Hallo, Maandag heb ik de laatste follikelmeting. Mocht er dan geen eisprong in de maak zijn, dan krijg ik gelijk primolut en start ik volgende rond met 1 tablet clomid. Nu weet ik dat best wat vrouwen clomid gebruik bij wie het helpt. Waar ik een benieuwd naar ben is bij welke dosis het aansloeg (1,2 of 3 tabletjes) en welk lichaamsgewicht je hebt. Probeer me een beetje voor te bereiden. Ik heb zelf een sterk voorgevoel dat het gaat aanslaan (waarom mag Joost weten). Ik ben nu 68 kilo en ik ben benieuwd of je dan een beetje kans maakt op het aanslaan van 1 tabletje of dat ik gerust kan gaan zitten wachten op dosis 2 of 3. Ik weet dat het niet alleen met gewicht te maken heeft, maar ben gewoon nieuwsgierig. Dus bijvoorbeeld: Ja het sloeg bij mij aan bij 2 tabletten en mijn lichaamsgewicht was/is 70 kg bijvoorbeeld. Groetjes Babke
Bij mij sloeg het onmiddellijk aan met 1 tablet en ik woog toen rond de 53 kg. Zoals je zelf zegt is het gewicht niet alleen bepalend. Heb vrouwen met ongeveer hetzelfde gewicht geweten die 2 tabletten namen of vrouwen die zwaarder waren en met 1 genoeg hadden... Maar ik ben ook wel benieuwd of er min of meer een lijn door te trekken is
Nee, jammer genoeg niet. Ik moest clomid nemen om mijn cyclus te regelen. Werkte heel goed. Eerst op de normale wijze geprobeerd om zwanger te geraken, daarna iui. Beide met veel follikelmetingen. Later in ons parcours bleek mijn man slecht zaad te hebben. Geen iui voor ons meer, maar wel icsi. Dat was gelukkig van de eerste poging raak Ik hoop dat er maandag een mooie follikel zit te wachten.
Hier is de 50 mg wel aangeslagen, heb in ieder geval een goede eisprong gehad! Echter vond de gyn de eisprong wel te laat in combinatie met clomid. Hierom nu naar de 100 mg en hopelijk snel een eisprong . Zoals je weet ben ik 53 kg en dus 2 pilletjes.
Spannend hè!? Ik slik acht maanden 50 mg met goede eisprongen (1 maand niet ivm koorts) mijn bmi is iets verhoogd (26) succes!