Wie ervaring ivf/icsi Meppel icm Zwolle???

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Majo, 12 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    @Pien: welkom hier. Hopelijk heb je goed nieuws gekregen

@Lauwtje: hoe was je fm?

@Heidi: dus dr.P een gebroken pols. Zou toch belachelijk zijn als je daardoor een cyclus moet wachten. Daar was ik ook niet mee akkoord gegaan hoor. Maar gelukkig ga je nu alweer eerder van start. Moet wel zeggen dat ze bij ons ook steeds heel positief waren over de cryoresultaten. Altijd hadden ze het over de goede resultaten en de goede kansen, maar helaas hebben inmiddels al 9 cryo's besloten niet in mijn buikje te blijven zitten. Dus die percentages van hun, daar ben ik inmiddels een beetje sceptisch over. Maar goed, we gaan er vanuit dat het bij jullie wel gaat lukken! Ik hoop op een goede ontdooiing en daarna natuurlijk op een positief resultaat!

@de anderen: hoe gaat het met jullie?

@all: hier gaat het nog niet zo lekker. Het weekend hebben we het erg zwaar gehad, dit was toch eigenlijk wel de hardste klap die we tot nu toe te verduren hebben gehad. Ben nog nooit over tijd geweest, dus we hadden wel goede hoop. En dan toch een negatieve test:( Ben vrijdag gestopt met de utrogestan en ben nog steeds aan het wachten op mijn ongi. Dit is niets hoor, heb liever dat het doorzet, dan kunnen we afscheid nemen van deze poging en kunnen we weer vooruit proberen te kijken. Dit is echt ontzettend k*t zo!

2. pien30

pien30 Lid

28 feb 2010
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjulliewel voor het warme welkom!

@Miepje, wat heftig. Ik kan me voorstellen dat je wilt dat je ongi doorzet. Ik had dan altijd nog hoop, ergens diep van binnen. Ook al weet je dat het niet meer kan.

@ Majo, is BI bekkenproblemen? Want daar heb ik ervaring mee. Is absoluut heel pijnlijk en lastig in je dagelijks functioneren. Rustig aan doen hoor.

@Heidi, nee daar zou ik ook niet mee eens zijn. Plus een cyclus voor een cryo is toch ook niet zoveel werk. De reis naar het ziekenhuis duurt langer dan de echo. Mooi dat je gewoon kunt beginnen.

@Lauwtje, waarom doen ze bij jou meer dan 6 iui's? Bij mij zijn ze indertijd in Zwolle (liep eerst in Zwolle) gestopt met 6.

@ Bij mij, goed nieuws van de 3 rijpe eicellen 1 bevrucht! Wel heel spannend hoor. Vandaag terugplaatsing gehad. Hij was al in het compactie-stadium. Super dus. Het blijft een bijzonder gevoel zo in mijn buik, ook al gaan we nu de wachtweken in. En ik ben blij dat ik even niet meer naar het ziekenhuis hoef. :D

Groetjes,
    Pien

3. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    @Miepje: Hoe is het nu met je/jullie? Ongi ondertussen al doorgezet? Kan me voorstellen dat je een beetje cryo'moe' bent. Zoveel tp's al gehad die teleurstellend waren:(. Maar wat niet is kan komen :) en ik zie bij het vw ook steeds meer meiden die juist van de cryo's zwanger zijn geworden!! Hoop proberen te houden lieve miepje!!

@Pien: BI is idd bekkeninstabiliteit. Wie dat ooit uitgevonden heeft .... ;). Mogen ze van mij afschaffen, :D!!!
    Gefeliciteerd met je topembryo!! En nu lekker rustig 'broeden'. Wanneer mag je testen? Eerste week vond ik wel snel voorbij gaan, tweede is altijd wat minder vind ik.... Succes met het spannend (en lange) wachten!!

4. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    Even snel een update, zal later reageren op jullie allemaal:
    Woensdag een beetje bruin, dus ongi zat er eindelijk aan te komen. Donderdag een drupje rood, maar verder niet. Heb met het ziekenhuis gebeld over hoe we het deze keer moeten doen. Moet nu puregon spuiten vanaf dag 3. De vorige keer met clomid was mijn bmsv aan de dunne kant, dus vandaar nu de puregon. Mijn ongi is nog steeds niets, is nu al 5 dagen bruin. Omdat ik donderdag toch een drupje rood had, hebben we besloten dat als dag 1 te tellen. Dus gisteren begonnen met spuiten. Vrijdag de eerste echo en dan zullen we wel zien hoe ik erop reageer. Vind het nu wel extra spannend omdat we nog maar 1 cryo hebben en dan moeten we weer opnieuw beginnen. Dus hoop dat dit hem toch zal worden!

Tot later!

5. miepie sterkte meis..

liefs yippie

6. meggytje

meggytje Actief lid

3 okt 2008
    296
    0
    0
    Meppel
    Hey meiden,
    Ben een poosje afwezig geweest. En las dat er wel weer het een en ander is gebeurt. Miepje, sterkte!

Wij zijn gisteren naar Zwolle geweest voor nacontrole. En alles is goed. Ik hoef nu geen Lucrin meer te gebruiken. 24 maart hebben we de intake voor IVF in Zwolle in het fertiliteits gebouw. De behandeling zal dan wel niet meteen beginnen. De gyn raadde ons ook aan om in de wachtperiode nog een aantal IUI pogingen te doen. Mijn buik is immers schoon en er is een grote kan van slagen. Ja, waarom niets doen in die wachtperiode? Het is zo fijn dat ze zo goed met je meedenken. Ook benoemde de gyn, nog dat de IUI pogingen van Meppel helemaal geen kans hebben gehad vanwege mijn endo. Die zat mega in de weg. Ja, lochisch een ding van 11x10x7 cm. en dan nog eentje die er verstopt achter zat.... Beetje jammer van Meppel.
    We gaan dus lekker door in Zwolle.

Ik heb altijd geroepen: voor mijn 30e wil ik graag kinderen. Nu moet ik blij zijn als ik voor mijn 30e zwanger kan/mag zijn.(nog 2 maandjes)

Meiden tot zo ver mijn up-date!

Hoe verloopt hier verder alles?

Liefs Meggytje

7. lauwtje

lauwtje Fanatiek lid

21 mei 2007
    1.358
    0
    36
    Hallo dames!!

@Pien, Welkom hier! Inmiddels alweer een week na de TP? Hoe is t nu?
    Ik heb zelf ook aangegeven om nog even door te gaan met IUI. Het is 2 keer gelukt dus probeer alle kansen te pakken..

@Heidi, Hoe is t met jou? Vandaag echo gehad? En was alles goed?

@Majo, alles goed?

@Miepje, Ooooh ik ga echt dubbel zo hard voor je duimen. Deze cryo moet m echt worden!!!!!

@Yippie, Hoe is t met jou?

@Meggytje, Wat fijn dat ze zo met je meedenken.. Ze hebben gelijk met de IUI. Alle kansen pakken! Hopen dat het door middel van de IUI raak zal zijn! *duim*

@Hier, Nou een kutbegin van 2010 zal ik maar zeggen. Leek mn cyclus na de HSG nog zo mooi. Helaas nu met de puregon een dikke rotzooi! :( Ze wouden eerst niet groeien, toen 75eh gespoten, toen waren er 2 mooie eitjes van 13mm. 3 dagen later 5 eitjes (!) van 16mm. Gister weer geweest, mocht niet meer spuiten. Maar helaas zijn het er toch teveel.. Baal als een stekker. Een verloren ronde en al die klotehormonen voor niks gespoten.. Bah..!! We mogen nu ook geen onveilige sex meer hebben. Maar hoe groot is nu de kans dat er meer dan 2 eitjes bevrucht worden? Heel klein toch? Dan denk ik zelf proberen, waarschijnlijk zonder resultaat maar toe maar...

Liefs

8. lautje:

hier alles goed!!

