zwangerschaps band

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door engeltje87, 14 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. engeltje87

engeltje87 Niet meer actief

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb deze ook gehad, maar je moet wel oppassen dat je ze niet teveel gebruikt:
    Zo'n band neemt de functie van de spieren een beetje over, die worden daardoor slapper. En dat is niet de bedoeling. Die spieren mogen niet te lui worden, anders moet je zo'n band straks de hele dag om, en heb je na de bevalling veel moeite weer terug in vorm te komen..

Ik droeg hem in huis ongeveer een uurtje tijdens zwaardere huishoudelijke klussen (ramen soppen, tildingen). En als ik wat langer in de stad wandelde. Verder zo weinig mogelijk. Ik denk per week misschien 7-10 uur..

Die banden is ook niet continu trouwens, het was hier ook de ene keer erger dan de andere keer. Bij mij was het probleem dat ik na een poosje flink wandelen/werken last kreeg van mijn bekken gewrichten, dus daar was bij mij die steun voor nodig.

3. sweet31

sweet31 Lid

10 sep 2008
    35
    0
    0
    Ik heb ook zo een band van mijn vorige zwangerschap.
    Heb hem maar 1 a 2x gebruikt.

4. puck24

puck24 Niet meer actief

ik heb er ook eentje. In mijn vorige zwangerschap met enige regelmaat gebruikt omdat ik zo ontzettend dik was. Ik vind het ideaal maar je moet idd oppassen dat je hem niet teveel gebruikt.

5. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
  6. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Doordat ik een holle rug heb kruipt de band bij mij omhoog en zit t niet lekker..
    Helaas, zonde van mn geld...

7. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Daarom wil ik niet zo'n dure band.
    Stel dat je t helemaal niet fijn vind zitten, dan heb je gewoon 40 euro weggegooid!

8. sweet31

sweet31 Lid

10 sep 2008
    35
    0
    0
    Ja die dingen zijn best duur en zeker als je het dan bijna niet draagt.
    Je kan ook op mariktplaats kijken ik had ze gezien voor 15 euro.
    Weet niet of je dat wil 2dehands.

9. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    Zelf heb ik ook zo een band, maar deze pas aangeschaft op advies van de fysio naar aanleiding van BI.
    Als je veel last van je bekken hebt zou ik eerst fysio proberen en samen overleggen of een band wel of niet helpt. Hij kan dan ook aangeven hoe en wanneer je hem moet gebruiken.

Zelf moet ik hem namenlijk al gebruiken als ik weg ga of langer sta bij klusjes. Ik mag hem alleen nog af tijdens rusten en op de bank zitten. Het gebruik ervan is dus denk ik bij iedereen verschillend.

Verder ben ik wel tevreden met de band ondanks dat ik een holle rug heb aangezien je hem om je heupen moet dragen en dan kan hij niet omhoog schieten. Als hij omhoog schiet dan draag je hem verkeerd/te hoog.

In ieder geval heel veel sterkte met je bekken en kan zo een band je helpen.

Groetjes,
    Krissa

10. Sam1986

Sam1986 Actief lid

6 jul 2008
    437
    0
    0
    Ik heb ook last van bekkenklachten maar mijn fysio adviseerde mij het zo lang mogelijk uit te stellen, omdat je spieren er erg slap van worden. Tot op heden heb ik hem nog niet aangeschaft, maar wie weet heb ik hem straks nog wel nodig.

11. engeltje87

engeltje87 Niet meer actief

hey allemaal bedankt voor jullie reacties, heb ondertussen wel zn band aangeschaft en hij zit me toch lekker, maar moet dus uitkijken dat ik hem niet te veel om doe .
    denk dat ik hem dan alleen ga gebruiken als ik moet werken want dan heb ik heel veel last .

groetjes

12. Jodi1981

Jodi1981 Actief lid

28 apr 2008
    467
    0
    0
    Huismoeder, huishouding
    Overijssel
    De vk adviseerde mij om zo'n band te dragen omdat ik erg van voren draag. Ik draag 'm alleen als ik veel loop. Thuis doe ik 'm af. Maar ik moet zeggen vind het wel erg fijn zo'n steun om.

13. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik heb 'm ook, en ben er errug blij mee! Zaterdag een dagje de stad in geweest en dat had ik echt niet gered zonder dat ding! Was nu al helemaal gebroken de volgende dag, maar ik weet dat het nog veel erger had kunnen zijn :)

Wel grappig trouwens dat fysiotherapeuten het blijkbaar niet erg eens zijn met elkaar, want de mijne heeft me verteld dat je heus je spieren niet zo snel 'lui' maakt. Natuurlijk is het niet de bedoeling die band te dragen als het niet nodig is, maar zelfs met die band moeten je spieren nog steeds zelf ook aan het werk. Je hebt alleen wat extra steun, das alles...

14. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Net even besproken met de VK.
    Die zegt dus; je spieren zijn al lui! Dus je kunt er gewoon een proberen. Alleen na je bevalling dus absoluut niet meer!
    Ze raadde wel aan om eerst er een te lenen of een niet al te dure aan te schaffen. Want kan zijn dat het niet prettig zit.
    Ook zei ze dat als je bij een fysio loopt, je het via hun regelen. Dan krijg je het vergoed

15. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    @wendelaa,
    Ik heb hem via de fysio gekregen maar ik krijg hem niet vergoed door de verzekering. Deze vergoeden hem niet als de klachten het gevolg van een zwangerschap zijn aangezien het volgens hen dan niet chronisch is en dat is het criteria van vergoeding. Bij de aanschaf zou ik hier dan ook rekening mee houden.

Groetjes,
    Krissa

16. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Oke, ja dat zei de VK er niet bij haha.

17. Vrouwtje81

2 mrt 2009
    79
    0
    0
    Amsterdam
    Hebben jullie het over de zwangerschapsband... of de ondersteunende band die helemaal over je buik heen gaat? Welke is beter? Ik weet me geen raad met het aanschaffen van zo'n ding. Zag dat je van 8,95 hebt en 10,95. welke is nou beter en over welke hebben jullie het?

Groetjes!

18. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb zo'n ding van Anita in de kast liggen.. Die was ongeveer 3,5 keer zo duur als een van 8,95/10,95

19. Vrouwtje81

2 mrt 2009
    79
    0
    0
    Amsterdam
  20. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    Ik heb er een van Anita, die gaat inderdaad over je hele buik heen. je buik hangt er als het ware in zal ik maar zeggen en wordt ondersteunt door de elastische band onderaan die over je bekken loopt.
    Door die elastische band worden je bekken ook iets in elkaar gedrukt en dat is de steun die gegeven wordt.

ik heb hem nog nergen voor ongeveer 10 euro gezien, zelf heb ik er iets van 35 voor betaald als ik het me goed herrinner.

groetjes,
    Krissa

Deel Deze Pagina