Hoi meiden, Misschien een nutteloos topic maar ik krijg me toch een kriebels van die reclame om kinderen te behoeden voor alcohol. Je ziet dan steeds een kind dat alcohol wil nemen en dan zegt er iemand opeens A A... Ligt het aan mij of is een kind geen hond? Ik vind die toon echt zo denigrerend en zo spreek je iemand toch niet aan? Ook die oma met haar advocaatje wordt zo aangesproken, volgens mij zou mijn oma me een mep verkopen als ik haar zo zou aanspreken... Verder ben ik het met het doel van de reclame wel eens maar pfffffff.... over positief opvoeden gesproken x
Irritante reclame inderdaad. Boodschap is wel goed, maar ze hadden het van mij wel wat anders mogen verpakken.
Het viel mij juist op na de geboorte van mn dochter hoeveel mensen, inclusief mezelf, uh-uh zeggen als iemand iets niet mag. Dus toen dit filmpje kwam moest ik erg lachen, want vond het erg herkenbaar.
Ik snap je kriebels over de reclame, die heb ik ook dikwijls met sommige reclame's. Ik snap echter niet wat er nou zo denigrerend is aan A A Okay, dat je zo niet tegen een oma praat, maar tegen een kind A A of UH UH zeggen is toch niet zo raar?
o ok... nou ja, ik vind het overkomen alsof je het tegen een hond zegt, maar zal wel aan mij liggen dan. Ik denk dat ik het rustig af zou pakken en uit zou leggen waarom het niet mag...
Ik vind de reclame ook niet wat, maar ik zeg zelf ook met regelmaat UH UH. En beide kids (en t buurmeisje als die in de buurt is) weten donders goed wat het betekend
Whahaha, nou, nu kun je het je mss nog niet voorstellen, maar er komt een tijd dat jij het ook zat bent om 6.747.747.165.334 keer per dag uit te leggen waarom iets niet mag. Dan is UH UH (of A A) toch een heeeeeeel stuk makkelijker
hmmm ok misschien, maar ook tegen je oma? (Dat oude vrouwtje wat advocaat aan die jongen geeft) Vind het erg onbeleefd...
Nee, tegen oma praat je zo niet, maar dat zei ik ook al in mijn eerste post. Dan is het weer net alsof je tegen een klein kind praat
Erg irritante reclame inderdaad, zag em daarnet voorbij komen. Voor de rest wel een goede boodschap uiteraard!
okee eerst over de reclame, ehm ik vindt hem ontzettend nep, en thja uh uh vindt ik nou niet echt ehhhh indrukwekkend overkomen ( dat werkt ook niet bij mijn honden hoor) en idd bij die oma.. thja hoezo respectloos nou en ik denk dat ik de woede van heel wat ouders op me hals haal nu, maar mag nog steeds een mening hebben dus hier komt ie..... als je altijd alle drank verbied, loop je dan niet eerder de kans dat als je kind 16+ is en gezellig met vrienden gaat stappen zich helemaal laveloos zuipt omdat het altijd verboden was, verboden vruchten smaken het lekkerst... ik heb vroeger rustig een slokje bier/wijn/ nog maar op mogen proeven.... ( lees dus geen liters) en eigenlijk op de leeftijd van de reclamekinderen vond ik dat wel heeeeeeeel erg vies, drank was altijd wel toegestaan ( natuurlijk met mate, met kerst een glaasje wijn met spa rood, met oud en nieuw een half glaasje champagne, met speciale feesten een slokje bier) en als gevolg hiervan heb ik nooit de behoefte gehad om mee te doen aan zuipfestijnen....
Ik zeg ook vaak uh uh mag niet he! Enne drank...tja ik zie het nut er niet van in om een kind een slokje te gaan geven. Mij is t nooit verboden en nooit aangeboden door mn ouders, mijn vader kon behoorlijk wat op toen ik klein was en ben daar behoorlijk van geschrokken. Verbieden zal ik wel onder de 12 jaar doen, daarna mogen ze gerust met feestdagen iets hebben maar geen zuipfestijn Ik wil zoiezo liever geen alcohol in huis hebben. Je kunt niet alles voorkomen, wel kun je heel veel uitleggen, en hopen dat een kind je gelooft....
Heb de reclame nog niet gezien, maar misschien wordt er wel Anonieme Alcoholisten bedoeld met a a... Laat die reclame maar irritant zijn, iemand die dronken is is nog veel irritanter
Ken de reclame niet, nog niet gezien.. Maar uh uh zeggen vind ik niet zo schokkend wij zeggen het erg vaak heb geen zin om constant alles uit te leggen en vind dat ook niet nodig. Wij mochten rond 12 jaar een keertje safari proeven vonden het erg vies (mijn zus was 14) en ben pas met 15 af en toe een breezer (ja dat was toen in hahah) gaan drinken. Heb me een paar keer helemaal rot gezopen, lopen kotsen en was met 17 jaar helemaal klaar met alcohol heb het toen 2 jaar niet gedronken...en nu nog steeds heel minimaal.
On topic, ik vind telkens A A ook niet echt nodig, maar zeg dat zelf ook niet tegen m'n kinderen. Off topic, ik vind het totaal niet nodig om kleine kinderen drank aan te bieden. Je ziet nog wel eens kleine kinderen een slokje nemen van papa's bier, en die zegt dan: hij vind dat zo lekker! Maar hoe kan een kind dat nou lekker vinden? Iemand moet hem dat bier hebben gegeven. Dat doe je toch niet?!?! Als m'n kinderen straks een jaar of 14 zijn mogen ze het misschien wel een x proeven, maar of dat nou tegenhoud dat ze later gaan coma zuipen weet je nooit!
Tsja, ik kreeg vanaf mijn twaalfde of zo af en toe eens een klein glaasje wijn, bij iets bijzonders oid. Vaak ook nog aangelengd met water. Ik denk idd ook dat een verboden vrucht veel te zoet smaakt..... Die reclame is idd irritant, maar goed... Dan zappen we wel weer even.