9. haha alles is wel heel veel maar het gaat hier lekker.. heb gewoon de boel weer aardig op de rit met uitzondering van mijn cycles!!

groetjs ikke

10. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    @Lauwtje: Sh*t zeg, dat je teveel eitjes had voor een IUI. Een verloren poging en idd al die rothormonsters voor niks gespoten!! Bij Klingel deden ze toen toch in die privékliniek een escape-ivf/icsi? Dat hebben ze in Meppel dus nog niet bedacht?! Waneer mag/kun je nu weer door dan met IUI 8?!

@Miepje: Vandaag je eerste echo weer gehad toch? Hoe is het gegaan? Spannend weer hoor!!

@Meggytje: Eind v/d mnd voor jullie dus intake voor ivf in Zwolle!! 'Grappig'....ik ging juist van Zwolle naar Meppel, jij van Meppel naar Zwolle. Maar mij was het meer om de reistijd (vaak file) en de lange wachtlijst te doen, dat ik overstapte. Verder over Zwolle heel tevreden. Nadat wij de intake hadden in Zwolle, kon ik 2 maand later voor intake bij ivf vpk en vlak daarna starten met de pil. Daadwerkelijk spuiten voor de icsi, was volgens mij toen 3 mnd na intakegesprek. Vindt je het spannend om nu voor ivf te (moeten) gaan?

@Yippie: Fijn dat bij jou 'alles' goed gaat. Hebben jullie al een datum voor de 2e poging in Zwolle?

@Pien: Hoe is het met jou dan? Vandaag toch 11e dag na TP? Alles nog rustig? Houdt je het wachten nog een beetje vol?

Hier alles o.k. Drukke dagen gehad met pretecho/vk/fysio/intake kraamzorg/info avond zkh en behangen v/h kamertje. Wel leuk allemaal. Hopelijk maken jullie dit ook gauw allemaal mee!! Ben zóóó benieuwd wie de eerstvolgende zwangere hier gaat worden!? En dan de rest die allemaal gauw volgt?!!

Knuf Majo

11. majo:
    Inprincipe starten wij mei met pil juni hormonen..

meiden hebben jullie gelezen dat er 21 april in zwolle een avond is georganiseerd.. Als zwanger worden niet van zelfsprekend is.

staat ook stukje op de isala site..

groetjes yippie

12. heidi6208

heidi6208 Lid

23 sep 2009
    41
    0
    0
    Hay Girls,

Hier alles nog rustig. Afgelopen woensdag was mijn ei (natuurlijke cyclus voor TP cryo 1) nog maar 9 mm. A.s. maandag weer een echo en dan zal ik 's avonds wel moeten spuiten voor de eisprong, denk ik.

@Pien: hoe is het bij jou?????

Liefs,
    Heidi

13. pien30

pien30 Lid

28 feb 2010
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Lief dat jullie aan met denken. Wat een hel is dat wachten zeg! Ik heb het even niet meer. Verschrikkelijk die laatste week. Woensdag kan ik pas testen, maar weet niet of ik het ga volhouden. Ik kan me nergens toe zetten en ik had me zo voorgenomen dit heel goed aan te pakken met allerlei afleidingsdingen. Verder voel ik ook helemaal niks! Geen buikpijn, pijnlijke borsten zijn ook bijna weg, blanco niets. Het lijkt wel stilte voor de storm. Misschien door die utrogestan. En ik slaap zo slecht. Ik heb de hele tijd de neiging mijn buik aan te spannen en mijn hand erop te leggen. En dan denk ik weer oh nee, buik ontspannen houden, want misschien heeft het wel invloed. Om gek van te worden.

Goed, ik pak mezelf weer even bijelkaar want ik weet; ben niet de enige.

@Meggytjes, ja fijn hè in Zwolle, vind ik ook, mensen zijn allemaal zo aardig, bemoedigend en kundig!

@Lauwtje, dus een ovulatie van 5 eicellen, die zul je waarschijnlijk niet missen. Ik kan me voorstellen hoor, gewoon zelf proberen, ook al is het natuurlijk tegen alle adviezen in. Als ik tijdens de iui 3 eicellen begon ik al te denken aan een drieling, nooit wat gebeurd met de iui's bij ons.

