Dag dames, Hier slecht nieuws. Ben gisteren ongi geworden. We gaan nu onze derde poging in DD doen. 29 mei hebben we een intakegesprek. 4 mei hebben we het afsluitende gesprek met dr. P. en moeten we ook ons dossier meenemen. Die zal wel niet echt happy zijn, denk ik. Weer zo'n wijf dat het geluk in het buitenland zoekt. Maar goed .... we gaan niet weg omdat we slecht behandeld zijn, maar omdat we er alles uit willen halen. Als we dat (voor ons gevoel) niet doen, vergeven we dat onszelf nooit. Greetz, Heidi:x
Leest hier 1x mee en breekt gelijk ff in! Heidi, wij hadden deventer icm zwolle, maar wij hebben ook onze 3e poging in DD gedaan! En zie het resultaat! Dus je gevoel volgen meis, laat ze maar kletsen! Succes en sterkte! Liefs Loesie
@heidi: hier ook iemand die uit meppel is vertrokken (wel omdat ze vond dat er te weinig actie werd ondernomen) en die bij 1e poging DD zwanger was. okee, dat werd een MK, maar bij de 2e ook weer meteen! als je meer wilt weten, kom je dan naar ons dusseldorftopic?? is leuk en gezellig en fijn en humoristisch! @allemaal: sterkte schatten. ik wou dat er eindelijk weer eens iemand van jullie op roze ging... @lauw: waar ben jij en hoe gaat t? @majo: en hoest daar? @hier: broeden gaat super, wel veel andere dingen aan hoofd en hart maar komt goed. KNUFFF!!
Hello lady's! Hier was ik weer eens.. Ik lees elke keer wel mee en vond t nu toch echt wel weer tijd om even te reageren @Meggy, Dus geen cystes meer? Das goed nieuws! Dus eerst nog proberen met iui tot ivf? Ik hoop voor je dat de ivf niet eens meer nodig is! Er moeten snel meer Meppelzwangeren bij komen! @Heidi, He bah! Klote ongi! Groot gelijk dat je naar DD gaat. Je hoort er zoveel goede verhalen over. Als dat een goed gevoel geeft moet je dat doen. Ik hoop zo voor je dat het daar wel lukt!! @Klingel, Hoe is t? Begin je al een beetje te groeien? Ik lees wel eens in jou topic. Valt niet mee allemaal... @Majo, Hoe is het daar? Hou je het allemaal nog een beetje vol? @Hier, Tja.. Wachtend op mn ongi, dan kunnen we weer verder met de iui. Op de echo vorige week zag t er allemaal weer rustig uit. Hopen dat t nu wel weer normaal gaat. Ben t zoooo zat allemaal! En ging nog wel vol goede moed dit jaar in. Krijg je zo'n dikke domper. Pfff balen maarja shit happends en doorgaan!!!!! Liefs Lauw
Hey dames, Deze week een drukke week gehad. Vorige week donderdag begonnen met hormonen spuiten. Inmiddels al weer 3 keer in het ziekenhuis geweest voor een echo. Gisteren pregenyl gezet. Zondag insemineren. En dan twee weken wachten pff..... maar wel leuk, dan mogen we testen op onze trouwdag. Zou het geluk brengen???? Ik ga er eigenlijk wel vanuit
he meiden ook hier weer even een brerichtje van mij.. nog steeds wachten op de ongi.. is het weer een lange cycles of..... voel me niet zwanger heb het wel steeds heel warm.. maar we wacht af.. 27 maart was 1e dag ongi.. vorige cycles 42 dagen.. wat zouden jullie doen testen of nog even wachten. voor de icsi was mijn cycles 32 dagen.. liefs yippie
Hee..!! @Meggy, dus vandaag de iui gehad? Veel succes in de wachtweken.. @Yippie, Nog niet ongi? Je zou kunnen testen. Dan zit je niet meer zo in die onzekerheid. Ik ben benieuwd! @Hier, Vandaag ongi geworden. Kunnen we eindelijk weer eens tegenaan! Morgen maar even bellen voor nieuwe puregon en dan dinsdag beginnen met spuiten! Oeiiiiii spannend weer!! Verder nog nieuws hier??
