Wie ervaring ivf/icsi Meppel icm Zwolle???

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Majo, 12 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    hee meppeliefjes,

sorry ik was even beetje kwijt hier, kreeg ook geen meldingen meer van nieuwe berichten..?

anyway:
    @majo: ik lees dat alles goed gaat en dat je minder misselijk bent? SUPER! :) maareh, ik hoop echt dat je geen BI hebt? 10 dec weet je meer dus? knuf!
    @miep: had je elders hier al een knuffel gegeven, wat ellendig dat 2009 voor jou geen (blijvend) geluk heeft gebracht.
    en dan ook nog zo hard gevallen en in t ziekenhuis, dikke knuffel voor jou!!
    @lauw: hoest daar? bevalt de rust je? maar toch alweer aan t uitkijken naar volgend jaar? :)
    @kigo: hoest met jou? TP gehad?
    @meggy: je operatie viel mee dus? wat FIJN dat jullie nu weer verder kunnen, met verbeterde kansen!
    ivf dus.. spannend..
    @heidi: you gooooo girl!! :)

@hier: de TP van vorige maand was dus mislukt, ondanks mijn overtuiging dat ik zwanger was.. :( :(
    deze ronde gaan we weer voor IVF/ICSI.

hoewel de eerste ICSI een ' escape ' was wegens teveel eieren voor IUI, is het na 6x IUI toch wel tijd voor een nieuwe stap.
    en aangezien de zaadkwaliteit echt zo schommelt, zal het ws ICSI worden, maar dat kunnen we ter plekke (laten) beslissen.

ik spuit nu 2x 75++ puregon, en sinds een paar dagen ook die ellendige remmers.
    vind t wel heel zwaar, deze voor mij eerste echte heftige ronde.

aantal follikels is boven de 20, mooi dus! :)
    ik denk woensdag de punctie, hoop zo dat er VEEL goede bevruchtingen uitkomen..

ben gematigd vol vertrouwen, merk dat hoop&vrees strijden om de eerste plaats.

we zullen zien wat de laatste maand van december ons brengt aan geluk..

ONS allemaal, babes!

knuffel!

2. heidi6208

heidi6208 Lid

23 sep 2009
    41
    0
    0
    Hay ladies,

@Miep: Wat ellendig, wat een K..nieuws zeg:x. Ik had het je zo gegund, wij allemaal. Ik ben gewoon weer even stil van dit slechte nieuws en heb moeite met het zoeken naar de juiste woorden van troost. Ik leef met je mee en straal een dikke knuffel naar je toe.

@Majo: ik hoop voor je dat je geen BI hebt. Je laat het ons vast wel even weten.;)

@Lauw: Zin in volgend jaar?8)

@Kigo: hoe is je TP gegaan?:(

@Meggy: dus ook in de IVF-sfeer verder? Spannend voor je. Ik wens je veel succes. Komt vast wel goed.8)

@ Klingel: wanneer begin jij met de ICSI?:(

@Hier: deze week wordt in ongi (vandaag of morgen) en dan begin ik weer met de pil voor de tweede ICSI-poging. En nu maar kieken wat 't wordt.

Liefs,
    Mij:p

3. heidi6208

heidi6208 Lid

23 sep 2009
    41
    0
    0
    Eventjes snel een berichtje:

Gisteravond ongi geworden, dus vandaag begonnen met de pil. Woensdag 16 dec. uitgangsecho.

Liefs,
    Heidi

4. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    @Miepje: Oh nee toch....niet wéér he!! Weet ff niet meer wat ik moet zeggen nu.... vind het zóóó erg voor jullie. Mijn wens voor 2010 is dat jullie grootste wens dan wel in vervulling mag gaan!!
    (en voor de rest hier ook natuurlijk!!)

@Meggytje: Jij eind v/h jaar dus de ok. Spannend hoor. Gelukkig lijkt de ingreep je mee te vallen. En dan dus w.s. in april 2010 starten met IVF!!

