Wie ervaring ivf/icsi Meppel icm Zwolle???

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Majo, 12 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Jeetje miepje!!! Wat een verschrikkelijke tegenslag voor jullie zeg!! Dit is wel weer het andere uiterste... Zit je stukje hier gewoon met tranen in m'n ogen te lezen. Dit gun je niemand al die tegenslagen. Konden ze je ook niets vertellen over de lange menstruatie? Ik hoop toch zó voor je dat het vrijdag toch stiekem is gaan groeien allemaal!! Kan me voorstellen dat je nu even helemaal 'gebroken' bent. Was je vriend/man wel met je mee? Raar trouwens dat ze bij jullie verzekering rekenen vanaf de hormoonstimulatie. Mocht het vrijdag toch niet goed zijn, kun je dan niet vragen of ze de rekening nog even niet indienen bij de verzekering, maar dit pas gelijk doen bij een nieuwe poging? De verzekering heeft toch geen flauw idee hoeveel injecties je nodig bent. Dan ben je in elk geval niet een poging kwijt!! Heel veel sterkte meid!! Ik had je juist zoveel mooie follikels gegunt!!

Hele DIKKE knuffel van Majo!!!

2. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    Mijn menstruatie is een teken dat de puregon niet goed genoeg werkt. Die zou de menstruatie moeten stoppen, maar dat doet het dus niet.
    Mijn vriend was niet mee, die kon helaas niet. Had mijn schoonmoeder mee gevraagd, omdat ik het toch wel erg spannend vond en bang was voor slecht nieuws. Nou, wat was ik blij dat zij er was zeg.
    Ik hoop echt dat de eitjes morgen zijn gegroeid en dat we door mogen. Mocht dit niet zo zijn (en daar ga ik eigenlijk al wel vanuit) dan zal ik vragen of ze kunnen wachten met declareren zodat mijn poging nog blijft staan. Anders zou het wel erg zuur zijn...

Morgen eerst maar afwachten, ik hou jullie op de hoogte!

Liefs Miepje

3. lauwtje

lauwtje Fanatiek lid

21 mei 2007
    1.358
    0
    36
    Miepje wat een narigheid zeg. Ben benieuwd hoe het gegaan is vandaag!

Donderdag was mn ei alweer 19mm dus vandaag de iui gehad met 2 miljoen zaadjes.. Afwachten maar weer!

4. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    @Lauwtje: spannend weer zeg, ik ga weer voor je duimen!

Hier vandaag gelukkig wat beter nieuws. De eitjes waren gegroeid.:D Ze waren een stuk duidelijker en dr. P kon nu zeggen dat er zo'n 15 eitjes zaten. Tjonge, wat een opluchting zeg. We moeten nog niet te enthousiast zijn, maar voorlopig gaan we toch nog door. Zondag weer komen en dan zit de groei er hopelijk nog steeds in. Voor nu eerst goed nieuws, maar toch ook nog even afwachten.

Hoe gaat het verder met jullie?

X Miepje

5. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @miepje: fijn, beter nieuws! :)
    @lauw: prima toch, 2 miljoen! :) ik duim!
    @majo: hoest daar?

@hier: op D10 maar 1 ei van nogmaar 10mm.. :( en dit ondanks hogere puregon-dosis :(

pffff

6. lauwtje

lauwtje Fanatiek lid

21 mei 2007
    1.358
    0
    36
    Gelukkig wat beter nieuws miep! Hopen dat ze lekker doorgroeien..

Klingel,, wat raar dat je eitjes niet normaal willen groeien.. Balen zeg.. Hopen dat ie nog een flinke groeispurt maakt.

