Wie ervaring ivf/icsi Meppel icm Zwolle???

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Majo, 12 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meggytje

meggytje Actief lid

3 okt 2008
    296
    0
    0
    Meppel
    Hey meiden!!

Ik lees dat het voor veel meiden weer een spannende periode is. Succes met afwachten!
    Majo spannend, de eerste echo!! veel plezier!

Hier is het wachten voorlopig voorbij.
    Heb geen klachten van de overgang!! Gelukkig!

Gisteren in Zwolle geweest.
    Hier volgt het verhaal:
    We zijn helemaal blanco heen gegaan. De dokter had ook geen gegevens gehad vanuit Meppel, hij wist alleen dat het om endometriose ging.
    Eerst aantal vragen beantwoord over oa. mijn klachten en toen de onderzoeken. Jullie kennen het wel! Hij schrok wel een beetje van de omvang. En vertelde steeds wat hij ging doen. Hij heeft vaak gezegd: "wat ik nu ga doen is een beetje pijnlijk! sorry..sorry" erg lief en meelevend.
    Hij vroeg ook nog of ik al een echo van de nieren had gehad. Bij de gyn in Meppel vertelde ik. Daar stond hij van te kijken. Dat hoort bij radiologie. Dus daar moet ik in Zwolle ook nog naartoe.
    De conclusie: Ik heb ernstige endometriose en zonder operatie zou ik nooit zwanger kunnen worden! Bam.... deur in je gezicht! Hij vertelde dat het nu zelfs met IVF niet gaat lukken! En wij iedere keer maar hoop hebben tijdens de IUI en de maanden zonder.
    De endometriose zit op twee plaatsen. In mijn eierstok en achterin de vagina. Het is dus volgende week kijken of het ook bij mijn nieren zit.
    Het wordt hoe dan ook een operatie. Hij gaat die al plannen op het moment dat de echo van de nieren is gedaan.
    En de grote van de operatie hangt dus af of het ook bij mijn nieren zit!
    Over 3-4 weken gaan we weer heen om de verdere procedure te bespreken...
    Heb ook nog een recept gekregen voor de bijverschijnselen van de Lucrin(overgang) dat geven ze in Zwolle direct erbij... stond hij dus weer van Meppel te kijken!
    Wel heftig nieuws dus... dat realiseerde ik me pas toen ik mijn moeder aan de lijn had... die begon te huilen.
    Ze bellen me vandaag voor een afspraak met radiologie en voor eind november.

Tot zo ver het verhaal...

't lijkt wel een soap!

2. lauwtje

lauwtje Fanatiek lid

21 mei 2007
    1.358
    0
    36
    @kling, Spannende tijd weer.. Dubbele kans, goeie score,, moet lukken toch?? ;)

@Heidi, Heeft het nog doorgezet? Hoop van niet..

@Majo, Vandaag de echo. Spannend! Ben beniewd!

@meggy, Jeetje wat een verhaal, wat je zegt net een soap!

@hier, Een week na iui. Heb wel steeds kramjes in mn buik en ben de hele week niet echt lekker, kan natuurlijk ook een ligt griepje o.i.d zijn. M'n borsten doen nog niet echt zeer, dus kan er nog weinig over zeggen. Heb aan de ene kant wel een goed gevoel over aangezien ik 2 eitjes had maargoed dat zegt dus niks. We kunnen niks anders doen dan afwachten en dit weekend rustig aan doen met de wijn ;) Gaan een weekend weg en dan smaakt de wijn altijd goed. Maarja even voorzichtig zijn, you never know...

3. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @lau: 2 ei is wel dubbel hoopvol ja! :) ik duimmm!

@meggy: ............. ook dit is een bevestiging van mijn gevoel/gedachten over meppel.
    :$

blijf maar mooi in zwolle, je hebt nu wel tijd verloren maar bent gelukkig eindelijk meer wijzer.
    wat zijn nu de plannen? in welke volgorde wat?
    heel dikke knuffel, het is heftig voor jullie.
    toch hoop ik dat een nieuw plan en deze voortvarendheid jullie nieuwe hoop en vertrouwen geven!

