Wie ervaring ivf/icsi Meppel icm Zwolle???

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Majo, 12 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    Meiden, even een vraagje.
    Een vriendin van mij is ook onder behandeling in Meppel/Zwolle. Hoorde net van haar dat ze weer is begonnen met de pil en de 22e een evaluatiegesprek en een uitgangsecho heeft. Als de echo goed is, kan ze beginnen met de deca. Nu hebben ze tegen mij gezegd dat ze de 18e dicht gaan en dat we dus geen TP meer kunnen doen deze maand. Vind het dus wel erg raar dat zij wel terecht kunnen voor een echo en gesprek. Dicht is dicht toch? Heb al gedacht om even te bellen van hoe en wat, maar wilde eerst jullie even raadplegen. Wat vinden jullie hiervan? Zou het in ons geval te maken hebben met de TP rond de kerstdagen? Vind het wel een beetje raar en krijg er een beetje een rare smaak van:(

2. lauwtje

lauwtje Fanatiek lid

21 mei 2007
    1.358
    0
    36
    Halloooo dames!! :D

@Miepje, Balen dat je deze maand geen TP meer krijgt. Wel raar dat je vriendin de 22ste wel terecht kan voor een echo. Maar een TP is toch wat anders he. Ik weet niet waar het ontdooien e.d. gebeurd maar misschien dat ze daar wel de 18de dicht zijn. Ik weet van de zomerstop afgelopen zomer dat 'de gyneacologen en assistentes wel aan t werk waren, maar de prikkamer voor het bewerken van het zaad was wel dicht. Dus misschien zelfde soort verhaal? En anders even bellen. Tis natuurlijk niet de bedoeling dat jij je daar niet goed bij voelt. Hoe is het verder met je? Knap je al wat op?

@klingel, Hoe is t met je overstimulatie? Word t al wat beter? Nog even en je mag weer verder!

@Majo, Denk je van het een af te zijn, komt het volgende alweer kijken... Zo kun je ook niet genieten he.

@Heidi, Nog heel even en je kunt er weer vollop tegenaan, spannend!!

@Meggytje en Kigo, hoe is het met jullie?

@Hier, bijna het nieuwe jaar in zicht! Kunnen we er weer vollop tegen aan. Heb er wel weer 'zin in'. Lijkt me zoooooo fijn om eindelijk eens zwanger te zijn! *zucht* Voorlopig blijft t nog bij dromen :(

Ik had donderdag trouwens wat,, Kwam er een klant in de winkel die ik 'een beetje' ken. Vraagt ze "hoe is het met jou dan? Je krijgt toch een kindje??" Ik "nee"!! Zij "oooh dat meende ik" Ik "nee hoor we doen nog rustig aan"(Tuuuuuuurlijk ;) ) Hoe ze daar bij komt, geen idee. Ik heb maar gezegd dat als het ooit zover is, dat ik t haar wel laat weten :p. Vond t wel grappig, al had ik liever willen zeggen "jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa". Maar helaas, zover is het nog niet.

Maar dames, laten we afspreken dat we allemaal zwanger zijn in 2010!

Liefs!

3. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Hallo Dames,

@Klingel: Jij hebt dus de vrouwlijke variant van Dr. K. Ik had idd ook Dr. v. K. Denk dat daar 'm het verschil van manlijkheid/vrouwlijkheid in zit, hahaha!!
    Maarre....voor jllie dus ook een intakegesprek in Zwolle voor 'achter de hand ofzo'?!

@Miepje: Op zich wel een vreemd verhaal ja, dat je vriendin wel terecht kunt en jij niet. Heb je inmiddels al gebeld? Is namelijk al paar dgn geleden dat je de vraag hier stelde zag ik. Kan idd wel heel goed te maken hebben met het lab in Zwolle dat w.s. met de feestdagen dicht is?! Ik zal er gewoon even naar vragen als ik jou was (als je dat nog niet gedaan mocht hebben). Wel jammer dat het voor jullie dan ook weer pas januari wordt.

@Lauwtje: Volgens mij weet ik nou nog steeds niet wat jullie in 2010 nuo gaan doen....wordt het nog een IUI poging (ze doen er toch meestal maar 6??) of gaan jullie dan toch voor IVF? Rare opmerking trouwens van die klant. Ik vind het altijd héél erg vervelend als mensen zo'n opmerking maken zonder dat ze het zeker weten of het zo is. Je kent nooit de situatie van een ander.....en kan dan heel pijlijk zijn. Gelukkig dat jij er om kon lachen!!

