Nexium werkt minder na 3 wkn?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Oudje37, 25 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Ons zoontje heeft sinds 3 weken 5mg nexium. Hiervoor had hij omeprazol. Vanwege praktische redenen zijn we overgegaan naar nexium. De nexium deed heel goed zijn werk maar sinds een dag of 3 ruikt mijn zoontje weer heel zuur. Sinds die tijd huilt hij 's middags weer hard als het bijna tijd is voor zijn voeding, dat deed hij niet. Hij heeft ook flink luieruitslag, maar dat komt denk ik door de nutramigen die hij sinds 3 wkn krijgt (meerdere keren per dag dunne ontlasting).

Kan het zijn dat 5mg nexium eerst wel werkt maar daarna niet/minder? Zijn er andere redenen waarom hij zuur kan ruiken? Krijgen babies bij doorkomende tandjes bc niet alleen zure ontlasting maar ook meer maagzuur? Ik zie nog geen tandjes maar die luieruitslag doet me steeds kijken of er toch niet iets komt.

2. Hier geen fan van nexium, werkte bij mn dochtertje niet. Miss is t tijd om t op te hogen? Neem aan dat het gewicht in die 3 wk tijd is toegenomen?

Wij gaven ranitadine.. (Geloof dat t zo heette haha is alweer 2,5 jaar terug) en deze moesten we bijna elke week
    Wel ophogen..

3. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ja dat heb ik ook wel eens gedacht, dat het minder werkte!
    Ben je toevallig van doosje gewisseld?

Het waren hier ups en downs, soms zuurder dan gemiddeld. Geef je het altijd op dezelfde tijd voor een fles?

4. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Zelfde doosje als een paar dagen geleden toen het beter leek. En geef het elke dag om 7.00 ongeveer 10-15min voor zijn eerste fles.

5. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Ranitidine werkte bij ons juist niet. Nexium geef je in principe in 1 dosering. In 3 weken is hij ongeveer 300gram aangekomen (nu 6,5kg).

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Omdat hij sinds 3 wkn nexium krijgt, maar ook nutramigen kan het beiden zijn.

Hier hebben we vanaf het begin tot eind zelfde hoeveelheid gegeven aan nexium. Nexium hoog je in principe niet op, zoals andere medicatie.
    Kea kan ook refluxklachten geven.

Overleg met je ka.

7. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Ga morgen het ziekenhuis bellen inderdaad. Vandaag ook weer meer huilen. Huilen als hij naar bed moet, gillen als het tijd is voor volgende voeding (net een half uur ervoor al). Gekke is alleen dat overstap naar nutramigen probleemloos ging en de afgelopen 3 weken combi nexium/nutramigen prima werkte. Kijken wat ze morgen zeggen, al vrees ik dat het antwoord zal zijn "geen idee, kan vanalles zijn" (gebeurt vaker nl)

8. Ooo oke wist niet dat je nexium niet ophoogde

9. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Mijn zoontje kreeg 10mg. Bij 5,5 kilo geloof ik al. iig voordat hij 3mnd oud was.

1x zuur is een incident hè. Wij hebben het ook gehad een aantal keer. Zelfs dat zijn poep ernaar leek te ruiken. Hij had pepti als voeding (uiteindelijk geen kea maar het heeft zeker geholpen).

10. Lenteliefde

Lenteliefde Actief lid

22 aug 2015
    164
    14
    18
    NULL
    NULL
    Ik vind 5 mg wel weinig... Dochterlief kreeg bij 6,5 kilo volgens mij het dubbele aan Nexium. Overleg even met je kinderarts, misschien is de dosering te laag? Succes ermee, vervelend dat je zoontje weer zo onrustig is de laatste dagen...

11. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Arme kind wordt vandaag steeds huilend wakker, precies zoals voordat hij maagzuurremmer kreeg. Net ook weer. Mijn moederhart breekt weer.

12. Lenteliefde

Lenteliefde Actief lid

22 aug 2015
    164
    14
    18
    NULL
    NULL
    Ooh, wat naar zeg. Inderdaad vreselijk om te zien. Morgen meteen bellen! Ik denk dat de dosering best (flink) omhoog mag... Wij zijn wel altijd gestegen in de dosering (totdat ze de maximale dosis kreeg), we merkten het direct als ze weer was gestegen in gewicht...

13. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Hij heeft nu al 4 dagen zure spuug. En ook ontlasting gezien de luieruitslag. Dus geen incident helaas. En huilen wordt elke dag erger.

Hoe lang heeft jullie kindje pepti gehad? Ik denk dat T ook geen kea heeft maar zn darmpjes vinden de lichte verteerbaarheid wel fijn.

14. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Vandaag ziekenhuis gebeld en ik mag niet ophogen naar 10mg. Ze vind 5mg al fors en geeft aan dat aanvullend onderzoek (PH metrie) nodig is om 10mg te indiceren. Ze vermoed eerder een virus, omdat T ook spuitluiers heeft af en toe. Zuur ruiken zou daar volgens haar ook van kunnen komen. Het schijnt hier in de buurt onwijs te heersen, buikgriep. Ik moet controleren of hij geen schimmel heeft en als dat niet zo is aankijken hoe het gaat. Dus dat gaan we maar doen dan. Vandaag is T naar de oppas en ik ben benieuwd hoe hij vanavond is.

15. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Kan hij van de nutramigen ook meer zuur krijgen?

Gekke is dat nutramigen en nexium combi de eerste 2 weken dus prima ging. Prima in de zin van niet meer klachten dan normaal.

16. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Met 5 maanden de blinde test gehad en daarna met succes rustig omgebouwd naar normale melk. Ging goed!

17. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Mag ik vragen hoe jullie om zijn gegaan? Wij moeten over 2 weken waarschijnlijk ook terug naar standaard en ik wil dat ook heel voorzichtig doen. Van HA1 naar nutramigen van elke fles 1 schepje gewisseld per dag (wel alle flessen op de dag direct 1 schepje), en dat ging goed. Maar standaard is natuurlijk een stuk minder licht verteerbaar.

18. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Wat ik begrepen heb is dat een ph metrie onnodig en te belastend is voor een baby.

Mijn oudste kreeg vanaf 3 mnd 2x daags 5 mg en had dit nodig.
    De jongste kreeg bij ong dezelfde leeftijd 1x daags 5 mg en had dit nodig/genoeg aan.

Is dus kind afhankelijk.

19. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe

Reflux kan een losstaand iets zijn, maar reflux kan ook veroorzaakt worden door kea.

Bij de oudste begonnen met pepti en na 10 dagen ging het fout. Toen nutramigen en dat ging en bleef goed gaan.

Nutramigen aa en neocate zijn koemelk vrij.

20. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Precies daarom kreeg hij nutramigen, om uit te sluiten dat zn reflux veroorzaakt wordt door kma. Als het kma was had hij nu dus minder klachten moeten hebben en dat heeft hij niet. Lijkt er dus op dat zn reflux een losstaand iets is.

Deel Deze Pagina