Weet iemand wat onderstaande tekst precies inhoudt? Indien de werknemer geen werkzaamheden verricht op een feestdag (zie definitie artikel 18 lid 2) ontvangt deze het loon over deze dag voor zover anders normaal zou zijn gewerkt.2 2 Zie uitspraak Geschillencommissie RAS d.d. 10 oktober 2007, waaruit blijkt dat bij verschuiven van werkdagen in een structureel en vooraf vaststaand arbeidspatroon als gevolg van een feestdag de werknemer recht heeft op doorbetaling van het loon van de betreffende feestdag voor zover anders normaal zou zijn gewerkt. Krijg je hierbij een feestdag nou wel of niet uitbetaald?
Ligt er aan als jij normaak die feestdag werkt wel, maar stel het valt op zondag en jij werkt oo kantoor en werkt nooit op zondag dan krijg je hem niet door betaald. Of als ene feestdag op jouw vaste vrije dag valt krijg je hem ook niet, alleen als je normaal werkt op die dag, vaak wordt er 6 weken terug gekeken dan krijg je hem uitbetaald
Mijn projektleidster zegt van niet, vandaar mijn vraag. voorbeeldje: afgelopen pinksteren, ik werk altijd op maandag, en die maandag was het tweede pinksterdag, ik heb die week op dinsdag na pinksteren gewerkt ipv de maandag. Die dag heb ik wel betaald gekregen, maar volgens mij had ik die toch wel betaald moeten krijgen, ook al had ik het niet verzet, toch?
zou dat het dan zijn geweest? Ik ben hier begonnen met werken op 29 april, dus toen nog maar 3 weken. Ik ga op papier wel altijd op de maandagen werken.
Dan zou je in ieder geval die feestdagtoeslag vergoed moeten krijgen lijkt mij. Je bent aangenomen voor werken op maandag, en nu hebben ze je werkdag verschoven naar de dinsdag.... dus je uren heb je wel gemaakt, maar je feestdagtoeslag heb je niet gekregen. Vraag in ieder geval even na bij vakbond of juridisch loket.
Als jij op papier hebt staan dat je altijd op maandag gaat werken dan zou dat niet uit mogen maken en zou je in mijn ogen recht hebben op je feestdag, dus dan heb je overuren gedraaid
Het ligt er ook aan wat voor contract je hebt. Als je een 0 uren contract hebt dan heb je er volgens mij geen recht op.
Heb je geen p&o afdeling waar je met je vraag terecht kan? Vaak kunnen zij het in jip en Janneke taal goed uitleggen.
ik heb net het contract nog eens bekeken, en er staan geen dagen in. Er staat alleen: werkduur: 16 uur per week op 2 dagen. Maar het werk is wel altijd op maandag, het bedrijf waar ik dat werk verricht, wil dit alleen op die dagen en in overleg wel eens een andere dag, maar dat is eigenlijk nog niet voorgekomen. (behalve dan die ene dinsdag na 2de pinksterdag)
je moet eerst een x-aantal weken ook daadwerkelijk op maandag vast hebben gewerkt. Dus volgend jaar zou het wel gelden