daarbij heeft duitsland 83 MILJOEN inwoners. dus nog minder als 1 op 50.000 in ziek en minder als 1 op 100.000 is ernstig ziek. de doden die zijn gevallen zijn allemaal stuk voor stuk oudere of zwakkere mensen
Ow dat bedoel je Haha, jawel dat is nog steeds gaande. Maar dat weten we pas ergens in november waarschijnlijk.
Ja, maar in eerste instantie werd ook fruit genoemd om even in het zout te weken. Dat lijkt me echt niet lekker. Maar volgens mij was dat later gecorrigeerd en aangeraden voor alleen groenten. Volgens vriend (is kok) kan je best weken in zout water, maar daarmee 'dood' je zeg maar niet dat EHEC virus. (als ik lieg, lieg ik in commissie, hoor het ook maar net). En verder zie ik het helemaal niet als iets grappigs, maar vind wel dat je dingen in een juist perspectief moet blijven zien. (zie post van Amfy). Ik denk dat de kans groter is om bij het oversteken van de straat groter is, dan dat ik ten onder ga aan dat virus. Om maar even een zijstraat te noemen. Mijn idee hierover.
ik dacht al dat je hem niet meteen begreep. Waarschijnlijk is de hele hype al weer weg als jullie die kant op gaan.
Wij eten alles, maar eten eigenlijk alleen maar gekookte groente. Soms wel komkommer, maar nu even niet, mocht niet meer van mijn vriend . Ga het van de week wel weer halen. Ik eet wel eens rauwe wortelen, maar die heb ik dan 'geschrapt' met de kaasschaaf, dus dat zit dan wel goed. Fruit was ik goed (met koud water). Appels was ik trouwens vaak met water én zeep (jaja!), zo vies soms dat laagje dat erop zit. Als je het daarna goed weer afspoelt proef je er niets van. Wat betreft die hysterie, ik vind het juist wel goed dat we gewaarschuwd worden. Als het wel aan de komkommers had gelegen, het vermoeden er was en we wisten het niet, was het ook niet goed geweest... Ik vind het alleen maar goed dat er zo goed onderzocht wordt wat nu de bron is, zo makkelijk is het niet (en oordelen is zo makkelijk, ga er maar eens aan staan...)
Ik vind het belachelijk dat ze "zomaar" wat geroepen hebben.. Eerst de komkommers uit Spanje... Worden daar geen komkommers meer besteld.. Vervolgens de tauge.. Die bedrijven zitten nu diep in de shit... Wat is het volgende wat het zou kunnen zijn?? Laat ze maar eens wat goed onderzoeken. Wij eten "gewoon" groente en fruit.
nouja in het ziekenhuis in kleve vertelden ze van wel maakt ook verder niet uit natuurlijk ik bedoel mensen kunnen gezond zijn van buiten maar achteraf blijk meestal wel iets anders kijk bij de mexicaanse griep en zouden gezonde mensen dood zijn gegaan maar achteraf bleek dat bijna 100% toch nog een achterliggend leiden had
Wij eten eogenlijk alles behalve kom kommer maar dat is doordat ze dat niet lusten. Als we het wel lusten had ik het gewoon geschild. Het is in duitsland gebeurd dus hebben we hier denk ik toch geen last van.
Mijn ouders wonen in Duitsland en die eten er niet minder fruit en groente om. Ik vind het allemaal heel erg wat er gebeurd, maar ik vind dat er ongenuanceerd en zonder enige vorm van bewijs zomaar dingen werden geroepen, waarbij hele bedrijfstakken de dupe van werden, en die ze jaren kost om te boven te komen. "Het zijn de komkommers" ... "neeee, het is de Tauge" .... "het zit in het vlees"... en ga zo maar door. Het is toch gewoon niet meer geloofwaardig, lachwekkend zelfs (de berichtgeving en paniek, niet de mensen die ziek in het ziekenhuis liggen)? Vooralsnog hebben alle wetenschappelijke onderzoeken uitgewezen dat er helemaal NIETS aan de hand is met komkommers, of andere groente ... Er is niets mis met gewoon fruit en groente, je kunt het gewoon eten, ik neem aan dat je voor deze problemen ook gewoon je groente en fruit waste onder kraan ... ? Nu, dat kan nog steeds en kan je nog altijd genieten. Maar om te zeggen dat je totaal geen fruit en groente meer eet ... nee, dan sla je net ff tever door imo. Maar goed, mensen moeten zelf weten hoe ze ermee omgaan.
ow ik eet gewoon alles hoor. tis mij wel gescheten. van komkommer krijg je echg ( ofzoiets_ nou weer van taugee. van manderijnen kanker, van kip vogelgriep, van rundvlees bse en van varkens weer wat anders. nee ik eet gewoon. anders wordt ik nog gekker als ik al ben hahaha
Je vergeet dat het op een totaal van 81 miljoen duiters/inwoners gaat... Ik relativeer graag een beetje, anders kan je namelijk voor alles bang gaan zitten zijn. Hou je geen leven meer over. Het is goed om met zoiets als dit voorzichtig om te springen, maar ik vind dat wat er nu gebeurd absoluut niet voorzichtig, maar in het wild de pijlen schieten.
Ik was eerst erg voorzichtig. Maar ze zoeken steeds een nieuw "slachtoffer" qua groenten en fruit. Eerst was het komkommer, toen tomaten, sla en vlees en nu weer tauge. Ik at geen komkommer meer, maar daar ga ik dus mooi wel weer mee beginnen. Gewoon goed schillen en wassen. Afgelopen zondag hebben wij nog lekker zelfgemaakte nasi gehad met tauge. En dat was ook heerlijk. Nog even en je wordt zo vreselijk bang gemaakt dat je niks meer kunt eten. En wat dan? Jezelf laten verhongeren?
ik denk dat je zieker wordt van de zeep die eraan blijft zitten dan van de groente zelf. wij eten hier gewoon allemaal groente en fruit en wassen en schillen die gewoon zoals we dat altijd doen. al die massahysterie 3 keer per jaar om iets anders. ik wordt er nogal moe van.
Dat laatste klopt volgens mij niet, volgens mij gaan er juist jonge mensen, relatief in goede conditie, dood.
EHEC is trouwens een bacterie en geen virus! Ik geloof dat alle tot nu toe geteste monsters van taugé allemaal negatief waren voor EHEC. Eerst maar es onderzoek doen en dan roepen....