Mijn ei was dit keer lekker snel.. Was ik wel blij om! :D

7. Elin26

Elin26 Fanatiek lid

3 dec 2007
    1.306
    0
    0
    Twente
    Hey meiden,

Sorry dat ik even inbreek in jullie topic, maar ik heb even een vraagje. Wij hebben de bevruchting en terugplaatsing ook in Zwolle en nu zouden we afgelopen woensdag een terugplaatsing krijgen, maar nu kregen we afgelopen dinsdag een telefoontje uit Zwolle dat alle vier de cryo's niet goed ontdooit zijn. Dit is natuurlijk verschrikkelijk, maar wat mij eigenlijk een beetje steekt is dat ze toen ze ingevroren werden, nog wel heel goed van kwaliteit zijn. Maar het protocol van ons zh is dat we maar één embryo teruggeplaatst krijgen omdat wij onder de 36 zijn. Nu hoorde ik van een kennis dat dat niet in elk zh zo is. Zij werkt in deventer en daar mag je kiezen. Achteraf had ik natuurlijk liever gehad dat ze er twee terug hadden geplaatst. Hoe zit dit bij jullie? Mogen jullie kiezen? Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

8. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hoi Elin,

Jeetje zeg, wat een rotnieuws...krijg nu een nog slechter gevoel, want wij krijgen morgen ook een telefoontje vanuit Zwolle of onze cryo goed ontdooit is...hhhmmm...
    Ik denk dat het niks met de kwaliteit te maken heeft, want 50% van de cryo's overleven het gewoon niet.

Wat ik niet snap is dat je kennis zegt dat je in Deventer kan kiezen, want daar doen ze helemaal geen terugplaatsingen. Ik zit daar zelf ook namelijk voor de fm's en puncties enz, maar de bevruchting en terugplaatsing gebeurt in Zwolle. Dus er valt daar niks te kiezen. Ook bij mij zeiden ze in Deventer dat in Zwolle uitgaan van 1 terugplaatsen tenzij ze van wat minder kwaliteit zijn, of je al meerdere pogingen hebt gehad.

Sterkte in ieder geval...lijkt me ontzettend rot om nu helemaal weer bij een nieuwe poging te beginnen.

Liefs Loesie

9. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    @Klingel, bij jou dus ook het probleem dat het niet wil groeien. Vreselijk is dat. Ik hoop voor je dat het goed komt en dat de groei er snel in komt.

@Elin, wij hadden bij de vorige IVF 11 emmies laten invriezen en uiteindelijk zijn er 7 goed ontdooid. Dat is een hele goede score, maar het zegt niets of ze voor het invriezen van goede kwaliteit waren. Het invriezen kan schade hebben aangebracht, waardoor ze niet goed/niet goed genoeg ontdooien. Helaas, hier is niets aan te doen.
    Wij hebben het afgelopen vrijdag ook gehad over 1 of 2 emmies laten terugplaatsen. In principe doen ze maar 1 in zwolle, maar dat hangt af van de kwaliteit. Als ze van mindere kwaliteit zijn, doen ze er wel 2. Maar hierin ben je afhankelijk van de artsen, je kunt niet zelf kiezen. Je kunt het alleen aangeven wanneer je graag 2 zou willen, maar meer niet.

@Loesie: ik hoop dat je goed nieuws krijgt. Bij ons waren in totaal 7 van de 11 goed ontdooid, dus het kan wel hoor. Ik ga voor je duimen. Hoeveel cryo's heb je nog?

10. Elin26

Elin26 Fanatiek lid

3 dec 2007
    1.306
    0
    0
    Twente
    #50 Elin26, 29 aug 2009
    Laatst bewerkt: 29 aug 2009
    Hey Loesie,

Bedankt voor je lieve berichtje! Ik baal alleen een beetje dat ik het nu geplaatst heb, omdat jij morgen een telefoontje krijgt. Wou je echt geen vervelend gevoel geven, sorry.
    Het zal dan misschien wel gewoon pech hebben, maar ik kreeg wel een raar gevoel omdat ze gewoon alle vier niet goed ontdooit zijn. Had het ook gewoon niet verwacht.
    Mijn kennis had het erover dat een collega van haar, wat dus ook in het deventer zh werkt en de behandelingen doet, wel mocht kiezen, ze is nu dan ook zwanger van een tweeling. En zij moest ook voor de bevruchting en terugplaatsing naar Zwolle. Vond het alleen een beetje raar dat hier zoveel verschil in zit. Of zou het komen omdat ze in het zh werkt, dat zou toch wel een beetje te gek zijn. Ik krijg soms het idee dat er nog wel veel verschil zit in de protocollen van ieder zh.
    Ik wil je in ieder geval heel veel succes wensen en ik ga heel hard voor je duimen, dat je morgen een positief telefoontje mag ontvangen, ik kom zeker even weer kijken hoe het af is gelopen.

