Wie ervaring ivf/icsi Meppel icm Zwolle???

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Majo, 12 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patries21

Patries21 Lid

15 okt 2010
    86
    0
    0
    Drenthe
    Heey Majo!

Ja, heb het ziekenhuis gebeld,, en uitgelegt,, eerste wat ze vroeg is of we ook nog weer getest hadden.... Haha jaa zeker :p
    Vanmorgen, maar ik word er niet echt wijser van,,

Maar goed, ik moet als ik volgende week nog steeds niet ongi ben geworden, weer testen,, omdat je de maand na de ICSI/IVF nog de hormonen in je lichaam hebt,, en dus meer vruchtbaar bent,, maar goed we zullen het zienn... Ga eigenlijk nergens vanuit,, Ik bedoel we moeten niet voor niets via ICSI proberen zwanger te worden....
    Ben wel me ongi gevoel helemaal kwijt......:(

En de punctie's worden idd niet meer in Meppel gedaan, Ik weet alleen dat ze meer gaan samenwerken met Zwolle....

2. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    Patries, zou toch fantastisch zijn als je ineens positief test:D Maar inderdaad goed om er niet vanuit te gaan, kan het alleen maar meevallen. En na een gestimuleerde cyclus kan je hormoonhuishouding behoorlijk van slag zijn hoor. Maar goed, zal voor je duimen...

Majo, wij hebben een brief gehad dat ze in Meppel alleen nog de echo's doen en dat je voor de rest naar Zwolle moet. Van een vriendin hoorde ik dat dr.P weg gaat, dus dan blijft voor IVF/ICSI alleen nog dr.V over. Misschien dat dat de reden is van de samenwerking. Als dr.P inderdaad weg gaat, vind ik dat wel jammer, vond het wel een leuke man. Beetje verstrooide professor, maar vond hem wel lief!

3. Patries21

Patries21 Lid

15 okt 2010
    86
    0
    0
    Drenthe
    Heey Miepje,,

Idd, nergens vanuit gaan haha,, me ongi maar afwachten!

Maar Dr.P is al weg!! December was zijn laatste maand en dan ging die met pensioen....
    Der is nu alleen nog maar Dr.V voor de IVF/ICSI, Ook al vind ik dat een rare vogel haha... Maar hij is wel steeds anders!

4. meggytje

meggytje Actief lid

3 okt 2008
    296
    0
    0
    Meppel
    Hoi meiden!
    Inmiddels ben ik al weer gestopt met de pil en al 7 dagen weer aan het spuiten met decapeptyl. Woensdag moeten we naar Zwolle voor de eerste echo. Om te kijken of ik met de Gonal-F mag beginnen. We zitten er dus midden in!

Met mijn moeder gaat het goed. De operatie is goed gelukt! De gehele tumor hebben ze kunnen verwijderen uit haar darmen. En ze krijgt nu op dit moment haar eerste chemo. Ze was zo bang en zenuwachtig... Ik hoop maar dat het mee valt. Ik zit hier zelfs met de zenuwen, zo spannend vind ik het. Ik hoop maar dat ze zich straks nog goed voelt... Dat moeten we afwachten. Ik zal later vanmiddag mijn vader eens bellen om te vragen hoe het nu gaat en hoe het ging.

Met mijn schoonzusje gaat het elke dag een beetje beter. Haar bloedwaarden zijn weer goed. Nu moet ze het in haar hoofd nog een plekje zien te geven. Dat lijkt me echt niet makkelijk....

Patries nog niet ongi dus... Stel je voor ben je bezig met ICSI... dat zou te gek zijn zeg!!!

Miepje een jongetje, leuk! Alles erop en eraan, helemaal super! Gefeliciteerd!! Nu lekker verder gaan genieten!

Yippieajee, jij schiet ook al lekker op zeg! Nog een paar weekjes en je hebt je hummeltjes in je armen! Houd vol!

5. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Hey Meiden!!

Spannend hier weer zeg met de start van nieuwe behandelingen!
    Ik ga voor een rose 2011 voor het hele Meppel-Zwolle topic :).

Hoe mooi zou dat zijn Patries als je nu zomaar ineens een positest in handen zou krijgen. De wonderen zijn de wereld nog niet uit....maar ja....dat gebeurd natuurlijk alleen bij een ander normaal gesproken ;) Spannendddddd!

