Wie ervaring ivf/icsi Meppel icm Zwolle???

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Majo, 12 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meggytje

meggytje Actief lid

3 okt 2008
    296
    0
    0
    Meppel
    Hey meiden,

Ik heb en poosje niets van me laten horen, dus tijd voor een update..
    De 16e zijn we bij de anesthesist geweest. Ben door de keuring gekomen, dus de operatie gaat door!! Eindelijk schot in de zaak!
    We moeten de 28e om 7.00 uur 's ochtends ons melden in het ziekenhuis en dan ben ik om ongeveer 9.00 uur aan de beurt. Hoef ik ook niet heel lang nuchter te zijn.. scheelt weer!
    Voor de operatie krijg ik een slangetje in mijn rug d.m.v. een ruggenprik. Daar zie ik nog het meeste tegen op... een slangetje in mijn rug getsie!
    Dat slangetje is voor na de operatie, zodat ze me morfine kunnen geven en dat werkt dan sneller. Ik moet dan nog bij zijn om te kunnen zeggen of hij goed zit... Daarna ga ik gewoon onder algehele narcose. Dus merk er verder niets van!
    'T komt allemaal dichterbij nu en dat merk ik ook goed. Ik ben normaal een echt kerst mens, maar dit jaar kan het me niet snel genoeg voorbij gaan. Des te eerder is die operatie achter de rug!
    Daarna nog 3 maanden verder met de Lucrin en dan starten met IVF.

Hoe is het verder hier?
    Kunnen jullie nog een beetje genieten van de komende feestdagen?

Meiden ik wens jullie hele fijne feestdagen en dat in 2010 al onze dromen maar uit mogen komen.
    Durf het bijna niet te zeggen, maar doe het toch: Zou dan 2010 ons jaar (eindelijk) zijn???

2. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    @Meggytje: Tjee...gisteren ben je dus opgenomen in het zkh!! Hopelijk is alles je meegevallen en heb je niet teveel last. Heb geen flauw idee of je er eigenlijk lang moet blijen?! Hopelijk niet en ben je met oud en nieuw lekker thuis!! Laat je maar lekker vertroetelen de komende tijd en op naar een mooi 2010!!

@All: Lieve allemaal, Mijn nieuwjaarswens voor 2010 is dat het bij jullie allemaal júllie jaar gaat worden!! Mijn duimen draaien hier volop en zal voor jullie allemaal een sterretje afsteken oudjaarsnacht!! Allemaal de beste wensen alvast!!

Liefs Majo

3. lauwtje

lauwtje Fanatiek lid

21 mei 2007
    1.358
    0
    36
    Lieve Meppelmeisjes!

Ik wil jullie een heel gelukkig, gezond en vooral een heeeeeeeeel vruchtbaar 2010 wensen!

Liefs Laura

4. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    Gelukkig nieuwjaar
    voor jullie allemaal!!

Dat onze wensen maar snel mogen uitkomen!

5. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    dikke knuffel lieve meppelmeisjes!!! :)

SMAK!

6. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Hey allemaal!!

Allemaal de beste wensen voor 2010!! Hopelijk hebben m'n sterretjes en de daarbij behorende wens geholpen en wordt het voor een ieder hier een prachtjaar!!

Hoe is het met iedereen en wat zijn de 'plannen' voor 2010?!
    Allemaal in januari weer 'aan de bak' voor een cryo of verse tp?

Mijn duimen draaien hier weer volop!! Hopelijk sluit een ieder van ons dit jaar af met haar eigen kleine wondertje!!

Knuf Majo!!

7. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    Heb vandaag met Meppel gebeld, moet vrijdag komen voor een eerste echo. Dan is het dag 10. Wel een beetje vroeg, want meestal hoef ik pas op dag 17 de pregnyl. Maar goed, we gaan weer van start in ieder geval. Hopelijk gaan we het jaar goed beginnen!

Hoe gaat het met Majo? Voel je je goed?

