Ons mannetje is inmiddels ruim 5 weken oud. Van het begin af aan krijst hij alles bij elkaar bij het omkleden en/of verschonen .. Als ik zijn sokken uit doe is het al mis. Ik krijg hem dan ook echt niet stil.. Wie herkent dit en wordt dit nog minder, moet ik misschien een andere aanpak proberen? Ik hoor graag jullie ervaringen
Hadden wij ook, hij was ook enorm beweeglijk. Kraamhulp adviseerde omslagrompertjes, want zelfs zij vond het een klus! Na een paar weken hadden we ook door dat hij een steeds sterkere voorkeur had voor rechts en dat links echt een probleem was. Met 8 weken naar een osteopaat gegaan, dat heeft uiteindelijk gewerkt. Het is lastig als je geen vergelijkingsmateriaal hebt. Ik dacht dat alle baby's het aan/omkleden vervelend vonden....
Inderdaad even je kindje laten nakijken. Heb veel van dit soort verhalen gehoord en een osteopaat bracht bijna altijd uitkomst.
Hier ook boosheid hoor, nu met periodes nog steeds en ze is 9 maanden. En er is niks met haar nekje, voorkeurshouding, of wat dan ook. Mevrouw houdt er gewoon niet van als we haar in een 'houding dwingen' die ze niet wil. Gezicht of handjes schoonmaken is ook een draaaaama
Hier ook voornamelijk boosheid. Is altijd een drama om haar aan te kleden en handen en gezicht schoonmaken en ze is bijna 1. Het liefst kruipt ze van de commode af . Onze kleine mankeert ook niks aan haar nek en heeft geen voorkeurshouding. Het is een pittige tante. Als ze op de grond aan het spelen is en het lukt niet dan steekt ze beide handjes op en begint als een echte meid hoog te gillen vervolgens krijgt dan het speelgoed een mep van haar
Onze dochter houdt er ook niet van. Ze wordt ook echt heel erg boos. Net als mijn oudste, die werd ook altijd boos terwijl er niks mankeerde. Mijn middelste had er dan weer totaal geen problemen mee.
Geweldige omschrijving, hier idem *proest* Als het niet lukt is het krijsen en vliegt het door de kamer. Of haar speentje wordt weggesmeten als ze heeft besloten het niet eens te zijn met dutjestijd. Heeft wel wat, die pittige dames, ik vind het onwijs schattig dit
Hier ook een verschuiving in de nek, opgelost door de osteopaat. Ik geloof best dat er kinderen zijn die temperament hebben, maar met 5 weken al zo duidelijk?? Wij zijn met 2,5mnd pas naar de osteopaat gegaan. Had hier liever eerder van gehoord. Meestal word ook een deel vergoed door de verzekering. Wel 1 kiezen die veel ervaring heeft met baby's en bij de vereniging is aangesloten.
Mijn dochter vond het de eerste (ongeveer) 2 maanden ook 3x niks dat verschonen en omkleden. Huilen huilen huilen. En opeens was dat over en ging ze er niet meer bij huilen. Nu is ze altijd vrolijk.
Heeft mijn zoontje ook sinds zijn geboorte... Het broekje en de sokjes gaat nog enigszins, maar als hij een truitje of rompertje aan moet is het gillen geblazen. Hij is nu bijna 9 maanden oud, en het is wel minder geworden, maar nog lang niet over... Ik koop altijd zo makkelijk mogelijk aan te trekken kleertjes (inderdaad overslagtruitjes/rompertjes) dat maakt het iets gemakkelijker...
bedankt voor jullie reacties! vanochtend heb ik meneer zonder huilen omgekleed, het viel me op dat hij lekker in de zon lag, zou hij misschien gewoon een hekel aan kou hebben? driftig is ie ook van zichzelf, laat het hem maar is te lang duren voor hij de borst krijgt hihi lekkerding! ik hoor graag weer!
Hekel aan kou, ja hoor hier ook En aan de douche, en aan de commode en aan kleren aan haar lijf.. Maar ze is ook ouder dan de jouwe. Hier ging ze rond een maandje of 6-7 pas echt krijsen uit boosheid als we haar moesten aankleden, uitkleden daar aan tegen vond/vind ze wel een groot feest.