Ja, nu zomerstop. Gisteren gebeld. Want ik moest bellen als ik half aug. weer ongesteld was geworden. Op de 8e. Ze beginnen de behandelingen pas weer vanaf de 15e! Ik ben dus net een week te vroeg geweest. Ik moet nog een maand wachten
@majo: goede uitleg zeg, dank je! maar is het dus zo dat als je de echos en de stimulering in meppel doet, je geen last hebt van de wachtlijst in zwolle??? ik heb al gebeld naar zwolle: ivf pas febru2010 plek! @lauwtje: wat zie ik nu, jij overtijd? in zomerstop?? duim dium! @meggy: ha, nog een meppelbabe! ja stom he die stopmaand... buh! dat is de reden dat ik ben overgestapt naar heerenveen. nou ja, er zijn meer redenen... ik heb een beter gevoel bij de (moderne en grondigere) aanpak van heerenveen, maar het is wel verder weg dus ik weet niet precies of het haalbaar zal zijn er te blijven.. @miepje: ha, succes met deze ronde, hij gaat beginnen voor jou!!! @dr P: hij is echt lief, en ik vertrouw hem! ik heb volgende week een afspraak met m gemaakt, ik wil weten wat de volgende stappen zouden zijn nu IUI4 erop zit en we de laatste 2x echt slecht zaad hadden dat niet eens de ondergrens van IUI had eigenlijk (kortom, ik wil dat ie me doorstuurt voor icsi... sip) @iedereen: succes!!!
@meggytje: wat raar zeg. Tegen ons hebben ze gezegd dat je vanaf 23 juli weer aan de pil mag. Ik was een paar dagen te vroeg ongesteld te worden, maar dat wisten we al dat dat zou gebeuren. Door onze onstandigheden mocht ik op de 18e al beginnen met de pil en moest ik deze een weekje langer slikken. Maar in principe kon je dus vanaf 23 juli alweer starten. @all: vandaag is het weer begonnen. De eerste decapeptyl is weer gezet. Was wel even weer eng, maar gelukkig ging het helemaal goed. Tis weer als vanouds @majo: met de puregon begin ik de 19e en dan heb ik de 26e mijn eerste echo weer. Ik hoop dat het allemaal goed gaat deze keer en dat er geen dreigende overstimulatie meer zal zijn. Ben daar vooral erg bang voor hoor. Ik moet deze keer minder puregon spuiten (125E) dus ik hoop dat het hiermee goed gaat
Hoi dames.. Ben vandaag ongi geworden. Netjes 34 dagen.. Per wanneer houd de zomerstop op eigenlijk? Als ik nu 2 weken verder tel zitten we net in septmeber, zou dus betekenen dat ik deze ronde gewoon IUI kan doen! Ik zal morgen we even bellen.
@lau: klote dat je ongi bent geworden!! dikke knufff voor jou... enne, de zomerstop is voorbij dus je kan ertegenaan in sept! kans is groot dat we elkaar dan wel zien in de wachtkamer want ik verwacht ook eind aug, begin sept IUI nummer5! .. that is, als ik in meppel blijf want ik heb t weer even helemaal gehad daar. de doorgaans zo lieve dr P wil gewoon HET HELE KALENDERJAAR nog door IUI-en.. :x ja daag... 6 maximaal hoor, en dan is t september.. mok
Hoi hoi, Kom even inbreken. Ik zit namelijk in Deventer i.c.m Zwolle. Zag de vraag van Klingel over de wachtlijsten, dat was ook mijn eerste zorg! Maarrrrrrrrr...goed nieuws...als je in jouw eigen ziekenhuis (Meppel dus) de fm's en punctie's enz hebt, dan heb je geen last van de wachtlijst in Zwolle. Ik kon namelijk in Deventer ook direct beginnen en dan ga je er in Zwolle gewoon tussendoor. Gelukkig maar! Succes allemaal! Liefs Loesie
Klingel snap dat je je daarom wel klote voelt.. Voor mij zal het niet uitmaken maar jij bent al wat ouder dus kan het me dan wel voorstellen. Heb vanmorgen gyn gebeld. Mag morgen weer beginnen met de puregon en heb de 25ste mn eerste echo.. Spannend allemaal weer!
hey loesje! yep, das idd goed nieuws he!! jij dus deventer en zwolle zonder wachtlijst! ik had zwolle een maand gelee wel gebeld, hadden ze op dat moment een wachtlijst voor IVF tot in februari 2010!!!!! maar mooi niet dus nu, dat scheelt echt een boel , niet alleen tijd maar ook stress. @lau: ha, jij ook weer aan de pure, goeso!!! succes!!!!!!