@Heidi: Jij vandaag dus weer met de pil begonnen. En 16/12 de uitgangsecho....spannend allemaal weer hoor!! Ik ga hééééééél hard voor je duimen!!

@Klingel: Net jouw eigen topic gezien en een berichtje actergelaten!! Ook hier nogmaals heel veel succes met de punctie morgen!!

Hier dacht ik laatst dat de misselijkheid minder werd, maar helaas....na 2 dgn kwam het in alle hevigheid terug....
    Gisteren vk gebeld ivm pijn stuitje/rug. Nou...daar heb je dus ook niets aan..voelde me niet echt serieus genomen! I.p. kan het vlgns haar nu nog niet v/d zw.schap komen...je loopt nog niet anders en baarmoeder is natuurlijk nog niet gezakt. Aan reactie van huisarts had ik dus meer....kan door de zwschapshormonen komen waardoor alles wat weker wordt. Advies: als het blijft aanhouden fysio tijdig inschakelen. Ik kijk het dus nog wel even aan. Hoop dat het tijdelijk is en over gaat. Gisteren fam. van manlief verteld over zw. schap. Schoonzusjes reageerde enthousiast, z'n moeder beetje vlakjes, koj niks enthousiast avnaf. Vond het zóóó stom....ook voor manlief.....'t is wel z'n moeder hoor!! Hij zegt...op haar manier is ze w.s. wel blij. Nou...was dan maar bar weinig van te merken!! Bah!!
    Donderdag en de dgn erna mijn fam. aan de beurt...verheug me er nu al op. Weet tenminste zeker dat zij wel enthousiast zullen zijn!!

Gr. een ietwat gefrustreerde en last van de hormonen hebbende Majo!

5. lauwtje

lauwtje Fanatiek lid

21 mei 2007
    1.358
    0
    36
    @Miepje, Neeeeee!! Echt ontzettend balen meid, had het zo gehoopt voor jullie.. :( Wat is het ook allemaal oneerlijk he.. Dikke knuffel voor jou..

@Klingel, Ook al gereageerd in je "eigen" topic ;) Succes morgen!

@Heidi, je gaat dus weer een spannende tijd tegemoet, heel veel succes ;)

@Majo, akelige misselijkheid ook.. ;) Er bestaan volgens mij wel pilletjes voor toch? Wat vervelend dat je schoonmoeder zo reageerd. Jullie hebben er heel veel voor moeten doorstaan en dan krijg je zo'n reactie.. Ik kan heeeel goed begrijpen dat je daar enorm van baald, dat ligt echt niet aan de hormonen ;)

6. heidi6208

heidi6208 Lid

23 sep 2009
    41
    0
    0
    Hallo,

@Klingel: ik hoop dat de punctie je is meegevallen. Succes met de TP en daarna de wachtweken. Ik duim voor je.

@Majo: Maar wij zijn allemaal wel heel erg blij en enthousiast voor je hoor. Gewoon niets van aantrekken van die trekjes van je schoonmama.;)

Liefs,
    Heidi:p

7. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    @Klingel: las in je eigen topic dat jullie een mooie oogst hadden. Super! Hoop dat je ook veel bevruchtingen hebt en dat je wel een TP kan doen. Maar eerst maar rustig aan doen, een overstimulatie is niet niks hoor. Denk om jezelf en ik duim voor je!

@Majo: wat rot zeg dat je nog steeds zo misselijk bent. Zo kun je er ook niet heel erg van genieten natuurlijk. Hoop voor je dat het snel beter wordt. Heb je je familie al ingelicht? Hoop dat je nu een mooie reactie hebt gekregen. Valt toch tegen als mensen zo koeltjes reageren. Maar wij zijn blij voor je hoor!

@Heidi: voor jou begint het dus ook weer. Spannend hoor. Hoop dat je deze keer meer succes zult hebben.

@Meggy: 'fijn' dat je nog dit jaar geholpen kunt worden. En gelukkig lijkt de operatie nog 'mee te vallen'. Meid, ik hoop dat je dit jaar goed kunt afsluiten en dat je met frisse moed weer verder kunt in 2010.

