wie erbij?

Discussion in 'Zwangerschap' started by PatriciaK, Feb 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. PatriciaK

PatriciaK Fanatiek lid

May 10, 2007
    1,454
    0
    0
    hallo lieve lieverds,

misschien een hele stomme vraag maar wie is erbij bij jullie bevalling.. en dan bedoel ik niet de dokters en het hele zooitje maar qwa familie..
    Bij mij lopen mensen namelijk te schreeuwen van ja als je gaat bevallen neem ik foto`s en bla bla bla .. maar ik denk dat ik dat helemaal niet wil ..
    ( vooral mijn schoonmoeder is heel erg)
    Maar daar in tegen zegt mijn moeder juist helemaal niks die wacht gewoon lekker af .. maar nu heb ik dus tegen mijn mannetje gezegt van ik denk dat ik alleen me eigen moeder erbij wil hebben .. en dat vond hij niet zo leuk .. Is dat nou zo erg als ik dat wil ..

En ik kan ook zo moeilijk nee zeggen ..

Maar ja ik wil het gewoon samen met me mannetje doen en me moeder

Hoe denken jullie erover ..

Ik zit er echt mee namelijk

Alvast bedankt voor de reacties

Dikke kus

2. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

Sep 19, 2006
    1,616
    0
    0
    Vooral doen waar jij je het prettigst bij voelt. Jij moet het doen en het gaat nou eenmaal sneller als jij je prettig voelt. Wij hebben 7 maanden geleden het met zijn 2tjes gedaan en dat gaan we over iets meer dan 7 maanden weer doen!

3. Hormoontje

Hormoontje Actief lid

Jan 25, 2008
    326
    0
    0
    Deventer
    Ik wil alleen m'n schatje erbij hebben ;)
    Jah, en de vk en kraamhulp natuurlijk :)

4. Liesje76

Liesje76 VIP lid

Nov 16, 2006
    24,463
    0
    0
    Twente
    alleen mijn vent wil ik erbij hebben verder niemand van de familie!
    dit is echt een moment alleen van ons en de familie komt naderhand pas aan bod.

5. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    me vriend wilt graag alleen met mij en de vk erbij maar mij intreseert het echt geen reet wie er allemaal bij zijn

6. Dalillah

Dalillah Fanatiek lid

Dec 6, 2007
    1,210
    0
    0
    Bij mijn vorige bevalling was alleen mijn man erbij. Geloof me voor hun eigen bestwil kan de rest beter weg blijven :)

7. nance158

nance158 Actief lid

Nov 15, 2007
    442
    0
    0
    Intercedente
    Voorschoten
    Ik den kdat jij moet beslissen wie je erbij wil hebben. Jij bent nl diegene die op dat bed ligt en het werk moet doen.

Ik heb altijd gezegt dat mijn zus erbij mag zijn maar ik woon nou een 200 km verderop dus dat zal hem niet worden waarschijnlijk.

dus wij doen het saampjes.

Lijkt me verschrikkelijk dat er 10 man om je bed dwarrelen die er nog niks te zoeken hebben op dat moment.

Liefs nance158

8. naatje218

naatje218 Actief lid

Jul 21, 2007
    259
    0
    0
    Ik wil mijn man en mijn moeder erbij hebben, en hij vindt het geen probleem.. Lekker doen wat je zelf wilt...

9. mrietje

mrietje Bekend lid

Nov 4, 2007
    871
    0
    0
    Mama
    Bij mij wilde mijn schoonmoeder er ook bij zijn. Maar ik heb tegen haar gezegd dat ik dat niet wilde. Mijn moeder wilde ik er wel bij hebben. En, hoe lullig ook voor schoonmoeder (en ik mag haar echt graag hoor) zo is het ook gegaan. Ik vond dat ik dat recht had en gelukkig heeft ze er ook niet moeilijk over gedaan. Dus als ik jou was zou ik het gewoon zeggen. Ook al is het niet leuk voor haar, ze zal echt wel weer bijdraaien. En ik vind dat zelfs jouw man daar (bijna) niks over te zeggen heeft. Jij ligt daar met je benen open en jij moet je prettig voelen.
    Succes ermee!

xxx

10. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    1,996
    0
    0
    Net zoals ik en mijn mannetje samen met zijn tweetjes waren toen we ons wondertje maakten.. wil ik ook tijdens de bevalling samen zijn met mijn vent. En er verder niemand bij wil hebben.

