****YIPPIE NIEUWS!!!**** Kopietje uit ander topic: Yippie is gisteren bevallen (38.3 wkn) van 2 meiden . Eva en Vanja. Beebje 1 was 2970 gram en vaginaal geboren en beebje 2 is met ks geboren en weegt 2090 gram en ligt nog in de couveuse. Ook hier nogmaals een dikke vette felicitatie!! Hopelijk gaat alles goed met jou en je 2 meiden en zijn jullie heerlijk aan het genieten!!
YIPPIE, GEFELICITEERD MET JULLIE 2 MEIDEN!!!! Majo, zooo jullie hebben een klap geld bespaard zeg!! Super!! Straks lekker aan de klus.. Dus weer helemaal aan het werk? Bevalt goed? BI nog niet helemaal 100% lees ik. Hoop dat de behandeling goed aanslaat en jij straks klachtvrij bent! En hup naar de sportschool jij!! Spannend van vriendin!! Miep, Heerlijk jullie mannetje weer kunnen bewonderen. Wat fijn dat hij het zo goed doet! Mooi dat de meds aanslaan! Die vermoeidheid zal wel blijven denk ik.. Je pakt je rust, komt helemaal goed! Hoe was de info avond? Hoe is t met meggy en patries??? Hier alles goed!
Wat een heerlijk geweldig nieuws!!!!!! Yippie en mannetje natuurlijk Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochters!!!!! Wat fijn dat het eigenlijk met iedereen goed gaat zeg! Majo: Vervelend dat je zoon pijn hebt! Heb je dat overgehouden van de zwangerschap ofzo??? En wat een bedrag hebben jullie bespaard, Netjes hoor!!!!! Miep: Heerlijk dat jullie mannetje het goed maakt zeg! Hoe is het verder met het rusten,, lukt het een beetje??? Lauw: Jeejtje zeg!! Is het gelukt krijg je dit! Maaar gelukkig gaat het goed met je kindje... en je mag je kindje al weer snel zien hahahah......... Al last van zwangerschapskwaaltjes....... hihi??? Meggy: Hoe gaat het met je?? Heb je lekker genoten van jullie vakantie??? @Hier: Wij zitten in een sneltrein geloof ik!! Afgelopen woensdag hadden wij de 1e FM,, Vanmorgen de 2e FM,, en de grootste folikels zijn nu al 18 mm...... Zondag morgen moeten wij ons melden in Zwolle voor weer een FM... en Dinsdag hebben wij al de punctie Whahahahahahhaha....... Ik was hier nog lang niet opvoorbereid want ik had gebeld voor een herberekening, omdat een miep zei dat we de punctie eind maart hadden.. maar dat klopte niet dacht ik. En die Mevrouw die ik ongeveer 1,5 wk geleden aan de telefoon had die kwam eerder uit op 18 Maart!!!............... Dus was een beetje in shock van morgen... toen hij dit vertelde.... Zie er wel weer ongelofelijk tegen op hoor!!! Hoe is het verder met de dames?????????
YIPPIE!! Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochters! Hopelijk gaat het goed met jullie allemaal en mogen jullie snel naar huis.
Hier gaat het goed hoor. Af en toe flinke harde buiken en een soort ongi-gevoel die uitstraalt naar mijn benen. Moet dan echt gaan zitten, anders heb ik het gevoel dat ik ieder moment van mijn stokje ga. Vanmiddag bij de supermarkt nog. Pffff, duurde lang bij de kassa zeg. Wilde eigenlijk heel snel naar de auto om even te kunnen zitten. Heel vervelend en maakt me toch ook een beetje onzeker af en toe. Maar zal er wel bij horen. Info-avond was leuk. Niet echt nieuwe dingen gehoord, was eigenlijk allemaal wel bekend. Moest ook wel lachen. Miepjeman was ook mee en wij zijn gewoon te nuchter voor bepaalde dingen. Moest hem af en toe juist NIET aankijken om te voorkomen dat we allebei in lachen zouden uitbarsten, haha. Maar goed, het was wel leuk. Majo, zal het weekend nog even proberen mijn krans in mijn album te zetten.
