hallo allemaal vorige week hebben wij onze intake gesprek gehad bij dr p. ik weet alleen niet echt wat ik van hem moet denken , maar dat zal allemaal wel goed komen. morgen gaan we na zwolle voor een potje te vullen (hihihi) man dacht dat die het wel thuis mocht doen net als in delftzich maar helaas .en dan is het wachten tot 24 aug als ik me niet vergis dan krijgen we te horen wat het gaat worden of ivf of toch isci. dr p had het erover dat het hele proces ongeveer 6 weken gaat duren en dat er geen wachttijden zijn maar hoe en wat zien die zes weken er ongeveer uit ?. heb dit helaas niet gevraagt aan dr p kwam pas in me op toen ik op de rijs terug was na huis kan iemand mij misschien helpen ?
De eerste VMK was na 2 maanden stoppen met de pil. Sept. 2009 heb ik een kijkoperatie en een HSG gehad. Hierna was ik spontaan zwanger van een 3 ling. De eerste 2 beebjes zijn gestopt met groeien in de maand nov. 1 Beeb bleef zitten met een mooie hartslag. Helaas bij een zwangerschapsduur van 15,5 weken kregen wij te horen dat onze baby met 14 weken was gestopt. Ben direct de volgende dag gecurreteerd. In mei gestart met IUI en 2 van de 4 IUI werd ik 7 dagen na de IUI zelf al ongesteld. Dit was de reden samen met mijn leeftijd om mij door te sturen naar Meppel. Krijg je nog onderzoeken of kunnen ze genoeg met alles uit je eigen ziekenhuis. Zowi ik kom uit hetzelfde ziekenhuis als jij.
@Yippie: 2 kloppende hartjes, wat fantastisch meid! Geniet ervan. Wat heerlijk voor je. Jammer dat je af en toe dikke vriendinnen met de emmer bent, maar hopelijk is dat snel voorbij. @Majo: fijn dat maud het zo goed doet en dat je lekker van haar kunt genieten. Jammer van je BI, is dat normaal dat dat zo lang aan houdt? En kan het iets blijvends zijn of gaat het na verloop van tijd weer over? Je gaat ervoor naar de fysio toch? @Meggy: jullie dus toch aan de IVF. Wat shit zeg, had zo anders gehoopt, maar helaas. Wel dubbel inderdaad om aan de pil te zijn he? Slaat eigenlijk helemaal nergens op. Maar goed, ik hoop echt voor je dat het gelijk bij de eerste IVF raak is hoor, zal heel hard voor je gaan duimen! @Lauwtje: jij dus ook IVF. Hoop echt dat dat jullie meer geluk zal brengen. Veel succes in ieder geval. @Lin: helaas welkom hier. Hoop dat je hier in ieder geval wat steun en info kunt vinden. Ik vind het zelf altijd erg fijn, ook al ben ik niet altijd heel actief. Toch is het prettig om je verhaal kwijt te kunnen bij meiden die begrijpen wat je doormaakt. Maar jee, wat heb je al wat meegemaakt zeg. Hopelijk zal het geluk nu aan jullie kant staan. Succes! @Zowi: helaas jij ook welkom hier. Bedoel je trouwens het Delfzicht uit D of Delftzich? Vanaf de eerst dag van je ongi ga je aan de pil, dan kom je op dag 15 voor een echo en als alles goed is, mag je op dag 18 beginnen met spuiten. 8 dagen later komt er nog een spuit bij en weer een week later heb je de eerste echo. Dan zal die week erop ergens de punctie zijn en 4 dagen later een terugplaatsing. In de laatste week zul je regematig langs moeten komen voor een echo. Al met al ben je inderdaad ongeveer 6 weken met een behandeling bezig, en daarna nog 2 weken in de wachtweken, dus samen zo'n 8 weken. @all: hier zijn we dinsdagavond weer teruggekomen van een supervakantie. We hebben er echt van genoten en zijn even lekker bijgekomen van alles. We moesten woensdag gelijk weer naar Meppel. Na de overstimulatie was dit de eerste echo en het zag er gelukkig goed uit. Pfff... Mag morgen beginnen met spuiten, zal deze keer ook weer minder menopur moeten spuiten. Wordt wel een hoop gedoe, want ik moet nu gaan afmeten en wat uit de spuit halen. Lekker handg dus. Daarom heb ik ook gevraagd of ik 's avonds mag spuiten ipv 's morgens. Vind het aldoor zo'n gedoe voor mijn werk aan en zeker als het nu ook nog eens ingewikkeld wordt. Geeft alleen maar stress. Dr.P begreep dat gelukkig en heeft toestemming gegeven om het 's avonds te doen. Kan ik er in ieder geval even rustig voor zitten. We gaan er dus weer voor! Trouwens, sorry dat ik niet altijd heel actief ben hier. Ik lees wel vaak mee hoor, maar heb niet altijd zin om te reageren en ik heb regelmatig problemen met inloggen. En soms neem ik ook bewust een beetje afstand, zoals de laatste paar weken, om zelf een beetje tot rust te komen. Hoop dat jullie dat begrijpen. Dikke knuffel voor jullie allemaal!!