@Lauw en Kigo: hoe is het met jullie?

Hier nog niet helemaal duidelijkheid. Zondag was het voor mij heel duidelijk. Ik werd ongi. Maar heb maar klein beetje bloed gehad en daarna niets meer. Maandag en dinsdag alleen nog maar wat bruin. Gisteren kramp, zo erg dat ik toch maar een paracetamol heb genomen. Dus ik dacht: nu komt het. Maar nee hoor! En nu nog steeds niet. Wel bruin, en net ook wat slijm, maar verder niet:( Zo weet ik het ook niet meer hoor. De vorige keer ging het ook zo en toen was ik wel zwanger. Maar nu weet ik niet meer wat ik moet denken. Telkens hoop ik dat het maar doorbreekt, maar er gebeurt niets. Moet ik dit nu toch als menstruatie zien? Testen durf ik eigenlijk niet, maar ben bang dat dat toch de enige optie is. Wat vinden jullie hiervan?

8. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @majo: dikke knuffel voor joe. hoe voel je je nu qua misselijk en ook qua familiegedoe? :( heel dikke knuffel!

@miepje: wat spannend en onzeker voor jou... heb je al durven testen?
    ik zou het toch doen lieverd.
    zeker als je jezelf hebt ingesteld op ' mislukt ' is het een bevestiging (.... met een klein kansje op goed nieuws)

ik duim voor je, doe het maar, dan ben je uit de stress..

even vraagje aan jou, jij hebt ook overstimulatie gehad he?
    wat waren je klachten en wat was het beleid?
    en hoe/wanneer ben je in het zh beland?

bij de echo bleek dat ik rechts nog zeker 10 (door de pregnyl gebooste) eitjes heb zitten, en ook vocht enzo.
    verder pijn in buik.

kortom, TP gaat niet door :( (en nu lees ik allemaal meiden die ondanks OS wel TP hadden, dus baal ik weer, maar ik denk dat t ook beter/veiliger is het niet te doen....) en pas in januari (ook wegens kerststop) verder.

heb je tips waarop ik moet letten?
    ik drink veel, probeer eiwitten te eten (las ik ergens) en naar mijn lijf te luisteren.. maar ja ik ben een behoorlijk stoertje dus ik hoop dat ik niets over t lijf zie?

thanx voor je antwoord,

smak voor de rest, ik kom andere keer meer kletsen ok?

9. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    Heb nog niet getest, vanmiddag wel een test gekocht, dus ga morgenvroeg testen. Heb sinds vandaag wel beetje bloed, maar alleen bij plassen en afvegen. Zit niets in mijn maandverbandje. Ga er vanuit dat het niet zo is en doe morgen dan een test als bevestiging. Dan kunnen we ook verder...

En, wat betreft de overstimulatie. Dat heb ik ook gehad inderdaad. Had op woensdag de punctie, toen erg veel pijn gehad en in het ziekenhuis nog onderuit gegaan. Werd helemaal niet goed. Donderdag ook nog veel pijn. Kon niets, alleen liggen. Vrijdagochtend om 5 uur werd ik wakker van de buikpijn. Ik ben best een harde, maar lag gewoon te gillen van de pijn. Die pijn was nog het beste te omschrijven als een messteek. Iets anders kan ik er niet van maken. Mijn buik was ook enorm opgezet. Ben toen met de ambu naar het ziekenhuis gebracht. Daar meteen aan het infuus en aan de morfine. Heb daar acht dagen gelegen en in het begin werd het alleen maar erger. Had veel vocht in mijn buik en op een gegeven moment ook rondom mijn longen. Kon toen bijna niet meer ademen. Ze zaten toen echt met de handen in het haar. Moest ook elke dag bloed prikken omdat ze bang waren dat ik eiwtitten ging lekken. Dat is heel gevaarlijk, want dan gaat je bloed stollen. Gelukkig is dat bij mij niet gebeurd. Had wel eierstokken die op knappen stonden. Die waren zo'n 13 cm(!!) ipv 3cm. Was echt heel heftig allemaal. Later vertelden ze me pas dat ze me zo ongeveer voor de dood hebben weg gehaald (o.a vanwege die eierstokken en al dat vocht):$