Hey Ladies!! Heidi, wat een dikke domper weer zeg!! En nu dus naar DD. Groot gelijk!! Alles eruit halen wat erin zit. En als Dr. P. dat niet zo leuk vindt, heeft Dr. P. dikke vette pech!! Op naar eind mei dus voor de intake. Hopelijk net zoveel geluk voor jou daar als voor Klingel en Loesie!! Lauwtje, jij dus weer aan de startlijn voor een nieuwe IUI. Toi toi toi!! Meggytje, jij weer op de wachtbank. Enne...trouwdag=testdag...hmmmmm.....dat móet gewoon geluk gaan brengen. Yippie, tsja...testen of niet...ik weet het niet. Als je wilt weten waar je aan toe bent zou ik zeggen testen!! Deed het zelf meestal niet met onregelmatige cycli van 28-64 dgn. Kon dan wel aan het testen blijven. Maar ja...als je wilt weten waar je aan toe bent....... Klingel, ben benieuwd...wordt het idd een Ken of een Barbie? Spannend!! Miepje, hoe is het bij jullie? Even een tijdje rust van het forum nu? Vervelend dat jullie nu weer een paar mnd moeten wachten. Hopelijk heeft manlief niet teveel klachten zonder z'n medicijnen... Hier alles goed. Alweer 34,5 week. Gaat nu best wel weer snel. Bekken is kl*te maar mag verder niet klagen . Zijn bezig met de laatste regeldingetjes. Kan niet wachten tot ik de kleine man/vrouw eindelijk zie. Ben zóóó nieuwsgierig!!
@heidi: kan me voorstellen dat je wilt overstappen meid. Gewoon je gevoel hierin volgen en niets van dr.P aantrekken hoor. Er zijn meerdere meiden die de overstap hebben gemaakt en met succes. Ik hoop dat dit voor jou ook zal gelden. @meggytje: jij dus inmiddels alweer in de ww. Spannend hoor. Zal voor je duimen meid. Zoals Klingel al zegt, het wordt tijd dat er weer eens iemand op roze gaat. @Yippie: hoe gaat het met jou meissie, inmiddels al ongi geworden of toch een testje ertegenaan gegooid? @Majo: nu alweer 35 weken, jij gaat snel zeg! Kan me voorstellen dat je inmiddels wel benieuwd bent naar de kleine. Nog een paar weekjes en dan zul je weten hoe hij/zij er uit ziet. Spanneeeend! @lauwtje: hoe gaat het met jou meid? Inmiddels al begonnen met spuiten? @Klingel: jij gaat nu ook snel zeg. Lees nog wel af en toe mee in je topic en het zit je ook niet mee he? Hoop echt dat het snel allemaal weer goed gaat. @all: ik heb even een beetje afstand genomen van het forum na onze laatste mislukte poging. Inmiddels hebben we een gesprek met dr P. gehad over hoe nu verder. Hij wist het eigenlijk ook niet zo goed meer. We hebben elke keer voldoende eitjes en goede bevruchtingen. Het invriesbeleid is streng, maar we hebben steeds veel cryo's, dus de kwaliteit zal dan toch goed zijn. En toch na 11 emmies teruggeplaatst te hebben gekregen, zijn we nog steeds niet zwanger. Het is wel moeilijk om te zeggen waar dat dan aan ligt. Ik wilde zelf graag meer onderzoek om te kijken waar het probleem dan precies ligt bij mij, maar volgens dr.P. had dat niet zoveel zin. Als ik het graag wilde, wilde hij dit met alle plezier doen, maar hij zag het nut er niet zo van in. Daarom hebben we er maar van afgezien. We hebben nu besloten de laatste poging met menopur te doen ipv puregon in de hoop dat dit nog betere kwaliteit oplevert. Verdere opties zijn er eigenlijk niet. Op dit moment zitten we nog in onze rustpauze vanwege de medicijnstop van mijn vriend (ivm reuma). In juni zou ik weer aan de pil kunnen zodat we ergens in juli weer een tp kunnen hebben. Maar we zijn er nog niet helemaal over uit of we dat willen. Misschien wachten we nog even en gaan we na de vakantie (aug/sept) weer verder. Mijn vriend moet in ieder geval maandag naar de reumatoloog en dan gaan we kijken of hij andere medicijnen kan krijgen, want de pijn komt weer heel snel opzetten nu. Af en toe kan ie echt niets meer van de pijn en dat is natuurlijk niet te doen. Hopen dat er nog andere opties voor hem zijn. Knuffel voor jullie allemaal!