Tjee Patries...dat is idd sneltreinvaart zeg!! Op zich fijn...alleen wel balen dat die vervelende punctie dan ook zo snel dichterbij komt! Succes morgen met de FM! Heb de BI trouwens idd overgehouden v/d zwangerschap. Begon achteraf al met 10 wkn, ziektewet vanwege ernstige BI vanaf 13e week . Maar goed....het duurt laaaaaaang maar inmiddels dus weer voor 3 x 8 uur aan het werk en gaat het heeeeeel langzaam steeds ietsjes beter . Lauw, nog 3 daagjes en dan mag je weer kijken . Miepje, fijn dat het zo goed gaat, wel jammer v/d pijnklachten. Maar je hebt inmiddels al wel mooi de 28 wkn gehaald . En idd.....zo'n info avond....op zich grappig, maar meeste heb je vaak al ergens voorbij zien komen. En ook hier destijds keken wij elkaar aan soms van.....
Majo: Dat je al BI kunt krijgen met 10 wkn zwangerschap, dat wist ik niet!! Ik weet er zo ie zo al weinig vanaf.... Maar lijkt mij erg vervelend voor je, zeker omdat het zolang duurt zeg.. Fijn dat het steeds beter gaat. Miepje: Lijkt me ook erg vervelend, helemaal als je in de winkel staat zeg! Hoop dat je de laatste weken toch wat meer kunt genieten van een klachtenloze zwangerschap... Ik gun het je hoor. Maar goed je moet maar zo denken, je houdt er iets moois aan over Hier: Vandaag naar Zwolle geweest.. Wat gaat het daar toch anders zeg! Ik vind dat ze in Zwolle veel zorgvuldiger zijn hoor... Fijnere stoelen hahahaha... en ze ging elke folikel meten!! Rechts is klaar voor de punctie, maar de linker eierstok nog niet :x We moeten morgen ochtend Meppel ff bellen voor een echo morgen, om te kijken hoe de linkerkant er morgen uit ziet! In ieder geval dinsdag GEEN punctie... Waarschijnlijk woensdag of donderdag,, Ik zie het wel hoor.....
:x:x Net een heel verhaal getypt, sluit mijn laptop ineens af Dus weer opnieuw beginnen. Patries, heb je vandaag nog een echo gehad? En hoe was het? Dus niet morgen de punctie, maar nog even wachten. Nou ja, het gaat om het resultaat. Een dagje meer of minder maakt dan ook niet zoveel uit he? Hoop in ieder geval dat het er goed uit zag. Grappig eigenlijk dat het in Zwolle zo anders is dan in Meppel. Maar wel fijn dat ze daar zo zorgvuldig zijn. Lauw, hoe gaat het met jou? Morgen mag je weer kijken toch? Spannend hoor. En natuurlijk heel erg leuk Majo, jammer dat het allemaal zo langzaam gaat, maar gelukkig gaat het wel steeds iets beter. Hopelijk binnenkort helemaal pijnvrij. Hoe gaat het trouwens met je handen? Weet niet meer hoe het ervoor stond, maar ze dachten toch aan reuma? Meggy, hoe gaat het met jou meid? @all: Heb even jullie advies en mening nodig. Wij hebben al een tijdje een naam voor ons kereltje. Zijn we helemaal blij mee. Nu willen we hem vernoemen en als tweede naam de naam van mijn schoonvader gebruiken. Dan zouden zijn initialen B.H. zijn. Ik heb hier zelf een beetje moeite mee, maar miepjeman vind het geen probleem. Volgens hem gebruik je je initialen niet zo vaak meer en moet dit dus kunnen. Ik ben er toch nog niet helemaal uit. Wat vinden jullie? En Majo, ook jouw mening als deskundige heb ik nodig. Ben op zoek naar leuke kleertjes voor ons kereltje. Heb nu 4 setjes maat 50. Is dat genoeg? en dan een aantal setjes maat 56? En de rompertjes? Weet natuurlijk niet hoe groot ons kereltje bij de geboorte zal zijn, maar wil toch wat op voorraad hebben. Hoeveel had jij in het begin? En had je genoeg? En hoe lang doen ze ongeveer met deze maatjes? Oh ja, ons kereltje wordt in mei geboren. Ik ga uit van kleertjes met lange mouwen? In het begin kan hij zijn warmte nog niet goed zelf regelen, maar wanneer zou ik over kunnen gaan op kleertjes met korte mouwtjes? Oh, kraamzorg belde net. Ze wilde een afspraak maken voor een intake. Vrijdag de 25e komt ze langs. Tjee, het komt wel dichtbij zo. Nog tips waar ik naar moet vragen? Zo zeg, wat een vragen weer. Voel me soms echt een leek op dit gebied, maar dat is natuurlijk ook zo Dikke knuff voor jullie!
