Wie eet hier volledig biologisch?

Discussion in 'De lounge' started by Tjilpje, Feb 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

Jan 4, 2013
    4,621
    1,576
    113
    Female
    het oosten
    Voor mensen uit Gelderland... Omgeving Arnhem, Rheden...
    Het is echt de moeite om eens naar de Wolfskuil te gaan. Ze houden daar Hereford koeien. Die staan er lekker in de wei of warm in een grote stal als dat nodig is. Kalfjes worden er niet vroeg van de moeder gescheiden en ze krijgen er alleen gras te eten (dus ook hooi) Eens in de zoveel tijd wordt er een koe pf os geslacht. Je kan dan een vleespakket bestellen. Je krijgt alles van de koe. Gehakt, rolade, suddervlees, biefstuk etc... Dit is echt niet duurder dan de supermarkt en je hebt supervers en supervlees. Vaak beter dan de slager en jouw vlees heeft een heel goed leven gehad.
    Je kunt gewoon langsgaan ook en de boer geeft je zo een prachtige rondleiding over de boerderij.
    Ik vond het geweldig!

P.s je hebt dus wel 2 vriezerlades nodig om alles in porties te bewaren.
    Ze hebben ook een website. Daar kan je het vlees ook bestellen.

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Biologisch ook?

3. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

Jan 4, 2013
    4,621
    1,576
    113
    Female
    het oosten
    Biologischer krijg je het niet.
    Www.dewolfskuil.nl

Het is in De Steeg

4. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

Nov 21, 2012
    1,192
    0
    0
    vlakbij assen
    wij zijn hier nu ook aan het overstappen op zoveel mogelijk bio (naar uiteindelijk helemaal).
    We hebben nog wat dingen liggen die op moeten, maar alles wordt nu zoveel mogelijk vervangen door bio.
    wij zijn net verhuisd en het is hier in de buurt echt een biologische walhalla ten opzichte van waar ik eerst woonde. Dus nu is de stap veel makkelijker te maken.

Morgen halen we onze eerste echte biologische odin fruit en groentepakket. Ben benieuwd.

ik ga dit topic een doorlezen morgen. maar nu eerst: welterusten!

5. zogelukkig

Klinkt goed zeg!:)
    (Ik woon alleen niet in de buurt helaas).

6. armande

armande Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    2,229
    0
    0
    Hoi, ik lees bijna iedere dag even mee (en in t begin ook wel gereageerd) maar ik zit er over te denken om weer zelf brood te gaan bakken. Maar ik heb geen écht goed recept, wie heeft het perfecte recept? Het gaat me om het "gewone dagelijkse " brood.

7. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Ik had laatst een pot aardappel anders. Weet niet of je het kent? Erg lekker. Maar toen ik thuis zag dat er E621 in zit heb ik hem zonder pardon in de prullebak gesmeten. Dat komt hier het huis niet meer in.;)

8. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

Jul 30, 2009
    3,133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Een fijne vervanging voor suiker is agavesiroop. Het zorgt minder voor een suikerdip. Onze buurman eet geen suiker en raadde het aan. Wij zijn er iig blij mee. :D

9. Agter

Agter Fanatiek lid

May 3, 2012
    2,266
    0
    0
    In een huis
    Smaakt het beter dan stevia? Want dat vind ik zo vies.

10. zogelukkig

Agave zorgt júist voor een suikerpiek en dus ook dip.
    Hierbij een link over het gevaar van agavestroop. Het lijkt alsof het alleen over candida gaat, maar het gaat dus over agavestroop.
    Google anders zelf maar even, er is genoeg geschreven over het gevaar van agavestroop.
    Het Candida Dieet: Candida en Agavesiroop, een Wolf in Schaapskleren
    Afkicken Van Suiker: SUIKERSOORTEN

11. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

Jan 1, 2009
    6,729
    0
    36
    Er bestaat wel ongeraffineerde rietsuiker; oerzoet.
    Hier kan je prima mee zoeten maar het smaakt wel wat anders dan de geraffineerde suiker die wij kennen.

