Klopt als een zeepbel in mijn onderschrift. Wij hebben 6 okt. te horen gekregen naar aanleiding van het bloedonderzoek dat wij niet mogen starten met IVF , maar het was een vaag gesprek wat wel . Wel IUI? heel vreemd terwijl in mijn bloed is te zien dat mijn eicellen van een slechte kwaliteit zijn en een zwangerschap uitdragen haast niet mogelijk zou zijn aldus de gyn in meppel. En zo nog meer rot senario's . IUI zou dan een optie kunnen zijn maar goed als IVF niet kan waarom dan wel IUI en zo hebben wij meer vragen. Aanstaande maandag gaan we terug naar onze eigen gyn en dan hopen we wijzer te worden, we houden er dus heel veel rekening mee dat ons gezin blijft zoals het nu is en er niets meer bij komt .
@Lin: Tjee...daar ben ik even stil van... maar wat vreemd idd dat ze zeggen wel IUI en geen IVF? Als IVF niet kan, dan IUI toch ook niet? Boel onduidelijk nog begrijp ik. Hopelijk kan jullie eigen gyn meer duidelijkheid verschaffen? Is ook een reden gegeven voor de slechte kwaliteit van jouw eicellen dan? En kunnen ze daar met medicatie of iets dan ook niets aan verbeteren? Ik hoop echt hééél erg dat er tóch nog ergens een klein beetje hoop voor jullie valt te halen. Dikke knuffel!! @Lauwtje: Pfffoeiii..... gelukkig dus toch geen overstimulatie? En vrijdag dus de punctie? Zie je er tegenop? Eerste keer hè?! En hopelijk meteen de laatste 'k Ga voor je duimen meid!! Gewoon over je heen laten komen en als het nodig is, de hand van je mannetje helemaal fijnknijpen!! @Miepje: Nog een week en dan de echo....pfff....spannend hè?! Wel goed dat je erg moe bent!! Is goed teken Heb je je al aangemeld bij MvM? Zij doen ook nog weer een test....vond ik wel heel spannend toen.... Hoop dat komende week voorbij vliegt voor je (maar meestal is dat niet zo hè ) @Kien: Welkom hier (helaas is het nodig). Wat wil je allemaal precies weten? Ik heb eerst een jaar in Zwolle gelopen en ben daarna overgestapt naar Meppel icm Zwolle. Spannend...wachten op de zaadtest...hopelijk valt ie mee!! @Hier: Uitslagen van alle onderzoeken ivm rheuma waren (gelukkig) goed. Echter...wordt erbij gezegt....het is niet altijd aan te tonen met foto's en bloedtest...dus tsja...ben ik er dan iets mee opgeschoten? Vlgd week dinsdag dus weer naar huisarts. Heb nieuwe kuur diclofenac gekregen voor weer 2 wkn, maar heb ze nu vanaf vrijdag even niet geslikt om te kijken wat de klachten precies doen (toenemen en zo ja hoeveel, wat kan ik wel/niet, wordt het erger/ etc....moet die arts toch wel wat te vertellen hebben volgende week?!). Maar helaas neemt de pijn dus wel weer toe. Het is nog te doen zonder de medicatie, maar weet niet hoelang ik het nog volhou...zou fijn zijn als de pijn weer even uit mijn handen en voeten weg is....rust.... We zullen zien waar 't schip strand. Kan me er nog niet zo druk om maken....ik heb mijn geluk al gekregen....ze slaapt nu héérlijk in haar bedje boven Fijne avond allemaal!! X Majo
Volgens dr P is er niets meer uit te halen. Daarom snappen wij de opmerking IUI ook niet van hem. Beterschap Majo .
