Ik vraag me af of er hier dames zijn die vrijwilligerswerk doen en zo ja, wat dan? Ik heb eigenlijk altijd al vrijwilligerswerk gedaan, vanaf mijn 21e ofzo. In verschillende functies. Op dit moment doe ik, door omstandigheden, geen vrijwillgerswerk , maar dit wil ik snel weer op gaan pakken. Alles ligt nog open en daarom ben ik heel benieuwd. Vooral ook omdat ik eens verder wil kijken dan alleen maar "ouderen-zorg". * Welk vrijwilligerswerk doe je? * Hoeveel uren per week besteed je hieraan? * Krijg je een onkostenvergoeding en zo ja, hoeveel? * Heeft het vrijwilligerswerk deuren voor je kunnen openen, die anders gesloten waren geweest? (bijv; men kent je bij een organisatie, waardoor je makkelijker/sneller in aanmerking komt voor een betaalde functie bij de betreffende instelling)
penningmeester en voorlichting bij een stichting, kost iets van 10 uur per week en geen vergoeding. vind het een verrijking van mijn leven.
Ik heb altijd vrijwilligerswerk bij de sportvereniging gedaan. Bij mijn oude vereniging zat ik in het bestuur. Nu zit ik in de activiteitencommissie van mijn nieuwe vereniging. Ik heb er nooit wat voor gekregen en het heeft me ook geen bruikbare contacten opgeleverd.
Ik werk al jaren bij een poppodium en daarnaast ook al webredacteur voor een stichting die progressieve rock promoot binnen Nederland. Allemaal zonder echte vergoeding, al krijg ik bij het poppodium munten voor consumpties en een aantal gratis kaarten per jaar.
Bij het uitburo. Ga mee met uitjes met verstandelijk en geestelijk gehandicapten. Zo ga ik volgende week zaterdag naar de Efteling. Krijgen per dag deel een vergoeding, en natuurlijk de reiskosten. En een leuk dagje weg.
* Welk vrijwilligerswerk doe je? eigen radio programma * Hoeveel uren per week besteed je hieraan? 2 tot 3 uur * Krijg je een onkostenvergoeding en zo ja, hoeveel? alleen van de leuke dingen eromheen, gratis concertkaartjes/backstagepassen voor interviews bijvoorbeeld veel gratis cds die we kunnen lenen * Heeft het vrijwilligerswerk deuren voor je kunnen openen, die anders gesloten waren geweest? (bijv; men kent je bij een organisatie, waardoor je makkelijker/sneller in aanmerking komt voor een betaalde functie bij de betreffende instelling) absoluut Daarnaast flyer ik af en toe ook voor mn vriend die zanger is, hou ik zn webpage mede bij (agenda) en regel ik voor hem veel zaken hiervoor (studio boeken, cds persen, fotoshoots inplannen etc) En daar krijg ik veel voor terug.. liefde!
Heb heel lang vrijwilligerswerk gedaan bij een cultuurpodium. Dat was erg leuk. Ik kreeg 2 muntjes voor de hele avond Maar ik mocht ook zo vaak als ik wilde gratis naar voorstellingen en concerten en ik mocht 2x per maand gratis iemand meenemen. Ik deed dat twee avonden per maand van 20:00 tot 02:00. Het staat altijd wel goed op mijn CV. Vorig jaar heb ik vrijwilligerswerk gedaan voor vluchtelingenwerk. Daar was ik taalcoach en kreeg geen onkostenvergoeding oid. Ik vond het ondankbaar en vervelend werk en ben na ongeveer 10 maanden gestopt. Het heeft voor mij niet direct deuren geopend, maar ik zou het wel op mijn CV zetten.
* Ik heb vrijwilligerswerk gedaan als bigSister voor een probleemkind. Ik deed met hem allerlei activiteiten om ondertussen het probleemgedrag wat te minderen en hem normen en waarden aan te leren. Erna heb ik op een basisschool lessen gegeven in woordenschat. Of noua, een vriendin van mij was daar lerares en had handen tekort voor die lessen. * Als bigSister 1x in de week 1,5 uur. Op de basisschool1 dagdeel in de week. * Ik kreeg geen vergoeding * Niet zozeer zijn er deuren voor me geopend maar ik heb wel meer ervaring opgedaan met verschillende leeftijdsgroepen die bij mijn opleiding en werkveld passen.
Ik help mee met een 2e hands kinderkleding beurs. Dit wordt 2x per jaar gehouden en dan ben ik ongeveer een 30 uur bezig met uithelpen in 2 weken tijd. En dan mogen we voordat de rest mag kopen kleren uitzoeken. Van de verkoop gaat 30% naar het goede doel en 70% gaat naar de mensen terug die de kleding hebben ingeleverd. De kleding die niet verkocht wordt gaat naar stichtingen die het aan mensen geven die het niet breed hebben.
Vrijwilliger voor Save the Children en voor Proyecto Verde. Eerste als gewoon vrijwillig, helpen bij acties, voorlichting geven op scholen, tweede als penningmeester. Bij beide is het wisselend nu erg rustig. Krijg er niets voor, hoewel bij StC nog wel iets is als je echt ver moet reizen geloof ik.
