken
    Workshop taartje maken (zo een mooie met fondant)
    Lekkere high thea
    Fotoshoot met alle vrouwen
    Thema avond
    Theater show, met uit eten.

Oeps heb m gewijzigd, dat was niet de bedoeling!
    Hij staat al weer terug in t origineel!

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

vind ik allemaal al pittig hoor brabbel, ik moet er niet aan denken met mijn zwangere lijf. best zwaar!

7. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

Aug 29, 2009
    3,313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Ik zie dat je in NB woont.. Ik weet niet waar.. Maar anders is Inspiration Point misschien een leuk idee.
    En idd workshops en dan lekker uit eten..
    Zou het voor de zwangere vrouw niet te zwaar maken met allerlei activiteiten..

8. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

Sep 6, 2007
    2,567
    221
    63
    Nou, ga in elk geval niet bowlen!
    Toen ik 25 weken zwanger was presteerden ze het om met mij ''gezellig'' te gaan bowlen:x......na een paar keer gooien zat ik de rest van de tijd langs de kant met een harde buik!
    Nu heeft diegene die het georganiseerd heeft zelf geen kinderen, misschien dat daar de fout zat;)...
    maarja verder.....uhh..tja....de ge-eikte dingetjes denk ik, taart maken, sieraden maken, make-up party en uiteraard lekker eten daarna! Misschien een bbq of een goede wok? Of zelf tortilla's eten. Allemaal ingredienten in leuke bakjes op tafel zetten, denk aan paprika, mais, kidneybonen, geraspte kaas, komkommer, sla, crème fraiche, quaqemole, tortilla chips, tortilla saus, tortilla's, geruld gehakt, stukjes gebakken kip enz...en het daarvoor evt. met zijn allen maken en snijden, gezellig.
    ik noem maar wat hoor...

9. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,046
    0
    0
    Middelburg
    Ik heb vorig jaar het vrijgezellenfeestje voor mn beste vriendin geregeld toen ik zelf zwanger was! En toen hebben we ook iets gedaan waar ik gewoon mee mee kon haha
    Wij hebben een bootje (sloep) gehuurd en zijn lekker een middagje gaan varen! Picknick mand mee, was echt heerlijk!!! En iedereen heeft het super naar zn zin gehad! (waren maar met een groepje van 5) 's avonds zijn we lekker uit eten gegaan!!!

10. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

Feb 19, 2011
    3,447
    21
    38
    Female
    Noord-Brabant
    He Dames!

Bedankt voor de leuke tips!

@ Neeltje Inspiration point ben ik ook weleens geweest super leuk!

Ga deze tips doorgeven!

11. Groentje

Groentje Bekend lid

Jul 6, 2007
    641
    4
    18
    Voor mijn zwangere zusje die sowieso niet van al te actieve activiteiten houdt.. hebben we een workshop servies schilderen incl. high tea daar gedaan (wel in omgeving Utrecht), kon allemaal zittend en daarna lekker gourmetten bij mij thuis. Was gezellig, natuurlijk niet heel 'spannend', maar mijn zusje vond het leuk. Het servies hebben we op op de bruiloft gegeven, nu heeft ze een leuk aandenken in de kast staan.

12. torrach le

torrach le Fanatiek lid

Oct 30, 2008
    4,435
    1
    0
    ik was niet zwanger maar we moesten wel rekening houden met een aantal dames die niet iets actiefs konden doen...
    wij hebben met zn 7-en een high tea gehad in een hotel hier in de buurt... was best gezellig (als je van thee en eten houdt is het denk ik wel erg leuk om te doen!!)...

ik kreeg overigens kadootjes die te maken hadden met "something old, something new, something borrowed, something blue"... was erg leuk!!!

het old was een kristallen schaal van mn overleden moeder waar ik erg blij mee ben... het borrowed een fotolijstje, het blue een lichtblauwe kousenband en het new weet ik niet meer :)

13. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Meen je dat?
    Workshop bon-bons maken
    Workshop taartje maken (zo een mooie met fondant)
    Lekkere high thea
    Fotoshoot met alle vrouwen
    Thema avond
    Theater show, met uit eten

Laatste 2, thema-avond, en theatershow kan ik me nog wel indenken, maar zijn de andere activiteiten ook zwaar? :) :)

14. Rono

Rono Niet meer actief

wij zijn 2 weken geleden wezen taartbakeen/bekleden (workshop)

Dit was super leuk en daarna gebbq-ed

15. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ja ik heb gewoon gebowld met 35 weken en was eigenlijk geen probleem dus op zich zou dat normaal ook geen probleem moeten zijn ;)

Bij mij zijn we naar de thermen geweest met een speciale zwanger arrangement voor mij en een make up workshop voor ons allemaal en daarna lekker wezen uit eten vond het heerlijk, lekker relax!!

16. adi

adi Niet meer actief

Wat voor type is de bruid?

Mij zou je bijv echt niet blij maken met workshops taart bakken, bonbons, high tea, of wat dan ook in die stijl. Het is me een beetje te 'tuttig'.

En hoe actief is die zwangere vriendin? Kan ze bijv wel een middagje lopen?

Mijn schoonzusje was 30 weken toen ze haar vrijgezellenfeest kreeg, en zij hebben haar de hele middag leuke opdrachten laten uitvoeren in de stad. Het was (behalve het lopen) fysiek niet zwaar, maar wel lekker pittig en met veel humor.
    En daarna lekker wezen uit eten.

17. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij zijn hier eens geweest:

Pink Lemon  »  Workshops

in denbosch is dat - nad de workshops hebben we tapas gegeten, héérlijk was dat :) goed verzorgd ook allemaal!

18. Cos

Cos Fanatiek lid

Feb 5, 2011
    2,687
    0
    0
    Ik ben zelf zwanger en heb net een vrijgezellenfeestje georganiseerd voor vriendin die nog maar pas zwanger is..

Wij gaan een beauty arragement doen met gezichts behandelingen en massages ( die ik oversla wat liggen op de buik ... ) Daarna een lekkere lunch ed.

Sauna erbij was ook een optie maar dat slaan we over.

19. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    Hangt er ook wel een beetje vanaf hoe lang ze zwanger is en of ze veel/weinig klachten heeft.
    Als ze weinig klachten heeft zijn de tips van brabbel1988 idd hartstikke leuk. Maar als ik bijv. kijk naar mijn vorige zwangerschap zou ik vanaf een week of 23 bijna alles te zwaar vinden en denk ik alleen de high-tea te doen. Nu gaat het nog prima en zou ik denk ik ook alle andere activiteiten die genoemd zijn (behalve bowlen, zou ik nu al last van krijgen denk ik) nog leuk vinden, maar denk later in de zwangerschap dat ik er ook veel te zwaar zou vinden.

Weet niet meer wie het was die het zei, maar idee van varen met een picknick is leuk!

Tja en zoals adi al zei, hangt nl ook af van de bruid wat ze leuk zal vinden. Ik zou bv zo'n workshop taarten maken heel leuk vinden, maar ken ook zat mensen die het vreselijk zouden vinden.

20. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

Jul 30, 2010
    1,415
    52
    48
    Misschien een rondvaart door de Biesbos? Lekker lunchen / taart op de boot? Of een aansluitende picknick in de Biesbos? Is echt heel leuk! Oja,kijk ook eens op de website bijmaud.nl echt zoveel leuke workshops,al is het maar om ideeën op te doen.
    Veel plezier!

Share This Page