Lin, jeetje! Wat heftig. Dat iui snap ik dan ook niet nee.. Ik hoop zo dat er nog wel wat voor jullie uit te halen valt.. Majo, dus zonder medicatie was geen succes? Ik hoop dat t gauw beter met je gaat. Met Maud gaat alles goed dus? Ik heb vanmorgen de punctie gehad. Is me wel meegevallen. Rechts amper wat gevoeld, links was wel wat pijnlijk, maar goed te doen. Ze hebben 25 eicellen kunnen vinden ! Zondag bericht over de bevructingen, spannend dus!
@Lauwtje: ik ben druk aan het duimen! 25 cellen mooie score!! @Lin71: wat een kl*te nieuws.. En wat een raar advies geven ze, ik snap er niet zo veel van... Hoe gaat het nu met je? @all: wij mogen in januari weer starten met de tweede IVF. In december dus weer aan de pil. Nu maar hopen dat het dan nog vergoed wordt?! Morgen hebben we verjaardag van mijn man zijn tante en zijn zusje gaat daar ook heen.(Die is inmiddels 13 weken zwanger, na 1x ongesteld te zijn geweest) Ik ben zo bang dat het de hele tijd over baby's ed gaat. Ik ben bang dat ik dan weg loop, ik heb daar geen zin in. Als ik er aan denk wordt ik al verdrietig.... Ik zal wel zakdoekjes meenemen.
Meggy, kan me heel goed voorstellen dat je daar geen zin in hebt.. Als het je teveel wordt trek je je maar lekker even terug met zakdoekje. Sterkte op die verjaardag. Megapletknuf!
@Lauw: Wowie!! 25!! eicellen? ZÓÓÓ.....en weinig last gehad v/d punctie? Gelukkig maar! Nou...daar moeten tóch zéker wel een mooi aantal van te gebruiken zijn!! En hebben ze nog iets gezegd over het zaad van manlief? Spannend zeg!! Rust maar lekker uit v/h wknd! Wanneer worden jullie gebeld? @Meggy: Succes bij verjaardag morgen. Gewoon subtiel andere onderwerpen 'aansnijden'. En anders gewoon vragen of het nu eens over een ander onderwerp kan gaan. Maar wie weet....valt het mee? Zijn ze op de hoogte trouwnes van jullie situiatie? Zo ja, zou je toch verwachten dat ze er enigszins rekening mee houden? In januari dus voor 2e poging? Wordt dan vást en zeker nog wel vergoedt hoor! Kunnen ze vlgns mij nóóit zo snel terugdraaien naar 1. Vindt je het vervelend tot januari te moeten wachten? Of juist niet...en even rust . @Lin: Wanneer spreken jullie je eigen arts? @Miepje: Hoe ist? Al zwak, ziek en misselijk ? Of valt dat nog mee? Nog een paar dgn meid!! Spánnend! @Hier: Met Maud gaat het idd goed! 't Is echt zo'n heerlijk kind Zal ff een fotootje spammen:
wat een moppie zeg!! meggy heel begrijpelijk hoor.. sterkte.. miep spannend.. hier dinsdag de 20 weken echo.. ook weer in zwolle... liefs van yippie
@Lin: Jeetje, wat een rotnieuws zeg. Begrijp eerlijk gezegd ook niet helemaal waarom nu voor IUI gaan. De kans daarmee is toch een stuk kleiner en als ze IVF al niet zien zitten.... vreemd. Toch je eigen gyn maar bombarderen met al je vragen. @Lauw: fijn dat je punctie goed is gegaan en is meegevallen. En een goede score zeg! Ik duim voor je dat je ook een mooi aantal bevruchtingen hebt. Morgen goed nieuws voor jou, dat moet! @meggy: succes bij de verjaardag morgen. En gewoon aan jezelf denken hoor. Ik deed soms alsof ik het allemaal niet hoorde en begon dan gewoon tegen iemand over iets anders. Vaak hadden mensen het dan wel door (bijna iedereen is wel op de hoogte van onze