Ik hielp als EHBO-er regelmatig bij evenementen in onze stad. Maar ik ben nu even helemaal gestopt met EHBO, zowel de lessen als het vrijwilligerswerk. De evenementen vond ik op zich nog wel leuk, maar ik wil dat alleen doen als mijn man dan thuis was. We hebben voor ons werk al vaak genoeg oppas nodig naast de vaste opvangdagen. Ik wil hem dan niet ook nog eens wegbrengen voor vrijwilligerswerk. Met de lessen en een hoop mensen daar was ik echt even helemaal klaar. Ik raakte opnieuw in verwachting. Kortom: ik had er geen zin meer in. Ik denk dat ik tegen de tijd dat beide kinderen naar school gaan, wel weer iets anders wil doen op de dagen dat ik niet werk. Ik weet nog niet wat, maar hier in de stad zit een organisatie waar vrijwilligers zich kunnen aanmelden en zij onderhouden dan weer contacten met allerlei organisaties die vrijwilligers nodig hebben. Tegen de tijd dat de kinderen nòg ouder zijn, lijkt het me leuk om te gaan voorlezen in andere gezinnen. Maar dat is altijd 's avonds rond bedtijd en dan ben ik natuurlijk liever bij mij eigen kinderen.
Ik doe vrijwilligerswerk op een AZC. één keer per maand organiseren we een knutsel/ doe middag voor de kinderen daar. Met de voorbereiding erbij ben ik daar zo'n 8 uur per maand zoet mee. Daarnaast bezoek ik 1 keer per maand 2 asielzoekers. Daar besteed ik 1 avond per maand aan. Heel leuk om te doen en als je die blije gezichten ziet, is het het dubbel en dwars waard. Ik krijg er niks voor. Sterker nog, ik steek er af en toe aardig wat centjes in om dingen weg te geven.
Welk vrijwilligerswerk doe je? 1) Gastvrouw lekker lunchen; het inkopen van de lunch, tafel dekken en met de gasten samen eten. Het gaat vanuit Welzijn Veenendaal wijk en psychiatrie, maar iedereen is welkom. Het zijn voornamelijk ouderen en mensen met psychische problemen. 2) Begeleider spel- en leesclub; samen lezen en spelen met kinderen (6-12 jaar) die moeite hebben met lezen. Als begeleider doe ik de ene keer een op een lezen met een aantal kinderen en de andere keer spelletjes. Hoeveel uren per week besteed je hieraan? 1) Elke donderdag zo'n 3 uur. 2) Elke maandag behalve de vakanties 2 uur (van 3 tot 5). Krijg je een onkostenvergoeding en zo ja, hoeveel? Voor beide krijg ik geen vergoeding. Via mijn werk als gastvrouw heb ik wel de cursus veerkracht ontwikkelen gevolgd en een BHV cursus. Heeft het vrijwilligerswerk deuren voor je kunnen openen, die anders gesloten waren geweest? Nee, maar ik heb er al wel veel van geleerd.
Ik heb als vrijwilliger een paar jaar in een Spaans dierenasiel gewerkt, alleen de zomermaanden hoor, dus niet het hele jaar. Verder zet ik mij actief in voor de asielen, ik promoot geen Spaanse honden hoor, maar ieder dier was gered kan worden is er 1 Ik ben nu voor 3 stichtingen actief, helaas zitten de Spaanse asielen ( en de Nederlandse en rest van de wereld ) bomvol vanwege vakantie tijd
Ik deed vrijwilligerswerk in een verpleeghuis, ik hielp bij activiteiten op een PG afdeling, ongeveer 4 uurtjes per week ( 2 keer 2 uurtjes). Ik kreeg hier geen onkostenvergoeding voor en het heeft verder ook geen deuren voor mij geopend. Het was heel dankbaar werk en het gaf veel voldoening.
Ik heb 15 jaar vrijwilligerswerk gedaan, ongeveer 4 uur per week. Dansles voor verstandelijk gehandicapten. Dansen voorbereiden, het begeleiden in de pauze en het lesgeven. Daarnaast ben ik actief op school in elke klas van onze kinderen ongeveer een uur per week, dus 3 uur per week. Ikzelf werk ook nog 20 uur per week en dit werd in combinatie met de kinderen te veel. Vandaar dat ik het dansen heb stopgezet. Ik haalde er niet meer de energie uit die ik er voorheen uit kreeg. Ben nog wel opzoek naar iets anders.
Ik ga in september beginnen met vrijwilligerswerk, 2 uur elke zaterdag helpen met een kinderclub (basisschoolleeftijd) van een Turkse organisatie hier. We zullen zien, heb het nog nooit gedaan, maar ben gevraagd en het lijkt me leuk, zeker omdat mijn kinderen er straks ook naartoe kunnen.
Stichting de wielewaal. Ik ben mee geweest als begeleider op een vakantieweek voor kinderen tot 12 jaar met pdd NOS en ADHD. 5 dagen in de buurt van de Efteling. Geweldig! Naar de Efteling geweest, naar de dierentuin, uit eten, echt van alles. Je begeleid 1 op 1 en we hadden iets van 9 kinderen. Geweldige ervaring!