Heb net al vanalles geprobeerd om mijn netwerk te beveiligen, want (ja heel stom) er zit geen wachtwoord op. Nu dacht ik het net voor elkaar te hebben, maar dan maakt ie geen verbinding. Wie weet waar ik dat kan vinden en/of hoe ik dat moet doen. Heb al op de site van mijn provider gekeken, maar daar staat het niet goed uitgelegd, want mijn scherm is anders dan die afbeeldingen die zij weergeven:S
Waar ik trouwens steeds terecht kom met de pogingen doen tot beveiligen: - Beveiligingstype (en dan kun je kiezen uit 7 opties, zoals WPA enz.) - Versleutelingstype, dan kan ik kiezen uit geen en WEP. Ik had net wel iets gedaan en een wachtwoord gekozen, maar dat was blijkbaar niet goed want mijn verbinding lag er toen uit. Ik heb het maar weer snel terug gezet zoals het stond, dus nu durf ik niet zelf wat uit te vogelen
het kan zijn dat je provider hem gewoon voor je kan beveiligen wij wilden hem zelf beveiligen met een wachtwoord maar ging niet ff gebeld toen zeiden ze dat doen wij of je krijgt een code ervoor die je eventueel later zelf kan aanpassen.
Gebruik wpa psk 2, wep is te gemakkelijk te kraken. Verbinding maken duurt daarna een minuutje. Gaat het mis, dan, kun je de router resetten met een knop op de achterkant.