Hier me er sinds enkele dgn bij neergelegd dat ik het idd rustig aan moet doen. Collega's en leidinggevende zijn allemaal erg lief en zeggen hetzelfde. Neem de tijd is de reactie....das wel fijn en daardoor lukt het me ook. Neemt niet weg dat ik nu ook de tijd heb om veel te denken en ik er nu achter kom dat die hele mmm de afgelopen 2 jaar niet niks is geweest. Met véle downs en aan het eind een flinke up!! Soms nog steeds zó onwerkelijk.... Had me er ondanks dat we het wel probeerden echt al op ingesteld dat het nooit zou lukken. (zelfbescherming). Merk dat ik nu alles even een plaatsje moet gaan geven. Daarom ook niet dagelijks op forum aanwezig, maar 1 of 2 x in de week. Ben dingen aan het regelen, die je al vroeg moet regelen (wat ook zéker leuk is om te doen), maar waar ik zelf soms nog niet echt aan toe ben. Omdat het nog erg onwerkelijk is allemaal.

@Meggytje: Hoe gaat het bij jou nu?

Toedels!!

4. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @majo: het gesprek was idd een intake, voor ALS het in april nog niet gelukt is. dan stopt ws mijn kliniek nabij leeuwarden..
    en ik twijfel nog of ik op&neer naar dusseldorf wil blijven gaan.

aangezien zwolle een wachtlijst heeft nu al in juni 2010, werd dat mij (door henzelf) aangeraden als achter de handje.

heb goed gevoel bij hen, hoewel ik ' de snelheid ' en de ' terughoudendheid ' minder vind.

maargoed, dat ligt voornamelijk aan mijn ongeduld... :)

goedzo dat je rustiger aan gaat doen, dat moet echt hoor. denk aan jezelf en je beeb!
    wel fijn dat werk er rekening mee houdt!
    inderdaad, de MMM hakt erin, soms meteen, soms achteraf. goed dat je daar bij stilstaat, en er ruimte voor maakt.

smak

5. hoi meiden..

ik zit in een icsi traject ben nu aan de pil.. zou eigenlijk de 28e klaar zijn..maar omdat zwolle waar ik dus zit dicht is moet ik langer slikken en later de decapetyl spuiten..
    Wel raar dat je vriendin het wel kan..

lees dus even mee .. liefs yippie

6. miepie.. wij hebben vorig jaar zelf ook wel een gesprek gehad in de gesloten weken.. maar als je gaat spuiten behoor je toch controle te hebben.. en die zijn er volgens mij niet..

7. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    @Majo, goed dat je even rustig aan doen. Nu even goed om jezelf en je beebje denken hoor. Wel fijn dat je zoveel begrip krijgt, dat kan ook anders.

Ik heb niet meer met Meppel gebeld, zit nog steeds thuis ivm mijn hersenschudding (gaat niet zo lekker, moet toch ook voor een CT-scan:() dus vind het wel goed zo. Even geen gedoe aan mijn lijf.

@yippieajee: Welkom hier.
    we doen cryo in eigen cyclus. Ben dus niet aan het spuiten. Als we door waren gegaan, had ik vrijdag waarschijnlijk de pregnyl kunnen zetten. En dan volgende week de terugplaatsing. Due het probleem is in ons geval alleen de terugplaatsing, dat kan dus blijkbaar niet omdat ze 'dicht' zijn. Maar kennelijk zijn ze niet dicht, want mijn vriendin kan gewoon voor een gesprek en een echo langs komen, ze is dan nog niet aan het spuiten. Na de echo zal ze waarschijnlijk beginnen met de deca en dan moet ze na de stop langs komen voor een eerste echo. Dus wel raar dat het bij haar wel kan en bij ons niet. Maar goed, zoals ik al zei, vind het wel even prima zo.

8. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    @Miepje: Jee....wat balen zeg dat je je nog steeds niet goed voelt na die valpartij!! En dus zelfs nog voor een ct van je hoofd. Hopelijk is alles goed en er geen gekkigheid op te zien. Denken ze specifiek aan iets dan? (scheurtje in je schedel/vocht oid?) Of is het gewoon ter controle. Doe het maar mooi rustig aan jij!! Heb je nog veel last van hoofdpijn?

@Yippie: Helaas welkom hier voor jou, maar natuurlijk meer dan welkom om mee te schrijven. Eerste icsi voor jou/jullie dus nu?! Spannend, of niet?! Heb zelf de eerste 3 icsi-pogingen voor de eerste icsi ook in Zwolle gedaan (2x afgebroken voortijdig en 1x mislukt). De tweede icsi poging hebben wij in de combinatie Meppel-Zwolle gedaan via transport icsi. Helaas ervaring genoeg hier (met welk een supergoed resultaat gelukkig --> zie m'n banner). Mocht je iets willen weten/ergens vragen over hebben.....vraag maar raak!!