@miepie: even snel, over het invriesbeleid: dit is nu wat ik zo dood en doodzonde vind aan NL. in DL vriezen ze alle bevruchtingen gewoon in, dus ook de 2/4 celligen. ik ken meerdere mensen (ook hier) die zwanger of moeder zijn van een prachtige 2/4 cellige! misschien toch iets om te overdenken (dusseldorf bedoel ik dan) @allemaal: veel succes liefjes, ik denk aan jullie al heb ik niet meer de tijd en gelegenheid veel mee te kletsen. dikke kus ook voor lauwtje! hier alles goed, zwanger zijn gaat super en tot nu toe klachtloos. het is een meisje, in tegenstelling tot eerdere berichten! met mama gaat t wel OK, als de 2e operatie achter de rug (of buik) is eind mei zullen we pas echt uit de bezorgdheid zijn. maar het geloof in een goede afloop is er echt weer. liefs!
@Miepje: kan me zó goed voorstellen dat je het even niet meer weet en even afstand neemt van het forum. Zoveel tp's idd al gehad...wel 1x kort zwanger geweest (dus het kan wel!! Of doe ik nu té positief? Gun het julie gewoon zó erg!!) Lastig om dan andere plannen te maken om het op een andere wijze te proberen. In DD lees ik vaak wel meer over alternatieve behandelingen als o.a. assisted hatching (schrijf je dat wel zo??) En wat Klingel zegt....daar vriezen ze alles in. Dan dus meer kansen?! Is DD helemaal geen optie voor jullie? Hopelijk kan de rheumatoloog voor je vriend iets betekenen. Kl*te dat hij/jullie dat er ook nog eens bij hebben zeg!! Heel veel sterkte met alles lieve meid!! Knuf Majo
@Meggytje: Eerste wachtweek zit erop voor jou. Hoe gaat 't? Nu de laatste (lastigste) wachtweek nog. Duimen draaien hier hoor!!
@Majo: het wachten valt nog niet mee.... Maak mezelf een beetje gek. Voel van alles. Af en toe steekjes in de onderbuik, gevoelige tepels... Ja het kan komen door zwangerschap, maar ook door de Puregon. Had ik de vorige keren ook. Helaas ben ik nu net ook twee weken vrij. Precies de wachtweken. Veel te veel tijd om er mee bezig te zijn. Ik kan niet anders doen dan wachten.... Pfff..... Dagen kruipen voorbij.
Hay ladies, Vorige week afscheid genomen van dr. P. Hij vond het prima dat we nu naar DD gaan en zal ons een uittreksel van het dossier toesturen. Hij was helemaal niet negatief over onze beslissing, dus dat was helemaal voor ond het teken dat we er goed aan doen. @Miepje: als ik jou was wilde ik wel zo'n onderzoek en ging ik misschien wel voor assisted hatching naar DD. Stel je nou eens voor dat alles goed gaat, maar het probleem bij de innesteling ligt? Dan heb je met AH mooi meer kans dat die innesteling wel goed gaat. Ik wens je veel sterkte met je beslissing ....... en het zwanger worden natuurlijk. @all: ik zal nog wel blijven meelezen in dit forum en zal jullie zo nu en dan op de hoogte houden van ons avontuur in Duitsland. Heel erg veel succes en sterkte allemaal. Liefs, Heidi
*breekt even in* Hey meggytje, Een vraagje, ik zie dat je in de wachttijd tot IVF door mag gaan met IUI. Doe je dat in Zwolle? Want ik zit in Zwolle en mag dat dus niet. Als we op de wachtlijst willen voor IVF moeten we ook stoppen met IUI. De wachtlijst is op dit moment 5 maanden... Ben benieuwd of je ook in Zwolle zit en bij welke arts. ik zit in Zwolle bij dr. v/d K.
