Moet een week plat liggen en onze vakantie mag niet doorgaan. Na een week plat liggen moet ik bekijken hoe ik me dan voel. 24 dec. nieuwe echo maar dat vind ik te lang duren dus misschien dat ik tussendoor nog wel wat regel Verder kan het zijn dan ik nog oud bloed ga verliezen, of rood bloed maar in dat laatste geval direct aan de bel trekken.... HIJ LEEFT!!!
Wauw Maartje gefeliciteerd! Ik zat van de week eens te kijken wie van de schrijvers van de oude Roze mini en motorclub al een kindje had of misschien zelfs zwanger. Toen zag ik dat je inmiddels zwanger was maar een dag later zag ik een topic hier van je. Men, wat schrok ik. Gelukkig alleen maar goede berichten tot nu toe. Dus van ons allen een gefeliciteerd en geniet van je zwangerschap.
Wat een heerlijk nieuws! Ik moet zeggen dat ik het idee heb dat ze er bij jou veel meer voor doen dan ik zelf gewend ben! Hier riepen ze dat ik best gewoon kon blijven werken (ook stolsels/hematomen met 8 weken in bm), rusten was achterhaald en als het fout ging ging het dat toch wel terwijl ik achteraf wel eens denk "Wat als ik gewoon volledige rust genomen had?" Ben iig heel blij dat ze jou zo serieus nemen en hoop van harte dat het goed mag blijven gaan! Dat je maar snel de 13 weken grens passeerd!
Hi Kwiepark!! Ik zag je naam en herkende direct je naam van die club. Jeetje, dat is lang geleden. Hoe gaat het met jouw? Thnx voor je felicitatie. Bestaat de Roze mini en motorclub nog steeds? Thnx Loki. Bij mij zei de arts van de echo van donderdag en vrijdag dat het hoe dan ook een miskraam ging worden. Kon niets doen om het te 'voorkomen'. Ik weigerde dat te geloven, heb toen ook met mijn Duitse IVFarts gebeld om te overleggen. Hij zei dat ik moest platliggen en niet traplopen. Nu kon ik ook niet traplopen en zitten en staan en lopen omdat dat te veel pijn deed... Nu heb ik vandaag aangegeven bij de gyn die ik vandaag had (een andere dus dan die van eind vorige week) dat ik plat was gaan liggen. Hij gaf aan dat dat goed was en dat ik juist plat moest blijven liggen. Ik mag alleen van deze arts wel 's avonds naar boven en 's ochtends naar beneden maar tussendoor plat plat en nog eens plat en niet tussendoor naar boven.... Ik las trouwens ook dat men in Belgie altijd plat liggen adviseert bij hematomen.... Klinkt heel anders dan wat mn arts van donderdag en vrijdag zei... Kan me voorstellen dat het voor jou moeilijk is...
Super meis!!! In nederland zeggen ze inderdaad niets over plat liggen. Een mk voorkom je niet zeiden ze tegen me. Terwijl mn ivfarts in belgie zei liggen en niks doen!!
Ja maar zo ken ik er nog wel een paar. Zo zou ik volgens mn NLse HA het psychosomatisch zijn dat ik niet zwanger raakte, volgens mn NLse gyns zou ik PCO hebben en absoluut geen vervroegde overgang... En zo ken ik er nog wel een paar...