Meggytje, jij ook alweer 'in de race'. En wat fijn dat het naar omstandigheden goed gaat met je moeder! Hopelijk wordt ze niet al te ziek van de chemo. Hoeft niet, sommigen hebben weinig klachten. Hoeveel chemo's krijgt ze? En voor je schoonzus is het ook nog een heel traject denk ik....het lijkt me niet niks allemaal!

Dus.....Dr. P. is al weg en nu hebben we dus alleen nog Dr. V. Idd beetje vreemde 'Vogel' die Dr. V. ;) Maar heeft ook wel zo z'n aardige kant heb ik ervaren. Hier geen brief gehad Miepje, doen ze w.s. niet bij iedereen die daar loopt of heeft gelopen?

Fijn weekend allemaal alvast!! Toedelssssssssssss

6. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    @Meggy: dus ook alweer begonnen, spannend zeg! hoop dat het allemaal goed gaat en deze keer met een positieve afloop. Dit topic mag inderdaad wel eens helemaal op rose! En wat fijn dat het met je moeder ook wat beter gaat. Hopelijk heeft ze de chemo goed doorstaan. Wel heftig allemaal hoor!

@Majo: wij hebben wel een brief gehad, en een zwangere vriendin van mij ook. Maar een andere vriendin van mij (haar kindje is nu 1 jaar) heeft die niet gehad. In de brief stond ook dat als je inmiddels zwanger of bevallen was, je deze als niet verzonden kon beschouwen. Maar denk dat wij nog in hun systeem stonden en dat de bevallen meiden er in principe niet een hebben gekregen. Als ik dit zo lees, is het wel bijzonder dat ik en twee vriendinnen daar alledrie zwanger zijn geworden. Gebeurt toch niet zo vaak, zou je zeggen...

Hoe is het met de rest hier? Yippie, jij gaat nu ook hard zeg. Nog maar een paar weekjes....
    En Lauw, hoe gaat het met jou?

Dames, fijn weekend allemaaaaaallll!!!

7. Patries21

Patries21 Lid

15 okt 2010
    86
    0
    0
    Drenthe
    Meggy: Haha jaa idd, Jij heel veel succes met je behandeling, en zal voor je duimen dat dit hem wordt!

Majo: haha bij de 'Normale' mensen bedoel je :p hahaha

Hier: Het duurt me toch te lang.. Ggrrr... Geef me dan toch maar een positieve test,, of me ongii, want dan kunnen we weer verder!
    Ik ga morgen mijn huisarts bellen,, vragen om een test! komt er niets uit,, dan bel ik het ziekenhuis weer... Ggrr je wordt er onzeker van, en vooral omdat we het zo graag willen :(
    Miss wel iets te!......

Ohw ja,, Ik heb nu voor de 3e keer op mijn fiets gezeten,, sinds de punctie, Maar nu heb ik niet anders dan steken in me buik (denk eierstok L)...:( iemand die dit herkent??

Hoe gaat het met jullie???

Knuffels Patries

8. lauwtje

lauwtje Fanatiek lid

21 mei 2007
    1.358
    0
    36
    Haaii!!

Patries, Nog steeds geen ongi te bekennen? Onzekerheid is killing he? Was je test helemaal wit dan? Of stond er wel iets van een streepje? Omdat je zei dat je er niet veel wijzer van werdt.
    Anders zou ik nog eens een testje wagen, spannend hoor!

Pijn bij het fietsen ken ik niet.. Maar het kan allemaal nog wel wat gevoelig zijn daarbinnen, ze hebben natuurlijk wel flink in je lopen wroeten..

Meggy, ook alweer middenin het traject? Woensdag echo? Spannend weer! Ik duimhoop op een roze afloop dit keer!

Hoe is het gegaan met je moeders chemo? Is ze er erg ziek van?
    Gelukkig hebben ze alles weg kunnen halen!

Lijkt mij ook erg moeilijk om het verlies van je kindje een plek te moeten geven..

Het mag hier inderdaad wel helemaal roze worden!! :D

Majo, Hoe gaat t met jou en Maud? Alweer 7 maanden zag ik. Wat gaat dat hard he!?

Miepje, Goedzo van minder werken, hoe erg je het ook vind. Jou lichaam en beebje zijn nu het belangrijkst.
    Wat gaaf dat jullie nog tijd hadden voor een 3d echo!!
    Hoe is t met de beebkamer? Al druk aan de slag?