@rest: dikke knuffel.
    hier voel ik niets, net als vorige x.
    wel nachtmerries en af en toe snel aangebrand. ook dat had ik vorige x.
    maar of dat wat zegt?

ik durf het niet te hopen.

liefs

4. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    :$ Jeetje Meggytje!! Dat is niet niks allemaal zeg!! Op 2 plekken en jullie hadden al die tijd dus geen schijn van kans.... Ik zou dit als ik jullie was zeker nog wel even terugkoppelen naar Meppel allemaal. Is het niet persoonlijk, dan maar via mail of brief. Mogen ze best weten vind ik!! Wijs ze maar op hun verantwoordelijkheden. Niet dat jullie er nu nog wat aan hebben, maar anderen na ons misschien wel!!
    Gelukkig zit je nu dan op een betere plek!! Hopelijk zit het niet bij je nieren en valt de operatie allemaal mee. Knuf!!

@Lauwtje en Klingel: wachten wachten wachten.....Pfffff.... Ik duim voor jullie Meiden!!

Wij zijn vanmorgen dan ook eindelijk voor de eerste echo geweest. Precies met 9 wkn. Er zit één klein Mini-Mensje van 2,28 cm groot (of klein, hihihi). Hebben hartje horen kloppen.
    Hoeven meteen niet meer terug naar Meppel. Dr. V. zei dat hun aak erop zit....probleem van niet op natuurlijke wijze wanger kunnen worden was door hen 'opgelost' en verder kunnen zij ook weinig meer betekenen dan een vk. Zijn dus doorverwezen. Heb maar meteen gebeld. Kunnen donderdag al voor intake. Dan ook meteen info + keuze maken wel/niet testen op downsyndroom.
    Wij zijn blij hier Meiden. Kan ik met gerust hard morgen m'n (31e :$) verjaardag vieren!!

Lfs Majo

5. heidi6208

heidi6208 Lid

23 sep 2009
    41
    0
    0
    Hallo meiden,

Hier slecht nieuws.
    Donderdavond ongi geworden:x. Gisteren even nergens zin in en ook niets uitgevreten. Moest wel even bekomen van de schrik, maar ja ....... het is nu even niet anders.

Gisteren direct gebeld naar Meppel. Heb te horen gekregen dat we ech hebben en waarschijnlijk twee cyclussen :(moeten wachten in plaats van een, i.v.m. kerst en oud en nieuw. Maar ik heb zelf al zitten rekenen en als ik de volgende cyclus weer begin met de pil dan heb ik mijn eerste echo pas op 2 januari dus ik moet nog even flink met dr. P. praten. 25 november hebben we het nagesprek en vertellen we dat we direct door willen met IVF-ICSI2.

Liefs aan jullie allemaal,
    Heidi

6. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    ach heidi wat ontzettend jammer. :(
    heel dikke knuffel voor jou!!!
    shitzooi.

maareh, als je sinds donderdag ongi bent, dan is je volgende ei ergens rond de 18e november??
    dan kan je toch makkelijk meteeen weer beginnen?
    hm, dan had je al met de meds moeten beginnen he.

maar dan nog, dan zou je nod de 2e zijn, en je ei weer de 16e dec, dan kan het toch ook nog net??

of ben ik nu gek?
    (probeer mee te denken)

misschien kan je morgen bellen met de vraag of je deze ronde nog kan beginnen (ik ben ook wel eens op dag 5/6 begonnen met de puregon)
    moet je even vragen of je P zelf mag spreken.

zou het zelf niet zo accepteren, 2 maanden (onnodig) oponthoud.

heel dikke knufffffffffff

7. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Hè...wat balen zeg Heidi....en nu moet je misschien ook nog 2 cycli wachten?! Dat hoor ik idd bij steeds meer meiden nu...die verrekte feestdagen ook....

8. lauwtje

lauwtje Fanatiek lid

21 mei 2007
    1.358
    0
    36
    Hallo dames!!