hallo miepje ja delfzicht ziekenhuis in delfzijl we waren daar bij dr k. dinsdag 24 aug krijgen we de uitslag wat het gaat worden of isci zoals dr k dacht of toch ivf we zullen het wel zien. de laast dagen ben ik nog al emotioneel het komt nu allemaal we erg dicht bij en merk in me directe omgeving dat ik er niet over kan praten naja wel praten maar heb het idee dat ze me niet snappen ze zeggen allemaal laat het maar over je heen komen, en dat ben ik ook wel van plan maar op de een of andere manier ben ik er zoveel mee bezig maar dit zal wel bekent in jullie oren klinken. ik las trouwens dat jij ook dr p hebt? wat voor man is het eigenlijk, heb hem even gezien en gesproken bij de intake gesprek maar kon niet echt een hoogte krijgen van hem een beetje een verstrooide man/ prof had ik het idee misschien dat het aan mij ligt hahah groetjes zowi
aha, daar kom ik dus ook vandaan Ik heb ook dr.P, maar waarschijnlijk zul jij hem ook samen met dr.V. hebben. Ik heb ze namelijk allebei. Ze wisselen elkaar af. Vind dr.P inderdaad net een verstrooide professor. Hij is heel kundig, maar heeft een beetje moeite om het in lekentaal uit te leggen. Inmiddels ben ik geen leek meer, dus weet wel waar ie het over heeft. Maar had in het begin ook wel een beetje moeite om hem te peilen. Ik vind het ook wel een gevoelige man, hij leeft echt oprecht met je mee en met de punctie vind ik hem ook heel fijn. Hij was bij mij in ieder geval heel lief, zei regelmatig: "goed zo, meid! Heel flink van je hoor" en dat soort complimentjes, heel lief! Tja, en dat je omgeving het niet begrijpt, dat herken ik wel. Ik heb wel twee vriendinnen die in hetzelfde schuitje zaten, maar de ene is al bevallen en de ander is nu 8 weken zwanger. En bij hen ging het toch allemaal wat makkelijker. Niemand weet precies wat je doormaakt en ook hier op het forum is dat natuurlijk niet altijd zo. Iedereen staat er ook anders in. Maar het begrip is hier wel meer.
Misschien moeten we dan maar met ons 3 tjes aan de koffie. Ik kom namelijk uit hetzelfde ziekenhuis maar dan Dr D. Kunnen we er met elkaar over kletsen want ook hier weinig gehoord en begrip van vrienden en bekenden.
Hele leuke man !!!! Ga hem ook zeker missen...... Waar wonen jullie ongeveer? Ik delfde plaats als het ZH....... Dus dr P is verstooid? We gaan het zien woensdag, wat moet ik me voorstellen bij een intake gesprek.
ik kom uit t p en oeps ik had ook dr d dacht dat het met een k begon. de intake gesprek hoef je niet te veel van te verwachten wij hebben hem vorige week gehad afgelopen. we namen onze map door en er werdt een afspraak gemaakt voor zwolle daar moets me vriend zijn potje in leveren /produceren en nu is het twee weken wachten tot de uitslag of het ivf of isci gaat worden helaas kunnen de artsen dit niet bepalen dat doet het lab in zwolle groetjes zowi
Moet je dan weer terug of krijg je dat via de telefoon te horen zowi. Ik kom uit A. Ga je gelijk door naar zwolle of moet je daar voor terug?