Groetjes,
    Pien ;)

14. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    hallo lieve meppelmeisjes! :)

even kijken hoe het hier is.
    helaas nog geen nieuw roze :(

@majo: hoe voel je je? alles fijn en lekker? je klinkt happy, goeso! :)
    @pien: welkom en succes meisje! :)
    @miepje: klote klote klote, overtijd en dan toch nega. dikke knuffel..
    @heidi, meggy en de rest: jullie ook veel sterkte en succes.. het is en wordt niet makkelijk(er) he.. :(
    @lauwtje: :x GROM!!
    wat KLOTE van 5 ei.
    ik zou echter wel gaan sexen :) aangezien je nog nooit zwanger bent geweest, dus de kansen op een meerling me heel erg nihil lijken.
    over de escape, denk niet dat meppel dat bedenkt/wil/mag doen, maar met 5 ei is het misschien ook wel zonde van een IVFpoging he.

moet wel zeggen dat ik erg ben gaan geloven in de dratisch grotere kansen van ICSIVF ten opzichte van IUI, dus ik hoop dat iedereen die helaas die stap zal moeten maken, dan succes krijgt! :)

@dr P: gebroken pols? ach de schat...
    en met V gaat het ook al zo lekker, not... ;)
    maar ja, V is een rare Vogel dus die Vraagt er misschien wel om...

@hier: alles goed, tijd vliegt en kruipt tegelijkertijd.
    vannacht eerste echt zwangere klotenacht gehad, so dat was wel even wennen na 8 weken ' ik voel nietssss ' maar ik was er wel blij mee.. hoe zieker hoe zwanger nietwaar? ;)

ik moet trouwens zwolle nog afbellen bedenk ik me, sta nog steeds op die eeuwigdurende wachtlijst.

zwolle is wel lief he? en heel kundig. alleen wel erg streng (wat betreft bv geen 2 cryo TP) denk niet dat deze ongeduld dat had getrokken ;)

dikke knuffel en fijn weekend allemaal!

15. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    @Yippie: Jullie over 2/3 maandjes dus weer van start. Nu dus nog even lekker rust! Die avond in Zwolle organiseren ze ieder jaar (of vaker?). Ben er zelf nooit heen geweest eigenlijk.

@Heidi: Je ei dus nog niet voldoende gegroeid....hopelijk maandag dan wel!! Dan de pregnyl en dan de cryotp!! En dan weer de spannende wachtweken!! Succes alvast maadag bij de echo!!

@Pien: Owhhhh....ja....slopend he, die laatste wachweek!! Woensdag dus officiele testdag...(of ga je stiekem eerder testen?) In elk geval dus nog geen zicht op een ongi die we niet willen!! Ik voelde ook helemaal niets de laatste keer....heel even ook zere (.)(.) gehad, maar verder niets. Hopelijk pakt het bij jou net zo uit :). Als het maar niet door die rot utrogestan komt. Dat vind ik toch altijd zo cru!! Toi toit toi voor de laatste paar daagies!!

@Klingel: Haha...denk eerlijk gezegd ook niet dat Meppel voor escapes (kan) gaan. Schoonzusje van mij is nu in Emmen (transport icsi met Groningen), daar escape actie net andersom dan bij jou!! Was aan het spuiten voor icsi. Had maar 3 of 4 follikels, vonden ze zonde voor de poging in Emmen, dus hebben ze IUI gedaan. (W.s. met weinig kans ivm slecht zaad, maar je weet natuurlijk maar nooit!! Verder in elk geval geen 2e poging voor icsi kwijt:)). Wel fijn dat artsen soms zo goed meedenken!!
    Tjee...zie op je banner dat je alweer bijna 9 weken bent!! Gaat snel (vind ik ;)). Op naar de eerste mijlpaal van de 12/13 weken :)

@Miepje: Hoe is het met jou en je ei?

