Over margarine heb ik een mooi stuk gelezen dat het eerst bedoeld was om kalkoenen vet te mesten, maar die gingen er aan dood. Toen hebben ze het aangepast en op de markt gebracht als soort light boter. Het schijnt maar 1 molecuul te verschillen met plastic. En eerlijk gezegd, nu we een jaar roomboter eten vind ik margarine vreselijk ruiken! Edit; en 27 overeenkomstige ingredienten als verf.
I love zulke verhalen, zeker als ze waar blijken te zijn. Denk je dat je nog een link kan achterhalen? Echt, ik sta er elke keer weer van te stuiteren, wat voor troep er in de schappen van de supermarkten ligt.
Hmm, denk dat ik de link zelf al gevonden heb, niet wetenschappelijk onderbouwd, maar wel grappig om te lezen. Ik zou niet geschokt zijn als er een kern van waarheid in zit! Margarine, niet alleen kankerverwekkend | Uw Eigen Boek?
Ik had het van een Engelse site via Facebook, die kan ik zo op de iPad niet linken, ik kan de tekst wel kopiëren denk ik. Ik zal eens zoeken! Overigens levert plastic boter al veel op op Google.
Ik eet volledig biologisch met mijn gezin. Als je in de bio (online)winkel en slagerij koopt en producten die zo min mogelijk zijn bewerkt zit je wel goed.
(Dit is de tekst waar ik het over had) "Pass The Butter ... Please. This is interesting . .. . Margarine was originally manufactured to fatten turkeys. When it killed the turkeys, the people who had put all the money into the research wanted a payback so they put their heads together to figure out what to do with this product to get their money back. ... It was a white substance with no food appeal so they added the yellow colouring and sold it to people to use in place of butter. How do you like it? They have come out with some clever new flavourings.... DO YOU KNOW.. The difference between margarine and butter? Read on to the end...gets very interesting! Both have the same amount of calories. Butter is slightly higher in saturated fats at 8 grams; compared to 5 grams for margarine. Eating margarine can increase heart disease in women by 53% over eating the same amount of butter, according to a recent Harvard Medical Study. Eating butter increases the absorption of many other nutrients in other foods. Butter has many nutritional benefits where margarine has a few and only because they are added! Butter tastes much better than margarine and it can enhance the flavours of other foods. Butter has been around for centuries where margarine has been around for less than 100 years . And now, for Margarine.. Very High in Trans fatty acids. Triples risk of coronary heart disease ... Increases total cholesterol and LDL (this is the bad cholesterol) and lowers HDL cholesterol, (the good cholesterol) Increases the risk of cancers up to five times.. Lowers quality of breast milk Decreases immune response. Decreases insulin response. And here's the most disturbing fact... HERE IS THE PART THAT IS VERY INTERESTING! Margarine is but ONE MOLECULE away from being PLASTIC... and shares 27 ingredients with PAINT. These facts alone were enough to have me avoiding margarine for life and anything else that is hydrogenated (this means hydrogen is added, changing the molecular structure of the substance). Open a tub of margarine and leave it open in your garage or shaded area. Within a couple of days you will notice a couple of things: * no flies, not even those pesky fruit flies will go near it (that should tell you something) * it does not rot or smell differently because it has no nutritional value ; nothing will grow on it. Even those teeny weeny microorganisms will not a find a home to grow. Why? Because it is nearly plastic . Would you melt your Tupperware and spread that on your toast? Share This With Your Friends.....(If you want to butter them up')! Chinese Proverb: When someone shares something of value with you and you benefit from it, you have a moral obligation to share it with others. Pass the BUTTER PLEASE" - THANKS NATHAN NEELY
Zet eens een bakje margarine open in je schuur of garage, na een week komt er nog geen vlieg op af. Roomboter en Ghee en kokosolie zijn ook niet ongezond. Alle bewerkte zooi en pakjes en zakjes, daar krijgt men die gezondheidsproblemen van. En het is ook logisch, wat verdient de voedsel industrie nu aan gezonde wortelen? Niks, maar aan een Knorr wereld maaltijd pakket verdienen ze wel. Dus de industrie verteld je dat hun margarine zo gezond is bla bla. Mijn neus. Net als halfvolle melk, gatver. Als je ziet hoe dat wordt gemaakt. Magere melk is een afval product van boter, maar ja, waarom weggooien als je het kan verkopen als zijnde 'gezond'. Lees de blogs maar eens van Het grote overzicht van olie & vet | De Groene Vrouw
Ik kan niet zoveel met kankerverwekkend want hoe bewust wij ook eten, tegenwoordig roepen ze bij alles dat het kankerverwekkend is terwijl ze dat niet (altijd) kunnen bewijzen. De tekst die ik hiervoor plaatste legde wat dingen uit waarvan ik dacht ja.. klinkt logisch. Margarine vergaat inderdaad niet en er komen geen vliegen op af, sterker nog, je kunt het laten staan maar je kat of hond gaat er echt niet aan likken. En als ik dan al eerder las hoe het bewerkt en ontslijmd wordt met o.a. petroleum, dat hoef ik het niet meer. Wat ik al zei, sinds ik het niet meer eet vind ik het echt vies ruiken!
