Inspanningshoofdpijn

Discussie in 'De lounge' gestart door Dubbelgeluk, 29 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.080
    12.033
    113
    Ik had alweer een tijdje niet gesport en ook al een tijdje geen hoofdpijn meer gehad. Vanmorgen vol goede moed weer gaan hardlopen en de rest van de dag loop ik met hoofdpijn rond.
    Ik eet en drink van te voren en daarna. Als ik stil zit is het ook over, maar als ik in beweging kom, en vooral met bukken heb ik zoveel pijn. Morgen is het weer weg, maar dit maakt sporten niet leuk. Iemand tips om dit te voorkomen? Ik heb een rustige training gedaan en tussendoor nog gewandeld. Het heeft niets te maken met opbouwen, als ik ‘goed’:rolleyes: getraind ben, dan heb ik het ook.

2. Loeskaz

Loeskaz Bekend lid

10 okt 2020
    818
    624
    93
    Vrouw
    Lastig!

Ik heb hier (en met andere hoofdpijnen) ook vreselijk getobt. Uiteindelijk ben ik samen met mijn (sport)fysio aantal x gaan trainen en zij heeft me heel wat bruikbare tips gegeven en bleek het dus grotendeels aan mijn onbewuste hoofd en nekhouding en ademhaling te liggen tijdens inspanning. Ik dacht zelf hele goede houding te hebben, ben zelf ook trainster, maar was dus heel veel winst uit te behalen.

Misschien zou hier voor jou ook wat in kunnen zitten.

GossipGirlxoxo, Dubbelgeluk en Athina vinden dit leuk.
  3. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.080
    12.033
    113
    Dank je wel. Dan ga ik dat eens proberen, want dit is echt waardeloos. Ik voelde mij echt zo naar gisteren, terwijl het hardlopen mij mentaal wel echt goed doet. Het is ook iets sinds een jaar, of wellicht sinds mijn laatste zwangerschap. Vroeger kon ik 20 km hardlopen en (afgezien dat ik heel moe was) had ik nergens last van.

4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Vermoedelijk je ademhaling die niet goed is tijdens inspanning.

Je kan ademhalingstraining doen tijdens t hardlopen. Tel je linker of je rechterbeen (in elk geval niet beiden) t aantal stappen en bijv inademen over 4 en uitademen over 4.

Helpt je gelijk om in je "zen" te komen. Afhankelijk van je inspanning en conditie kan je dat opbouwen naar 6 of 8. 4 is voor de gemiddelde persoon een prima uitgangspunt.

Ik kwam uit bij 12 maar dat was recreanten hardlopen. Met sprinten was dat duidelijk een heel ander verhaal.

5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.323
    10.287
    113
    Ik heb dat altijd na het zwemmen. Zal de volgende keer beter letten op de ademhaling.

Deel Deze Pagina