@ miepje, wij gaan ook zeker aan geven dat wij er graag twee terug willen. Vind het nu gewoon erg jammer, omdat wij deze vier nu helemaal niet meer kunnen gebruiken en omdat wij ze toen nog wel konden gebruiken. Het voelt gewoon allemaal heel erg oneerlijk, maar dat gevoel kennen we hier helaas allemaal.

Liefs, Elin.

11. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    @Miepje: Súper zeg...dat het gisteren beter gegaan is!! Gelukkig groeien ze nu toch nog!! Enne....15 eitjes!! Netjes hoor!! Succes morgen met de echo!!

@Klingel: Jammer dat het bij jou ook nog niet zo snel gaat. Maarre.... wat niet is kan komen he?! Succes!!

@Lauwtje: Jij dus alweer de IUI gehad gisteren, met 2 miljoen zaadjes!! Niet slecht toch?? Ik ga hard voor je duimen hier dat het nu raak is!! Succes in de wachtweken.

@Elin: Ik kreeg e in Zwolle 2 teruggeplaatst, maar dat waren dan ook de enige 2 die we hadden en beiden niet van hele goede kwaliteit. (één was redelijk en de ander iets minder dan redelijk) Ze stelden zelf dan ook al voor 2 terug te plaatsen omdat je alleen goede kwaliteit kunt invriezen. Wat ik verder van Zwolle begreep is dat ze de eerste keer altijd 1 terugplaatsen en een poging erna doen ze er eerder 2, ook als je dat zelf erg graag op prijs stelt!! Wel érg jammer dat ze bij jullie allemaal niet goed ontdooid zijn....gewoon enorme pech zeg!! Heel veel succes in elk geval bij een volgende behandeling. Hopelijk hoef je niet te lang te wachten? Zit je helemaal in Zwoll of doe je transport IVF? Anders moet ik je teleurstellen want de wachtlijst in Zwolle is inmiddels opgelopen tot januari 2010. Daarom zin wij o.a. overgestapt naar Meppel icm Zwolle.

Hier alles goed. Deca nummer 4 zit er alweer in. volgende week met de puregon beginnen.

Greetz Majo!!

12. Elin26

Elin26 Fanatiek lid

3 dec 2007
    1.306
    0
    0
    Twente
    Hey Majo,

Nee, wij zitten niet in Zwolle, hier doen ze alleen de bevruchting en terugplaatsing. Ik kan als het goed is, eind september al weer beginnen met spuiten en voor oktober staat de punctie gepland. Vind het wel een ontzettend lange wachtlijst in Zwolle, kan mij voorstellen dat je over bent gestapt. Ik zie dat je met de tweede icsi bezig bent. Moet je dan ook zolang wachten? Bij ons zorgen ze er wel voor, dat als je één maal bezig bent, dat je dan ook snel weer door kan.
    Heel veel succes met alles en ik hou je zeker in de gaten, ben benieuwd hoe je alles gaat!

13. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    Hey meiden, hoe gaat het?

