bedmadjes

Discussion in 'De lounge' started by ike, Jul 17, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ike

ike Fanatiek lid

Jul 5, 2013
    1,573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Hoi,
    Mijn man gebruikt (wasbare) bedmatjes, niet omdat hij incontinent is, maar als je afhankelijk bent van anderen om naar het toilet te kunnen gaan, kan het wel eens te lang duren. Om het matras te beschermen en ter verkoming van dat alles nat/vies is gebruikt hij bedmatjes en hoef ik enkel die er af te halen en te wassen. Nou zijn een aantal van die matjes wel aan vervanging toe.
    De vorige matjes zijn via de apotheek aangeschaft en toen der tijd nog vergoed door de verzekeraar, nu wordt het niet meer (of iig nauwelijks nog) vergoedt. Ik ben daarom aan het zoeken gegaan op het internet. Ik heb gezocht op bedmatjes en op steeklakens, het is allemaal vrij duur zo´n 25 euro per matje. Ik ben erg benieuwd hoe mensen met kinderen die nog niet geheel zindelijk zijn dit doen. Gebruiken jullie ook bedmatjes? Zoja waar schaffen jullie deze aan en voor hoeveel?
    Het liefst hebben wij weer wasbare majes, de wegwerpmatjes heeft mjn man in het verleden gehad, die plakten meer en gingen eerder dubbel zitten wat slecht was voor zijn huid.
    Hopelijk kunnen jullie ons verder helpen.

2. Biccy

Biccy Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    2,056
    14
    38
    Ierland
    Ik heb ze bij ikea vandaan, misschien zijn die iets?

3. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    voor de kids heb ik een bed zeiltje eronder gehad...maar of dat voor je man zo fijn is :S

Succes met zoeken in ieders geval, hoop dat je tips krijgt! Kan je zorg verzekering niets voor je betekenen in dit geval? en de zorginstantie die hem helpt naar het toilet te gaan, kunnen die geen tips geven?

4. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

Mar 3, 2013
    2,775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Hier wegwerp van huggies maar na een weekje ofzo verschuiven die

5. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

Mar 3, 2010
    1,950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had voor mijn kinderen een hoes voor om het matras bij de hema vandaan. Zit een speciale laag onder en bij ongelukjes lekte dit niet door in het matras.

6. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

Jul 6, 2011
    7,732
    1
    38
    bij de action, waterdichte hoeslaken.. 8 euro

7. ike

ike Fanatiek lid

Jul 5, 2013
    1,573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    die van Ikea ken ik niet, daar ga ik eens naar kijken.
    Wij hebben inderdaad ook van de hema moltons met aan de onderkant zo´n beschermdelaag. Dat is wel fijn, alleen hebben wij daarover heen nog een gewoon hoeslaken liggen, omdat het anders niet zo fijn ligt. En dat betekent toch weer 2 lakens wassen.

8. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

Mar 3, 2013
    2,775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Zal ook eens bij Ikea kijken, klinkt een stuk handiger

9. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ik heb er 1 bij hema vandaan en 1 van ikea. Zijn waterdichte molton onderleggers.

Heb je misschien iets aan een zeiltje uit een kraampakket? Ik heb geloof ik nog een ongebruikte liggen. Die kan je gewoon onder een hoeslaken schuiven.

10. Taby

Taby Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    4,366
    140
    63
    Ik weet niet of je handig bent.
    Anders kan je 1 waterdichthoeslaken halveren en aan de zijkant flappen naaien, zodat het goed onder het matras te slaan is.
    En zo ligt je man met zijn middel wel op het waterdichtegedeelte en hoef je wanneer het nodig is om te wassen, niet 2 lakens te wassen.

11. ike

ike Fanatiek lid

Jul 5, 2013
    1,573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Ik hoop op nog meer handige tips hahaha :):) maar miss kan ik ook zelf wel zoiets maken door die van de hema of action in 2 of 3 stukken te knippen en aan de zijkanten misschien een stuk laken maken waardoor ik het makkelijk in kan stoppen ofzo.

12. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    4,220
    62
    48
    around the corner
    Inderdaad de waterdichte moltononderleggers.
    Ik heb ze bij Ikea vandaan, ze hebben verschillende formaten en ze zijn prettig dun.
    Bovenkant is gewoon (molton)zacht, onderkant rubberachtig plastic, kunnen gewoon in de wasmachine.

13. ike

ike Fanatiek lid

Jul 5, 2013
    1,573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Hahaha jij typte bijna dezelfde tekst als ik :D

14. guus

guus Fanatiek lid

Mar 20, 2012
    2,083
    0
    0
    in het koude noorden
    ik heb hier waterdichte moltenzeiltjes/matjes en daarover heen een dun moltenlakentje(4kant 50 bij 50 cm) dat weer onder het gewone laken,

denk niet echt handig voor je man, succes met oplossing zoeken

15. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

May 11, 2013
    2,604
    3
    38
  16. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik heb een waterdichte molton van de Hema, bovenkant is moltonstof, onderkant dun zeil. Gewoon onder het hoeslaken. Houdt natuurlijk geen liters tegen maar voorkomt dat het matras meteen nat wordt.

17. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Hier ook een waterdichte onderlegger van Ikea.
    De wegwerp matjes verkopen ze ook van kruidvat eigen merk.

18. pcootje

pcootje VIP lid

Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.
  19. Joycey

Joycey Niet meer actief

Deze hebben wij dus ook! Ik gebruikte het al vanwege mijn menstruatiecyclus die HEEL erg onregelmatig was - om te voorkomen dat ik het matras onder zou bloeden... Gewoon omdat er geen peil op te trekken was, maar nu tijdens de zwangerschap helemaal. Ik vind ze ideaal en heb ze ook als matrasbeschermers voor VL gekocht en erop gedaan, want we switchen nog wel eens van kant. Ik zou maar net op zijn kant van het bed liggen met ofwel een vruchtwater-lekkage óf een mislukte menstruatiecyclus... De matrassen zijn daar net even iets te duur voor, dat het die investering wel waard is :D

Share This Page