Patries, owh...wilde je sterkte wensen morgen met de punctie, maar zie net dat je die morgen nog niet hebt!! Hoe was je echo nu dan? En woensdag of donderdag nu dan wel de punctie? Lauwtje, veel plezier morgen met zwaaien Miepje, lief dat je er nog aan denkt te vragen naar mijn handen... gek genoeg heb ik daar vrijwel helemaal geen last meer van. Dachten idd aan reuma, bij reumatoloog en alles (foto's, bloedprikken, hele reutemeteut) geweest. Hij dacht toen gelukkig niet dat het reuma was, maar dat het toch nog iets hormonaals zou zijn. En wel ja....aantal weken later werden de klachten minder en nu dus praktisch weer pijnvrij op een enkel momentje na dan. Maar dat is niets vergeleken bij eerst! Toch maar raar hoor allemaal wat hormonen met je kunnen doen. Bij mij slaat het alleen blijkbaar op m'n gewrichten, terwijl ik van alle spuiten e.d. nooit last heb gehad . Wat betreft je vragen.... Maud is 2 juni geboren, was toen al wel aardig warm buiten. rond de 20 graden geloof ik. Weken erop was toen die enorme hitte buiten. Wij hadden alleen kleertjes in maat 50/56 (geen maatje 50 enkel) en achteraf bij ons dus allemaal vééél te groot aangezien Maud maar 45 cm was. Manlief is dag later bij de prenatal dus 3 setjes kleding maat 44 gaan halen . 4 setjes maat 50 is zat hoor! Wij hebben ongeveer 2 weken gedaan met 3 setjes maat 44 en een paar maat 50 die we als kraamcadeautje hadden gevraagd, na 2 weken was het 50/56. Vaak krijg je ook nog wel kleertjes hoewel mensen wel vaak denken dat je al genoeg kleine maatjes krijgt en dan met drotere komen aanzetten....dat deed bij ons iedereen bijna, dus toen overschot maat 62 hier, hihi. Rompertjes hadden wij iets van 10 van in maat 50/56 (ook te groot dus 44 gehaald ). Zou idd ook wel iets van 2 setjes maat 56 halen qua kleertjes, mocht je zoontje al wat groter geboren worden...dan is ie zó uit mt 50. Maat 50 heeft Maud ook maar iets van 2 wkn aangehad, maar 50/56 en alleen 56 heeft ze vrij lang aangehad, wel tot ze 4 mnd ongeveer was. Moet ook zeggen dat kleertjes ook vaak anders uitvallen (groter of juist kleiner). Maud houdt zich in elk geval niet aan de 'voorgeschreven' maten bij het aantal maanden dat ze oud is.....dan zou ze nu in 74 zitten, maar zit in 68. Geloof wel dat jongetjes vaak sneller groeien, die groeilijn in boekje v/h consultatiebureau ziet er ook anders uit dan bij meisjes. Maar goed....ze volgen toch vaak hun eigen lijntje. Eerste dagen lange mouwtjes is idd goed ivm gauw warmteverlies. Eerste week hebben ze de eerste dgn sowiezo 's nachts ook nog een kruik bij zich en een mutsje op. Na paar dgn wordt dit afgebouwd. Doordat het vorig jaar zo warm was, hebben