@Meggytje: Bah zeg, wat balen dat je net een week te vroeg was en nu weer een maand moet wachten!! Veel leuke dingen doen, is de mnd zo weer voorbij!! @Klingel: Wat loesie zegt, geldt idd ook voor de combinatie Meppel-Zwolle. Ik kon in Zwolle ook pas in januari weer opnieuw voor de 2e icsi. Daarom dus over gestapt naar Meppel icm Zwolle. Dan heb je alleen met wachttijd Meppel te maken dus. Wat raar trouwens dat ze het hele kqlenderjaar nog IUI willen doordoen als je in sept (mocht het aug. niet raak zijn) je 6e hebt. 6 is toch meestal max?? @Miepje: De eerste week deca zit er voor jou alweer op!! En dus over 2 dgn de puregon erbij. Spannend weer he?! Ik ga heel hard voor je duimen meid, dat het allemaal goed gaat dit keer. Niet teveel zorgen maken he?! Ze houden je goed in de gaten. 26e je eerste echo ook alweer zie ik. Hoeveel puregon moet je spuiten eigenlijk dit keer? @Lauwtje: Jammer zeg, dat je ongi bent geworden!! Morgen voor jou weer de puregon en dus door voor IUI!! Succes Meid!! Ik heb van de week m'n eeste cyclusdag maar eens even doorgebeld. Had ik vorige week nog niet gedaan, niet aan toegekomen door een kinderspelweek, druk druk druk. Moet maandag 24/8 voor een uitgangsecho. Als deze goed is w.s. woe. de 26e beginnen met de puregon. Ben benieuwd...gaat nu heel snel allemaal ineens. Kun je nagaan....als ik op Zwolle had moeten wachten....dan was het pas januari 2010!! Allemaal heel veel succes deze maand!! Groets Majo
@majo: ' lekker ' dat je weer gaat beginnen he, en ook mooi vroeger!! @Meggy: KLOTE dat je ongi bent geworden.. knuf! @miepje: hoe gaatie daar? @iedereen: hebben jullie een fijne gyn in zwolle? ik hoor zulke goede verhalen over ene koekenbakker ofso? ik snap er trouwens nu officieel niets meer van, want ik heb net zwolle gebeld, en die zegt dat ook als je via meppel komt, je gewoon met de wachttijd (jan.feb 2010) te maken krijgt raar of niet! ik snap ook niet dat ze hele jaar nog willen IUIen, ik denk dat dat komt omdat ze er 2 niet meetellen omdat er zo weinig zaad was. maar dat lijkt mij JUIST de reden eerder wat anders te gaan doen. bah, ik vind ze maar stom, ze snappen mijn ' haast ' niet.. komt denk ik ook omdat wij geen grote aanwijsbare problemen hebben.. snap wel dat ze dan wat terughoudender zijn trouwens, ze bedoelen het vast goed.. maargoed, ik kom er wel... ... via een andere weg!
@Klingel...wat raar dat ze dat in Zwolle weggen...is dus niet zo hoor!! Ik ben het levende bewijs...hahaha...zat eerst in Zwolle en nu in Meppel. Zwolle was anuari 2010 en ik heb toch ech in Meppel maandag de uitgangsecho!! Enne Loesie die hier eerder even kwam posten heeft hetzelfde icm Deventer....dus...weet niet waarom ze dat zeggen in Zwole.... Ben je trouwens van plan om ergens anders heen te gaan omdat je schrijft...via een andere weg...?! @Miepje: Hoe gaat het met je deca? Mag je al bijna aan de puregon? Groets Majo.