Yippie, 32 weken alweer!! En beebkamer al bijna klaar? Nog even en jullie hebben jullie wondertjes in jullie armen. Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn!!

Hier gaat het zijn gangetje. Weinig nieuws.. Vrijdag eerste fm. Ben wel benieuwd wat mn eitje doet.

Vind het wel erg jammer dat dr P nu weg is. Zo'n lieve man!
    Ik werk in een supermarkt waar hij ook wel eens komt en sprak me afgelopen week aan, hoe het nu was en hoe de planning is. Zo lief vond ik dat!

Dr V is inderdaad een man met gebruiksaanwijzing, maar als je eenmaal weet hoe hij werkt is het ook een lieverd! :D

9. Patries21

Patries21 Lid

15 okt 2010
    86
    0
    0
    Drenthe
    Heeey Lauwtje:

Jaa heel vaag stond er iets, en vandaag helemaal niets,, maar heb de gyn gebeld, en moet morgen heen!

Vrijdag alweer je FM!! Hoeveelste behandeling is dit nu? en IVF?? of niet??

10. lauwtje

lauwtje Fanatiek lid

21 mei 2007
    1.358
    0
    36
    Dat is inderdaad wel vreemd ja.. Nouja even afwachten morgen dus.

Wij hebben in september/oktober onze eerste ivf gehad. Geen verse embryo terugplaatsing ivm overstimulatie en nu dan eindelijk onze eerste terugplaatsing..

11. Patries21

Patries21 Lid

15 okt 2010
    86
    0
    0
    Drenthe
    OOhww jaa :$

Haha sorry haal iedereen door elkaar hier! Der zijn er ook zoveel hahahahaha.... Nou hoop dat het wat opleverd!!!

Maar een Cryo tp,, is toch gewoon dat plaatsen ze terug?? rond je eisprong?? haha ik ken het niet hoor....
    Hoezo heb je dan een FM???

12. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Tjee Patries!! Wat spannend morgen zeg!! Mijn duimen draaien voor een positest!! Hoe mooi en bijzonder zou dát zijn zeg! Kan me de onzekerheid goed voorstellen. Dan kun je tenminste verder...

Lauwtje, idd alweer 7 mnd hier. Het gaat zóóóó snel en het wordt nu ook eens zóóóó tijd dat jullie mij en Klingel, Yippie en Miepje gaan volgen!! Maud is nu alleen ziek helaas :(. Al 2 dagen koorts, hangerig, jengelig en huilerig. Zo kennen we d'r echt helemáál niet. Hopelijk voelt ze zich morgen weer wat beter.

Meggytje, hoe gaat het met je moeder na de chemo? En woensdag de eerste echo weer. Spannend, succes!

Miepje, idd bijzonder dat 2 vriendinnen van jou ook in Meppel zwanger zijn geworden!

13. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    Hey meiden,

Even ego:

Een onbezorgde zwangerschap is hier nu helemaal voorbij.
    Vanmorgen wakker geworden met het gevoel dat ik moest plassen. Verloor al wat druppels in bed. Toen ik opstond, liep het langs mijn benen. Dacht nog: Jee, heb ik dan helemaal geen controle meer over mijn blaas? Maar het was nog donker, dus zag ook niets. Bij de wc aan gekomen, licht aan en ineens was het allemaal bloed. Zat er tot mijn knieen helemaal onder :$:$:$:$ Was helemaal in shock!! Mijn vriend geroepen, die kwam er direct aan. Ik zat helemaal versuft op de wc. Verloor ook nog een stolsel. Ziekenhuis gebeld en moest direct langs komen. Ik was totaal emotieloos, heel raar. Denk dat ik echt in shock was of zo. Mocht gelijk doorlopen naar de gyn. Die wilde toch even met de eendenbek kijken. Heel voorzichtig en niet te ver, hij durfde niet eens te voelen want dan zou ik gaan bloeden als een rund zei hij :$. Nou, lekker bemoedigend zeg. Daarna heeft ie een echo gedaan en toen zagen we ons kindje weer mooi in beeld. Hartje klopte mooi, hij was goed gegroeid en hij loopt precies op schema. Wel zag ie mijn placenta weer heel duidelijk voor de uitgang liggen. En die placenta is ook nog eens heel groot. mijn gyn zei dat in 80% van dit soort gevallen de vrouw direct wordt opgenomen in het ziekenhuis. Ik mocht kiezen, of thuis heel rustig aan doen en bedrust nemen of een ziekenhuisopname. Heb voor de eerste optie gekozen. Ben bang dat als ik in het ziekenhuis terecht kom, ik er dan tot het eind van de zwangerschap moet blijven. Dus ben nu per direct in de ziektewet en lig thuis op de bank. Op dit moment kunnen ze er toch niets aan doen, ook niet als ik in het ziekenhuis lig. Het enige voordeel daarvan is, dat ze direct een echo kunnen doen. Maar als ik weer zo'n bloeding krijg, volgt er ziekenhuisopname. En dat is dan ook maar beter...
    Pfffff, dit wordt nog een lange tweede helft van mijn zwangerschap. Het onbezorgde is er nu dus helemaal vanaf. Hebben we al zo'n lange weg gehad, krijgen we dit ook nog...