@Meggytje: Jeetje...net 2 wkn vrij in de wachtweken....lastig zeg om er dan niet teveel mee bezig te zijn en genoeg afleiding te zoeken. Wel lekker om 2 weekje vrij te zijn. Hoop dat de klachten een goed teken zijn!! @Heidi: Fijn dat ze niet 'moeilijk' deden in Meppel en gewoon meewerken door je gegevens op te sturen. oop voor jullie dat jullie meer geluk hebben ze DD. Eind deze mnd deintake daar zie ik. De wachtlijsten zijn daar verder geloof ik ook niet zo lang toch? @Willemijnp: Ik zag je berichtje...lange wachtlijst in Zwolle he...voor IVF. Ik zat daar eerder ook, maar moest na mislukte 1e icsi ook 5-6 mnd wachtlijst voor de 2e poging. Vond dit te lang en zijn toen overgestapt naar Meppel icm Zwolle. Het hele voortraject doe je dan in Meppel, alleen de zaaddonatie en de tp is dan in Zwolle. Zwolle doet dit ook met bijv. zkh in Deventer. In Meppel kon ik na een mnd al beginnen. Dus overstappen naar transport ivf kan ivm eventuele kortere wachtlijsten ook nog een optie zijn. (afh. van waar je woont misschien?) Enne....IUI in tussentijd eventueel in ander zkh doen terwijl je op de wachtlijst staat voor ivf in zwolle? Misschien is dat een optie? In elk geval heel veel succes!!
hah ik moet me schamen.. ik bben idd ongi geweorden op bevrijdingsdag. inmiddels aan de pil 3 juni weer de uitgangsecho.. 15 mei start ik met een nieuwe baan.. hahhah dus hier lekker veel niet tijd om na te denken
@Willemijnp: ik zat bij Dr. kuch... in Zwolle. Hij heeft mijn operatie in december gedaan. Hij stelde zelf voor om in de wachttijd verder te gaan met IUI. Dit is i.v.m. mijn endometriose. Zo benutten we alle kansen optimaal. De cystes kunnen nl. weer terug komen. De kans dat het met IUI gaat lukken is veel groter nu mijn cystes eruit zijn, omdat alles "schoon" is. Ik zou in ieder geval wel aangeven dat je graag IUI zou willen in de wachttijd. En vragen wat hun bezwaren daar tegen zijn. Dan heb je voor jezelf ook meer duidelijkheid!!
@meggytje: spannende week voor jou. Ik hoop echt dat je bij Majo en Klingel op die wolk mag klimmen. Lekker veel afleiding proberen te zoeken in je vrije weken en hopelijk lezen we hier binnenkort goed nieuws. Ik duim voor je hoor! @Heidi: fijn dat dr.P goed reageerde op jullie overstap. Hopelijk hebben jullie daar meer geluk! @Yippie: dus toch ongi geworden, jammer zeg! Maar inmiddels dus weer begonnen met de pil, het begin is er! @All: heb ook al wel nagedacht over DD, maar wat me heel erg tegenhoudt, is de enorme reistijd die we dan hebben. We moeten nu al anderhalf uur rijden naar Meppel en als we naar DD gaan, zijn we drie uur onderweg om er te komen. Zitten we dus in totaal 6 uur in de auto. Nu hebben we al zo'n lange weg afgelegd, dat kan er natuurlijk ook nog wel bij. Maar als we naar Meppel moeten, moet ik al een halve dag vrij nemen. Naar DD wordt dat dus een hele dag. En aangezien ik op een gegeven moment soms wel vier keer per week naar het ziekenhuis moet, denk ik dat mijn werkgever daar niet zo blij mee is. Ik sta voor de klas, dus een aantal vrije dagen opnemen kan dan ook niet. Op dit moment wordt er totaal niet moeilijk gedaan hoor, maar ik wil ook niet nog meer van ze verlangen dan ik nu al doe. Wel hebben we Gent in gedachten. Die staan ook goed bekend. Het (streek)ziekenhuis hier in de buurt kan met hen samenwerken. Alle echo's hier en de punctie en tp in Gent. Is nog iets om over na te denken. Morgen eerst een paar daagjes weg, even lekker uitwaaien op Ameland. Heb er zin in!
Hey Mayo en Meggytje, bedankt voor julklie tips! We hebben voor de zomerstop nog een gesprek(die stomme zomerstop!!) Ik ga er eens even achteraan! Dank jullie wel. Ik heb PCOS en als ik niet allergische was voor clomid of als ik geen vijandelijk baarmoederslijmvlies had dan waren we een jaar naar huis gestuurd,zo van veel plezier. We hopen en gaan er stiekem wel vanuit dat we geen IVF nodig hebben,maar je weet het nooit en 6 maanden wachten vind ik zó lang... Sterkte met het hele proces waar jullie allemaal inzitten en Mayo nog 5 weekjes,meid en dan heb je een prachtig wonder in je armen! Geweldig!!