hey majo, snap er niets van. ik belde zwolle en die zei dat als je via meppel kwam dat je ook gewoon pas in jan/feb 2010 aan de beurt was. maar, bedenk ik me nu, misschien dachten ze dat dan ook de echos en de punctie enzo in zwolle gebeuren? en als dat in meppel blijft, dat het dan niet zo lang duurt? denk dat dan, jij bent idd het levende en goede bewijs! ik baal onwijs dat ze nog verder willen IUIen, volgens heerenveen heeft dat ook amper zin meer (na 4x IUI waarvan 2x1miljoen zaadjes) ik wil dus idd via een andere weg naar de IVF, ik heb 2 lijntjes lopen. 1 is een privekliniek in het hoge noorden, waar ik in sept naar toe ga. 1 is via heerenveen, met hopelijk verzoek om sneller ivm leeftijden? maar ik ga eerst maar eens eerlijk met meppel praten over hoe ik erover denk dat zij zoveel minder haast (en noodzaak) hebben met een volgende stap als ikzelf en de second opinion. ik weet zeker dat ze hun best wel doen, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat zij gewoon minder haast hebben (en daardoor ook minder empathie) anyway, GOED dat het voor jou via meppel wel goed uitpakt! hoop echt dat je snel succes zal hebben! en de rest ook !
@ Klingel: Het blijft vreemd hoor...wat ze in Zwolle zeggen. En ook dat ze extra IUI's willen doen bij jullie, 6 is toch altijd max? Goed dat je het gesprek aangaat in Meppel. Maarre....(brutale vraag) hoe oud zijn jullie dan, omdat je schrijft gezien de leeftijd. Wanneer moeten jullie erheen dan? In elk geval succes alvast en geef aan wat je 'op je hart hebt he?!' @ Miepje1: Hoe is het met jou? Gaat alles nog goed? Morgen heb je de echo toch? Heel veel succes!! Ik ben gisteren voor uitgangsecho geweest, alles zag er goed uit. Hebben het schema vor de komende weken ook gekregen. Morgen begin ik met de decapeptyl en dan 3 sept met de puregon. Ivm eerdere overstimulatie dan na 5 dgn (ipv 7) al de eerste FM. Ben benieuwd...start van poging 2!!! Enige wat een beetje jammer is, is dat het precies in onze vakantie valt allemaal. Hadden graag 2 wkn weg gewilt....nu kan het heel misschien net de laatste week nog (hopen we). Maar ja...alles voor 'het goede doel'. Toedels!! Majo
Spannend majo!!! Tja wij zaten ook een beetje met onze vakantie en de behandeling. Maar komt uiteindelijk wel goed.. Vandaag eerste fm gehad. 1 eitje van ongeveer 15mm, moet donderdag weer heen. Denk dit weekend de IUI, spannend!!!
Hey Lauwtje....jij dus ook weer volop in de 'race'. Je eitje groeit dus mooi als die nu bij de eerste FM al 15 mm is. Super zeg!! DOnderdag dus de 2e FM en dan mogelijk het wknd IUI. Dan de vervelende wachtweken weer in.....ik ga voor je duimen meid dat het dit keer raak is!!
ha, we racen allemaal tegelijk ! @majo: meppel telt de laatste 2 IUIs niet mee: die 2 met 0.8 en 0.4 miljoen. oftewel: nog 4 te gaan en das (op 1 ronde na) dit hele jaar...... niet alleen ik, maar ook de second&third opinion vinden dit een verkeerde aanpak. los van dat de meeste slagingskans bij de eerste IUIs ligt, lijkt de zaadkwaliteit nu zodanig slechter te zijn, dat er aan andere plannen moet worden gedacht, IVF bv. daarbij ben ik na 2jaar onwijs proberen echt toe aan grondigere stappen. ik ben bijna 34, mn lief bijna 41. dat begint voor mij ook echt te tellen..... begin sept ga ik dit dan ook vertellen aan mijn to-be-ex-gyn. blijft gek dat zwolle zegt dat de wachtlijst gelijk blijft, ik denk dat dit niet zo is als je zoals jij de FMS en de puncties in mep laat doen! ikzelf heb een veel voortvarender, empathischer en wetenschappelijker gevoel bij h'veen, alwaar ik nu de IUI doe. dat is puur persoonlijk, maar wel zo belangrijk bij zoiets intiems he... @lauw: hopsa, 15mm al vandaag? dan zou je de IUI misschien wel vrijdag hebben, of niet? qua 2mm per dag? maar dat zul je donderdag wel zien en horen spannend weer altijd he!!! ik duimm! @majo: ik duim ook voor jou!! het zou zo mooi zijn als het deze nazomer allemaal gaat lukken met ons! liefs!
