hoi dames ik richt deze vraag vooral naar jullie meiden die ook in de mmm zitten, en weten wat het is om moeilijk zwanger te worden in mei 2009 werd ik mama van een pracht zoon maar niet zo snel en zo makkelijk als ik gehoopt had mijn cyclus na pilstop was gewoon onbestaande... gelukkig na provera en clomid kreeg ik wel eisprong, en had ik goede cyclus (+/- 30 dagen) omdat mijn man en ik op trouwen stonden, besloten we even clomid aan de kant te leggen zodat we ons konden focussen op de trouw wonder boven wonder werd ik zwanger op huwelijksreis (de clomid zal misschien zijn werk nog een beetje gedaan hebben en dus blijkbaar kreeg ik zonder clomid dan ook opeens een eisprong...) dit is mijn verleden nu het heden mijn man is EINDELIJK klaar voor een tweede kindje!!! jippiee denk ik dan.... maar langs de andere kant ben ik ook weer zo bang dat ik weer geen cyclus ga hebben (heb nu mirena spiraal gehad); ik ben ook vooral bang van opnieuw "geleefd" te worden (follikel metingen, hormonen nemen, negatieve testen doen ... noem maar op) maar uiteraard is mijn wens voor een tweede er wel... dus ja met momenten denk ik, als ik terug in de mmm terecht moet dan gaan we ervoor! nu is een beetje mijn vraag (sorry voor het lange verhaal)... wat zouden jullie doen... eerst zelf cyclus een beetje laten op gang komen (hoe lang wacht ik dan?), of onmiddellijk naar gyn voor clomid? alvast bedankt voor eventuele ervaringen te delen!
Ha meid, Ik had hetzelfde gevoel. Echter hebben wij er 2,5 jaar over gedaan om zwanger te worden en dit is gelukt na de 5e iui. Ik had toch besloten om gewoon te kijken wat mijn cyclus zou doen. Had nu meer cyclus dan voor onze dochter. Toen werd ik helemaal niet ongesteld. Nu wel echter geen regelmaat. Toch een jaar geprobeerd en nu uiteindelijk toch weer naar de gyn. Ik had mij vorgenomen om te stoppen met de pil. Te kijken of dat ik uberhaupt ongesteld zou worden. Zo niet of weer ontzettend lang cyclus dan alsnog naar de gyn. Mijn advies zou zijn kijk het even aan want het kan bij een tweede echt anders zijn. Na bijv twee of drie lange cyclussen kan je alsnog naar de gyn gaan. Succes ermee en snap goed je dubbele gevoel maar wie weet lukt het wel weer spontaan!!
Ik zou eerst even je cyclus afwachten. Ik ben van Eva zwanger geraakt met medische hulp, want had na het stoppen met de pil geen cyclus. Na de bevalling geen anticonceptie gebruikt en na 8,5 maand werd ik ongesteld (gaf toen nog borstvoeding, dus dat het eerder uitbleef was sowieso niet gek) en had toen wel een cyclus, begon met 45 dagen en werd steeds ietsjes korter. Ben toen 2 keer in de 3e ronde zwanger geraakt. Dus we hoefden niet naar het ziekenhuis
Ha mamavanmenno, Ik heb pcos en ben in 2010 zwanger geraakt na de derde ronde Clomid. Wij zijn nu ook bezig om zwanger te worden. Ik ben in juni gestopt met de pil en in overleg met de huisarts hebben we 3 maanden aangekeken of er een cyclus op gang kwam. Eind september was ik nog steeds niet ongesteld geworden en ben toen doorverwezen naar de gyn. Ik ben nu bezig met mijn eerste ronde Clomid. Ikzelf heb geen moment getwijfeld om de medische molen weer in te gaan. Ik sta er nu zo veel positiever in dan de vorige keer. Het gaat gewoon weer lukken! En zo niet dan heb ik daar ook vrede mee. Ik heb al een prachtige dochter, er zijn stellen die helemaal nooit een kindje zullen krijgen. Wat dat aangaat ben ik al een winnaar. Hopelijk kun je wat met mijn verhaal. Groetjes Femke
daar ben ik het helemaal mee eens... ergens heb ik ook het idee dat ik er wat relaxer in kan zijn, want inderdaad ik heb al een pracht zoon Hoop dat het snel raak mag zijn voor jullie !
Ha Mamavanmenno, Ben je er al aan uit wat je gaat doen? Je zou ook kunnen overleggen met je huisarts, hij is tenslotte ook degene die je opnieuw moet doorverwijzen naar het ziekenhuis. Groetjes MamaFemsie
wel ik heb besloten een 6-tal maandjes af te wachten, ik heb het nu ontzettend druk op m'n werk dus de tijd gaat snel voorbij... en binnen 6 maand zie ik mijn gyn (het zekere voor het onzekere nemen) Groetjes en succes allemaal!