Dus let heel goed op extreme buikpijn. Als je het niet vertrouwt, meteen bellen! Echt waar hoor, ik was eigenlijk al te laat. Als ik een dag eerder was geweest, was het waarschijnlijk niet zover gekomen. Dus wees niet te hard voor jezelf en trek op tijd aan de bel.
    En verder veel drinken en veel rusten. Tja, en een terugplaatsing, daar zijn de meningen over verdeeld. In Meppel deden ze het niet omdat een overstimulatie kan verergeren wanneer je zwanger bent door de hormonen die je dan aanmaakt. Bij mij is het toen niet doorgegaan, maar ik lees ook genoeg waarbij het wel doorgaat. Ik moest er toen echt niet aan denken. Ze hoefden maar naar mijn buik te wijzen en ik had al pijn:(
    Meid, doe echt rustig aan, en als je het niet vertrouwt, Bellen!!

10. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    Vanmorgen getest, negatief! Ben nu ook ineens ongi. Raar hoor hoe een lichaam werkt, zal ook wel door de spanning van de mmm komen.

11. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @miepje:
    allereerst dank je wel voor je duidelijke en lieve uitleg en berichtje over overstimulatie!
    ik heb t (op mn gsm) in bed gelezen en het heeft me wel geholpen goed op te letten en niet te stoer te doen (mijn gevaar soms ;))

anyway, nu gaat t geloof ik wat beter hoewel ik nog erg opgeblazen ben enzo. pijn is wel minder.
    werd jij op de normale tijd (14 dagen na punctie) wel ongi?
    ik hoop eigenlijk dat ongi, dus ei, wat later komt, want dan kan ik begin jan meteen cryootjes halen! :)

maar wat lees ik nu, nega getest opeens en meteen ongi???
    :(
    :(
    shit!
    klote klote.
    wat een teleurstelling weer, en weer moet je jezelf bij elkaar rapen he.. :(
    gelukkig heb je nog cryootjes he?
    wil je er (na de kerststop) meteen weer voor gaan? 1 of 2?

ik wens je heel veel sterkte nu je ongi bent.. huilen, vloeken, misschien een lekkere borrel.. als het maar helpt.

geef niet op he!

@ de rest: hoe gaatie?

knuf

12. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    Graag gedaan hoor. Heb mijn best gedaan om je niet te bang te maken maar wel te wijzen op de risico's. Klinkt vaak meteen zo eng allemaal. Fijn dat de pijn nu wat minder is, dat is al een goed begin. Ik werd 14 dagen na de punctie gewoon ongesteld, dus netjes op tijd.

Tja, die negatieve test had ik wel verwacht hoor. Kwam ook niet zo hard aan. Ben blij dat ik nu duidelijkheid heb, kunnen we tenminste weer verder. Zal morgen even met Meppel bellen, weet niet of we deze maand nog een poging kunnen doen ivm de kerststop. We hebben nog 2 cryo's. Wil ze graag allebei laten ontdooien. Dan heb je tenminste niet het gevaar dat een laatste poging eventueel wordt afgebroken omdat de cryo niet goed ontdooid is. Dat lijkt me helemaal vervelend, heb je je helemaal opgeladen voor een laatste poging, al die echo's gehad en dan gaat het ineens niet door. Dus laat ze dan allebei maar ontdooien. Weet niet of we daar iets over te zeggen hebben, maar kan het altijd proberen.
    En wil eigenlijk ook wel een bloedonderzoekje of zo. We hebben nu al zoveel emmy's teruggeplaatst gekregen (9 in totaal!!), vraag me toch af of er niet meer aan de hand kan zijn. Zal dat ook maar eens even overleggen.
    We geven de moed niet op hoor, maar soms bekruipt me wel eens het nare gevoel dat het misschien nooit zal lukken. Maar dat zullen velen hier vast wel herkennen.

En hoe gaat het met de rest hier?

13. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    goed idee denk ik, even een bloedonderzoek.
    als je 9 cryootjes terug hebt gehad dan verwacht je toch wel een keer (blijvend) succes he... :)
    waren ze allemaal (erg) goed van kwaliteit?

ik hoop dat je nog een poging kan doen!
    als je eigen ei een beetje op tijd is??

liefs

14. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    @Miepje: Jammer zeg, dat je toch een nega test had. Had hier nog een klein sprankeltje hoop voor je. Hopelijk kun je deze mnd nog door met je 2 cryo's, ontdooien ze goed en kunnen ze ze allebei? terugplaatsen? DUbbele kansen dan! @Klingel: Tjee...jij ook al overstimulatie... heb ik ook gehad, alleen in Zwolle zijn ze dan zo streng saarop dat ze me net voor de punctie hebben laten stoppen toen. Doe het maar mooi rustig aan en luister goed naar je lichaam!! Enne....drinken drinken en nog eens drinken (wel water dan he?!). Gelukkig voor jullie dus wel 8 cryo's. Ben achteraf blij dat ze bij mij toen gestopt zijn voor de punctie. Wij hebben tnt alleen maar matige embryo's gehad en die hadden ze dan niet in kunnen vriezen. Maar bij jou gelukkig dus wel!! Als je cryo tp krijgt straks, wordt het dan in eigen cyclus of met hormonen? In Zwolle deden ze namelijk geen cryotp met hormonen de eerste 2 mnd na de overstimulatie zodat je lichaam eerst weer tot rust kon komen... En niet te stoer doen he, maar je lekker laten vertroetelen!!

Hoe is het met de rest hier? Lauwtje? Meggytje? Kigo?

Hier van het één het ander in.....wordt de misselijkheid minder.....zit ik nu in de ziektewet. Had al een week of 3 af en toe last van m'n rug/stuitje... afgelopen wknd flink erin 'geschoten'. Kom soms m'n bed niet uit of van de bank af en ga dan kruipend naar het toilet. Bij huisarts geweest en jawel hoor....door de hormonen last van m'n bekken door verweking van botten en het kraakbeen. Last van het s.i. gewricht (aanhechting van bekken-rug). Morgen voor eerst naar fysio...ben benieuwd... En daarnaast ook nog eens verblijdt met een keelontsteking...en door het vele hoesten weer regelmatig braakneigingen. Kan me lol weer op hier....
    Maar verder gaat alles goed hoor!! Donderdag eindelijk naar vk en krijgen van fam en vrienden/collega's alleen maar leuke reacties!!

Greetz Majo

15. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    Tjonge, Majo het zit jou ook niet erg mee zeg. Wat ontzettend balen weer. Zo wordt het wel moeilijk genieten he? Nou, doe het maar rustig aan. Knuff!

Ik heb gisteren met Meppel gebeld. Ze zei dat we nog net een poging konden doen, want de 18e gaan ze dicht. Dus ik vroeg hoe dat dan met Zwolle zat, want ik heb natuurlijk niet voor de 18e al een TP. Reageerde ze nogal raar: Oh? Uh, dat weet ik eigenlijk niet:( Nou ja zeg, dat moeten ze toch weten? Moest 's middags even weer bellen en dan ging ze het navragen bij Zwolle. Dus 's middags weer gebeld. Zwolle gaat ook per de 18e dicht. Dus geen poging meer voor ons dit jaar. Aan de ene kant wel jammer, maar aan de andere kant vind ik het ook wel lekker. Even geen stress, zorgen en spanning. In januari zien we wel weer verder.

16. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @majo:jeetje dat gaat niet zo lekker! wel ' goed ' dat je in de ZW zit dan kan je in elk geval rustig aan doen.
    en leuk&fijn, dat je het verteld hebt aan de mensen! :) mooi moment lijkt me dat! :)
    over je TPvraag: ik doe t in eigen cyclus, das toch altijd zo? nouja, alleen pregnyl (denk ik) om eigenEI te laten springen.

dusseldorf heeft ook winterstop, dus ik heb verplicht een dikke maand rust. ben er inmiddels over uit dat dat heel verstandig is ..;)

zwolle lijkt me idd streng. heb jij mevrouw K wel eens?
    ik vind t wel een nadeel dat ze, tot je 36e, eigenlijk altijd maar 1 emmy TPen. maar grootste nadeel: wachtlijst loopt nu al in juni ' 10! crisis!

