Wie eet er wel/geen groenten en fruit nu ivm EHEC?

Discussie in 'De lounge' gestart door Shereen23, 6 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik hoorde van mijn vader dat je je groente en fruit ook eerst even in zout water kunt leggen.

2. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Wij eten gewoon alles wat we voorheen ook aten. Ben van mening dat het een behoorlijke hysterie is allemaal. Tuurlijk, er zijn mensen doodgegaan aan EHEC, maar er gaan dagelijks tig meer mensen dood aan allerlei andere beestjes waar je niks over hoort.

Moest wel erg lachen om het wassen van je groenten en fruit met zeep :D. Dan wel Dettol gebruiken he ;)

3. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik had vorige week mijn twijfels bij komkommer (mede omdat ik zwanger ben) maar nu is het weer tauge... oeps, onee toch niet.. en wat is het volgende week, bananen?
    Ik eet het dus gewoon :)

4. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    paniekzaaierij ... ik eet gewoon fruit en groente hoor, gisteren lekker komkommertje op (geraspt en een scheutje azijn en een beetje suiker) lekkeeerrrrrr

Ik schoot gewoon in de lach gisteren toen die absurde kop in de Telegraaf stont "TAUGE IS VERDACHT ..." eerste wat ik dacht was dat die duitsers nu hopelijk niet de chinezen de schuld gaan geven ... China for Worlddomination .... dmv van Tauge ... whahahahahaha

ben benieuwd wat het volgende is ... Brusselse spruitjes ??... het is de schuld van de Belgen!!!

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik eet alles, gewoon zoals voorheen.

6. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

En perziken met Zwitsal, blijven ze lekker zacht van:p

7. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

1 mrt 2007
    836
    0
    16
    Ik heb zojuist me bloemkool gestoomd, denk dan dat die eventuele bacterie wel dood is toch? Heb de bloemkool wel goed gewassen voor t stomen.

8. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

eens, zijn maar een paar duiters op de grote massa. Kans dat je het krijgt is klein en de kans dat je wat anders krijgt is groter. Gewoon kauwen met die groentes:D

9. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

nee!! Het zijn de Romeinen:D En die zullen we eens een koekje van eigen deeg geven!!

10. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Wij eten gewoon alles hoor, en was ook niet overdreven. Vanmiddag ongekookte worteltjes gegeten, niet gewassen. Zal wel weer loslopen.

11. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113

Rare jongens ... die Romeinen :d:d:d:d:d:d

12. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ook rauw kun je prima bloemkool eten.
    en komkommers
    en sla
    en tomaten
    en aubergine (ja zelfs die handel gaat over de kop)
    en wortel
    en asperges etc

13. tulip

tulip Niet meer actief

haha, ik moet daar altijd zo om lachen.

14. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik eet alles gewoon hoor, maar was het wel even goed. (normaal doe ik dat eigenlijk nooit :))

15. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ik vind het verschrikkelijk voor alle tuinders. Zomaar met vingers wijzen en groentes de schuld geven (eerst komkommers, dan tauge en nu????). Ze maken gewoon alles kapot met die berichtgeving. Laten ze eerst maar eens goed duidelijk krijgen waar het vandaan komt en pas als ze 1000% zeker zijn het publiceren in de media.

Kan me gewoon ergeren aan die massahysterie die hierdoor ontstaat :(

Ik eet dus nog gewoon alles. Goed wassen (net zoals gewoonlijk) en er is niets aan de hand.

16. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe

17. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Ben het met iedereen eens, massahysterie! En deze keer zijn de tuinders de pineut.

Wassen met zeep? Groenten en fruit eerst in zout weken? Hoe kom je er op, met alle respect hoor! Maar hier wordt gewoon gespoeld, net als altijd.

18. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

wij eten alles behalve taugé eventjes.

En de groente en het fruit dat was ik gewoon goed.... Met ehm..water

19. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik bedoel natuurlijk groente. Geen fruit. Jek! :)

20. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Sorry maar dit vind ik best een domme reactie. Sowieso al die reacties die de angst van mensen belachelijk maken. HALLO er zijn veel mensen doodgegaan in Duitsland hoor! Ik vind dat alles behalve grappig eigenlijk.

Deel Deze Pagina