Ik vind het best oneerlijk van je dat je zijn moeder buiten sluit en je eigen moeder er wel bij wilt hebben. Ik snap je volledig hoor. Ik zou ook eerder mijn moeder erbij willen hebben en mijn schoonma niet. Maar ik kan me voorstellen dat je man dat niet zo leuk vindt. Voor zijn moeder is het immers ook een bijzondere gebeurtenis. Hoe denk je dat zijn moeder gaat reageren als ze hoort dat je WEL jouw moeder erbij wilt hebben en niet haar. Ik denk dat mensen het eerder begrijpen als je alleen samen met je man wilt zijn. Het is immers een bijzondere gebeurteni die je in privacy wilt doorbrengen en niet met allemal mensen om je heen! Als je wil dat je moeder erbij is dan kan je net zo goed ook je schoonma erbij hebben vind ik. Maak haar duidelijk dat er geen foto's worden gemaakt. Alleen jouw man mag met jullie toestel fotos maken zodat die fotos van jullie zijn. En daarna krijgen zij wel een paar fotos die jullie aan hun willen geven.
    Kortom, je moet doen wat je wilt. Maar houd wel rekening met je man. Het is ook zijn kind.

11. mrietje

mrietje Bekend lid

Nov 4, 2007
    871
    0
    0
    Mama
    Ik zou me rotschamen voor mijn schoonmoeder en me daar niet prettig bij voelen. Bij mijn eigen moeder heb ik dat niet. En daarbij weet mijn moeder precies wat ik fijn vind. Bij mijn derde bevalling is mijn moeder er weer bij en mijn schoonmoeder niet! Lullig dan voor mijn man en schoonmoeder, maar zij liggen daar niet ;).

xxx

12. Hormoontje

Hormoontje Actief lid

Jan 25, 2008
    326
    0
    0
    Deventer

Ben ik het wel mee eens, ik wil zijn moeder er niet bij hebben omdat zij en ik elkaar niet mogen, en zo is het ook met mijn moeder en hem.
    Dus komt er geen van tweeen.

Ik wil ook alleen met me ventje zijn tijdens de bevalling, tis iets van ons samen :D

13. Siep

Siep Lid

May 24, 2007
    72
    0
    0
    Ik denk dat de band tussen moeder en dochter meestal een stuk hechter en intiemer is dan tussen schoonmoeder en schoondochter. Heeft niets met oneerlijkheid te maken als je je schoonmoeder er niet bij wilt hebben, maar alles met hoe vertrouwd je je voelt bij een persoon. Iedere weldenkende schoonmoeder zal dat (hopelijk) ook wel inzien.
    Ik vind het je goed recht om naast je partner alleen je moeder erbij te willen hebben. Het is tenslotte toch jouw lijf?

14. emmyg

emmyg Actief lid

Sep 16, 2007
    172
    0
    0
    Sorry voor je man maar het is jouw beslissing.

Jij doet al het werk en ligt met je benen gespreid. Moet er zelf niet aan denken dat mijn schoonmoeder daarbij is.

Als je man niet snapt dat je je ongemakkelijk voelt als je schoonmoeder erbij is dan is hij toch niet erg pienter.

Zeg gewoon nee, en hou het daarbij. ALs je je niet lekker voelt tijdens de bevalling dan duurt het meestal langer en dat betekend dat jij en alleen jij meer pijn lijdt. Hij heeft nergens last van. oke, Misschien is zijn hand wat erger gekneusd maar daar valt mee te leven ;)

15. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    1,996
    0
    0
    Ik snap wat je bedoelt en ieder moet het voor zich weten.