Hier net terug van een heerlijk weekendje weg.. :D

@Heidi,, Grrrrrrrrrr stomme ongi toch doorgezet? Balen meid, en een dikke knuffel van deze kant! Wat rot dat je nu zo lang moet wachten voor de volgende icsi.

@Majo,, Jaaaaaaaaa een kloppend hartje! Wat een heerlijk gevoel zal dat geweest zijn! Nu lekker genieten he ;)

@Klingel,, Spannend! Vanaf wanneer kan je testen?

@Hier,, Heb al sinds donderdag ofzo last van kleine mini krampjes en zo nu en dan een beroerd gevoel over me heen. Misschien is het wel een griepje wat ik onder de leden heb, heb namelijk geen last van mn borsten dus zwangerrt zal ik wel niet zijn.. Had de vorige 2 keer namelijk wel zere borsten dus ga er vanuit dat dat dan ook weer zo zou zijn... Noujaaaaaaaaaaaaa wachten wachten wachten en daarna de rest van t jaar rust!

9. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    @Lauwtje: Leuk wkndje weggeweest. Wanneer mocht jij ook alweer testen dan? Enne....je weet het nooit he...kan toch zomaar raak zijn misschien dit keer?!

10. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    @Majo: wat geweldig zeg, een kloppend hartje. Heerlijk moet dat zijn. Hoop dat je ondanks je misselijkheid toch een beetje kunt genieten.

@klingel: gefeliciteerd met je cryo. Nu hopen dat deze de komende 8 a 9 maanden lekker blijft zitten. Ik zal voor je duimen

@Heidi: wat ontzettend balen zeg. Dit hadden we hier niet willen lezen. Ik wens je heel erg veel sterkte!

@Lauwtje: spannend hoor, we duimen dat het geen griepje is maar gewoon die heerlijke zwangerschapskwaaltjes. Ik hoop het echt voor je!

@Meggy: tjonge jonge wat een verhaal zeg. Niet niks allemaal. Veel sterkte meid!

Nu ben ik aan de beurt ;)
    Wij hebben vandaag de eerste echo gehad voor onze cryo-terugplaatsing. Het was de eerste echo na de miskraam, dus vond het best spannend. Gelukkig zag het er goed uit. Ei was nog lang niet zover en bmsv ook niet, maar het is ook pas dag 10. Donderdag moet ik weer komen voor een echo.
    Had nog wel even een vraag. Na een 'verse' poging moet je progestan gebruiken, maar met een cryo in eigen cyclus hoeft dat niet. Nu bevordert dit de innesteling, dus ik had gevraagd of het nog zinvol is om dit nu wel te gebruiken. Volgens dr.P hoeft dat niet, hij gelooft er niet in. Als het embryo goed is, nestelt het zich sowieso wel in volgens hem en hij gelooft wel in de natuur. Als ik het perse wil, wil hij het me wel voorschrijven. Nu zit ik zelf een beetje in dubio. Ik wil natuurlijk de kans zo groot mogelijk maken, maar stel nu dat het embryo zich innestelt terwijl dat eigenlijk niet zou moeten? Dat er bijvoorbeeld toch iets niet goed is? Dan straks weer een positieve test en twee weken later weer een miskraam? Of helemaal geen miskraam en dan blijkt dat het kindje niet goed is? Ja, ik weet niet of dit kan hoor, maar hier zat ik vanmiddag een beetje over na te denken. Wat vinden jullie, wel of geen extra progestan?

11. heidi6208

heidi6208 Lid

23 sep 2009
    41
    0
    0
    Hallo dames,

Allemaal heel erg bedankt voor jullie lieve woorden.
    We zijn al wel weer over de ergste schrik heen. Daarnaast hebben we er vandaag weer een neefje bij gekregen, dus afleiding en blijdschap genoeg. Want natuurlijk zijn we wel heel erg blij voor mij zwager en schoonzus, dat ze de vierde nu hebben. En dat na ook een doorverwijzing voor IVF. Alle vier zijn trouwens natuurlijk bevrucht, dus niks geen IVF-gebeuren. De mazzelaars.