Ik woon inderdaad in zelfde plaats als ZH Intake was bij ons niet heel bijzonder. Gewoon een gesprekje over wat het gaat worden en hoe dat in zijn werk gaat. Daarna bloedonderzoek. Maar bij ons was het al duidellijk dat het IVF ging worden, wrs als dat niet duidelijk is, dat je man/vriend nog een zaadonderzoek krijgt. Laat het maar gewoon over je heen komen. Trouwens, hoe oud zijn jullie? Ik word over 4 weken 29. Heb altijd gezegd dat ik voor mijn 30e kinderen wil, dan moet het nu dus wel een beetje opschieten
hoi wij hebben een bel afspraak met dr p volgende week en dan zou ik te horen krijgen wat voor behandeling het gaat worden nee je gaat niet gelijk door na zwolle bij ons heeft dat een paar dagen geduurt toen we in zwolle terecht konden je krijgt in meppel een papier mee voor het lab en een potje en paar dagen later een brief van zwolle met datum tijd en info over hoe en wat kwa inleveren. zo was het bij ons in iedergeval .
'T is gebeurt... waar ik al jaren zo bang voor was.... Gisteren vertelde mijn schoonzusje dat ze zwanger is al 5 weken. Meteen in de tweede ronde raak!! Ik zou blij moeten zijn voor ze, maar dat kan ik echt niet. Ik heb vannacht bijna niet geslapen, ik lag maar te malen. Waarom lukt het bij hun wel in zo'n korte tijd? Waarom lukt het ons niet? Zijn wij geen goede ouders? Zijn wij slechte mensen? Kunnen wij een kindje geen goede toekomst bieden? Maar ook, als ze de familie het verteld zullen die ook wel vragen aan ons of het gaat... Nee, het gaat niet!!! Ik had nooit gedacht dat het zo zeer zou doen. Ik voel me net alsof er iemand overleden is... zwaar klote dus... Ik wil geen tante worden, ik wil moeder worden!!! En dat wil ik nu al ruim 3 jaar, dus schiet een beetje op!! Gisteren dit nieuws gehad. Vanmorgen moest ik beginnen met Decapeptyl spuiten. 'T is zo oneerlijk...Ik kan dit niet meer. Ik kan niet meer sterk zijn er maar blijven lachen, nee ik ben niet vrolijk, ik voel me gewoon KUT!!
Na een uur en een kwartier rijden, een uur wachten in de wachtruimte hebben wij onze intake gehad. Jee zeg 5 minuten binnen even bloedprikken en we konden weer naar huis. 1 sept hebben we een belafspraak en dan horen we hoe en wat met betrekking tot hormonen enz. @ meggy ik kan me heel goed voorstellen hoe kut dit voor jullie moet zijn...................Waarom moet jij blij zijn? Je mag toch je verdriet hierin wel laten zien, ik wens je heel veel sterkte en hopelijk voor jullie dit jaar ook een mooie knaltest.
@meggy ik begrijp heel oed hoe jij je voelt wij zitten er ook middenin iedereen om ons heen is zwanger en het enige waar ze het over kunnen hebben is natuurlijk de baby en elf denk dan .... @lin71 en wat vond je van dr p hihiihih hier even een update dinsdag bellen na dr p en dan de uitslag van de zaad of ivf of isci spannend allemaal
Een man van weinig woorden en een beetje te vergelijken met onze gyn Dr D van het DDZH.................. Spannend Zowi
hahhaha ja zoiets is dr p ook erg binnenmond spreken net als dr d af en toe heb je echt zoiets van tegen wie heeft die het nou ?tegen zich zelf of na ons nog twee dagen en dan weten waar we aan toe zijn
Lieve Meggytje, Ik las je berichtje en dit is inderdaad vreselijk voor je. Helemaal omdat het familie is, is het heel pijnlijk. De enige tip die ik je kan geven is om jezelf niet te vaak ermee te confronteren. Want het leuk vinden omdat je rationeel weet dat dat moet, lukt meestal niet. Oneerlijk, ja natuurlijk hartstikke klote! Groetjes, Pien
hallo allemaal vandaag helaas slecht nieuws . we hebben te horen gekregen dat ze ons in meppel helaas niet kunnen helpen dit omdat er helaas erg weining zaad is gevonden nu wil dr p ons door verwijzen naar nijmegen daar zij een behandeling hebben om het zaad rechtstreeks uit de teelbal te halen en zo toch hopelijk een goed hoop te hebben voor een kleine wonder . ik was er wel even stuk van me vriend heeft na het nieuws nog geen woordt gesproken weet niet wat ik hier mee aan moet laat hem maar even met rust hopelijk komt die vandaag nog weer wat los en spreekt hij zijn gevoelens uit ik houjullie op de hoogte voor de rest wens ik iedereen veel sterkte toe en snel een kleine wonder liefs zowi