Ik heb het gelukkig nooit gegeten, vroeger kocht mijn moeder wel vaak margarine bij de bio winkel, benieuwd hoe dat daar dan mee zit. Naja, bio plastic zal wel makkelijker verteerbaar zijn als niet bio plastic!
Nog een interessant weetje, waar iedereen roept dat volle yoghurt, melk en roomboter te vet zijn.. Er zijn goede en slechte vetten. De vetten die natuurlijk aanwezig zijn zijn nodig om het product te verteren. Je lichaam heeft het vet in de volle yoghurt nodig om de yoghurt goed te verteren en de voedingsstoffen op te nemen, net zoals bij melk (even daargelaten of koemelk wel zo goed is voor een mens) en bijvoorbeeld eigeel is vet, maar nodig om het eiwit goed te verteren. Ik heb het boek 100% gifvrij van Julia Kang gelezen, en al is zij wel heeeeel fanatiek, er zaten veel 'oh ja!' momenten voor mij in het boek. Verder vind ik dat iedereen er van mag vinden wat hij of zij wil, het stoort me alleen wel soms dat er zo veroordelend over gedaan wordt. Zo werd er in een ander topic over dit onderwerp meteen gescholden met 'geitenwollen sokken gekken en idioten'. Laat iedereen in zijn waarde en zijn eigen plan trekken. Voor mij betekent deze levensstijl ontzettend veel, het verlost me van lichamelijke klachten en ongemakken waar ik al vanaf mijn 15de mee kamp. (Ik ben nu bijna 33). Ook mijn ouders die dit nu ook doen zijn van hele nare kwalen en ziektes af sinds we hier aan begonnen zijn. Anyway, ik weet niet waar ik eigenlijk naartoe wilde maar moest het ff kwijt.
Kijk; aan paranoia gedoe en leugens heb ik zeer, maar dan ook zeer een bloedje dood! 27 overeenkomstige stoffen als in verf BULLSHIT!!! verschilt maar 1 molecuul met plastic BULLSHIT!!! kankerverwekkend BULLSHIT!!! Margarine is ontwikkeld in 1869 voor de soldaten van Napoleon omdat de boter die ze meehadden ranzig werd. Sommige mensen slaan een beetje door!:x Dat soort mensen adviseer ik graag om maar helemaal niks meer te eten. En serieus, hoe dom ben je als je zoiets leest en doorstuurt zonder de feiten te checken, gaat er dan geen lampje branden of niet je dan niet heel hard lachen ofzo? Ik heb een hekel aan mensen die doorslaan. Dit zijn de ingrediënten van Blue Band Goede Start: water, plantaardige oliën (25%) en vetten, yoghurt (6%), gemodificeerd zetmeel, visolie, calciumzouten, emulgator (mono- en diglyceriden van vetzuren, lecithine), zout (0,3%), conserveermiddel (kaliumsorbaat), antioxidanten (tocoferolrijke extracten, calciumdinatrium EDTA), voedingszuur (citroenzuur), aromas, vitamines (E, B6, B1, A, foliumzuur, D, B12), kleurstof (caroteen). (27???) In biologische margarine zit dit: Ingrediënten: plantaardige olie (40% zonnebloemolie, 40% palmolie), water, sojalecithine, voedingszuur (natuurlijk melkzuur, niet uit melk!), natuurlijk kleurstof (caroteen).
Waarom meteen zo ontzettend boos? Ik moet maar niets meer eten en ik ben dom? Nou, dankjewel. Ik heb de tekst inderdaad klakkeloos gekopieerd zonder alles te checken wat er in staat. Mij boeit namelijk niet alles. Wat ik eruit haal is (uit een ander artikel) hoe het gemaakt wordt, en de eye-openers zoals het niet vergaan en geen vliegen er op af komen. Je mag me best aanspreken op wat ik plaats maar ik vind het onnodig om meteen zo uit je dak te gaan en me te beledigen.
Heb ik ergens gezegd dat het waar is? Dat ik het geloof? Volgens mij is dit stukje voornamelijk met humor benaderd en niemand heeft beweerd dat het zo is. Paranoia gedoe en leugens, ik heb een hekel aan mensen die... Jeetje jij kan zó heftig zijn soms! Denk je nou echt dat ik denk dat er bakjes vloeibaar plastic in de supermarkt staan? Ik hou van zulke verhalen ja, mede om het hoge bullshit gehalte ervan. Met kern van waarheid doel ik op het feit dat margarine geen lekker goedje is. Maar goed, laten we margarine weer met rust, ik heb wel even lekker gelachen in ieder geval!
Is dan óók niet gezond. Niet alles wat gemaakt is van biologische ingrediënten is gezond. Jouw beweringen zijn ook nogal duidelijk, heb jij je feiten gechecked? Goede vetten: Het grote overzicht van olie & vet | De Groene Vrouw en slechte.
Jemig vrouw, doe normaal en houd op met je gestook!!!:x:x:x Kan je er wel zo'n stomme smilie achter zetten, maar ik ben wel weer klaar met jou, had dit van jou niet verwacht!!!
Zogelukkig heeft nergens beweerd dat margarine gezond is, ze heeft alleen de ingrediënten geplaatst. En nee, geen plastic, geen petroleum, helaas! Sorry hoor.