situatie) en dan gingen ze snel over op iets anders. Maar misschien valt het allemaal mee. Dikke knuff! @Majo: wat een heerlijke meid zeg! Smelt.... @Yippie: alweer bijna 20 weken, wat ga je snel zeg. En dinsdag dus de echo, spannend hoor! @hier: met mij gaat het prima. Ben erg moe, maar verder geen kwaaltjes. Heb sinds maandag af en toe wat bruinverlies, niet de hele dag door, maar wel iedere dag wat. Heb me ontzettend veel zorgen gemaakt, maar het wordt niet erger en ik heb geen rood, dus ik ga er voor nu maar vanuit dat het erbij hoort. Lees op internet ook dat het vrij normaal is vanwege een betere doorbloeding etc. Maar maak me toch zorgen. Woensdag de eerste echo en ik vind het doodeng! Heb nu een beetje hetzelfde gevoel als voordat ik de test ging doen. Wil eigenlijk niet, alleen maar als het positief is. Anders steek ik liever nog even mijn hoofd in het zand. Jakkes, vind het echt spannend en eng! Durf gewoon niet te denken aan een mooie echo met een kloppend hartje. Nog steeds indekken he? Ben ook zo bang dat het ons nu eindelijk gegeven is en dan weer van ons afgepakt wordt. We hebben al zoveel meegemaakt, dat trek ik echt niet hoor. Maar moet ook positief blijven, we krijgen gewoon een goede echo. HET MOET HET MOET HET MOET!!!!
miepje.. Het is en blijft spannend.. en dat mag moet je eens even kijken wat je er voor over heb gehad.. dan is het toch neit erg dat je over dit wonder je zorgen maakt meis.. Sterkte woensdag!!
@Miepje: Als je je zorgen maakt, bel je toch even naar Meppel? Misschien dat je dan wel dezelfde dag of dag later voor echo mag? (of wil je dat liever niet?) 't Is ook wel héél spannend zeg! Maarre....bruinverlies (en zelfs rood!) hoor je wel vaker he?! Posi blijven hoor!! Het MOET idd gewoon GOED zijn
Haaii..! Hier goed nieuws! Van de 25 zijn er 17 bevrucht!! Dinsdagmiddag de tp! Spannend hoor! Majo, Wat een heeeeeeerlijke spam!! Fijn dat ze het goed doet.. Nu jij nog even opknappen. Yippie, Dinsdag de 20wk echo alweer!! Jeetje, wat gaat dat hard. Heb je zelf dat idee ook wel? Miep, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Jullie hebben al zoveel mee moeten maken. Dit MOET nu een keer goed zijn!!! Ik duim ontzettend hard voor je! Buikpijn hier is gelukkig wat aan t afzakken.. Had er gister nog behoorlijk last van. Vanmiddag/avond verjaardag maar weet nog niet zeker of ik heen ga.. Doe liever nog even rustig aan! Fijne zondag allemaal!
@Lauw: 17 bevrucht!! Jéétje!! Wat góed zeg!! Hopelijk delen ze ook nog eens allemaal lekker door en hebben jullie er straks heul veul op poolexpeditie (die je natuurlijk pas nodig gaat hebben voor een brusje ). Alvast héél veel succes a.s. dinsdag en vandaag nog even lekker rustig aan doen!! lfs
Jeetje Lauw, wat goed zeg!! Morgen dus de tp, spannend hoor. Wens je hierbij alvast heel veel succes! @Majo: ik weet dat bruin vaker voorkomt, heb ook al een beetje gelezen bij de verloskundige en het gebeurt heel veel. Zolang het niet rood is en er geen kramp bij komt, is het goed geloof ik. Maar wordt er toch nerveus van. Maar ik wacht gewoon af tot woensdag, durf niet eens heen, dus dan durf ik zeker niet eerder te gaan We gaan maar van het positieve uit en hopen er het beste van.
