Wie erbij?

Discussie in 'De bevalling' gestart door -, 10 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Ik vraag me af of er meiden zijn, die naast hun man/vriend/vriendin nog iemand erbij willen hebben. (bij de bevalling dan hè ;) )

Ik heb met de eerste mijn moeder erbij gehad (mijn vader zat op de wachtkamer van het ziekenhuis) en mijn man (en dan nog een hele zooi staf wat heen en weer liep..haha)

Mijn zus had er ook bij mogen zijn, maar goed, die was 1 dag ervoor met vakantie gegaan (en moest nog 2 wkn wachten voordat ze haar nicht kon bewonderen).

Nu wil ik weer mijn moeder erbij! Maar mijn zus niet, die hoop ik eigenlijk te kunnen strikken om op Astrid te passen wanneer we moeten bevallen.

Hoe gaan jullie dat doen?

2. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Ik hoef niet te veel mensen om mij heen te hebben. Dus alleen mijn vriend is erbij. Wil thuis bevallen. Het lijkt mij al niks dat als je in het ziekenhuis bevalt en daar iedereen in en uit loopt. Maar misschien interesseert het op dat moment ook niet, weet het niet. Is pas mijn eerste kindje.

3. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    ik zou zelf graag mijn moeder er ook bij willen hebben.
    maar ja, mijn vriend is het daar niet helemaal mee eens.
    vind dat zijn moeder er dan ook bij mag zijn, ja hallo, het word geen gezellig theekransje ofzo! hihi.
    moeten het er nog maar eens een keer over hebben ;)

4. Niet meer actief

ah.. maar je vriend ziet dat verkeerd hoor. Je hebt je moeder er niet bij voor de fun!

Dit is iets tussen moeder en dochter (vind ik dan) en ik luisterde beter naar mijn moeder dan mijn man toen het zover was. Mijn moeder heeft ook meegepuft (en mijn man mocht af en toe een hapje van zijn boterham nemen haha)...Je moeder is er om jou te steunen tijdens het harde werken!

Ik zou mijn schoonma er voor geen goud bij willen hebben! Die mag van mij ook niet, al zou mijn man willen!

5. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Mocht de baby nog draaien en krijg ik daardoor wel een gewone bevalling dan zou gewoon mijn man daarbij zijn. Mijn zusje heeft nog gevraagd of ze erbij mocht zijn, op zich geen problemen mee, want heb een enorm goede band met mijn zus. Maar goed dat zijn allemaal if's...

Groetjes Senseemillia

6. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Geloof me, het interesseert je echt geen moer wie er op dat moment bij de bevalling is. Ik had een goede vriendin bij de bevalling en de zuster en de gyn en de vk. En er liep ook nog een stagiare rond, mannelijk! Op dat moment denk je: kind kom er uit!
    succes

liefs juud

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik had het er laatst met mijn vriend over en hij vindt het best eng om bij de bevalling te zijn( hij is nooit ergens bang voor, :confused: )

Het lijkt hem echt raar. Vooral als het hoofdje eruit zou komen lijkt hem eng. Ik zei dus, dan kijk je niet. Nou volgens hem doe je dat dan toch. Hij wist daarom niet of hij er wel bij wilde zijn. Nou toen werd ik dus boos en kreeg een verschrikkelijke huilbui. Ik dacht dat hij het mij alleen wilde laten doen.

Achteraf was het meer hardop denken van hem. Hij zou mij voor geen goud dit alleen laten doen, maar het lijkt hem dus eng. Ik begreep geloof ik zijn hele verhaal verkeerd. Zullen wel hormonen zijn, ;)

Ik ga nog even overleggen of mijn moeder erbij mag zijn. Ik weet het zelf nog niet helemaal. Mijn zusje lijkt me ook wel wat. Maar met zijn tweeen redden we het vast ook wel.

Schoonmoeder inderdaad nooit. Dat lijkt me helemaal niks.

Wel een leuk onderwerp om eens bij stil te staan.

8. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    hihi gupsie, idd mijn schoonmoeder hoeft echt niet tussen mijn benen te komen kijken want dan breek ik haar nek!
    heb een zeer goede band met mijn moeder.
    denk dat ik het op een rustig moment met mijn vriend erover moet hebben en dan mijn ideeen daaraan geven. ik zie wel. voorlopig hebben we nog wel even ;)

9. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Bij mij ook mijn vriend en me'n moeder. Ik zou ook voor geen goud me schoonmoeder erbij willen hebben. Nee dit is iets wat ik samen met me vriend en ma wil doen.

10. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Aangezien ik alleen ben neem ik m'n moeder mee. M'n vader zal op de gang wachten. Maar eerlijk gezegd denk ik ook dat het me op het moment zelf niet veel zal uitmaken wie er allemaal rondlopen. Waarschijnlijk merk ik dat niet ineens.

Heb 2 jaar geleden een inwendig darmonderzoek laten doen. Is best een beetje een genante ingreep. Maar op dat moment maakte het me niks uit. Lag daar gewoon in m'n blote billen met een hele boel artsen om me heen. Wilde alleen maar dat het zo snel mogelijk over was. Heb daarom geen 'angst' voor mensen om me heen tijdens de bevalling.

11. Sam22

Sam22 Actief lid

28 jun 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    Mijn man wil graag zijn moeder erbij....maar das meer voor de steun voor hem als voor mij hhahahahahha....De band die hij met zijn moeder heeft is gewoon heel hecht....en aangezien meneer mega zenuwachtig is hebben we wel besloten dat als hij het niet meer vol kan houden hij zijn moeder belt.....ze is overigens kraamverzorgster geweest dus heel gek is het niet. Ik heb het liefst gewoon wij en het nodige personeel...maar als er dan meer mensen bij komen kan me dat aan de andere kant eigenlijk ook geen hol schelen.....maar voor mijn man zou ik de steun van zijn moeder wel erg fijn vinden omdat ik denk dat ie anders best weleens de kluts kwijt kon raken.....

12. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Hier alleen mijn man erbij. Lijkt me mooi met z'n tweeen.

Pim

13. keizerin

keizerin Niet meer actief

Mijn moeder zal er ook bij zijn bij de bevalling,mijn vriend vind het ook erg fijn als zij erbij is.
    Ik heb altijd geroepen dat ik me moeder er niet bij wou hebben en nu ben ik zwanger en lijkt het me alleen maar heel fijn om mijn moeder in de buurt te hebben.
    Ik had het al aan de begin van mijn zwangerschap gelijk aan mijn moeder gevraagt of ze erbij wou zijn.

14. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Alleen mijn vriend is er bij. Als het begind en me vriend is niet binnen een uur thuis bel ik me ouders zei komen dan wel totdat hij er is. Me moeder vind het niet erg dat ik het niet wil ze zei het is een moment van jullie samen geniet ervan. Me schoonmoeder wilt het wel haha en maar ik nou ja wij willen dat echt niet dus was ze flink beledigd.

15. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    De eerste keer wilde ik dat mams erbij was, maar omdat het allemaal zo snel ging, was ze net te laat, toen waren mijn zus en vriend erbij. Bij de tweede was alleen mijn man er, wilde er verder niemand bij hebben, maar als het zover is dan maakt het je echt geen drol uit wie er staat, je ben dan echt in een trance..

16. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    alleen mijn man is erbij.
    Mijn moeder zou het denk ik niet eens willen, ja mss als ik het perse zou willen maar anders niet.

17. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Mijn moeder was bij alle 4 de meiden de bevalling, en deze keer aangezien mijn vriend wrsch. nog op Aruba zit dan, komt een hele goede vriendin van mij de laatste weken bij me logeren zodat ze bij de bevalling is, dat ik thuis wil doen trouwens!

18. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Wij hadden met mijn schoonmoeder afgesproken dat zij erbij zou zijn, omdat mijn vriend bang was dat ie er niet tegen zou kunnen om mij pijn te zien lijden. Op het moment zelf ging het heel goed en kon hij het goed aan. Ik wilde haar er toen niet bij hebben. Alleen m'n vriend en de mensen van het ziekenhuis.

19. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wij hebben besloten om mn moeder erbij te vragen (vond ze echt leuk) en mn vriend zn moeder (is nl kraamverzorgster) en uiteraard de verloskundige. Voor de rest niemand hoor.

20. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Ik wil dus net wel m'n schoonmoeder erbij hebben. Ik heb met haar een betere band dan met mijn eigen moeder (heb ik al meer dan een jaar niet meer gezien of gesproken.)
    Ook is mijn man erbij, en zijn tante die tevens mijn beste vriendin is.
    Ik was bij haar ook bij de bevalling, en ik vond het leuk voor haar als ze het ook eens van de andere kant kon bekijken. Zij vind het daarom ook een grote eer dat ze erbij mag zijn, en vind het geloof ik spannender dan ik. hihi

xxx Vera

Deel Deze Pagina