Greetz Majo

9. he majo

wat lief!!.. ben nu aan de pil mag 2 januari beginnen met de deca.. en dan de 13e echo en evt start..
    dus ja spannend maar we zijn er wel aan toe naar alle teleurstellingen met de iui..

dus we hebben er zin in.. vind het trouwens erg fijn in zwolle..

liefs yippie

10. lauwtje

lauwtje Fanatiek lid

21 mei 2007
    1.358
    0
    36
    @Miepie, Wat vervelend dat je je nog zo slecht voelt. Wanneer krijg je de ct? Ik hoop dat je snel weer opknapt, maar voor nu even rustig aan dus..

@Yipie, Hoeveel iui pogingen heb je gehad? En nu de 1e icsi? Spannend zeg. Waar was je hiervoor in behandeling dan?

@Majo, Hoe is t met jou?

@Hier,, Gister ongi geworden! Normaal duurt mn cyclus zo'n 35 dagen maar deze keer rond de 30! Komt denk ik door de clomid! Helemaal blij dus! T werkt allemaal :D

11. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    @Lauwje, fijn dat het allemaal mooi werkt, kun je op tijd weer verder. Gek eigenlijk he, dat we soms blij zijn met onze ongi. Nooit verwacht ;)

Ik heb nog steeds veel hoofdpijn en allerlei andere klachten: nekpijn, concetratieproblemen, kan niet tegen licht (leuk, met alle lichtjes rondom kerst) mijn ogen zijn niet helemaal goed, evenwichtsproblemen. Kortom, genoeg om niet helemaal gerust over te zijn. De neuroloog zegt dat dit bij een zware hersenschudding hoort, maar wil voor de zekerheid toch een CT-scan laten maken. Hij verwacht er niets van hoor, maar wil vooral dingen uitsluiten. Moet dinsdag heen, vind het best spannend. Straks blijkt toch dat er wel iets is... Nee, niet aan denken, het is vast goed!
    Denk je een beetje rust te krijgen deze maand, heb je dit weer;)

12. lauwtje we hebbeb altijd in zwolle gezeten..

Helaas is onze weg bijzonder vreemd gelopen..

je kent het wel eerst half jaar proberen want het is allemaal niet onmogleijk spontaan zwanger te raken..
    hsg onder zoek.. etc..
    zaad was niet super maar goed voor iui..
    bezig met hormonen klaar voor de iui zaad super slecht..
    na 3 maanden nog steeds super slecht.. manlief aardige domper gekregen.. hier voor lopen we ook bij maatschappelijk werk. het is gewoon tot nu toe steeds teleurstellend geweest..
    maar we mogen nu ivf overslaan en we gaan dus in janu beginnen aan de eerste icsi.. spannend dus maar heb er zin in.

liefs yippie

13. miepie wat is er gebeurt...

veel herkenbare klachten hier zo.. zit al bijna 4 maand in de ziektewet..
    heb klachten van whiplash(mag je eigenlijk niet meer zeggen)overgehouden aan een val van de trap..

Liefs yippie

14. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    Ben drie weken geleden gevallen met de fiets, over een kind heen. Heel lullig terecht gekomen, op mijn achterhoofd. Vlak naast een stoeprand. Heb een nachtje in het ziekenhuis gelegen en zit nu al bijna vier weken thuis met een zware hersenschudding.:(
    Tjee, jij dus al zo lang thuis. En dat van een val van de trap. Tja, je kunt soms erg rot terecht komen he? Een vriend van mij heeft ook een whiplash en die werkt nu nog maar voor 20 uur in de week, kan echt niet meer. Gaan bij hem ook nooit weer over. Dus doe rustig aan meid.

15. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    @Miepje: Spannend dinsdag de ct scan....Ik ga heel hard duimen dat alles gewoon lekker goed is en je gewoon alleen nog even een tijdje rustig aan moet doen.

@Yippie: Dus jullie ook al het e.e.a. achter de rug. Raar toch he....dat het zaad ook zó verschillend kan zijn. Denk je eerst het af te kunnen met IUI, wordt het toch ineens icsi. Goed dat jullie hulp hebben gezocht van maatsch. werk. Het is ook zeker niet niks allemaal!! Gelukkig sta je er zo te lezen postief in en heb je er 'zin' in. Mijn duimen draaien hier hoor!!

@Lauwtje: Haha...tsja...blij met je ongi....hoe raar, maar toch ook zo goed te begrijpen. Dat hebben we allemaal op z'n tijd in de mmm. Meestal aal je als een stekker ervan, maar een enkele keer is het gelukkig een goed teken. Op naar 2010 dus!!
    Hier gaat het steeds iets beter. Hoop zelf in januari wel weer langzaamaan aan het werk te kunnen/mogen. En dan zullen we zien hoe het zal gaan. Misselijkheid grotendeels (eindelij) weg. Bij vlagen steekt het ineens de kop op, maar vergeleken bij eerst is dit vééél beter. Nu langzaamaan zorgen dat ik die 5 kg er weer aan krijg!!

