Zeg ik dat ik het grappig vind dan? En over domme reacties gesproken? Groente en fruit wassen met zeep is wel realistisch... als we zo gaan beginnen....
En toch denk ik dat jullie niet snappen hoe het er op dit moment in duitsland aan toe gaat zo lachwekkend is het allemaal niet hoor, er zijn al vele mensen overleden en de groente in de supermarkten liggen er gewoon niet meer! Vind het jammer om te lezen van sommige dat wij (Duitsland) maar met ons vingertje wijzen en dat we ons niet zo aan moeten stellen......ga eerst maar eens in het land wonen en dan vind ik dat je er over mag lachen of niet :x Hier word dus op dit moment geen sla, komkommer, tomaten en sprosse gegeten...... Echt beetje jammer die flauwe grapjes van sommige
Ik zeg niet meer naar Duitsland gaan!! Voor de rest gewoon alles eten. Wassen is sowieso een goed idee. Dat was het al.
Er gaan nog altijd meer mensen dood aan de griep. Dat is in mijn optiek net zo erg en ik vind het geen domme reactie Ik vind het natuurlijk verschrikkelijk dat er mensen doodgaan, dat is altijd heel erg. Vind alleen dat ze eerst maar eens de daadwerkelijke bron moeten vinden ipv het wijzen met hun vingertje en zo mensen gigantisch angstig maken en financieel kapot maken.
het is heel vervelend voor de mensen in duitsland, maar dat betekend niet dat wij hier zo hysterisch hoeven doen. Buiten dat moet duitsland eerst maar eens uitzoeken waar het nu vandaan komt, want voor een land dat op bepaalde gebieden zo vooruitstrevend denkt te zijn vind ik dat ze nog bar weinig weten.
Ik denk trouwens niet dat nederland in deze situatie anders had gereageerd! Ja het is erg jammer voor ons hier,maar wel ook heel erg angstig!!! En dan zie ik net de opmerkeing 'gewoon niet naar duitsland gaan' nou dat is echt zo' lose opmerking...ben blij dat jullie in nederland niet meemaken wat wij hier meemaken
en hoeveel mensen zijn er dood gegaan in die zelfde periode door. *ongelukjes rond het huis *de griep *de hitte (oude mensen vallen bij bosjes dood neer) dat zijn er veel meer maar daar hoor je niemand over
het onderzoek dat verricht is, kun je toch ook niet echt professioneel noemen: eerst gillen dat het van de komkommers komt uit nederland en dan alle export boycotten waardoor hier weet ik het hoeveel telers bij moeten gaan leggen. Vervolgens tot de conclusie komen dat het helemaal niet van de komkommers komt, vanochtend de tauge, vanmiddag niet meer, hmm wat zou het morgen zijn???
Hoeveel is veel, ik vind dat het helemaal niet zoveel is en ik vind dat het aantal besmette mensen ook erg mee valt van wat ik er tot nu toe van heb mee gekregen. Overdrijven is een vak. Let op: ik zeg niet dat niet iedere dode hieraan niet 1 te veel is! Mensen moeten niet zomaar vanalles gaan roepen, weet je ontzettend veel mensen hierdoor gedupeerd zijn! Dat zijn ook mensenlevens die nu naar de knoppe zijn, terwijl ze helemaal niets zeker weten. En iedere keer als ze weer een vermoeden hebben, roepen ze weer wat. Dat vind ik heel erg kwalijk, je jaagt mensen de stuipen op het lijf en ik vind ook dat de zaak erg uit zijn verband wordt gerukt. Dat doet het dus met mensen als je zomaar wat gaat zeggen. Hier gaat het om geleerde mensen, nou sorry hoor...wat een verstand!
umh waarom niet? ik doe gewoon mijn boodschapjes hoor ik ga me toch niet weg laten houden voor iets wat 1 in noord duitsland is 2 op zijn retour is en 3 niet eens bekend is waar het vandaan komt.
Hoe denk je dat de boeren er hier aan toe zijn????Denk je dat het daar goed mee gaat ofzo?????gewoon stoppen met duitsland zo belachelijk te maken om hoe ze hierop reageren......hier word met man en macht gezocht naar de oorzaak om dat er elke dag nog mensen dood gaan Amfy: Het is niet op zijn retour hoor helaas en ook niet alleen in noord duitsland.
Ik eet zelf alles nog en ook nog met schil, net als mijn man, ik was het nu wel nog iets beter dan voorheen. Voor onze dochter schil ik nu alles. Maak me er niet zo druk om, toen met de mexicaanse griep was ook het halve land in rep en roer en bleek er weinig tot niks aan de hand achteraf... Daarbij zijn vaak zwakke, zieke mensen en ouderen die het eerder treft of die eraan overlijden.
Nou de cijfertjes dan: 21 doden op dit moment 1526 EHEC mensen met het EHEC Virus 627 mensen met het gevaarlijke HUS syndroom( hiervoor krijg je bloedtransfusies) hiervan zijn er aardig wat in levensgevaar op dit moment
Nou laat mij maar lekker belachelijk zijn of overbezorgd, doet me vrij weinig wat een ander er van denkt (lees: helemaal niets), maar hier eten we voorlopig geen ongekookte groente en ongeschld fruit totdat er meer zekerheid is. Spijtig voor al die boeren, meen ik echt, maar mijn gezondheid en vooral van mijn kleine is me iets belangrijker dan hun inkomen. En ja het kan van alles zijn, snap ik, maar tot die tijd ben ik gewoon wat voorzichtiger. Laat mij maar lekker mee doen aan die massahysterie.
Geen groente en fruit eten gaat me echt veel te ver. Sowieso hou ik me er eigenlijk totaal niet mee bezig. Ik zag wel net de NRC next een hele toepasselijke cartoon op de voorpagina had staan vandaag. Ik kan hem helaas niet vinden. Ik vind niet dat Duitsland er verkeerd mee om gaat. Ik kan me de hectiek en daardoor de fouten wel indenken. Goed dat ze het serieus aanpakken, zodat het zo snel mogelijk in de kiem wordt gesmoord. Maar voor mij echt nog een ver van m'n bed show.