8. lauwtje

lauwtje Fanatiek lid

21 mei 2007
    1.358
    0
    36
    Haaiiii,,,

@Miepje, Dus jullie gaan er weer tegenaan? Ik moet ook altijd op dag 10 komen voor een eerste echo. Maar weet niet hoe dat allemaal gaat met ivf.
    Heeeeeeeeeeeeel veel succes! ;)

@Majo, Alweer 17 weken! Wat gaat dat hard zeg! En hoe voel je je? Nog steeds wat last van misselijkheid of is t weg?

En hoe is het met de rest van de dames??

Ik heb over 2 weken weer een afspraak bij de gyn. Dan kijken we wat we verder gaan doen.

9. heidi6208

heidi6208 Lid

23 sep 2009
    41
    0
    0
    Hallo Meppel-chicks,

Allereerst wil ik jullie allemaal een super vruchtbaar 2010 wensen, vol liefde, geluk en gezondheid.

Ik ben vorige week begonnen met de Puregon en heb afgelopen woensdag de eerste echo gehad. Net als de eerste poging weer 2 aan de rechterstok en 10 aan de linker:). Alleen bij de eerste poging was de grootste follikel 8mm en nu al 12mm, dus het lijkt nu iets harder te groeien.
    A.s. vrijdag moet ik weer voor een echo. De punctie zal wel maandag of dinsdag zijn, maar als het zo hard blijft groeien kan het ook wel eens zondag al worden. Dus weer lekker spannend.

Hoe is het verder met jullie allemaal? Is er nog iemand die weer middenin een poging zit, zodat ik straks niet alleen op het wachtbankje hoef?:$

@mama Majo8): Hoe is het wijffie? Al wat minder misselijk? Nog een paar weekjes en dan ben jij alweer op de helft. Wat gaat dat snel zeg. Dan komt die twintig-weken-echo en dan weet je ook dat alles goed is (komt helemaal goed hoor).

Tja, dat gaat ons dit jaar allemaal overkomen hoor dames. Dat voel ik aan mijn water;).

Heel erg veel liefs aan jullie allen,

Heidi:p

10. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    @Meggy: hoe gaat het met je meid? Hoe is je operatie gegaan?

@Lauw: voor jou is het dus nog even afwachten begrijp ik?

@Heidi: Jij bent ook alweer druk bezig dus. En het ziet er goed uit, gelukkig maar. En de punctie is alweer in zicht, gaat alweer snel zo. Als het een beetje mee zit, zitten we nog een weekje samen op het wachtbankje. Ik verwacht over twee weken ongeveer een tp. Dus we kunnen allerlei lekkers inslaan om ons er samen doorheen te slaan ;).

@all: ik zou aanstaande vrijdag de eerste echo hebben, maar heb de afspraak verplaatst naar maandag. Vrijdag is nog erg vroeg, dag 9 (zei eerst dag 10, maar moet 9 zijn) en aangezien wij ver van het ziekenhuis vandaan wonen, vind ik het wel zo fijn het aantal bezoekjes te beperken. Heb toch altijd rond dag 17 de pregnyl, dus dat komt wel goed.

11. Hi

ik ben aan de decaptyl begonnen en moet de 13e voor echo naar zwolle.. en dan starten met glonal..

Maar maandag is eerst een spannende dag.. er word een snelle blik uitgevoerd.. manlief heeft koorts gehad..

dus hier spannend maar we zien het wel..

liefs uit het oosten!!

12. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    @Yippie: dat wordt dus een heel spannende dag voor jullie. Ik hoop echt voor jullie dat het goed zit en dat het niet allemaal voor niets is geweest. Zal voor je duimen...