14. meggytje

meggytje Actief lid

3 okt 2008
    296
    0
    0
    Meppel
    Tjemig Miepje.... Wat zullen jullie je rot geschrokken zijn!
    Nu echte bedrust dus... Wel doen hoor!!!

Met mams gaat het goed. weinig last van bijverschijnselen. Ze heeft het alleen moeilijk met alleen zijn. Dus... tot nu toe valt het haar mee.

Vandaag weer een echo gehad. BM zag er goed uit, er lagen al wat eitjes te wachten op de Gonal-F. Dus direct maar weer begonnen.
    Van de week ook gewoon weer ongesteld geworden, alleen extreme buikpijn. Zo erg had ik het nog nooit gehad. Wat bleek... er zit weer een cyste in mijn linker-eierstok van 1,5 bij 1,5 cm. Vandaag die buikpijn dus.... Volgende week bij de echo maar weer op laten meten, kijken of ie groeid of krimpt!
    Spannende tijden dus nu... We gaan er voor!!!

15. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    :$ Wáááááááát Miepje!! Nee toch!! Wat ontzettend schrikken zeg :$. Ben je niet heel 'bang' nu? Ongelovelijk spannend allemaal zeg. Dat worden idd nog lange weken zo voor je. Maar echt.....hoe vervelend en rot ook allemaal....als je straks jullie kleine manneke in je armen hebt weet je dat het het allemaal waard is geweest!
    Héééél veel sterkte met het liggen en rustig aan doen. Pas goed op jezelf en je kindje! Maar dat doe je natuurlijk wel!! --> je weet wat ik bedoel ;).
    Echt héél erg k*t voor jullie zeg! Had je echt waar een zorgeloze zwangerschap gewenst!

Dikke knuffel!!

Ps.....tips om de tijd door te komen.... Ik weet niet òf je er op zit te wachten..... Hier natuurlijk wel enige ervaring met rustig aan doen en dus veel liggen... (niet zo streng als bij jou natuurlijk!!). En de volgende dingen hebben mij wel aardig door de tijd heen geholpen:

- de dvd/tv serie 24 (twenty four) (genre--> thriller/actie) zijn 8 x 24 uur afleveringen.
    - de dvd serie Prison break (genre: drama/actie/thriller) Zijn 4 dvd boxen van.
    - Boek: de geboorte van een moeder van Daphne Dekkers (leest makkelijk weg)
    - Boeken van Tess Gerritsen (thrillers, lezen erg makkelijk weg)
    - Boek: Meisje met de negen pruiken - Sophie v/d Stap
    - Boek: Een blauwe vlinder zegt gedag - Sophie v/d Stap
    - Zwangerschapspagina natuurlijk :)
    - en ehhh....nog veel meer, maar weet het ff niet.

16. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    @Meggytje: Wat fijn dat je moeder zich naar omstandigheden goed voelt! En jij dus écht volop aan het spuiten! Wat naar dat er nu dus toch weer een cyste groeit :(. Hopelijk wordt ie niet groter, of beter....krimpt ie nog weer! Voor jou ook weer een spannende tijd zeg!

17. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    We zijn ons inderdaad kapot geschrokken. Hoewel, bij miepjeman sloeg de schrik gelijk toe, bij mij kwam het pas was later binnen. Maar ik doe het nu erg rustig aan. Ons mannetje is het belangrijkst. En wil ook liever niet naar het ziekenhuis, ben liever in mijn eigen omgeving. Ben eigenlijk niet echt bang, voel ons kindje nog elke dag en hij doet het goed. Dus ik probeer er maar op te vertrouwen dat het allemaal goed komt.