Fijn weekend allemaal alvast!!

Liefs Majo

16. meiden even een vraag...

weten jullie hoe het zit met koorts bij de man en een icsi poging!!

liefs yipie

17. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    even een snelle knuffel aan alle meppelzwollebabes.

dat iedereen die het nog niet is, zwanger mag worden in 2010!
    zullen we dat afspreken???? :)

@yippie: ik zou even overleggen met de arts.
    koorts kan wel degelijk de zaadvoorraad schaden, maar.. als je voor ICSI gaat hebben ze natuurlijk maar heel weinig (goede) zaadjes nodig.
    dus ik denk dat het geen gevolgen zal hebben voor jullie.

SMAK

18. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    @Yippie: :$ Zéker aan de bel trekken als je man koorts heeft!!
    Ik wil je/jullie absoluut NIET bang praten, maar het kan écht van énorme invloed zijn.
    Helaas ervaring genoeg hier afgelopen jaar met koorts bij manlief:
    September 2008 eerste poging was ik begonnen met de pil ter voorbereiding, kreeg manlief koorts --> 39.0 (terwijl hij praktisch nóóit ziek is). Voor de zekerheid i.o.m. fert. arts een zaadanalyse laten doen voordat ik met medicatie zou beginnen en welja...0,0 zaadcellen!! Ik kon stoppen met de pil en we kregen een nieuwe afspraak voor een zaadanalyse voor 3 mnd later. Echter 4 dgn vóór die zaadanalyse, manlief weer niet fit. 's Morgens 37,8 (ze zeggen dat het vanaf 38 graden van invloed is) en 's avonds 38,9! Ondertussen 'volgepropt' met paracetamol om de koorts zsm te laten zakken en erger te voorkomen. Gebeld naar fert. arts....de afgesproken zaadanalyse doorlaten gaan en bleek er zaad aanwezig en zélfs levend zaad, 0,1 miljoen werden er gevonden. Kwaliteit konden ze toen niet zeggen. Maar er zat ik alk geval nog/weer wat.
    Toen dus weer bij menstruatie begonnen met de pil voor nieuwe poging. Voor zekerheid nogmaals een zaadanalyse (semenopwerktest) laten doen, omdat wat de koorts heeft 'aangericht' nog kan doorwerken, voordat ik met de spuiten zou beginnen. Wel zaadcellen gevonden, maar helaas geen levend zaad. Een dag later wéér zaad ingeleverd voor een sneltest, uitslag: sporadisch levende zaadcellen, dus op aanraden van de fert. arts tóch begonnen met de spuiten. (helaas is deze poging toen afgebroken omdat ik een overstimulatie had).

En ook tijdens de afgelopen poging is manief een dagje niet zo fit geweest. Had toen 37.8/37.9. Meteen weer paracetamol laten slikken en later had hij ook geen koorts meer. Volgens manlief was het niet echt koorts geweest en viel het best mee. Geen zaadanalyse laten doen, waren het daarna eigenlijk ook zo weer vergeten omdat hij zich wel weer goed voelde. Echter toen ik de punctie had gehad en hij zijn bijdrage moest leveren, vonden ze de eerste keer weer geen zaadcellen, direct daarna moest hij nog een keer produceren (ze hadden tenslotte wel 8 eicellen gevonden) en konden ze in eerste instantie weer niks vinden. 's Middags werden we gebeld zoals afgesproken nadat ze extra goed, een paar uur aan het zoeken zijn geweest en hebben ze uiteindelijk 8 goede zaadcellen gevonden. Met als resultaat dat we nu dus wonderbovenwonder zwanger zijn :).

Nogmaals ik wil je/jullie écht niet 'bang' praten, ik wil met mijn verhaal/ervaring alleen goed duidelijk maken dat je als je man koorts heeft, je het beste direct aan de bel kunt trekken. En vraag dan aub om een extra zaadanalyse ter controle, zodat je eventueel niet voor niks gaat spuiten en het een nog ergere teleurstelling is/wordt dan dat het kan zijn als je er bij een extra zaadanalyse achterkomt. Het zou namelijk zonde zijn als er daardoor een poging verloren gaat. Zaad heeft gemiddeld 3 mnd nodig om te herstellen.

Hopelijk valt het allemaal mee!!

Succes!! Gr. Majo

19. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    @Yippie: ik heb daar geen ervaring mee, maar weet uit verhalen zoals die van Majo wel dat het zeker wel invloed heeft op de zaadkwaliteit. Absoluut aan de bel trekken dus!

20. ik heb al gebeld vandaag!!

voor de uitgangsecho een snelle check..
    dus het komt goed!!

maar schrok wel.. en hier ging het met de iui ook allemaal al zo lekker dus dacht idd gaan we weer..

liefs van mij..

Deel Deze Pagina