Ik moet een cyclus rust nemen, voordat we weer kunnen beginnen aan de volgende poging. Dat is om mijn lichaam vrij te maken van alle hormonen. Met IVF schijnt dat altijd te moeten, dus direct weer starten met spuiten kan/mag niet. Of is er iemand die dat wel heeft gedaan? Dan hoor ik dat graag direct, want dan wil ik dat ook natuurlijk.
    Volgens mijn berekening kom ik ook uit na 1 januari voor de eerste echo, als ik direct de volgende cyclus weer begin met de pil. Dus volgens mij hoef ik niet een extra cyclus te wachten. Maar goed, daar hebben we het wel over met dr. P. op 25 november.

@Majo: Wat heerlijk een kloppend hartje. Super, geweldig.

@Klingel: En nu maar hopen dat de cryo blijft. Ik duim voor je.

@Lauwtje: spannend hoor. Wanneer mag je testen?

@Meggy: en nu maar hopen dat het allemaal lekker vlot gaat. Dan kun jij ook weer verder met je babywens. Hou ons op de hoogte.

@Miepje: ik ben zelf ook zo'n piekergeval. Dus ik kan je niet echt adviseren. Ik neig ook naar wel doen, maar aan de andere kant ook weer niet. Succes met je beslissing. Ik hoop dat de andere meiden wel wat voor je kunnen betekenen.

Liefs,
    tante Heidi

12. lauwtje

lauwtje Fanatiek lid

21 mei 2007
    1.358
    0
    36
    ff egobericht

Hier is het game over...
    Rest van t jaar rust...

13. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    @Miepje: Jij ok weer bezig dus!! Super!! En wat verschrikkelijk spannend moet dat zijn. Wat betreft je vraag over de utrogestan: Volgens mij heb ik gelezen bij verlengde wachtbankje van meiden bij cryotp dat deze juist de utrogestan 12 weken door moesten gebruiken. (maar weet dan niet of dit in gestimuleerde of eigen cyclus was). En wat betreft wel/niet goed kindje/miskraam.... Als het vruchtje niet goed blijkt, eindigt het volgens mij altijd in een miskraam. Utrogestan houdt dit dan niet tegen volgens mij. Utrogestan helpt bij gestimuleerde poging juist het innestelen te bevorderen omdat de overige hormonen (decapeptyl en Puregon en Pregnyl enzo) ervoor zorgen dat dit moeilijker gaat. Het heeft verder volgens mij niets te maken met het wel/niet blijven zitten van een vruchtje. Kan me dus ook wel voorstellen dat Dr. P. zegt dat het in eigen cyclus niet nodig is, omdat de utrogestan volgens mij mn bedoelt is als tegenwerking op de overige hormonen.
    Weet nietof je hier wat aan hebt??? Anders een topic openen over dit onderwerp voor meer ervaringen??

@Heidi: Jéétje!! De 4e al!! Wat goed dat je zo blij voor ze kunt zijn. Zou ik ook wel zijn, maar denk dan altijd meteen...wat is het toch oneerlijk verdeeld allemaal!! Ik ben wél direct doorgegaan na de mislukte icsi: 10 juli werd ik ongi en was 1e icsi mislukt, 4 dgn later overgestapt naar Meppel, gevraagd of ik wel direct weer mocht beginnen eerstvolgende ongi, Dr. P. zei van wel. 9 aug. werd ik weer ongi en ben toe met de pil begonnen, deze 19 dgn geslikt, toen uitgangsecho en deca gestart en resultaat van deze 2e icsi weet je!!

@Lauwtje: Ohw...wat jammer nou weer zeg!! En nu rest v/h jaar rust....en dan? Verder met IUI? Of gaan jullie dan ook over op IVF? Sterkte Meid en probeer allemaal leuke dingen te doen de komende 2 mnd!!

