Had vanmorgen voor de zekerheid nog maar even met het ziekenhuis gebeld. Ze adviseerden me om het niet te doen ivm infectiegevaar. Schijnt dat je daar vatbaarder voor bent als je wat bloedverlies hebt. Dus heb het maar niet gedaan. We zijn wel geweest, mijn vriend ging ook mee. Zij hebben heerlijk samen gezwommen en gestoeid en ik heb lekker aan de kant een boekje zitten lezen. Moet toch rustig aan doen, dus dat heb ik nu zeker gedaan. Was wel jammer zo, maar we hebben toch genoten.
Heey meiden! Hoe gaat het allemaal met jullie?? Hier gaat het wel weer goed, al had ik het wel ff zwaar! Heb alleen sinds deze week pijn aan mijn eierstokken denk ik Maar ben er weer positief bij, en op naar de 2e poging In Januari een gesprek (eindgesprek?) met de gyn. Wij hebben post gekregen dat er met ingang van 1 januari 2011 de punctie in Zwolle wordt gedaan! Geen idee of we straks met de 2e poging ook vaker naar Zwolle toe moeten..... Klopt het dat je zoveel maanden rust moet hebben tussen de pogingen?? Iedereen een fijne jaarwisseling morgen en een vruchtbaar 2011!!!
hoi meiden, Weer een moeilijke dag vandaag! Voor een aantal van ons een afsluiting van een jaar waarin onze droom is uitgekomen, maar helaas voor velen een jaar met onvervulde wensen. Hopelijk zal voor ons allemaal 2011 een jaar zijn waarin al onze dromen werkelijkheid worden! Ik wens jullie bij deze een fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2011!!
Lieve mmmeisjes! Ik wil jullie een mooi, gezond, liefdevol en vooral heel vruchtbaar nieuwjaar wensen. Ik hoop dat al jullie wensen mogen uitkomen! Liefs
Ik lees morgen even bij!! Voor nu allemaal alvast een hele fijne jaarwisseling!! Liefs Majo en Co . Bekijk bijlage 118149
Halloo! Wat een rust hier! Miep, je bent alweer bijna 20wk!!! 20wkecho al gehad? Willen jullie het geslacht ook weten?? Hoe gaat t verder met bloedverlies? Majo, hoe gaat ie daar? En maud, doet ze het goed? Patries, wanneer heb je gesprek? Hoe ist t verder? Wij hebben ook een brief gehad. Alleen de punctie wordt niet meer in Meppel gedaan. De follikelmetingen blijven ze wel gewoon in Meppel doen.. Yippie, Hou jij het nog een beetje vol? Je zal wel flink groeien Hier wachten op mn ongi. Vorige keer was het 4enhalve week. Normaal rond de 5 weken. Morgen zit ik op de 5 weken maar er is nog geen spotting o.i.d. Baal enorm, nog langer wachten tot een teepee.. We hebben al wel besloten er 2 terug te plaatsen. Dat weten ze in het ziekenhuis nog niet maar dat zal ik nog wel vertellen. Hopen dat ze niet te moeilijk doen..
Heey Lauwtje.. en de rest! Hier gaat alles wel oke,, We hadden vanmorgen het gesprek met onze gyn. Alles was goed en zoo, en we konden gewoon weer opnieuw beginnen en aan de EH hoefde niets veranderd te worden,, want dat vond hij wel goed, Alleen ik zelf niet hahaha... Ik zat op 100E vorige keer, en heb dus gevraagt of het nu wat hoger kan! Omdat we vorige keer maar 9 eitjes hadden waarvan er maar 6 bevrucht kon worden.. Maar dat was geen probleem. En over de punctie heb ik gevraagt of ik daar ook iets voor kon krijgen.. en dat kan ook!! Dus niks te klagen hier! Ik had zelf ongeveer gedacht aan Maart/April dat we dan pas weer mochten,, maar omdat er iemand uit is gevallen, en ik als goed is maandag me ongi heb,, mogen we deze maand alweer starten!! Dus we zijn erg blij!!!!! Wel balen dat jou ongi er nog steeds nie is,, want ik neem aan dat zodra jij ongi bent, je ook weer kan beginnen???? Leuk lopen wij straks ongeveer gelijk! hahahahah Kun je daar zelf voor kiezen dan, om eventueel 2 terug te laten plaatsen?? Ik hoop echt dat je maar super snel ongi mag worden,, zodat je snel weer kunt beginnen!