hoi meiden Hier beginnen de hormonen lekker te werken. Ben nu twee weken aan de deca en sinds vorige week woensdag aan de puregon. Sinds vrijdag begin ik echt klachten te krijgen: hoofdpijn, stemmingswisselingen, buikkrampen, erg moe etc. Gaat dus erg lekker. Voel me ook niet zo happy op het moment. Morgen de eerste FM en daar ben ik toch erg nerveus voor. Vorige keer ging het daar eigenlijk al mis, dus vind het nu erg spannend. Woensdag is mijn menstruatie begonnen en ik bloed nog steeds. Vind ik ook vreemd, want dat heb ik nooit zo lang en van de vorige IVF kan ik me dat ook niet herinneren. Vind het wel vervelend, want heb dus morgen wel een echo Meiden, dit was even snel. Ga morgen even verder lezen hier want ik alweer een tijdje geleden dat ik hier geweest ben. Dan zal ik even op jullie reageren en ook zal ik even laten weten hoe het gegaan is. Voor nu eerst Welterusten!
@Klingel: Kan me voorstellen dat je het een beetje beu bent allemaal en dat je nu idd wilt doorpakken. Leeftijd telt idd ook mee en dat mag ook best gezegd worden!! Begrijp dat je sowieso overstapt naar Heerenveen? Doen ze daar ook IVF? Of misschien in combi? @Miepje: Kan me voorstellen dat je het érg spannend vindt allemaal. Vervelend dat je je zo rot voelt door al die hormonenrotzooi. Toch vreemd dat ze bij jou gezien de keer met overstimulatie pas na 7 dgn de eerste FM doen. Bij mij doen ze het dus na 5 dgn voor de zekerheid. Maar misschien ook wel omdat ze me nog niet echt kennen hier. Hebben het natuurlijk alemaal van horen en lezen. Van die mestruatie moet je je niks aantrekken hoor!! Maken zij echt wel vaker mee, hoewel het voor jezelf natuurlijk wel vervelend is!! Ik ga hééééél hard voor je duimen dat je morgen een mooie FM hebt!! Hoeveel puregon spuit jij dit keer?? @All: Ik weet niet meer wie het geschreven heeft, maarre...Dr. P. helpt je idd heel charmant in en uit dé stoel, hahaha. Moest al bijna lachen voordat ik in die stoel ging liggen omdat ik daaraan moest denken. Vroeg me al af hoe hij dat dan ging doen!! Maarre....als een échte heer!! Slaap lekker allemaal, Groetjes Majo
Hier teleurstelling zoveel. Ben de tel inmiddels kwijt..... Vanmorgen de echo gehad en die was erg teleurstellend. Er zaten wel wat eitjes, maar niet eens duidelijk genoeg om te meten. Mijn baarmoederslijmvlies was ook nog erg dun en die bloeding die ik nog steeds heb is ook niet goed. De gyn wilde het eerst nog even aankijken en vrijdag weer kijken om te zien wat er zou gebeuren. Daarna begon hij over afbreken omdat er volgens hem nu toch weinig kans zou zijn dat dit zou lukken Toen heb ik maar eens even gewezen op mijn verzekering. Ik ben verzekerd bij Menzis en die rekenen een afgebroken poging vanaf de hormoonstimulatie al als een poging. Dat zou dus betekenen dat ik poging twee kwijt ben. Hij begon zelf nog over een IUI (op papier dan om de verzekering om te leiden), maar waarschijnlijk kan dat ook niet meer. Ik spuit al twee weken decapeptyl en dat heb je niet nodig bij IUI. Dus volgens hem zou de verzekering daar ook niet in trappen. Ik moet nu doorgaan met spuiten en vrijdag weer komen. Dan hoop ik dat de eitjes toch zijn gaan groeien en dat we nog een kans hebben, hoe klein die ook maar mag zijn. Anders is onze poging voorbij... Dit kwam wel erg onverwacht, hier had ik totaal niet op gerekend. Kon me nog erg goed houden, maar op een gegeven moment brak ik gewoon. Kon de tranen niet meer bedwingen. Waarom moet dit nou weer gebeuren? Waarom is het ons nou niet gegund? Waarom....
oo lief miepje.. dikke knuffel voor jou.. wat is dat nou toch allemaal ja? waarom werkt het niet? wat kan er aan de hand zijn? je zal wel helemaal in de dip zitten, en balen van alles.. ik kan je niet helpen behalve je een dikke digiknuf te geven!