@miepje: nou ja zeg wat sloom van meppel dat ze niet weten hoe t met zwolle zit qua stop!
    maar je hebt je er al bij neergelegd? (misschien... als je gaat piepen... ;))
    wel lekker idd een hele maand geen gedoe aan lijf he! :)

hoest met de rest van de meppelbabes?

17. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    Piep piep piep hahaha, misschien zijn ze er wel vatbaar voor:D
    Nee hoor, heb me er al bij neergelegd. Zit nu ook nog steeds thuis vanwege mijn hersenschudding. Heb nog erg veel pijn, kan niet eens 5 minuten autorijden, dus die 75 minuten naar meppel wordt wel lastig. Vind het wel even goed zo. Even rust.....

18. heidi6208

heidi6208 Lid

23 sep 2009
    41
    0
    0
    Dallo dames,

Hier is alles OK. Volgende week woensdag (16/12) voor een uitgangsecho naar dr. P. En dan krijgen we ook weer het schema voor de spuiten mee. Dus dan zullen we de week erna wel beginnen en de pil een paar dagen doorslikken, denk ik.
    Nog even afwachten dus.

Love, big hugs and kisses,
    Heidi:p

19. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Halodie!!

Jeetje Miepje, nu nog steeds zo'n last van je hoofd? Doe het maar mooi rustig aan zeg!! Dan heb je idd een flínke klap gemaakt!! En een maandje rust dus helemaal zo gek nog niet begrijp ik!! 2010 móet gewoon jullie jaar gaan worden!!

@Klingel, Dr. K. was mijn fertliteitsarts in Zwolle. Toffe peer vond ik dat. Lekker gewoontjes en een beetje gek in z'n kop. Wel een relaxte man. Dus in Zwolle wachtlijst nu al tot juni 2010!! Holimoli!! Ben blij dat we voortijdig zijn overgestapt naar Meppel!! Maarre...jullie blijven toch in DD neem ik aan?! Enne daar kun je er toch 2 of als je zou willen zelfs 3 terug laten plaatsen? Ook voor jullie hoop ik echt waar dat 2010 ook jullie jaar gaat worden!!

@Heidi, jij dus alweer bijna volop in poging 2!! Het móet gewoon goed gaan deze keer!! Iedereen hier vol goeie moed op naar 2010!! Ik ga hier in elk geval héél erg superhard voor jullie állemaal duimen!! En heel wat kerst en nieuwjaarswensen doen voor 2010!!

Wij vanmorgen bij vk geweest. Alles was goed. Helaas wel weer afgevallen... Gister bij fysio geweest, mag in elk geval tot 28 dec. niet werken van haar, dan kijken we weer verder.....pfff....een heel proces voor een niet stil kunnen zitter als ik, maar ja...zal wel moeten... 't is voor het goeie doel!!

Meisjes ik denk aan jullie en hoop toch zo dat jullie me gauw gaan volgen!! Zou zóóóóó leuk zijn!!

Liefs en een dikke knuffel Majo.

20. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @Majo: he huh, dr K was in mijn geval een vrouw!
    wat is dat voor truc! :D

ik blijf ook in DD, maar als antiek (kliniek) ermee stopt weet ik niet of ik dat doe.
    dat zou april zijn.
    vandaar een preventieve intake.. erg ben ik he! :D

afgevallen? je bent ook zo hard aan t werk met je broeden.. :)
    niet werken, dat lijkt me wel even verstandig voor jou. en de beeb!!!

@heidi: succes meis!!

@meipje: lekker dom van me, je zit met je hersenschudding.. dan is rust idd wel even extra fijn.

smak @ alle meppelbeebs!

Deel Deze Pagina