Hier vandaag een k.tdag! Mijn vriendin (tevens mijn buurvrouw) is vannacht bevallen van een dochtertje. Zat er natuurlijk al een tijdje aan te komen en kon er naar mijn idee wel goed mee omgaan, maar nu kom ik tot de ontdekking dat dit voor ons beide toch wel even weer moeilijk is. Mijn vriend is zelfs ook helemaal van slag.
    Vind het zo dubbel, aan de ene kant gunnen we het hun zo, maar aan de andere kant vragen we ons toch af waarom het voor ons nog steeds niet is weggelegd. We hebben het zo moeilijk. Wat het nu extra confronterend maakt, is dat ze mijn buurvrouw is. Ik heb ze dus zien thuis komen, ik zie de visite, ik kijk steeds tegen een ooievaar aan... Met andere woorden, ik kom er gewoon niet onderuit! Heb gewoon de hele tijd de neiging om de gordijnen de hele dag dicht te houden. Erg he?
    Ben nog niet bij haar geweest. Sowieso heeft ze al de hele tijd haar ouders en schoonouders op bezoek, maar ik kan het ook niet als er andere mensen bij zijn. Ze weten ook van de situatie en ik zou me dan toch erg ongemakkelijk voelen. Misschien morgen...
    Sorry hoor voor mijn gezeur, maar moest het echt even kwijt. :(

13. meggytje

meggytje Actief lid

3 okt 2008
    296
    0
    0
    Meppel
    Hey Meiden!

Als eerste de beste wensen voor 2010, dat al onze dromen maar uit mogen komen....

@Miepje: Je gevoel is heel herkenbaar. In maart is onze buurvrouw bevallen van hun 3e kindje... heel leuk, maar wel moeilijk.
    Voor wij op kraamvisite kwamen waren we ook 2 maand verder...kan het gewoon niet opbrengen. Neem de tijd, als ze van de situatie af weten, snappen ze dat best!

@all: De 28e operatie gehad... Alles is goed gegaan. Heb 4 kleine sneetjes in mijn buik, gelukkig geen hele jaap...
    We waren om 7 uur al in het ziekenhuis. Zou om 9 uur aan de beurt zijn, maar degene voor mij was er niet. Dus mocht ik om 8 uur al onder het mes. Minder tijd om me druk te maken.
    Ruggenprik(spinaal; via slangetje morfine in het ruggenmerg) viel reuze mee. Ja, je voelt een prikje, maar verder helemaal niets. Daar zag ik erg tegen op.
    Achter mijn grote cyste(11x7x10) zat nog een kleine verstopt, die hadden ze niet gezien op de echo's. Maar ook die hebben ze weggehaald.
    Verder geen pijn aan mijn buik gehad. Ja, soms trekken de hechtingen wat, maar ach...
    Wel een vervelende hoofdpijn gehad, die nu nog niet helemaal over is. Maar dat schijnt een bijwerking te zijn van de spinaal. Maar zo heb ik me tenminste rustig gehouden. ben nog niet aan het werk. Wacht nog ff een weekje.
    Mogen in februari weer terug komen en kijken dan wat we verder gaan doen. Spannend!!! Nu eerst herstellen.

Hoe is het verder met jullie?

@Yippieajee: Spannend dus maandag. krijg je na het onderzoek te horen of je deze maand nog verder gaat?

@Majo: hoe voel je je? Kan je al een beetje genieten van je zwangerschap?

@heidi: Hoe is het met de eitjes? Groeien ze goed? wanneer mag je voor een punctie?

Ik verwacht, nee ik wil straks met IVF gaat starten. Ik weet hoe het werkt(je leest wat af...), maar hoe voelt het?
    Moet je veel meer hormonen gebruiken? En heb je dan ook last van bijwerkingen? Is het net als bij IUI dat je om de zoveel dagen moet terug komen voor een echo? Wat me het meeste tegenstaat is de punctie... ik ben bang dat dat erg pijn gaat doen. Hoe voelt dat? Kan je je daar een beetje op voorbereiden?
    Misschien een beetje voorbarig al deze vragen, maar ik ben liever goed geïnformeerd door dames die het hebben ervaren, dan van een gyn...