we Maud toen ze een week of 3 was geloof ik wel 2 wkn lang bijna alleen maar in haar luier gehad overdag, zo warm was het. (zonde voor de kleertjes...sommigen bijna niet aan gehad, mt 50, en ze was er alweer uit ). Tip voor kraamzorg: (er vanuitgaande dat jullie niet roken).... iemand vragen die niet rookt, ook niet één die alleen buiten rookt, want dat had een vriendin en kraamverzorgster stonk hele dag naar rook, dus ook bij het kindje enzo (bah bah). Verder vragen ze ook vaak of je bezwaar hebt tegen een event. stagiaire, dat is dus iets om over na te denken. (Hadden wij geen bezwaar tegen, maar was er uiteindelijk ook niet) En tsja.... wij hadden verder eigenlijk niet veel 'eisen', hihi. Groetjesssssssssss!!
Hey, we staan op pagina 3!! Dat kan natuurlijk niet, dus even weer UP! @Majo: bedankt voor je duidelijke antwoorden. Ben gister even met schoonmoeder op pad geweest en heb nog wat leuke kleertjes gekocht. Ook voor direct na de geboorte, heel lief! Maar is toch allemaal moeilijk in te schatten, je weet natuurlijk nooit hoe snel het kindje groeit. fijn dat je geen last meer hebt van je handen. Gelukkig dus geen reuma maar een reactie op de hormonen. Wel vervelend, maar gelukkig is het dus niet blijvend. Nu maar hopen dat het met je BI ook snel weer goed gaat allemaal. Gelukkig gaat dat steeds een beetje beter. Oh ja, bedankt voor je tip over kraamzorg. Inderdaad goed om even op te letten. Volgens mij rookt ze niet, maar kan er altijd even naar vragen. @Patries: hoe is het met jou? De punctie inmiddels gehad of is de planning toch weer een beetje veranderd? Iemand al iets gehoord van/over Yippie? @Lauw: hoe gaat het met jou? Heb je alweer gespiekt? @Meggy: hoop dat het goed met je gaat meissie. @hier: gisteravond een 3D-echo gehad. Geweldig!! Wat toch telkens een wonder om te zien. Het is nu helemaal zeker, we krijgen een jongetje. Kon niet missen Hebben ook een dvd meegekregen, ben gewoon helemaal verliefd Het is geloof ik wel een dikkerdje, buikje liep 2 weken voor, haha. Verder nog iets vergrote nierbekken, maar niets om ons zorgen over te maken. Over 4 weken gaan ze dit extra controleren en dan is het waarschijnlijk weer goed. Even afwachten, maar mag me geen zorgen maken. Gewoon lekker genieten! Vanavond op kraamvisite bij vrienden, zijn bevallen van een dochtertje. Heel gek misschien, maar ondanks dat ik zelf zwanger ben, kan ik nog steeds niet volledig blij zijn voor anderen in onze omgeving die zwanger zijn of een kindje hebben gekregen. Voel me daar soms erg rot over, maar zal wel door die hele MMM komen of zo. Majo en Lauw, herkennen jullie dit? Of ben ik heel raar? Dikke knuff voor jullie allemaal!