Liefs Majo

14. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @majo: hee haai! hoe gaatie?
    trouwens, wat super van hartje!!! :)
    @heidi: knuffel, ook moeilijk van neefje hoewel ook mooi he..
    @lauw: shit! :( :x knuffel meis!
    @rest: dikke smak, ik moet opschieten, bloedprikken op HCG.
    vrijdag zullen we weten of mijn superzere (.)(.), dementie en gaapaanvallen te maken hebben met..

zou ik zoveel geluk kunnen hebben? :(
    of houdt lijf me supergemeen voor de gek?

smak

15. Kigo

Kigo Lid

18 sep 2009
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!

Eindelijk weer een berichtje van mij!

Majo wat geweldig dat alles goed gaat en dat jullie het hartje hebben gehoord! Lekker genieten van je verjaardag en van de zwangerschap!

Heide en lauwtje wat balen dat de poging mislukt is. De tegenslagen zijn zo enorm hard. Heel veel sterkte.

Klingel in de wachtweken als ik het goed gelezen heb. Spannend hoor!! Hoop het zo voor jullie!

Miepje ook bezig met de TP van een Cryo. Hoop zo voor je dat het goed gaat! Zal vast heel spannend zijn om er weer volop mee bezig te zijn.

Zelf was ik ook bezig met de TP van een Cryo. Afgelopen maandag moest ik heen voor de echo, dag 11. Het eitje was al heel duidelijk in beeld. Moest dinsdag terug komen zodat het in gang gezet kon worden. Pregnyl en zwolle benaderen. Zaterdag zou dan waarschijnlijk de TP zijn. Sinds het IVF traject voel ik de eisprong en had dinsdagochtend al het gevoel dat maandagavond de eisprong was geweest. Dinsdag dan heen voor de echo en wat bleek, geen eitje meer. (mijn voorgevoel toch goed, brr) Nu moeten we weer een cycles wachten. Wat balen zeg. De volgende keer moet ik op dag 9 al komen voor een echo. Had gedacht dat we voor de Kerstvakantie zouden weten zwanger of niet. Als ik het goed geteld heb zal, als goed gaat, de testdatum rond de Kerstdagen zijn. Laat het maar weer over me heen komen en ga vol goede moed weer verder.

Sorry dat ik een tijdje niets van me heb laten horen. Was zo teleurgesteld na de vorige TP. Voelde me eigenlijk al zwanger, pff. Maar dit zullen jullie vast herkennen.

Liefs van Kigo

16. Kigo

Kigo Lid

18 sep 2009
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Schiet me nog iets te binnen!! Miepje, zat je maandag rond half negen, negen uur tegelijk met mij te wachten? Links van mij? Jij was er maandagochtend toch ook las ik net? Liefs van Kigo

17. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    @Lauwtje: wat ontzettend k.t zeg! Dikke knuffel van hier!

@Heidi: wij kregen vorig jaar ook te horen dat je na een gestimuleerde cyclus één cyclus moet wachten. Dan is je lichaam inderdaad weer vrij van de hormonen en heb je weer een eigen cyclus. Is dus beter. Nu hebben wij dat ook gehad. Na een miskraam schijnt het ook beter te zijn een cyclus te wachten.

@Klingel: ik hoop het zo voor je meid! Mijn duimen draaien voor je

@Kigo, wat ontzettend balen zeg. Ik heb dat ook een keer gehad. Echt zo kl.ten. Dr.P had toen met Zwolle gebeld om na te vragen of het wel door kon gaan. volgens hun was het geen enkel probleem. Op de dag van ontdooien kregen we te horen dat het toch niet door kon gaan, omdat ze niet precies konden bepalen wanneer de eisprong was geweest :x één of andere debiel had ons verkeerd geinfomeerd :$ Weet dus heel goed hoe het voelt meid. Je hebt je helemaal opgeladen en dan dit weer... Nou, ik hoop dat je snel door kunt met de volgende ronde.

