Kopen jullie groente en fruit op de markt? En is het echt goedkoper dan in de supermarkt? Of moet je nog echt op de aanbiedingen letten? Wij willen nl gaan bezuinigen en dan vooral op de boodschappen! En nog andere dingen die jullie op de markt halen?
Ik haal mijn groenten en fruit op het einde van de dag op de markt, dat scheelt echt een hele hoop geld. Aan het einde van de dag willen ze toch alles kwijt, dus de prijzen gaan dan enorm omlaag.
ja het scheelt echt. Plus dat die groenten, voor mijn gevoel tenminste, verser en "natuurlijker" zijn. Als je het helemaal goedkoop wil, moet je een boer opzoeken bij je in de buurt. Verser dan vers en je weet meteen waar het vandaan komt.
goedkoper vind ik het zeker niet en verser ook niet, je moet net als in de supermarkt gewoon op de aanbiedingen letten, soms ben je op de markt zelfs duurder uit! t ligt miss wel aan of je in de binnenstad of op het plattenland woont, als de teeler dicht in de buurt zit is het sneller goedkoper dan dat je midden in de binnenstad naar de markt gaat.
Bij ons is het wel goedkoper op de markt, alleen vind ik het een nadeel dat je niet zelf kan kiezen. Bijvoorbeeld met kiwi's.... ik pak altijd de harde, zodat ze nog even goed zijn. Maar zij letten daar niet op....
Helaas zijn boeren niet altijd goedkoper, anders waren wij alleen nog maar bij de boer gegaan. Wij halen wel ons vlees (per halve koe/varken) bij de boer, evenals kaas, melk, eieren, en sommige groentes en fruit bij de boer.
In mijn woonplaats is er 1x per week markt, maar daar is het groente en fruit helaas bijna nooit goedkoper. Op de markt in Groningen, Amsterdam, Rotterdam etc vind ik het wel goedkoper. Misschien komt dat omdat er meer kramen staan.
ik koop er niet meer, ik had appeltjes gekocht, maar thuis zag ik dat de helf al beurs was en na 3 dagen kon ik alles al weg gooien, ik koop het maar weer in de super(kwa prijs maakt het hier ook niks uit)
Bij ons op de markt is het niet goedkoper dan in de supermarkt, ze hanteren hier eerder groenteboerprijzen. Ik haal ons groente/fruit meestal bij de landwinkel, daar betaal je ong. hetzelfde als in de supermarkt, maar daar is 't wel een stuk verder/lekkerder.
hier is het ook niet goedkoper, en vind het een erg groot nadeel dat je niet zelf je producten kunt kiezen. Heb al vaak gehad, dat er dingen beurs waren. Ik haal het wel gewoon bij de appie, c1000 of jumbo. Als je dan op de aanbiedingen let ben je niet zo heel veel kwijt.
hier is het wel goed koper. vooral de "voordeel zakken" 4 kilo fruit voor 5 euro en de inhoud wisselt iedere week. zelfde met groente
hier is het 5x in de week markt. maar fruit / groente ids niet altijd goedkoper. de meeste hebben de volgende dag nog een markt en raken dan hun fruit wel krijt... ik vind markt altijd veel lekkerder dan winkel..
Hier laatst een paar keer van de markt gehaald. De prijs maakt niet veel uit en vind het van de super hier beter. Hier 2 supers in de buurt en 1 vind ik echt het beste hebben. De markt idd die paar keer al spul gehad wat al vrij rijp was en bij de super kun je idd zelf kiezen.