Bedankt voor je tips, Majo. De serie van 24 en prison break heb ik allemaal al gezien toen ze nog op tv waren, maar de boeken vind ik ook wel interessant. Ik zal eens op internet kijken of ik ze kan bestellen. Voor meer tips hou ik me altijd aanbevolen ;)

@Meggy: tjee wat rot zeg dat er nu weer een cyste zit. Ik hoop echt dat ie gaat krimpen meid. Spannend dus voor jou.

@Patries: hoe is het met jou? Heb je nog getest? Nog bij de gyn geweest?

18. he meiden..

zo hier ben ik ook weer hihihi..

hier gaat het goed ik mag zeker niet mopperen.. het word zwaar maar goed dat hoort erbij denk ik maar zo..
    dus gewoon veel liggen en hangen..

miepie meid wat zal je geschrokken zijn wens je heel veel sterkte en kracht toe.. en bij niet vertrouwen gewoon bellen he..

hier morgen weer een controle bij de gyn ze gaan kijken hoe groot de bovenste is .. deze was de laatste keer wat aan het afbuigen van de lijn..

gisteren op hyve gelezen dat een forum dinnetje van zp met 33 weken haar kindje heeft verloren.. pff wat is dat pittig zeg..
    ze heeft vandaag een echo..

19. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Miepje, Gelukkig voel je je zoontje :) al goed! Dat geeft dan idd rust lijkt me! Fijn dat je gewoon thuis mocht blijven en niet naar het zkh hoeft. Is je vriend alweer een beetje over de ergste schrik heen? Moet je nu ook vaker voor controle/echo?
    Jammer zeg dat je 24 en prison break al hebt gezien. Zijn mooie lange reeksen dus was je mooi een tijdje zoet mee geweest ;). Maar....als je die series leuk vindt, denk ik dat je de boeken van Tess Gerritsen ook wel aanspreken. Worden ook vaak op marktplaats aangeboden voor weinig ;). Leukst om mee te beginnen zijn dan 'De Chirurg' en 'De Leerling'. De tv-serie wordt trouwens op dit moment op zaterdag uitgezonden: Rosseli & Isles. Vindt deze alleen een beetje tegenvallen, maar komt omdat ik de boeken gelezen heb. Vriendinnetje die de boeken niet gelezen heeft vindt de serie wel leuk.

Patries, hoe was je test de 18e?

Yippie, tjee....jij gaat hard zeg. Al onderweg naar de 33 weken. En bah...wat een naar bericht van je vriendin. Vind ik altijd zó naar om te horen/lezen....zo zie je maar dat het tot het laatst aan toe nooit vanzelfsprekend is en je dus van álles moet genieten! Ga jij trouwens gewoon bevallen i.p. of wordt het sowieso een ks?

Hoe is 't met de spuitende dames? Gaat het allemaal goed?

20. lauwtje

lauwtje Fanatiek lid

21 mei 2007
    1.358
    0
    36
    Miepje, jeeetje wat zullen jullie geschrokken zijn zeg! Ben je eindelijk zwanger, krijg je dit! Gelukkig maakt jullie zoon het goed daarbinnen, maar fijn is anders lijkt mij..

Dikke knuffel meid!!

Majo, Maud ziek? Zielig! Beterschap daar..

Meggy, jullie gaan er weer voor! :D Wel klote van die cyste zeg, hopen dat ie krimt. Spannend weer hoor.

Gelukkig maakt je moeder het goed.

Yippie, wordt steeds zwaarder zeker? Lijkt mij ook zwaar hoor, 2 kindjes! Maar o zo bijzonder!
    Hoe was de controle vandaag?

Gets, wat een naar nieuws is dat toch, je kindje verliezen. Bahh..

Hier vandaag echo gehad. Eitje is nu 13mm. Gezegd dat we er graag 2 terug willen plaatsen. Moet ik dus met Zwolle overleggen. Maar hij vertelde wel dat ze het liever niet doen ivm tweelingen. Zit wel wat in natuurlijk. Lijkt me echt geweldig een tweeling maar de kans op complicaties vind ik wel heul eng hoor..
    Dus twijfel nu wel heel erg, toch maar 1 doen??

Deel Deze Pagina