Dat is een meevaller Patries! Deze maand beginnen! Ze doen inderdaad niet zo moeilijk als je vraagt om een roesje o.i.d. met de punctie. Kun je met een fijner gevoel de punctie in! Hoeveel ga je nu spuiten? 150eh? Zodra ik ongi wordt kan ik bellen voor een cryo terugplaatsing. We hebben geen verse terugplaatsing gehad ivm overstimulatie. Dat was in oktober. Toen moest ik een cyclus overslaan voor we een terugplaasing kregen, dat zou december zijn maar helaas was zwolle halverwege december dicht dus weeeer wachten. En nu komt mn ongi ook nog weer later :x In september/oktober de ivfbehandeling gehad en tot op heden nog niks terug geplaatst gehad. Vandaar ook het idee om er 2 terug te plaatsen. Ik zie wel hoe ze reageren.
Ja ben erg blij, dat ik wat krijg tijdens de punctie! Nee, we gaan eerst 125 EH spuiten! Jeetje das ook balen zeg!! Nou ik hoop echt dat je ongi wakker gaat worden en naar buiten komt hahah.... Ik ga ook eens vragen of er 2 terug geplaatst kunnen worden,, Onze 'oude' gyn ( Dr. J) die zei dat dat kon,, maar ja gaat nu via Zwolle he..... Ben heel erg benieuwd!!
@Lauw: hopelijk breekt je ongi snel door en kun je snel weer beginnen. Is nu alweer zo lang geleden, het wordt weer tijd he? Weet trouwens niet of je 2 kunt laten tergplaatsen. Bij ons hing het altijd af van het aantal cryo's in 1 rietje en de kwaliteit. Mochten ze per 2 zijn ingevroren en komen ze er beide goed uit, dan worden ze allebei teruggeplaatst. Mocht er 1 goed zijn en de ander niet, dan gaan ze niet opnieuw ontdooien, maar wordt er 1 teruggeplaatst. Maar waarschijnlijk zijn die van jou per 1 ingevroren, geloof dat ze dat sinds mei doen of zo. Maar gewoon even vragen aan de gyn, je kunt het altijd proberen. @Patries: jij gaat er dus ook weer voor. En eerder dan verwacht, goed zo. Goed dat je om een hogere dosis en een roesje hebt gevraagd. Heb wel gemerkt dat je in Meppel overal zelf aan moet denken en om moet vragen. Echt voor jezelf opkomen dus! @all: vandaag de 20 weken echo gehad. Was ontzettend zenuwachtig, echt zenuwslopend! Maar alles was goed, pffff. Wat een opluchting. En het was geweldig om ons kindje zo goed te kunnen zien. Fantastisch. Op een gegeven moment, toen bleek dat alles goed was, rolden de tranen over mijn wangen. Ik was zo ontroerd door dit prachtige wonder. Ben echt helemaal verliefd! We hadden nog wat tijd over en toen heeft de echoscopiste ook gelijk een 3D echo gemaakt. Zo mooi, en het heeft een prachtig neusje En, we wisten het al, maar nu is het bevestigd, we krijgen een Jongetje
Wauww Miep! Een jongen, wat leuk!! Ik denk dat ik ook helemaal ontroerd zou zijn na zo'n mooie echo. Het is ook zo bijzonder!
Lauwtje: Ik hoop dat je er 2 kunt terug laten plaatsen!! Miepje: Gefeliciteerd!! Echt geweldig om het te lezen zeg! Ik denk dat ik net zo zou reageren, en denk dat ik heel erg zou gaan huilen... Super dat alles goed was,, ik had gelezen van je bloedingen.. Dus dit is helemaal geweldig dat jullie zoon helemaal goed is, en dat er natuurlijk alles aan zit!! Had je 20 weken echo, of echt een pretecho??? Echt super super,,
Ja, het was inderdaad heel bijzonder. Draag de echo de hele dag bij me en voel me zo ontzettend trots! Patries, we hadden een 20-weken echo. Omdat we nog tijd over hadden en ons kereltje zich zo aan het uitsloven was met allerlei bewegingen, heeft de echoscopiste nog een 3D-echo gemaakt. Echt super! Verder gaat het hier helaas niet zo geweldig. Ben de hele week weer aan het werk geweest. Zoals de meesten weten, werk ik in het onderwijs. Ik heb op ma en di groep 5 en op do en vr groep 1/2. Had al verteld van mijn laagliggende placenta, maar woensdag bleek dat niet meer aan de orde te zijn. Heb nu zelfs een voorliggende placenta, dus hij is verder gezakt ipv omhoog getrokken. Moest rustig aan doen, niet tillen, bukken (hurken was al lastig vanwege zwangerschapsischias) en beter naar mijn lichaam luisteren. Nou, met een kleutergroep is dat dus erg lastig. Donderdagmiddag weer een bloeding gehad en veel pijn in mijn onderbuik. Was helemaal van de kaart. Gisteren een gesprek gehad met mijn directeur en samen besloten dat het beter is de komende twee weken alleen op ma en di te werken en de andere dagen even mijn lichaam de kans geven om bij te komen. Daarna zien we wel weer. Maar waarschijnlijk geen kleuters meer voor mij. Baal er wel heel erg van, maar ik moet om mezelf en ons kindje denken. Het is beter zo... En dan sluiten we nog even af met leuk nieuws. Sinds gisteren voel ik ons kindje aan de buitenkant. Toen we in bed lagen, heb ik mijn vriend zijn hand op mijn buik gelegd en hij voelde het ook (voor het eerst!!) Zo bijzonder....