Maar het is toch ook zijn kind? Of heeft je man niets te zeggen?

Zijn mening is erg belangrijk voor mij. Dus stel ik zou zeggen ik wil mijn ma er bij hebben maar de jouwe niet en hij zou dat niet leuk vinden. Dan zou ik het niet meer doen. Of beide of niet. Maar zo ben ik dan. Maar goed ik denk er ook makkelijk over, omdat ik er niet aan moet denken dat er ook maar iemand anders bij is.. behalve mijn mannetje! Vind het ook zoooo raar om daar zo te liggen voor mijn eigen moeder hahaha

16. Hormoontje

Hormoontje Actief lid

Jan 25, 2008
    326
    0
    0
    Deventer
    hahaha idd! ;)

17. Hormoontje

Hormoontje Actief lid

Jan 25, 2008
    326
    0
    0
    Deventer
    Nou ja, me moeder zou ik er nog wel bij willen hebben, maar dat doe ik niet voor hem, en hij doet het niet omdat ik die ma van hem niet mag.
    Simpel zat vind ik, dan geen van tweeen die toe zitten te kijken, vind het al erg genoeg dat de vk en kraamzorg ernaar moeten kijken :p

18. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    1,996
    0
    0
    Ik ben ook simpel ingesteld. Ik hou niet van dat moeilijk gedoe. Soms denk ik waar maak je je druk om? Ik wil het voor ons beide leuk houden, want wij verwachten samen ons eerste kindje.. en voor mijn man is dit ook een HEEELE speciale gebeurtenis. Hij is zo betrokken en doet alles voor me. Dus ik zou ook rekening houden met wat hij vindt. Ook al is het dan mijn lijf..maar het is ons kind dat eruit gaat komen haha.

19. PatriciaK

PatriciaK Fanatiek lid

May 10, 2007
    1,454
    0
    0
    het gaat er niet om of hij wat te zeggen heb .. hij heeft juist heel veel voor het zeggen .. het ligt ook niet aan hem.

Maar het is de manier waarop mijn schoonmamsie ermee omgaat ze gaat er gewoon al vanuit dat het maar allemaal goed is .. en ik snap het ook wel van haar wordt voor haar ook haar eerste kleinkind maar toch ..

En ik zie dat de meningen behoorlijk verdeeld zijn hierover..
    Maar inderdaad ik moet het het toch zelf doen ik lig in dat bed en niet me man of mijn moeder of zijn moeder..

En het is ook niet zo dat ik me schoonmoeder buiten sluit en me eigen moeder voor trek ...
    en het is ook niet zo dat ik haar niet moet ofzo.. het is alleen die bemoeienissen van d`r ze wil alles regelen zelfs de geboortekaartjes , de kleuren van de kinderkamer noem maar op ..

Maar dat zijn niet echt dingen waarmee ik zit ofzo maar het komt me wel me strot uit om het ff zo te zeggen.. (hormonen hihi)

hmmmzz wordt er wel moe van hahahaha

Dikke kus

20. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    1,996
    0
    0
    Patriciak, ik reageerde gewoon in het algemeen en ook op een reactie van iemand anders. Ik vind gewoon dat je moet doen wat jij vindt. Ik heb alleen gezegd dat wat mijn man vindt voor mij persoonlijk erg belangrijk is. Ieder persoon is anders. Jij kan zo je redenen hebben dat je niet wilt dat je schoonma je in zo een situatie zit en misschien weegt dat wel zwaarder dan de mening van je man. Dat moet je voor jezelf bepalen.

Lieve meid, doe het rustig aan en geniet van je zwangerschap. Je moet je er niet te druk om maken. Ik kan me voorstellen dat het je de strot uitkomt. En het is een verademing dat jouw moeder daar niet aan mee doet!

Share This Page