@Miepje, leuk idd he...3D echo!! Heb dat niet echt (gehad), dat ik niet blij kon zijn voor anderen. Was wel blij voor ze, ook toen ik zelf nog niet zwanger was. Maar ben op de één of andere manier wel altijd een soort van jaloers dat het bij hen wel spontaan lukt/ is gelukt. Dat ze er geen moeite voor hoeven te doen....sterker nog....dat ze het juist leuk hebben samen en dan zwanger zijn. (ook al gaat daar bij sommigen ook wel een tijd overheen soms...). Het rare is dat ik dat dan weer minder heb bij 2 vriendinnen die wel 'normaal' zwanger zijn geraakt, maar beiden eerst een miskraam hebben gehad. Net of het hun dan ook meer gegunt is omdat ze ook al iets ellendigs hebben meegemaakt.....slaat ook helemaal nergens op maar goed!! Hier ben ik dus blijkbaar ook wel een beetje 'raar' dan, hihihi. Van Yippie nog nergens iets gelezen.... hopen maar dat ze gewoon véééél te druk is met haar 2 meiden en dat alles goed met ze gaat!!
hoii dames... Hier ff snel snel... Afgelopen woensdag punctie gehad, met Dormicum.... Heb heerlijk geslapen haha.. 14 eicellen aangeprikt!!! Vandaag telefoon gehad, ze hebben er 12 kunnen bevruchten, en daar zijn er nu nog 9 van over!! Zondag TP...... Dus spannend!!!
Zó Patries!! Goed zeg!! En tijdens de punctie dus lekker geslapen . Goed zo!! Valt de napijn ook mee? En 12 bevruchtingen!! Wowie!! Op naar een mooie TP zondag (1 of 2?) en dan hopelijk ook nog een paar mooie cryo's!! Was je 2e ivf/icsi toch? Vorige keer geen cryo's? Weet het ff niet meer. Succes Zondag!!
hey meiden ik ben jullie helemaal vergeten solly.. maar idd hier is het heel erg druk we zijn maandag uit het zk gekomen.. en nu is het gewoon bizzie.. de meiden zijn allebei mee gegaan naar huis en doen het goed.. ik voel me goed maar moet wel echt de tijd nemen voor het herstel.. 2 bevallingen is niet zomaar iets.. verder vandaag besloten te stopen met bv want ze vreten me op.. ben gewoon al 17 kilo kwijt terwijl ik er maar 10 was aangekomen.. op zich niet erg maar erger moet het niet worden.. in mijn album staan foto's!! ik heb hyves die hou ik redelijk bij.. dus mocht je dat willen pb me even.. liefs yippie..
Yippie, wat een scheetjes En wat zijn ze verschillend!! 17 kg afgevallen al!! Tjee zeg!! Pas maar goed op jezelf. Ook niet niks hoor....én gewoon bevallen én een keizersnee. Heftig!! Maar met de meiden gaat het dus goed aangezien jullie alweer lekker thuis zijn! Geniet van jullie kersverse gezinnetje
Heey........ Majo: Klopt, 2e ICSI!!! Met de 1e hadden we idd geen cryo's :x Maar goed hoop dat die er nu wel komen.. Geen idee of we er 1 of 2 terug geplaatst krijgen... Dat ligt aan de kwaliteit zei de telefoniste.... Heb er wel zin in,, en Spannend Yippie: Wat een scheetjes zeg!! en idd erg verschillend! en 17 KG afgevallen tjeee..... nou gelukkig maken jullie het goed zeg!! Heel erg fijn...
Hoii Majo... Jaa!! We hebben zondag 1 hele mooie aanboord hahaha. De emmie die aanboord zit, zag er heeeeeeeeel erg goed uit, en liep al 1 a 1,5 dag voor op schema!! De vrouw van de TP, die achte de kans zeer groot op een posi test!! Dus we zijn super blij... Mja.. kan toch nog alle kanten op he Ohhw jaa,, er zitten 2 mooie emmie's in de vriezer!! Voor de rest hou ik me rustig, ben nog steeds veel moe, en lijkt wel of het steeds erger wordt! Ik was vanmiddag even bezig met mijn paastak ( volgens mij ben ik veelste vroeg), maar ik verveelde mij.. en werd heel erg ligt in me hoofd en benen, Voelde me echt even niet goed!...... Geen idee wat ik fout deed.. Maar verder alles ok!! En met jou? en de rest?????