Ik heb ook al het nodige meegemaakt op het terrein van elkaar tegensprekende en ronduit uit hun nek kletsende artsen, maar ik vind het toch echt schokkend om te horen dat plat blijven liggen kennelijk toch uitmaakt volgens niet-Nederlandse artsen. Tsjemig. Suus
Ik denk dat het wel uitmaakt waardoor er een dreiging van een MK is. Donderdag ging ik plat omdat ik alleen maar plat kon, had te veel pijn!! bij lopen, zitten en staan en op de wc zitten. Ik weigerde te geloven dat het echt over zou zijn, met zo'n mooi hartje en uiteraard ons grote gevecht. Ik heb toen mn Duitse arts gebeld voor advies. Hij gaf als raad plat liggen, voor het geval dat de buikkrampen door bloed in de baarmoeder kwam. Als mn baarmoeder meer geirriteerd door het vele bloed zou worden zou het vruchtje kunnen loslaten door de weeen. DAT moesten we zien te voorkomen. Toen ik ook nog eens van verschillende meiden over hematomen hoorde heb ik daar veel over gegoogled. Ik kwam tot de conclusie dat dit het idd zou kunnen zijn en dat als dit het was ik idd kans maakte met plat liggen... Afijn, vrijdag bleek dat ik idd een grote bloeding in de baarmoeder had. Mijn conclusie: hematoom dus blijf vertrouwen op een goede afloop door plat te gaan blijven liggen. Ik denk dat het anders is als je door bijv. een immunologisch probleem een miskraam dreigt te hebben of wanneer het vruchtje niet goed in aanleg zou zijn. Weet je de oorzaak of oorzaken van jouw grote verliezen? Hebben de dokters hier ooit iets over gezegd?
Neee de oorzaak is onduidelijk. Er is een groot bloedvat beschadigd tijdens de innesteling dat iig. Maarja moet niet mogen he. Ze denken dus dat hij beschadigd is geweest door de punctie en dat toen de innesteling de rest heeft gedaan. maarja zal altijd een beetje gissen blijven denk ik. Heb hier totaal 8weken gelegen en soms zittn. Met 14 weken weer gaan werken. Maar zat al snel met bekken problemen toen. ZIt nu al vanaf 24 weken volledig thuis. Waarschijnlijk zijn al die banden en spieren te erg verzwakt in die tijd waardoor ik er nu erg snel last van heb. Ik vind dat artsen NL, Duitsland, belgie of fert. gebied erg verschilllen hoor. Misschien stom maar je verwacht toch dat nl beter is als belgie? Bij ons was er ook een tese nodig. In belgie wilde ze deze voor een 2e keer doen de tese punctie dan. Omdat ze in nl soms zeggen er is niks terwijl er wel degelijk wat is, maar in hun ogen te min.... Belachelijk eigenlijk maarja. Zal voor je duimen dat het goed blijft gaan!! Toen de bloedingen begonnen heb ik trouwens een angelsound gekocht. Met een week of 8 a9 hoorde je duidelijk een zoefgeluid. Hartje kon ik niet vinden maar dat ding heeft me heeeeeel vaak gerustgesteld iig
Nee, ze hebben geen flauw idee, ook al ben ik totaal binnenste buiten gekeerd. Ik heb zo ongeveer hetzelfde traject afgelegd als Trees, en ben ook nog in Gent geweest. Maar niemand heeft enig idee wat er mis is. Ik weet alleen dat ik er 5 heb gehad in een jaar en dat het laatste vruchtje chromosomaal helemaal in orde was. Toch werd het dus een onverklaarde miskraam. Toen ook weer veel bloed in de baarmoeder... Dat bloedverlies heb ik vaker gehad. Mijn miskraam van eind december vorig jaar klonk precies als wat er met jou is gebeurd deze week. Natuurlijk weet ik niet wat er was gebeurd als ik plat was blijven liggen, maar de gedachte dat andere artsen dan de mijne het kennelijk wel degelijk verstandig achten om rust te nemen vind ik wrang. Ik gebruik inmiddels heparine, aspirine, progesteron en prednison, en hoop en bid dat het helpt. Maar eerst maar weer zwanger zien te raken. (Weet niet of dat nog kan, ik heb Asherman opgelopen bij laatste curettage.) Ik hoop voor jou dat het nu helemaal goed komt. Je hebt het meer dan verdiend. Ik blijf je zeker volgen. Suus
Toch even reageren - wat heerlijk nieuws meis!! Ik hoop dat alle rust maakt dat mini een heerlijk plekkie in je buik kan vinden en dat hij lekker nog 7 maanden blijft zitten!