Miep, Op naar woensdag, naar een goede echo!! MOET! Ik duim voor je. Maar natuurlijk zit het gewoon goed
Hey Lauw...hebben jullie al wat gehoord uit Zwolle? En Miep...het gaat gewoon GOED zijn woensdag hoor!! Dat MOET!! Laat je het gauw weten dan?
he meiden waren we weer!!! haha wat is dat gaaf zeg de 20 weken echo.. en jeeetje wat liggen ze al hoog hier zo... maar met nummer 1 was alles goed.. ik weet geen getallen maar de gyn was erg te vreden.. ik denk ook dat je bij een tweeling niet echt getallen krijgt.. mdat ze gemiddeld genomen wat kleiner zijn.. Hartje was ook goed.. gaaf om de klepjes en zo allemaal te zien.. Nummer 2 ik heb een dwars ligger deze ligt echt onder het middenrif.. de gyn moest best zijn best doen het ruggegraat er op te krijgen.. maar ook nummer 2 heeft prima alles voor elkaar.. tja en de twins hebben allebei hersens hihi.. verder was het geslacht bij de een goed te zien.. en de ander gaf zich minder goed bloot.. maar dat horen jullie nog..
Halloo dames! Miep, morgen echo! Hoe laat?? Yippie, dus mooie echo gehad. En dwarsligger?? Fijn dat alles goed met ze gaat! Al bijna op de helft! Spannend hoor! Hier gaat het even wat minder.. Tp niet gehad ivm overstimulatie. Vanmorgen enorme buikpijn gehad, werd zwart voor mn ogen werd misselijk en duizelig. Zo'n pijn! Vanmiddag maar even gevraagd wat dat kon zijn. Heeft de arts toch eerst een echo gemaakt. En bleek niet goed.. Mm ene eierstok is 12cm bij 7cm. De ander is iets kleiner. Het was dus absoluut niet verstandig om een tp te doen. We hadden wel een super embryo. Deze hebben ze toch nog snel in de vriezer gedaan maar de kans dat ie de ontdooiing overleefd is heul klein. Wel fijn dat ze hem niet zomaar weggegooid hebben.. Verder hebben we nog wel 8 toppers in de vriezer!!
@Yipppie: wat fantastisch dat het allemaal goed was. Tja, en een dwarsligger maakt het alleen maar leuker, een goede reden voor een nieuwe echo Nu mag het nog, over een paar weken mag ie niet meer dwars liggen. @Lauw: getver, een overstimulatie. Begrijp je teleurstelling meid! Wat een shitzooi, dit wil je niet. Doe rustig aan. Gelukkig nog wel cryo's maar daar heb je nu even niets aan. Dikke knuff! Hier begint de spanning echt te stijgen, wordt nu wel een beetje bang. Ik laat zo snel mogelijk van me horen. Moet er om 09.40 uur zijn. Daarna gelijk naar mijn schoonouders, mijn schoonvader wordt 60 jaar! Hopelijk wel met goed nieuws. Dan zal ik me morgenmiddag hier melden waarschijnlijk. Trusten!
@Miepje: Wilde je nog even héél veel succes wensen voor morgen!! Hopelijk kun je een beetje slapen ondanks de zenuwen. Gaat GOED komen! MOET gewoon! @Lauw: Hè bah zeg! dat is nu geen nieuws dat je wilt horen. maar overstimulatie moet je érg voorzichtig mee zijn. Miep weet er álles van.... Dus denk wel (ondanks dat het nu even sh*t is) voor nu een juiste keuze geweest. Gelukkig wel veel vryo's. Dus daar gaat vást en zéker ook een wondertje voor jullie uitkomen! Ook dát MOET gewoon!. Wanneer mag je dan nu de eerste cryotp? Eerstvolgende cyclus? Veel drinken he!! En dat is een bevel . @Yippie: HOERA voor de goede 20 weken echo!! @Klingel: Ook hier nog even heul veul suc6 met puffen en strakjes werpen Terusten allemaal!! X Majo