miepje.. meis ik snap dat je graag wil blijven werken maar weet dat je baas jou ziektewet voorledig vergoed krijgt he.. dus denk aan je zelf ik ben ook met 17 weken voor 40% in de ziekte wet gegaan.. jij een je wonder gaan voor. Lauwje ze plaatsen er wel 2 terug hoor in zwolle ligt alleen wel aan de kwaliteit.. bij ons zijn er 2x 2 terug geplaatst en de laatste keer is het dus gelukt.. moet eerlijk zeggen misschien slim om een gesprek in zwolle aan te gaan en het uit te spreken nog voor je voor het feit staat zeg maar.. kunnen hun er ook naar kijken.. ik weet dat er veel mogelijk is in zwolle wij hebben daar de hele behandeling gedaan.. Ze kijken echt wel naar je situatie.. sterkte er mee meis.. hier: gaat het goed we schieten mooi op.. ben wel heel moe maar goed dat mag.. af en toe gebroken nachten van niet lekker liggen en abonement op de toilet.. dus hih.. de kids doen het goed de een loopt mooi op de midden lijn en was een week geleden 1500 gr en de ander loopt mooi mee met de onderlijn zat er nu iets onder en woog 1200 gr.. voor 29,2 weken was dat netjes.. toch mag de gyn de volgende keer even kijken.. kamertje is bijna klaar.. vandaag is onze cv vervangen was 16 jaar oud en had kuren.. zo zijn julie weer op de hoogte ... liefs Yippie
Hallo meiden! Ik heb een vraag! Ik zou eigenlijk maandag beginnen met de pil, ivm 2e icsi poging. Maar ik heb me ongi niet gekregen en nog niet,, maar heb wel het gevoel dat ik ongi moet worden, maar dat het niet wil. Ik vind het een beetje vreemd, want heb wel al 2 weken een raar gevoel in me buik en heb normaal precies elke 4 weken, op de dag af, mijn ongi.... Iemand ervaring mee?? Moet ik het ziekenhuis bellen?
hoi Patries, Als het goed is, mag je op de eerste dag van je menstruatie beginnen met de pil. Dus nog even afwachten. Soms kan het gewoon wat later zijn door de hormonen die je hebt gebruikt. Ik was ook altijd heel regelmatig, maar de IVF heeft mijn cyclus behoorlijk in de war gebracht. Maar als je het niet vertrouwt of als je vragen hebt, zou ik gewoon even bellen.
Heey miepje,, Bedankt voor je antwoord,, ik ga als ik morgen nog niets heb wel ff bellen,, Want wil toh is ff vragen of het wel gezond is, om nu direct alweer te beginnen met spuiten en zoo, want vorige maand is het mislukt,, en dit wordt me eerste ongi sinds de 1e ICSI.... Ik laat het morgen wel weten!
HAAAAAI LADIES!!! Miepje, wat fijn dat de 20 weken echo goed was en wat ga je hard meid! Goed dat je nu 2 wkn rustig aan doet. Fijn dat ze op je werk zo goed meedenken! En wat leuk dat jullie weten dat het een jongetje wordt!! Lauwtje, nog even en dan krijg je dan éieieieieindelijk je cryootjes teruggeplaatst. Hopelijk direct met een dikke vette posi test Patries, al gebeld met zkh? Fijn dat jullie ook zo snel weer kunnen starten. Kan volgens mij niet veel kwaad hoor. Nadat de icsi bij ons mislukt was ben ik de eerstvolgende ongi direct weer gestart en met goed resultaat . Meggytje, hoe is het met jou? Beginnen jullie alweer bijna? En hoe gaat het verder? Met je moeder en je schoonzus? Tp in Zwolle.... wij kregen beide keren 2 teruggeplaatst omdat de kwaliteit gewoon niet best was en we verder niets hadden. Als het goede kwaliteit was geweest hadden ze de 1e x in Zwolle 1 teruggeplaatst, maar in Meppel vroegen ze de 2e keer direct of we er 1 of 2 wilden. Werden sowieso 2 omdat het weer matige kwaliteit was. Maarre....las ik nu net ergens dat ze geen punctie meer doen in Meppel? Waarom eigenlijk niet? Niet dat het me uitmaakt hoor....wil daarvoor natuurlijk zo weer naar Zwolle rijden