Een beetje honing in de thee is ook erg lekker, en beter dan suiker!

12. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

Jan 1, 2009
    6,729
    0
    36
    Dank voor de tip!

13. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

Jan 1, 2009
    6,729
    0
    36
    Ik heb de cursus 40 dagen zonder suiker gedaan van Miss Natural.
    agavesiroop heeft nog best een hoge glycemische index.
    Je kunt beter ahornsiroop gebruiken of honing.
    Ook bestaan er zoetmiddelen als palmsuiker, kokosbloesemsuiker, oerzoet, etc..

Bij honing liefst de biologische variant.

14. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

Jan 1, 2009
    6,729
    0
    36
    Wij bestellen ons vlees trouwens bij Ko-kalf, die bezorgen volgens mij via de diepvriesman in heel nederland.

www.ko-kalf.nl

15. zogelukkig

Interessant! Met welk pakket ben jij bekend?

Wij eten eigenlijk alleen gehakt, biefstuk en suddervlees. Ik zou het zonde vinden als er veel schenkel, soepvlees en sausijs in zit. Hoe is de verdeling ongeveer?

16. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

Jul 30, 2009
    3,133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Ik had juist begrepen dat het een lage glycemische waarde had, iig in vergelijking met gewone suiker. Agave nectar - Wikipedia, the free encyclopedia

En dat verhaal over fructose klopt wel, er zit fructose in agavesiroop, maar dat is heel anders dan de high fructose corn syrup, en werkt ook anders in je lijf Why Agave Nectar Is Not Worse Than High-Fructose Corn Syrup | Natural Health & Organic Living Blog

Maar ik schrik er wel een beetje van. Ik dacht een goed product te gebruiken, hmmmm.... Niet helemaal dus. Oké... Ikzelf er toch aan moeten geloven om gewoon minder zoet te eten. We hebben sinds kort idd ook oerzoet. Is dat beter qua fructose en glycemische index?

Suiker is gif – maar dit kan wel - hetkanWel.nl

17. zogelukkig

Oerzoet is niet zo lekker hoor.

Ik eet fruit en af en toe appelstroop en dat zijn mijn enige zoetjes. Soms een klein handje rozijntjes, voor de smaak. Vandaag had ik gezoete? tuttifrutti gehaald (had mijn zoontje uitgezocht) ik heb geproefd maar vond het echt te zoet.

18. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

Jul 30, 2009
    3,133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Misschien proef je het zoet ook beter als je het niet continue eet. Ik merk dat ik wel een beetje verslaafd ben aan suiker. "Gelukkig" heb ik nu buikgriep, dan kan ik meteen een start maken met minder suiker eten.

19. kvinna

kvinna Niet meer actief

Wat vinden jullie van een scharrelslager? Er zit er hier een in de buurt, ben er nog niet geweest. In de eerder gegeven links kost het vlees 12,50 euro per kilo, maar daar zitten allerlei vleessoorten bij die ik niet kan eten en daar word ik niet blij van. Vind het wel belangrijk dat ons vlees wat zuiverder wordt, maar wil ook op de kosten letten.

Ook wilde ik toch die kokosolie eens proberen en heb van het weekend via iHerb.com biologische verge kokosolie gekocht. Tevens magnesiumpillen (ook heel belangrijk). Ik dacht, laat ik een gokje wagen en dat is goed uitgepakt. Binnen drie werkdagen bezorgd en veel goedkoper dan in NL, want met een bestelling van boven de 60 dollar zijn de verzendkosten maar 8 dollar. Haha, nog goedkoper dan in NL een pakketje versturen:p.
    Heb ook nog een kortingscode voor de eerste bestelling voor de liefhebbers.

20. zogelukkig

Scharrelvlees van de scharrelslager is vrijwel nooit biologisch, dus ik zou niet durven spreken van 'zuiver' vlees.
    Biologisch vlees is bijna altijd ook scharrel.;)

Share This Page