Hier vanochtend een nare ochtend gehad. Het begon gisteravond al. Had veel pijn en op een gegeven moment voelde ik dat ik begon te vloeien. Dus even naar de wc om een nieuw inlegkruisje in te doen, zat ik dus helemaal onder het bloed :$ Verloor een stolsel en het bloed spoot er gewoon uit. Wist niet wat me overkwam zeg. Beetje paniekerig, maar daarna was het ook over. Dus dacht dat het misschien nog wat achtergebleven bloed was. Vanmorgen om half acht werd ik wakker en voelde ik het weer. Dus weer naar de wc. Had het bloed zo ongeveer op mijn rug zitten :) Vreselijk, weer een heleboel stolsels en er kwam geen einde aan het bloeden. Heb een half uur op de wc gezeten, daarna gedouched. Maar ook toen hield het niet op. Bijna anderhalf uur in de auto gezeten met mijn benen stijf tegen elkaar aan gekrepen. Mijn vriend heeft me voor de ingang afgezet en ik moest rennend naar de wc. Voelde het alweer stromen en op de wc een paar stolsels en FLATS!! een heleboel bloed. Was al doorgelekt, dus had ook al bloed in mijn broek zitten. Nou, lekker hoor. Dus maar een rolstoel gepakt, want zolang ik maar bleef zitten, liep het er tenminste niet uit. Nog drie keer naar de wc en toen was ik aan de beurt. Kwam jankend de kamer in. Was helemaal in paniek, wat was dit nou weer? Dus direct maar even kijken. Blijkt het van mijn endometriose te komen. Die is behoorlijk aangewakkerd door de hormonen en dat is nu heel hevig aan het bloeden. Het bloed liep gewoon bij de stoel naar beneden :) (Hoop voor jullie dat ie het goed heeft schoon gemaakt ;)) De gyn (had nu dr.V) wist me wel gerust te stellen. Hoewel het erg ongemakkelijk is, heeft dit geen invloed op de follikels en het baarmoederslijmvlies. Dat zag er juist heel goed uit. De follikels waren weer gegroeid en hij sprak nu al over een punctie. Dinsdag weer komen voor een echo en dan waarschijnlijk donderdag de punctie.:)
    Heb nu eerst een antibioticumkuur gekregen voor de endo en hopelijk gaat dat snel werken. Kan nog geen 10 minuten staan en het loopt alweer. Dan snel naar de wc anders komt het bij mijn broekspijpen naar beneden.
    We waren allebei behoorlijk in paniek vanochtend, maar gelukkig hebben we toch nog goed nieuws. Het belangrijkste is nu: we gaan nog steeds door!

14. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Jeetje Miepje....kan me voorstellen dat je enorm geschrokken bent zeg!! Gelukkig heeft het geen invloed op de groei v/d follikels en ging dit juist heel goed. Als je idd zoveel bloed hebt verloren, mag je haast wel je HB laten controleren...!! Hopelijk slaat de antibiotica gauw aan en houdt het gauw op!! Spannend zeg...dinsdag weer terug en mogelijk donderdag de punctie al!! Je gaat als een speer Meid!! Maarre....anderhalfuur in de auto zitten?? Woon je zover bij Meppel vandaan?? Jij hebt trouwens ook alleen maar rare dingen steeds!! De rest nu gewoon lekke rrustig doorlopen he?!!

@Elin: Oh...dus jij hebt ook alleen de bevruchting en tp in Zwolle. Wij nu dus ook. Maakte in Zwolle niets uit of je al bezig was of niet. Komt gewoon opnieuw op de wachtlijst daar....en die is idd erg lang!! Fijn dat jij ook gauw weer kunt beginnen. Heel veel succes!!!

Greetz Majo

15. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    @Miepje: Hoe was je echo vandaag???

16. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    ier gaat het sinds vandaag weer iets beter. Zondag en maandag veel bloed verloren. Volgens dr V. lijkt het alsof je veel bloed verliest, maar is dat eigenlijk niet zo. Mijn eigen gevoel was wel heel anders en dat bleek vandaag maar weer. Blijk bloedarmoede te hebben. Voel me sinds zondagavond ook erg slap, ben heel kortademig en heb hartkloppingen. Heb daarom vandaag ook gevraagd om een bloedonderzoek. De gyn twijfelde nog even weer of het een aankomende overstimulatie was, maar dat was het gelukkig niet. Dan zou de punctie namelijk alsnog worden afgeblazen. Het is dus bloedarmoede, mijn bloedwaarden waren erg laag en moet rustig aan doen. Als het goed is, maakt mijn lichaam het vanzelf weer aan.

Er zaten nu zo'n 20 mooie eitjes en mijn bmsv zag er goed uit, dus denk dat dr.P vorige week toch wel een inschattingsfout heeft gemaakt. Wij hebben donderdag de punctie en als alles deze keer goed gaat, maandag een terugplaatsing.

En ik woon inderdaad een eindje bij Meppel uit de buurt, moeten bijna anderhalf uur rijden, dus dat is telkens een hele reis. Ben er ook altijd een hele ochtend mee kwijt. Maar goed, dat is nog het minst erge van het hele traject.

En hoe gaat het verder met jullie, meiden?

17. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    miepje!

ik schrik erg van je verhaal!!!
    :(
    hoe gaat het nu met jou?
    moet zeggen dat ik de ' inschattingsfoutjes ' van V en P toch wel kwalijk vind.. maar dat kan ook liggen aan mijn gedaalde vertrouwen in meppel na vele inschattingsfoutjes bij mij..

anyway: ik wens je morgen ontzettend veeeeeel succes en sterkte!! ik denk aan jou!

@majo: loopt het lekker bij jou? morgen weer aan de pure? ik hoop dat dit m gaat worden hoor meisje!! :D

@mij: vreselijk deprimerende (minder dan 100.000 :() IUI gehad, de woorden IVF en ICSI zijn gevallen. klingman loopt nu voor onderzoek bij de uroloog, en ik heb allerlei lijntjes uitgezet, van privekliniek in t noorden tot zwolle, heerenveen, meppel en .. dusseldorf.

ben de spirit/het geloof even kwijt. maar we gaan doorrrrrrrrrrrrrrr!

liefs,
    klingel

18. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    @klingel, lief dat je aan me denkt. Met mij gaat het inmiddels wel weer wat beter hoor. Ben langzaam weer aan het opkrabbelen. Voel me nog wat slap en heb nog wat last van mijn bloedarmoede, maar op zich gaat het wel. Ben deze week wel thuis gebleven van mijn werk, even de tijd nemen om me op te laden voor de punctie van morgen. (Kon eigenlijk ook niet anders, want maandag viel ik nog zowat om toen ik mijn planten even water ging geven)
    Ben vanochtend nog door dr V. gebeld. Zou morgen een roesje krijgen, maar na wat er zondag is gebeurd, vindt hij dat niet genoeg. Moet een ruggenprik ;) Bah, wordt dus nog best wel een flinke ingreep zo. Moet er om 7 uur zijn en moet nuchter zijn. Omdat wij anderhalf uur moeten rijden, moet ik dus om half 5 :$ al opstaan en om half 6 vertrekken we.

Kan me voorstellen dat je hier een beetje gedeprimeerd door raakt, Klingel. Maar ik ga echt heel hard voor je duimen en hoop dat IVF/ICSI voor jou niet nodig zal zijn. Kan me ook voorstellen dat je al wat lijntjes hebt uitgezet naar andere ziekenhuizen. Ik ben zelf altijd heel tevreden geweest over Meppel, maar moet wel zeggen dat ik deze inschattingsfout toch ook wel kwalijk vind. Maar goed, ze zijn verder altijd wel erg lief voor me en ik hoop maar dat dit eenmalig was. Meid, zet hem op. Houd de moed erin!! Laat je niet uit het veld slaan, ik duim voor je!!

Liefs Miepje

19. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    hey miepje!

getsie, morgen (ik zou bijna zeggen zo meteen) om 0430 op! boehhh!!
    wel goed dat V na aanleiding van de troubles een nieuw plan heeft gemaakt voor je, alleen een ruggenprik, brr, das ook wel weer eng he!
    ik ga morgen voor je duimen. ik rijd morgen langs t ziekenhuis dus dan stuur ik klingelpowerrrrrrrrrrrr!!!!

en dank je voor je lieve powertalk, ik hoop ook dat t niet nodig is. maar ja, het geeft me wel rust te weten dat ik verschillende ingangen naar een volgende stap heb klaarliggen, ook zonder wachtlijst.

hoe doe jij dat trouwens met de echo's dan? rijd je daar ook elke x zo ver voor, of werk je meer met ovu-testen?

succes!!!!! zet m op!!!!!

20. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    haha, dank je wel. Hoop dat de klingepowerrrrrrr werkt!

Ik rij inderdaad elke keer zo ver voor een echo. Soms sta ik binnen 5 minuten weer buiten en daar ben ik dan zo'n drie uur reistijd voor kwijt. Wij hebben vorig jaar een andere auto gekocht, een diesel ivm de reisafstand naar mijn werk. En moet zeggen dat dat nu ook wel erg fijn is met al dat gereis naar het ziekenhuis, scheelt een hoop tanken :)

Vanavond vroeg naar bed en hoop dat ik hier morgen kan vertellen dat het allemaal heel erg is meegevallen.

Deel Deze Pagina