Meiden prettig weekend verder!
    Liefs Meggy

14. miepie 1: thx idd hopen dat het niet voor niets is..

Maar wel bijzonder meestal als je kans heb op negatief neieuws droom je daar extreem van.. nou ik heb dus gedroomd dat het zaad nog nooit zo goed is geweest.. dus we zullen zien..

Megggytje: we krijgen maandag ook te horen of we woensdag wel naar de echo moeten om te starten met de hormonen..

ik spuit nu zelf decaptyl sinds 2 janu en moet zeggen valt me 100% mee..

wens jullie een goed weekend en pas op glij niet uit..

leifs yippie

15. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    @Miepje: Jij ook alweer begonnen dus...enne...morgen dus echo. Heel veel succes. Spannend weer!! Kan me dat van je gevoel t.o.v. de buurvrouw zó goed voorstellen....denk dat een ieder van ons dat in meer en anders mindere mate wel herkent!!

@Meggytje: Operatie dus achter de rug en goed verlopen gelukkkig. Alle gekkigheid er weer uit. Van spinale anestesie kun je idd nog een tijdje hoofdpijn houden. Vervelend!! Rustig aan doen is idd de beste remedie. En dan voor jullie in februari dus weer starten. En dus w.s. met ivf?! Hoe vaak je voor FM e.d. moet verschilt...hangt ervan af hoeveel je moet spuiten en hoe je lichaam erop reageerd. Eerste keer bij mij (met overstimulatie toen het voortijdig is afgebroken) moest ik op laatst bijna iedere dag. Terwijl bij andere pogingen het eens in de zoveel dagen was en de laatste keer ben ik maar paar keer geweest.
    Alle 3 de keren heb ik decapeptyl gespoten (legt je eigen cyclus plat) en 2 keer gonal-f en laatste keer puregon (beiden voor groei van eicellen). Het verschil met IUI is volgens mij dat ze met ivf proberen in elk geval meer eicellen te verkrijgen dan bij IUI, dan is het toch max. 4 ofzo? (daar zit ik niet zo in...was voor ons niet aan de orde). Ik heb totaal geen last gehad v/d hormonen. Helemaal niets.... alleen met die overstimulatie, toen wel natuurlijk...buikpijn. 2x punctie gehad. Eerste keer met pijnstiller/roesje via infuus, punctie viel toen erg mee, voelde wel wat pijn, maar was dragelijk. Vond toen alleen heel vervelend dat ik wat dizzie werd...gevoel alsof je alle controle over je lichaam verliest. (w.s. te vergelijken met dronken zijn --> nooit geweest dus dat weet ik niet). 2e keer zonder pijnmedicatie --> was een ramp...nog nooit zoveel pijn gehad. Dus voor een eventueel brusje, voor mij nooit meer zonder pijnmedicatie/roesje. Zo...een beetje antwoorde op je vragen mbt mijn ervaringen. Maarre...iedereen is anders en heeft een andere pijngrens....je zult het (hoe vervelend ook) toch zelf moeten ondervinden ben ik bang...

@Yippie: Spannend zeg...morgen zaadonderzoek. Hopelijk zitten er een mooi aantal zwemmers tussen. Enne...advies van één v/d ivf artsen uit zwolle bij ons was destijds....iedere 2-3 dgn een zaadlozing te hebben voor een zo optimaal mogelijke zaadkwaliteit.

@Heidi: Bij jou groeit alles dus voortvarend?! Wanneer heb je de punctie nou? Morgen? Overmorgen? Of vandaag al gehad?

Ik moet morgen (eindelijk) weer naar de verloskundige. Ben benieuwd...merk dat ik het best nog wel spannend vindt...

Misselijkheid was weg en weer terug en nu weer weg. Wisseld wat. Rug/bekken blijft helaas pijnlijk. Zit nog steeds thuis van werk. Ga woensdag voor 2 uurtjes therapeutisch aan de slag....(héérlijk...heb er echt zin in!!)

16. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    @Yippie: hoe is het gegaan?

@Meggytje: ben inmiddels al bij mijn buuf op visite geweest. Kon ook niet te lang wachten, want ze is echt een goede vriendin van mij. Ze weet van onze situatie en ze is er altijd voor me geweest. Tijdens haar zwangerschap heb ik ook zoveel mogelijk geprobeerd er voor haar te zijn, dus ja, kan nu niet ineens heel lang niets van me laten horen. Maar goed, vrijdag dus geweest. Zag er wel tegenop, maar moest even doorbijten. Mooi kindje en ze lag lekker te slapen. Hebben we maar mooi zo gelaten;) Ben blij voor hun, maar nu zijn wij aan de beurt:)
    Fijn dat je operatie goed gegaan is. Nu eerst maar rustig aan doen en goed herstellen.
    Wat betreft je vragen over IVF. De één heeft meer last van de hormonen dan de ander. De eerste keer heb ik veel last gehad, was helemaal niet mezelf en was zeer emotioneel. Maar toen had ik ook een ernstige overstimulatie. Punctie is wel door gegaan, zelfs zonder pijnmedicatie. Maar twee dagen na de punctie ben ik met spoed opgenomen in het ziekenhuis. Had vreselijk veel pijn en toen bleek dat ik zoveel vocht in mijn eierstokken had dat ze op knappen stonden. Daarnaast nog heel veel andere klachten. Ze hebben me echt voor de dood weg gehaald. Heb ontzettend veel pijn gehad en heb daardoor ook 3 maanden thuis gezeten.
    De tweede IVF heb ik als veel beter ervaren. Helaas heb ik endometriose, wat door de hormonen behoorlijk was aangewakkerd. Heb daardoor een hele ernstige endo-bloeding gehad met bloedarmoede als gevolg. De punctie heb ik toen met een ruggenprik moeten doen omdat het anders te pijnlijk zou zijn. De eerste dag veel pijn gehad, heb toen morfine gekregen, daarna ging het steeds iets beter.
    Helaas ben ik geen positief voorbeeld, en wil je ook echt niet bang maken. Maar zoals Majo al zegt, iedereen reageert anders op de hormonen. Ondanks dat ik weet dat het bij ons niet zonder risico's zal gaan, zou ik het zo weer doen.

@Heidi: hoe gaat het met je? Is de punctie al geweest?

@Majo: wat vervelend dat het nog niet top met je gaat. Ben je eindelijk zwanger, kun je er door alle kwalen nog niet van genieten. Hoop dat je woensdag een beetje afleiding kunt vinden in je werk en dat het snel beter met je gaat. En hoe was het bij de verloskundige?

@Lauw: jij nog aan het genieten van je rust? Of heb je er inmiddels wel weer 'zin' in?

@All: het begin is er voor ons ook weer. Nou ja, we moeten nog afwachten of we eigenlijk wel verder gaan met de terugplaatsing. Vandaag bleek op de eerste echo dat mijn baarmoederslijmvlies er goed uit zag, 7,5 mm. Maar het eitje was niet mooi van vorm. Moesten ook erg zoeken. Dus dr.P. twijfelt of het wel door moet gaan:( Woensdag weer komen en dan maar even kijken of het eitje er beter uit ziet. Jakkes, het gaat hier nooit normaal, elke keer is er wel weer iets. Dus nu maar weer duimen voor de echo van woensdag.

17. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    snelle knuffel voor allemaal! :)

18. #358 yippieajee, 11 jan 2010
    Laatst bewerkt: 11 jan 2010
    miepie1 manlief moest er om 13.3o zijn..

hij is netterug spannende uren.. 16 uur weten we meer.. dan moeten we bellen

liefs mij

19. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    oeps! verkeerde topic! ;)

20. Yes we mogen verder..

woensdag voor de echi en dan starten met de glonal!!

Deel Deze Pagina