16. majo wat ik begreep van M is dat dit uniek is hier komt een embryoloog en die gaan niet vaak zo diep op alles in.. maar ik niet weet..

groetjes Yippie

17. pien30

pien30 Lid

28 feb 2010
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Hier slecht nieuws. Test gedaan 15dg na tp en negatief. Kan ik nu stoppen met die bolletjes of heeft het zin om tot 18 dg na tp zoals ze in die brief zetten door te gaan. Ben er eigenlijk wel klaar mee. Ongi nergens te bekennen, vast door dat spul. Ik snap er niks van het was een top-embryo. Maar goed, bij ons is ook nooit een medische oorzaak gevonden, ben al gestopt met iets te willen snappen. Wellicht moet ik me erbij neerleggen en gewoon genieten met het moois we al hebben. Al weet ik dat wanneer de volgende behandeling zou slagen het allemaal weer waard was. Ik ben fulltime moeder, heb nog ruimte in mijn hart en huis. Het leven bepaalt en heeft altijd een goede reden, ook al begrijp ik het niet.

Liefs voor jullie allen,
    Pien

18. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    @meggytje: jullie dus binnenkort weer een intake. Fijn zeg. En goed dat de gyn zo met je meedenkt. Waarom niets doen in de tussentijd inderdaad. De kansen zijn niet zo groot met IUI, maar proberen kan altijd natuurlijk. Hebben wij ook gedaan hoor. We moesten drie maanden wachten en hebben in de tussentijd 3 keer IUI gedaan.

@Lauwtje: Shit zeg dat het allemaal weer zo tegen zit. Dikke knuffel voor jou!

@Majo: heerlijk druk dus. Lijkt me ook lekker hoor al die leuke voorbereidingen. Hoop dat het allemaal voor ons hier ook is weggelegd en dat we er een zwangeren-topic van kunnen maken.

@klingel: jij alweer 9 weken zwanger, wat gaat dat toch snel zeg. Kan me voorstellen dat je blij bent met de kwaaltjes, dan wordt het pas echt he? Nou, geniet er maar lekker van meid.

@Pien: wat ontzettend kl... meid. Ik weet hoe je je voelt, dit is echt k.t! Ik denk dat je wel kunt stoppen met de utro hoor, lijkt me niet erg zinvol meer. Een hele dikke knuffel van mij!

@all: Afgelopen vrijdag ben ik weer naar het ziekenhuis geweest, dag 9. Mijn ei was toen al zo'n 15 mm. Moest gisteren weer en toen bleken er twee eitjes klaar te liggen van ongeveer 21 mm. Mijn baarmoederslijmvlies was deze keer goed, 8,3 mm. Meer dan het ooit geweest is, dus de puregon doet goed zijn werk. Gisteren dus de pregnyl gespoten. Vrijdag wordt onze laatste cryo ontdooid, dus dat wordt weer een vreselijk spannende dag. Als het ontdooien goed gaat, zaterdag de terugplaatsing. We hebben dus een hele snelle ronde deze keer :)

Fijne avond nog en een knuffel voor jullie allemaal!

19. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    @Pien: Gets wat jammer zeg!! Maar toch zou ik persoonlijk nog wel even doorgaan met de utrogestan. Je hebt tenslotte 3 dgn te vroeg getest. Misschien dat het er over 3 dgn anders uitziet? Of ben ik nu gewoon te hoopvol en wil ik gewoon zo graag dat er hier weer een zwangere bij komt? Anders even overleggen met het zkh? Dikke knuf voor jou meis!!

@Miepje: Jee....wat een snelle ronde inderdaad!! En vandaag de cryo ontdooiing....spannend zeg!! Hoop zó dat alels goed gaat en jullie zaterdag een mooie tp hebben!! Duimen draaien hier weer overuren hoor!!

@Yippie: Ik weet niet of er de vorige keer een embryoloog bij was, maar weet wel dat een info avond eerder georganiseerd is in Zwolle. Ga jij er wel heen?

20. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    @majo: de ontooiing is niet vandaag hoor, maar vrijdag. Verkeerd gelezen, zal wel door de hormonen komen;)

Deel Deze Pagina