Ik zat er ook inderdaad. Moest er om 8.50 uur zijn. Liep iets uit. Was samen met mijn vriend. Zaten op het bankje waar je tegen de grote tafel en de wcdeur aankijkt. Zat jij aan de kant van de oogarts?

Heb trouwens besloten om toch maar niet extra progestan te gebruiken. Mijn lichaam moet het toch zelf kunnen zonder extra troep.

18. meggytje

meggytje Actief lid

3 okt 2008
    296
    0
    0
    Meppel
    @kigo. Kl*te. Dat is het eerst woord wat in me op komt. Ik weet uit ervaring hoe je je nu voelt. Wij hebben dit ook al een keer gehad voor een IUI. Het voelt echt als een mislukking... Dikke knuffel!

@lauwtje. Gatver man.
    Nu de rest van het jaar ff niets. Heerlijk! Geen gezeur aan je lijf en (bijna) geen onzekerheden meer. Geniet er van en neem je rust!!!

Hier woensdag voor een echo geweest in Zwolle. Een echo van mijn nieren. Al die gel rond mijn buik, kleef kleef...
    Helaas mocht dat meisje niets zeggen over de uitslag. Moet nu een week in spanning zitten of mijn nieren nog wel goed zijn. Donderdag de 19e belt de gyn mij over de uitslag... Wachten duurt lang!!!
    De 26e hebben we een afspraak staan om de operatie te bespreken. Hoe groot hij wordt, hoe lang de herstel periode is en natuurlijk ook wanneer hij is... He bah.. Ik wil niet meer wachten!!!! Opereer me morgen maar!
    Ik houd jullie op de hoogte!!!

Knuffel van mij!!!

19. lauwtje

lauwtje Fanatiek lid

21 mei 2007
    1.358
    0
    36
    Hallo dames!!

Nou mn dip is weer voorbij! :D

@heidi, gefeliciteerd met je neefje! Dus een ronde rust? Daarna er weer volop tegenaan! Gaat helemaal goed komen.

@Kigo, Wat balen dat ze je ei gemist hebben zeg! Kan me voorstellen dat je het even zat bent..

@Miepje, Jij gaat er dus ook weer volop tegenaan! :D Succes!

@Meggytje, Aaaarggh,, wachten duurt lang he?! Hopen dat je gauw onder het mes mag! Des te eerder mag je weer zwanger worden ;)

@Klingel, En?????????? De uitslag al binnen?

@Hier, Bedankt voor de lieve berichtjes :D Mn dip is alweer over. Vandaag is de ongi pas goed doorgebroken, heerlijk die buikpijn :x. Nouja hoort erbij he. Maandag hebben we een gesprek bij dr P. Vriendlief gaat ook mee (hij zou wel moeten), hij heeft het niet zo op ziekenhuizen en is bang dat ie flauw valt,, mietje :D
    Ik vind het wel een fijn idee dat we de rest van t jaar geen gedoe met spuiten enzo hebben. Heeeeeeeeeerlijk. Ga me lekker misdragen de rest van t jaar en met kerst en oud en nieuw flink wat borrels achterover slaan hoppaaaaa... :p

20. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    @Kigo: Hè wat balen joh...dat je ei al gesprongen was. Stel je je er helemaal op in....hopelijk worden deze kerstdagen nu wel extra speciaal straks!!

@Miepje: Jullie ook alweer voor echo geweest? Was je nou alweer begonnen met spuiten?

@Meggytje: Spannend...wachten op de uitslag. Hopelijk kun je gauw geopereerd worden, valt het mee en kun je snel echt starten!!

@Lauwtje: Fijn dat je weer over je dip heen bent. Maarre....flink dippen mag dan ook best wel hoor, na al die teleurstellingen!! Nu dus even lekker rust en genieten van de dingen die je anders niet kan. Wat ga je nu in het nieuwe jaar doen dan? Weer IUI of verder het traject in?

@Klingel: HEB JE AL GETEST?? BEN ZO NIEUWSGIERIG....ZOU HET WEER....???!!! IK HOOP HET ZÓÓÓ VOOR JE!!

Deel Deze Pagina